Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 januari 2008, 14:26   #21
brontosaurus
Burgemeester

brontosaurus's schermafbeelding

Standaard

Thanks heftruck
een heftruck met buldozerkracht
hihihi
brontosaurus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2008, 14:28   #22
L. J. Brutus
Minister-President

L. J. Brutus's schermafbeelding

Standaard

De "universele verklaring" heeft alle eer en waardigheid van de menselijke cultuur in de aars genomen, de keel overgesneden, en ergens op het strand der "universaliteit" laten doodbloeden. Niemand is "gelijk", ipso facto kun je mensen niet "gelijk" behandelen. De enige mogelijke universele verklaring die je universeel kan verklaren, is dat er geen enkele vorm van universaliteit valt toe te passen op een groep mensen van minstens twee personen.

Dat dit een vehikel is om de machtigen machtig te laten blijven staat uiteraard buiten kijf.
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley
L. J. Brutus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2008, 14:31   #23
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door L. J. Brutus Bekijk bericht
De "universele verklaring" heeft alle eer en waardigheid van de menselijke cultuur in de aars genomen, de keel overgesneden, en ergens op het strand der "universaliteit" laten doodbloeden. Niemand is "gelijk", ipso facto kun je mensen niet "gelijk" behandelen. De enige mogelijke universele verklaring die je universeel kan verklaren, is dat er geen enkele vorm van universaliteit valt toe te passen op een groep mensen van minstens twee personen.

Dat dit een vehikel is om de machtigen machtig te laten blijven staat uiteraard buiten kijf.
Je verart "gelijkheid" met "gelijkwaardig". Indien je de "gelijkwaardigheid" zou willen afschaffen welk zijn dan je criteria om het verschil tussen de mensen te maken/verantoorden ?

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2008, 14:37   #24
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Je verart "gelijkheid" met "gelijkwaardig". Indien je de "gelijkwaardigheid" zou willen afschaffen welk zijn dan je criteria om het verschil tussen de mensen te maken/verantoorden ?
Het is niet zo dat concepten als "gelijkheid" en "gelijkwaardigheid" bestaan of niet bestaan omdat je ze institutionaliseert of afschaft. Ik zie ook niet in hoe je verschillen en gelijkenissen tussen mensen filosofisch moet "verantwoorden". Ze zijn er gewoon.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2008, 14:51   #25
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Het is niet zo dat concepten als "gelijkheid" en "gelijkwaardigheid" bestaan of niet bestaan omdat je ze institutionaliseert of afschaft. Ik zie ook niet in hoe je verschillen en gelijkenissen tussen mensen filosofisch moet "verantwoorden". Ze zijn er gewoon.
Jij hebt het alleen maar moeilijk met het begrip "wetten" & het feit dat je er als individu aan onderworpen zou zijn.

Ik heb goed nieus voor je : dat klopt van geen kanten. Diegene die door een rood licht il lopen of links il gaan rijden op de openbare eg mag dit gerust doen
er is geen kracht in het universum dat zulke zaken tegenhoudt... je maakt er vanzelfsprekend anderen ongelukkig mee en die zullen niet aarzelen om in te grijpen al is het via een door hen (niet door jou) ingestelde macht nl. de politie,
politierechtbanken enz.. De et is wel degelijk een inbreuk op je persooonlijke vrijheid - maar als die vrijhheid een inbreuk is op de vrijheid van anderen
is er geen macht in het universum die dat kan veranderen.

De UVRM is inderdaad maar een stukje papier : een project om het samenleven zonder de uitoefening van geweld mogelijk te maken.
Iedere fundamentalistische terrorist of iedere voetbalsupporter weet dat dit volslagen onzin is : de andersgelovigen, de supporters van de tegenpartiij
dat zijn vijanden waartegen alles geoorloofd is.

Iemand anders (Metternich ?) is verbaasd dat fascisme al 1000den jaren bestaat : zoals het oercommunisme, is er ook een oerfascisme (vroeger was er namelijk een "ideale" mensheid in een "ideale maatschappij") De mensen leefden in "roedels" zoals wolven : en die hadden één leider aaraan ze absolute gehoorzaamheid verschuldigd waren. Alle andere mensenroedels aren de vijand die van de eigen jachtgronden verjaagd moesten orden
desnoods door hun schedels in te slaan en hun vrouwen te roven...Dat was de heerlijke oude wereld.. met een gemiddelde levensverwachting van 30 jaar...

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2008, 14:56   #26
L. J. Brutus
Minister-President

L. J. Brutus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik concentreer me vooral op artikel 1. Dat is namelijk een contradictie die zichzelf noodzakelijkerwijs onwaar maakt.

Citaat:
Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en rechten geboren.
Als je dat zegt neem ik aan dat dat tegenover elkaar is, hetgeen impliceert dat er een soort ideaal punt in de werkelijkheid is waar ieders vrijheid en gelijkheid zich ten volle kunnen realiseren. Maar wat is vrijheid? Vrijheid is net de mogelijkheid om dat ideaal punt waarop je leeft en handelt zelf te bepalen. Nochtans eigent de universele verklaring (in theorie, maar vooral diegenen die haar zogenaamd uitvoeren) zichzelf het recht toe dat punt te bepalen. Ergo: mensen zijn slaven van de vrijheid.
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley
L. J. Brutus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2008, 15:04   #27
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door L. J. Brutus Bekijk bericht
Ik concentreer me vooral op artikel 1. Dat is namelijk een contradictie die zichzelf noodzakelijkerwijs onwaar maakt.

Zal beteren als het klonen nog wat vooruitgang boekt
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2008, 15:09   #28
Heftruck

Standaard

Citaat:
Jij hebt het alleen maar moeilijk met het begrip "wetten" & het feit dat je er als individu aan onderworpen zou zijn.
Niet echt. Ik heb het vooral moeilijk met mensen die denken mij vanalles te mogen verplichten en vodden papier gebruiken ter verantwoording daarvan.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2008, 15:54   #29
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brontosaurus Bekijk bericht
Voor de bewustwording van de mensheid.En dat mijn eigen website via dit forum dagelijks enkele tientallen bezoekers meer telt geeft mij voldoende reden om hier mijn steentje bij te dragen.Schijnbaar heeft de mensheid toch behoefte aan onafhankelijke mediakanalen.Dat de bekrompenheid in belgie wat stugger is wil niet zeggen dat niemand op zoek is naar andere alternatieven.Als u hier geen begrip voor kan opbrengen hoort u op een forum niet thuis.Respecteer het recht op vrije meningsuiting.
Ik respecteer uw recht op vrije meningsuiting, zolang u dat doet in de geschikte forumdraad en volgens de forumregels.

En zolang u mijn recht respecteert om uw copy/paste artikels en schrijfsels af te branden en te verwerpen.

Laatst gewijzigd door parcifal : 18 januari 2008 om 15:55.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2008, 17:23   #30
I amsterdam
Minister-President

I amsterdam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
definiëer "volk" en leg uit waarom dit recht zou primeren op rechten van mensen die een andere definitie gebruiken voor dat begrip.
Bedoelt u dat de Belgische defintie van "volk" anders is dan de Nederlandse?
Als dat zo is ,leg het me uit.
Als het niet zo is ,kijk in de van Dale.
I amsterdam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2008, 18:09   #31
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Wat zijn de bezwaren van islam-landen om de UVRM te ondertekenen?

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2008, 18:51   #32
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam Bekijk bericht
Bedoelt u dat de Belgische defintie van "volk" anders is dan de Nederlandse?
Als dat zo is ,leg het me uit.
Als het niet zo is ,kijk in de van Dale.
Het Belgische volk slaat op alle Belgische onderdanen en heeft dus geen meervoud. Sommige Vlamingen (vooral rechtsradicaal volk) zien zichzelf daarentegen als een van de vele volkeren, die zich door taal en cultuur van elkaar onderscheiden. Ze impliceren graag dat hun mening onlosmakend met onze cultuur is verbonden, waar ze er natuurlijk lijnrecht tegenin gaat.
DannyS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2008, 19:40   #33
Kazan
Minister-President

Kazan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En nu wil ik graag een antwoord van de overheid waarom al deze rechten met de voeten worden getreden.Welke rechten hebben anarchisten of liberterianen.Samen met deze verklaring een klacht indienen bij de staat en eisen voor gerechtigheid.Ook wij hebben recht op een menswaardig bestaan.
Maar de overheid geeft geen antwoord omdat de meeste anarchisten en liberterianen zich te gedeisd houden.Sta op en eis je rechten.Kom op voor wie en wat je bent.Weiger om hun staatshoer te zijn!!!

Zelfrespect is je eerste stap naar vrijheid.
Gij hebt gelijk, wij hebben geen menswaardig bestaan! Die Afrikanen moete nie zage! Wij zitten in de miserie, zij niet!
Kazan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2008, 19:45   #34
Kazan
Minister-President

Kazan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En nu wil ik graag een antwoord van de overheid waarom al deze rechten met de voeten worden getreden.Welke rechten hebben anarchisten of liberterianen.Samen met deze verklaring een klacht indienen bij de staat en eisen voor gerechtigheid.Ook wij hebben recht op een menswaardig bestaan.
Maar de overheid geeft geen antwoord omdat de meeste anarchisten en liberterianen zich te gedeisd houden.Sta op en eis je rechten.Kom op voor wie en wat je bent.Weiger om hun staatshoer te zijn!!!

Maar nu even serieus, op het recht op vrije meningsuiting na, worden er bij ons geen rechten geschonden.
'Recht hebben op' betekent in deze context niet dat de overheid jou alles moet geven, ze mogen je enkel niet verbieden om de rechten na te streven.
Tis niet omdat je recht hebt op een dak boven je hoofd, dat de regering je een villa moet betalen.
Oud 18 januari 2008, 22:58   #35
brontosaurus
Burgemeester

brontosaurus's schermafbeelding

Standaard

Beste kazan,ik wil helemaal geen verzorgingsstaat.
Alle rechten worden met de voeten getreden door de overheid en diezelfde overheid maakt zich ook schuldig aan de moord van duizenden afrikanen.Wanneer ik dit topic geplaatst heb heb ik dit bewust gedaan om aan te tonen dat deze rechten niet worden nageleeft en dat de hele mensheid daar slachtoffer van is.Voor mij bestaan geen turken,afrikanen of verwegistanen.Wij zijn allen mensen en zijn allen 1:
brontosaurus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2008, 01:14   #36
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alle rechten worden met de voeten getreden door de overheid en diezelfde overheid maakt zich ook schuldig aan de moord van duizenden afrikanen.Wanneer ik dit topic geplaatst heb heb ik dit bewust gedaan om aan te tonen dat deze rechten niet worden nageleeft en dat de hele mensheid daar slachtoffer van is.Voor mij bestaan geen turken,afrikanen of verwegistanen.Wij zijn allen mensen en zijn allen 1:
Begin eens met de dt-regels correct toe te passen.
Eenmaal je dat onder de knie hebt kan je je dan eens toeleggen op de verbetering van de wereld en de mensenrechten.

Uiteindelijk ga je dan misschien inzien dat je daarvoor de mensheid dient uit te roeien, maar tja, het doel heiligt de middelen nietwaar?

Geef eens een paar voorstellen : wat ga je veranderen, hoe ga je het doen en hoe ga je om met critici en tegenstanders?

Laatst gewijzigd door parcifal : 19 januari 2008 om 01:14.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2008, 15:56   #37
Kazan
Minister-President

Kazan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kan u ook enkele concrete voorbeelden geven. En dat van die duizenden moorden mag je toch ook eens verduidelijken.
Oud 19 januari 2008, 18:16   #38
Geert C

Standaard

Ik zal mijn antwoord zeer kort en bondig maken:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam Bekijk bericht
Ieder volk heeft recht op een eigen Staat.
Volgens het internationaal recht klopt die stelling in bepaalde gevallen.
Citaat:
Dit recht is na de Amerikaanse revolutie/vrijheidsoorlog bepaald.
Fout.

Citaat:
Geldt dit recht ook voor de Vlamingen?
Ja en neen.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2008, 18:18   #39
Dr. Strangelove
Minister

Dr. Strangelove's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welke rechten hebben anarchisten of liberterianen.Samen met deze verklaring een klacht indienen bij de staat en eisen voor gerechtigheid.Ook wij hebben recht op een menswaardig bestaan.

Jij noemt jezelf een anarchist???

Jij, die gelooft in de meest fascistoïde-elitaristische bullshittheorie die ik ooit heb gelezen, over sluiers en draken?
Jij, die denkt dat je tot een verlichte elite behoort, en dat per definitie 99,9999 % van de mensen nooit een dergelijke verlichting zullen bereiken?

Jij noemt jezelf een anarchist?
Oud 20 januari 2008, 14:10   #40
Babylonia
Parlementslid

Standaard

We zitten in een crisis met heel de wereld.
Er is een waarheids commisie nodig:
http://www.amnesty.nl/encyclopedie_lemma/1711

hier al een gestart
http://www.mensenrechten.be/main.php?action=start
en nog een
http://peaceinspace.blogs.com/911/20...webre1avi.html

Welke crisis?
De strategie van de Angst wereldwijd geimplementeerd.
BBC documentaires The Power of Nightmares.

01. http://video.google.com/videoplay?do...80818148218142
02. http://video.google.com/videoplay?do...00565144006714
03. http://video.google.com/videoplay?do...16091726596075
Babylonia is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be