Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 januari 2008, 00:16   #21
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Natuurlijk zijn niet alle moslims te vertrouwen. Van de Vlamingen vertrouw ik de VB'ers voor geen cent
Ik zou mij als kuffar veel geruster voelen in een land met 6 miljoen Vlaams Belangers dan in een land met 6 miljoen moslims.

Waarom de islam wel degelijk het probleem is.
http://www.motionbox.com/video/playe...db01c1de492?#1

Islam = subjugate (discriminate) the infidels.

De enige moslim die je echt kunt vertrouwen is een moslim die de koran afgezworen heeft.
Geef mij maar EX-MOSLIMS !

Laatst gewijzigd door smiley : 11 januari 2008 om 00:28.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2008, 00:29   #22
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Goed initiatief. Nu nog zien of er ook gehoor aan wordt gegeven.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2008, 00:31   #23
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Waarom mag een moslim niet geloven dat een hoofddoek 'een religieuze verplichting' is?
Daar is op zich niets mis mee. Bij hun thuis mogen ze van mij gerust de ganse tijd zo'n hoofddoek opzetten. De openbare sector is echter een ander paar mouwen.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2008, 00:32   #24
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Goed initiatief. Nu nog zien of er ook gehoor aan wordt gegeven.
Ik vertrouw dit voor geen haar. Dit is zandstrooierij. Dit hoort thuis in de 'islam is peace' campagne.

Geef mij maar een Ehsan Jami of een Mimount Bousakla. Dat zijn pas mensen die geintegreerd zijn en volledig te vertrouwen ! Dat zijn mensen die de koran hebben afgezworen en onze vrije westerse samenleving omarmen.

De koran wil geen integratie en staat vijandig tegenover ons en onze maatschappij.

Laatst gewijzigd door smiley : 11 januari 2008 om 00:39.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2008, 06:15   #25
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door watersport Bekijk bericht
Sta mij ook toe twijfelachtig te staan tegenover die gelijkheid van man en vrouw in de islam.
In de koran (heeft dat niets te maken met islam?) staat het nochtans anders uitgelegd:
het basisprincipe wordt uitgedrukt in Soera 4, vers 34: "De mannen zijn zaakwaarnemers v
oor de vrouwen, omdat God de een boven de ander heeft bevoorrecht..." .
Op het sexuele vlak wordt dit als volgt geconcretiseerd: een vrouw kan alleen sexuele betrekkingen hebben met haar echtgenoot (wanneer hij dat wenst); de man mag betrekkingen hebben met een onbeperkt aantal vrouwen: vier echtgenoten en zoveel slavinnen als hij zich kan veroorloven: S 23, v 1-6; "Het zal de gelovigen wel gaan... die hun schaamstreek kuis bewaren, behalve bij hun echtgenotes of de slavinnen waarover zij beschikken..." (vergelijk ook: S 4, v 3.)
Ik haal dit van http://www.etiennevermeersch.be/verm...el/vrouw_islam

professor Vermeersch kan bezwaarlijk een islam-hater genoemd worden. Integendeel, als u het ganse artikel leest, zult u zien hoe hij zich uitslooft in voorafgaande paragrafen om te zeggen dat hij niemand wil beledigen.
Ofwel spreken we hier over iets anders maar de koran mag toch gezien worden als basis voor en van de islam?
Om misverstanden te vermijden
En voor alle duidelijkheid

Vermeersch is ervan overtuigd dat de aanhangers
van beide monotheïstische openbaringsgodsdiensten dwalen.
Er is immers geen God die zich geopenbaard heeft.

==> Vermeersch haalt niet alleen uit naar de islam.
Vermeersch haalt ook uit naar het christendom.
Nagenoeg alle christenen in de 17de eeuw waren "fundamentalistisch".

Dwz zij beschouwden de Bijbel letterlijk als goddelijke waarheid.
Die situatie is te vergelijken hoe de meeste moslims nu over de Koran denken.
Oud 11 januari 2008, 09:13   #26
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eh, kunnen jullie misschien nog iets meer naast mijn vraag antwoorden?

Ik zal ze eens wat duidelijker formuleren: waarom mag een moslim niet geloven dat de hoofddoek een religieuze verplichting is in zijn/haar geloof (= de logica zelve)?
blijkbaar lees jij de antwoorden niet.

Ik heb al verschillende posts gelezen waarin staat dat die moslim mag geloven wat hij wil, ook dat de hoofddoek een religieuze verplichting is, zelfs dat je daarbij op vrijdag een pluim in je achterwerk moet steken.

Alleen... een moslim die persé wil geloven dat de hoofddoek een verplichting is, heeft ZELF de verantwoordelijkheid om dan maar een job te zoeken waar die hoofddoek (of die pluim voor mijn part) geen probleem is. Het is niet omdat een moslim VINDT dat hij/zij die religieuze verplichting heeft, dat anderen zich daaraan maar moeten aanpassen.

Ik mag ook denken dat ik op donderdag totaal naakt moet rondhuppelen van mijn geloof. Dan moet ik maar in een sauna gaan werken!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2008, 09:19   #27
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
(....)en om te benadrukken dat moslims zich in Europa op een positieve manier moeten integreren en de wetten van het land respecteren.
Dit zijn van die zinnetjes waar ik irritatiepukkels van krijg.

Het is niet aan een of andere moslimgroepering om even de achterban op te dragen dat ze de wetten van hun verblijfsland moeten respecteren!
Dit is een gevaarlijke situatie. Het is niet de moslimgroepering die beslist of moslims al dan niet die wetten moeten respecteren! Het is de STAAT die VERPLICHT dat iedereen die zich op hun grondgebied bevindt, de wetten ZAL respecteren.

Dit is een zéér groot verschil.

Raar dat niemand daarover valt.

De manier waarop het nu wordt geformuleerd is een voorbode op wat binnen 10 jaar kan komen: ok mannen, nu zijn we in de meerderheid, nu moet je die wetten niet meer respecteren.

Het gaat dus over de MACHTSpositie.

Hetzelfde geldt voor dat positief integreren.
a) wat is "positief" integreren
b) wie is hier de eisende partij?????

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 11 januari 2008, 09:29   #28
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Uh huh nogmaals; dat mag een moslim wel, maar binnen het kader waarin de Vlaamse cultuur religie plaatst! In praktijk mag je dus best met een hoofddoek lopen, alleen kun je niet zeggen dat het moet, steeds en overal, omdat religieus moeten hier niet bestaat, eenvoudig lijkt me!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2008, 09:50   #29
watersport
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
En dan? In conservatieve christelijke kringen is het ook not done om met een ongelovige te trouwen.
Maar er is toch een verschil: tenzij ik mij sterk vergis, zijn er hier in het Westen in de twintigste eeuw geen christelijke vrouwen GEKEELD omdat ze met een ongelovige huwden. Waarover spreken we hier trouwens? Enkele duizenden conservatief-christelijke vrouwen? De conservatieve moslims zijn met iétsje meer.
watersport is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2008, 09:52   #30
watersport
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Om misverstanden te vermijden
En voor alle duidelijkheid

Vermeersch is ervan overtuigd dat de aanhangers
van beide monotheïstische openbaringsgodsdiensten dwalen.
Er is immers geen God die zich geopenbaard heeft.

==> Vermeersch haalt niet alleen uit naar de islam.
Vermeersch haalt ook uit naar het christendom.
Nagenoeg alle christenen in de 17de eeuw waren "fundamentalistisch".

Dwz zij beschouwden de Bijbel letterlijk als goddelijke waarheid.
Die situatie is te vergelijken hoe de meeste moslims nu over de Koran denken.
Juist, maar het verschil is, dat de moderne westerse mens in het algemeen dat "achterlijke" stadium ontgroeid is. Wij kennen quasi volledige gelijkheid tussen man en vrouw. De islam OP ZICH erkent deze gelijkheid niet.
Oud 11 januari 2008, 09:58   #31
watersport
Banneling

Standaard

Citaat:
Het Europees islamtisch handvest vind ik een goed initiatief. Het toont aan dat er belangrijke delen van de moslims zich universeler (in de zin van zich conformeren aan de UVRM) opstellen.
Zij dienen zich niet te conformeren aan de UVRM: zij hebben de Universele islamitische verklaring van mensenrechten:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Univers..._mensenrechten

Het belangrijkste in dit artikel is de vaststelling dat:
Citaat:
dat een aantal bepalingen met betrekking tot gelijkheid, met name van vrouwen en religieuze minderheden, is genegeerd of door verwijzing naar de 'wet' (in de Arabische versie: sharia) in feite wordt omzeild.
Oud 11 januari 2008, 10:59   #32
Infidel
Provinciaal Gedeputeerde

Infidel's schermafbeelding

Standaard

Dit charter is niets meer dan PR, maar laten we toch eens tussen de lijnen door gaan lezen:

In de introductie tot het charter lezen we het volgende:

Citaat:
The contribution of Islam to modern Europe as well as the rooted Islamic...
Wat heeft de Islam al bijgedragen aan het moderne Europa? Meestal willen ze de klok terug draaien.

Deel 1: over het begrip voor de Islam

Citaat:
Our understanding of Islam is based on immutable, basic principles that
are derived from the authentic sources of Islam: the Qur’an and the
Prophetic traditions (Sunnah
)...
Tja, als het daarop gebaseerd is kan het al niet veel goeds betekenen. (ik denk dat het niet nodig is, om hier enkele korancitaten te zetten - iedereen kent die ondertussen al.

Citaat:
In its principles, rulings and values, Islam can be structured around the
following three areas: the creed as expressed in the six pillars of faith -
Belief in God, the Angels, the revealed books, the messengers, the
Hereafter and Divine Decree; the Shari‘ah as expressed in acts of
Worship and human interaction;
Lees ik daar Shariah??? Iemand voorstander hiervan?

Citaat:
The emphasis on the human dimension, legislative flexibility and respect for diversity and natural differences among human beings are general
characteristics of Islam.
Wetgevende flexibiliteit!!! Ik kan me voorstellen dat ze daar inderdaad grote voorstander voor zijn.

Citaat:
Islam honours human beings. This honour embraces all the children of
Adam, both male and female, without discrimination. By virtue of this
honour, human beings are to be protected from anything that is an
affront to their dignity, is harmful to their mental faculties, is damaging to
their health or which abuses their rights by exploiting their vulnerabilities
.
Gelijkheid maar met bescherming voor alles wat indruist tegen hun waardigheid? Druist het niet dragen van een hoofdoek in tegen de waardigheid van vrouwen? Is homoseksualiteit slecht voor iemand's mentale gezondheid?

Citaat:
Islam gives particular emphasis to the social dimension and calls for
compassion, mutual support, co-operation and brotherhood.
Islam is inderdaad voorstander van broederlijkheid, maar enkel onder moslims.

Citaat:
Islam calls for equality between man and woman within the framework of
human dignity and mutual respect and views that a balanced life is one
in which the relationship between man and woman is harmonious and
complementary. It unequivocally rejects all notions or actions that
undermine women or deprive them of their legitimate rights
, regardless
of certain customs and habits of some Muslims. Islam rather confirms
women’s indispensable role in society and strongly opposes the
exploitation of women and their treatment as mere objects of desire.
Islam is tegen alles wat vrouwen van hun wettelijke rechten weerhoudt? Wat zijn die wettelijke rechten? Lazen we in de openingstekst niet dat deze gebaseerd zijn op de Koran en de Soennah?

Citaat:
Islam respects human rights and calls for equality among all human
beings; it rejects all forms of racial discrimination and calls for liberty. It
condemns compulsion in religion and allows the individual freedom of
conscience. However, Islam encourages that freedom should be
exercised in accordance with moral values, such that it does not infringe
upon the rights of others
.
Wiens morele waarden??? De morele waarden gebaseerd op de Koran en de Soennah?

And calls for liberty.... lol

Citaat:
The term Jihad that occurs in Islamic texts means to exert all
efforts towards good, starting from reforming oneself to spreading truth
and justice between people
Waarheid en gerechtheid tussen mensen/volken verspreiden??? Een schoolvoorbeeld van een eufemisme? Is de Koran niet de opperste waarheid?

Laatst gewijzigd door Infidel : 11 januari 2008 om 11:15.
Infidel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2008, 11:03   #33
Infidel
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

.

Laatst gewijzigd door Infidel : 11 januari 2008 om 11:16.
Oud 11 januari 2008, 11:05   #34
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Zoals gewoonlijk: zuivere taqqyah!

Ik haal er maar twee uit (moet mijn bloeddruk in ht oog houden):

7Citaat:
Citaat:
. Islam calls for equality between man and woman
within the framework of human dignity and mutual respect
and views that a balanced life is one in which the relationship between man and woman is harmonious and complementary.
Voil�* "harmonieus" en "aanvullend": = NIET gelijk!
Zij is verplicht de benen te spreiden, hij is verplicht haar te voederen.

Citaat:
Citaat:
It unequivocally rejects all notions or actions that undermine women or deprive them of their legitimate rights,
regardless of certain customs and habits of some Muslims.
welke legitimate rights? heeft de vrouw nu toch andere legitimate rights dan de mannetjes?

Citaat:
Citaat:
Islam rather confirms women’s indispensable role in society
and strongly opposes the exploitation of women and their treatment as mere objects of desire.

en hier zijn we dan weer! Die westerse hoeren die zich halfnaakt naar hun bureel begeven om daar geexploiteerd te worden door de westerse mannetjes! D�*�*r doen ze niet aan mee hoor!
-----------------

Meer dan dat staat er in hun puntje 7 niet in.
---------------------
En lees ook even het volgende: het klinkt ook zo normaal, doch zegt eveneens iets helemaal anders - beangstigend zelfs:

17.Citaat:
Citaat:
Muslims of Europe respect the laws of the land and the authorities that uphold them.
Tja, het zou er nog bij moeten komen! IEDEREEN (dus ook moslims) is VERPLICHT om de wetten van de staat waar ze verblijven na te volgen. dit is geen juridisdictie door islam maar door de staat!

Klinkt als: let op, als je in Antwerpen komt mag je van Circe niet door het rode licht rijden!

Citaat:
Citaat:
This should not prevent them from individually or collectively defending their rights and expressing their opinions based on their specific concerns as a religious community or on any general matter that concerns them as citizens.
Welke "rights" moeten ze dan nog gaan verdedigen? Waarom zouden moslims aparte rights moeten hebben die anderen niet hebben?

Citaat:
Citaat:
Whenever there is a conflict with regard to certain laws and matters that are specific to religion, the relevant authorities should be approached in order to arrive at suitable and viable solutions.

En daar komt het dan! Als de wetten hen niet aanstaan, dan moeten ze de regeringen aanspreken om de wetten te veranderen!
BINGO! d�*�*r gaat het hem om!
Niks assimilatie, niks integratie: gewoon langzame infiltratie en zorgen dat de wetten worden aangepast aan de hallucinaties van een 7de eeuwse woestijnrover.

Oud 11 januari 2008, 11:12   #35
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door watersport Bekijk bericht
Zij dienen zich niet te conformeren aan de UVRM: zij hebben de Universele islamitische verklaring van mensenrechten:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Univers..._mensenrechten
Hoeveel verklaringen met universele mensenrechten betaan er? Er kan er toch maar één geldig zijn, die voor iedereen geldt, of die nou christen, moslim, jood, hindoe, boedhist of atheist is.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2008, 11:25   #36
watersport
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoeveel verklaringen met universele mensenrechten betaan er? Er kan er toch maar één geldig zijn, die voor iedereen geldt, of die nou christen, moslim, jood, hindoe, boedhist of atheist is.
Jij kan gerust je eigen verklaring van de rechten van de mens schrijven. Er is er geeneen die bindend is:
Citaat:
Alhoewel het geen bindende verklaring is, is zij wel gebruikt als basis voor twee bindende V.N. verdragen voor de mensenrechten, namelijk het Internationaal verdrag inzake burgerrechten en politieke rechten en het Internationaal verdrag inzake economische, sociale en culturele rechten. Ook het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens van 1950 is er op gebaseerd.
bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Univers...en_van_de_Mens
Oud 11 januari 2008, 11:33   #37
Infidel
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Deel 2: over burgerschap

Citaat:
Muslims of Europe respect the laws of the land and the authorities that uphold them. This should not prevent them from individually or
collectively defending their rights and expressing their opinions based on
their specific concerns as a religious community or on any general
matter that concerns them as citizens. Whenever there is a conflict with
regard to certain laws and matters that are specific to religion, the
relevant authorities should be approached in order to arrive at suitable
and viable solutions.
Samengevat: Moslims moeten de wetten van Europa respecteren, maar als die wetten hun niet aanstaan dan moet de Wet veranderen, zodat ze deze terug kunnen respecteren.

Citaat:
Muslims of Europe adhere to the principle of neutrality of the state
regarding religious affairs. This means dealing fairly with all religions and
allows those who hold religious values to express their beliefs and
practise the rites of their religion either as individuals or groups, in
conformity with European and international human rights charters and
treaties. Muslims have, therefore, the right, as religious communities, to
establish mosques, religious, educational and welfare institutions, to
practise their religion in day-to-day affairs such as diet, clothing and
other needs.
Samengevat:

- De hoofddoek mag altijd en overal
- Liefst zoveel mogelijk halal voedsel
- Liefst een eigen schoolsysteem
- Liefst een eigen ziekenhuizen, rusthuizen,...

en dit alles terwijl de neutraliteit gewaarborgd blijft natuurlijk.

Citaat:
Muslims of Europe are urged to integrate positively in their respective
societies, on the basis of a harmonious balance between preservation of
Muslim identity and the duties of citizenship. Any form of integration that
fails to recognise the right of Muslims to preserve their Islamic
personality and the right to perform their religious obligations does not
serve the interests of Muslims nor the European societies to which they
belong
.
Samengevat: we willen integreren, maar eigenlijk willen we niet integeren. We willen integreren als het ons uitkomt, zoals met stemrecht e.d., de rest interesseert ons niet.

Citaat:
Muslims of Europe are encouraged to participate in the political process as active citizens. Real citizenship includes political engagement, from
casting one’s vote to taking part in political institutions. This will be
facilitated if these institutions open up to all members and sections of
society, an opening up which takes into account competence and ideas.
Samengevat: laten we democratisch het land overnemen, door actief aan politiek te gaan doen. Hiervoor verwachten we de medewerking van de bestaande kufar-overheden.

Laatst gewijzigd door Infidel : 11 januari 2008 om 11:34.
Oud 11 januari 2008, 11:34   #38
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De UNIVERSELE verklaringen zijn uiteraard slechts geldig in de staten die zich ermee akkoord hebben verklaard.

De islamitische staten kùnnen zich er niet mee akkoord verklaren omdat hun religie totaal haaks staat op diezelfde Universele Rechten van de mens (van de niet-islamitische mens dan maar).

Daarom hebben de islamitische staten hun eigen UIRVM opgesteld:

UNIVERSAL ISLAMITIC DECLARATION OF HUMAN RIGHTS

denk daar maar gerust aan als je het nog eens over gelijke rechten hebt!

Zo hebben niet alle MENSEN recht op onderwijs, maar enkel alle MOSLIMS
Zo zijn �*lle artikelen onderworpen aan de sharia.
Leuk leesvoer, doen!

Laatst gewijzigd door circe : 11 januari 2008 om 11:35.
Oud 11 januari 2008, 11:52   #39
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Citaat:
Islam calls for equality between man and woman within the framework of human dignity and mutual respect and views that a balanced life is one in which the relationship between man and woman is harmonious and complementary.
Voil�* "harmonieus" en "aanvullend": = NIET gelijk!
Equality is toch gelijkheid. Hoe kan je dan beweren dat het niet zo is?

Citaat:
Citaat:
It unequivocally rejects all notions or actions that undermine women or deprive them of their legitimate rights, regardless of certain customs and habits of some Muslims.
welke legitimate rights? heeft de vrouw nu toch andere legitimate rights dan de mannetjes?
Er staat niet dat vrouwen andere legitieme rechten hebben dan mannen. Er zijn rechten, die gelden voor mannen én vrouwen, hun rechten die gelden voor iedereen. Er worden dan nog expliciet bepaalde moslims bekritiseerd die er andere zeden en gebruiken op na houden.

Citaat:
Citaat:
Islam rather confirms women’s indispensable role in society and strongly opposes the exploitation of women and their treatment as mere objects of desire.
en hier zijn we dan weer! Die westerse hoeren die zich halfnaakt naar hun bureel begeven om daar geexploiteerd te worden door de westerse mannetjes! D�*�*r doen ze niet aan mee hoor!
Moeten we dan wel voor de uitbuiting van vrouwen zijn? Je kan dan natuurlijk je eigen interpretatie hebben over uitbuiting. Maar naar kantoor gaan om te werken wordt in het algemeen nergens opgevat als specifieke uitbuiting van vrouwen.

Citaat:
Citaat:
Muslims of Europe respect the laws of the land and the authorities that uphold them.
Tja, het zou er nog bij moeten komen! IEDEREEN (dus ook moslims) is VERPLICHT om de wetten van de staat waar ze verblijven na te volgen. dit is geen juridisdictie door islam maar door de staat!
Ik lees dat gewoon als een aansporing om gewoon de democratisch bepaalde wetten van een land te volgen. En tegen terroristen die er hun eigen interpretatie van wetten op na houden.

Citaat:
Citaat:
This should not prevent them from individually or collectively defending their rights and expressing their opinions based on their specific concerns as a religious community or on any general matter that concerns them as citizens.
Welke "rights" moeten ze dan nog gaan verdedigen? Waarom zouden moslims aparte rights moeten hebben die anderen niet hebben?
Iedereen heeft rechten. Circe en co. ook. Ondanks hun haatzaaiende meningen, mogen ze die meningen rustig te berde brengen. De rechten die ze hebben mogen ze verdedigen.

Citaat:
Citaat:
Whenever there is a conflict with regard to certain laws and matters that are specific to religion, the relevant authorities should be approached in order to arrive at suitable and viable solutions.
En daar komt het dan! Als de wetten hen niet aanstaan, dan moeten ze de regeringen aanspreken om de wetten te veranderen!
Als ik vind dat bepaalde wetten niet kloppen, dan organiseer ik me met anderen politiek om te proberen die bepaalde wetten te veranderen. Dat geldt toch voor iedereen.

Laatst gewijzigd door Sjaax : 11 januari 2008 om 11:55.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2008, 11:57   #40
Banneling

Standaard

Citaat:
Eh, kunnen jullie misschien nog iets meer naast mijn vraag antwoorden?

Ik zal ze eens wat duidelijker formuleren: waarom mag een moslim niet geloven dat de hoofddoek een religieuze verplichting is in zijn/haar geloof (= de logica zelve)?

Een moslim mag dat wel geloven. Hij mag zelfs geloven dat er groene marsmannekes de aarde observeren.
Wat moslims niet mogen doen zijn rechten opeisen op basis van ONBEWEZEN religieuse claims. Dus geen gedoe en geleuter over hoofddoeken in de administratie en achter loketten omdat het zogezegd een religieuse verplichting is. En zeker het begrip vrijheid van godsdienst niet misbruiken om islamitische eisen erdoor te krijgen.

Als allah vindt dat de hoofddoek een verplichting is, moet hij/zij/het maar eens komen uitleggen in het parlement. Voor een alwetend, wijs, machtig godswezen moet dat maar een kleintje zijn.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be