![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
...
![]() |
![]() |
#22 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Dus als ze overschotten hebben zullen ze die ergens kwijt moeten aan dumpingprijzen. We kennen hun textiel, maar ook hun staal willen ze nu massaal beginnen uitvoeren. Laatst gewijzigd door Buyck Ruben : 18 januari 2008 om 15:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() China is al de fabriek van de wereld en kan de dollar kelderen. Als Amerikaan zou ik daar niet erg gerust over zijn. Vooral omdat men kredietcrisissen niet echt uitzweet maar eerder oplost door nog meer schuld te creëren.
De Belgische staatsschuld is tenminste voor 80% in eigen handen. Maar ze zou wel eens mogen afgbeouwd worden met echte aflossingen in plaats van louter in te spelen op rentebeleid. Want de omvang is niet zo'n probleem (de laatste tien jaar is de schuld constant gebleven terwijl het BNP steeg), wel dat het nominaal bedrag niet vermindert. De 80% schuldgraad waar we nu naar gezakt zijn, kan zo terug 100% worden op enkel kwartalen.
'T Laatst gewijzigd door Morduk : 18 januari 2008 om 15:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Zo kan ook de staatschuld in enkele kartalen o % bedragen - maar alle belgen zijn hierover het eens eerst de staat hervormen en dan de staatsschuld laten verdwijnen - als e een beetje ons best doen is dat allemaal in orde tegen 2009 inclusief lagere belastingen en hogere uitkeringen - politiek is toch leuk en fijn als men van op de kade het schip kan besturen.
![]() |
![]() |
#25 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Buyck Ruben : 18 januari 2008 om 16:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Nee, ik bedoel als de rente terug stijgt. Wij hebben de laatste jaren geherfinancierd aan lagere rentes, maar zonder de hoofdsom van de schuld daadwerkelijk af te bouwen (ze is een klein beetje gestegen zelfs). Dus zitten we aan schuldgraad van 80% t.o.v. het BNP.
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eigen schuld, dikke bult.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Parlementslid
|
![]() Wel, dat is juist wat ik doe...wijzen op hun domheid en die van de regering om nog meer consumptie te stimuleren (maar de meeste zullen beter eerst hun schulden aflossen alvorens verder te crossen) teneinde de consumptie weer aan te zweggelen.
1. Hoe lossen ze hun gigantische staatsschuld af? 2. Hoe gaan zij de belastingen kunnen verlagen? met welke middelen? van waar en van wie? Laatst gewijzigd door Buyck Ruben : 18 januari 2008 om 16:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Parlementslid
|
![]() Het is eigenlijk meer een cultuurdiscussie, ik denk dat ook hun hele leven nog meer gericht is op consumptie dan hier. Op straat en tv daar word je overstelpt met reclame, maar ook hier word het van langer hoe meer erger via GSM, internet enz...
Laatst gewijzigd door Buyck Ruben : 18 januari 2008 om 16:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien heeft dat ooit geleid tot de legendarische uitspraak bij een Minister dat "de staatsschuld er vanzelf gekomen is en vanzelf weer zal verdwijnen" ![]() Jazeker China krijgt de bibbers,want hoewel ze nog rustig de handel met de rest van Azie kunnen uitbouwen,zitten ze wel met immens veel dollars,die eigenlijk alleen maar in Amerika bruikbaar zijn om te investeren.(een zekere ironie) Laatst gewijzigd door kelt : 18 januari 2008 om 16:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
nu blijkt dat de amerikaanse rente eer gaat dalen & dus... Ik ben het uiteraard met je eens dat de staatschuld moet dalen...
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is het Internationale bank- en verzekeringswezen dat momenteel met de broek op de knieen staat met al hun "afgeleide" produkten gekocht met ONZE centjes.Al die "producten" kun je door die deftige geklede traderstjes op "0" doen zetten op een computerscherm,maar op de fundamentele rekeneenheden,de zicht- en spaarrekeningen, staat het enige reele onderpand,ONS geld.... ![]() De veelbekritiseerde Staatbanken doen nu "ondersteuning" van die superfinanciers der vrije markt met liquide middelen met ONS geld.....ge-ind met dreiging van vrijheidsberoving en geweld(= belastingen)... Laatst gewijzigd door kelt : 18 januari 2008 om 16:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Savatage zal deze mening niet direct delen denk ik, maar toch bevat het waarheden. Iedereen heeft er een beetje schuld aan, gewoon buitensporigheid en onvoorzichtigheid met gelden. Ja, de banken fuseren heden ten dage dat het een lieve lust is. Geld word steeds meer speculatief en virtueel en veel minder fysiek. Laatst gewijzigd door Buyck Ruben : 18 januari 2008 om 16:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De meest prangende vraag lijkt mij te zijn hoe we gaan voorkomen dat onze levensstandaard in West-Europa in de komende decennia pijlsnel gaat dalen. Daartoe is een sterk toekomstgericht beleid nodig dat nog veel verder zal moeten gaan dan de Lissabon-strategie (waar nu al zo bitter weinig van in huis komt).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Wel in tegenstelling tot Amerika, hebben wij tenminste geen immense sloppenwijken. Noch miljoenen mensen die nauwelijks iets te eten hebben. Ze zouden beter ook communist worden. Reinart68 Daar kan ik mij gedeeltelijk bij aansluiten. En wij wat meer Amerikaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Minister-President
|
![]() Ik vind het echt fantastisch, soms krijg ik zelfs de tranen in de ogen, hoe jullie bekommerd zijn over het welzijn van Amerika. Echt chique! Alhoewel er nog geen paniekgevoel heerst, wordt het wel tijd om eens goed economisch nieuws te zien anders vrees ik dat het vertrouwen bij de doorsnee Amerikaan een serieuze duik zal nemen en zijn pertemonnee zal sluiten.
Laatst gewijzigd door longhorn : 18 januari 2008 om 22:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Het klonk behoorlijk realistisch. http://www.vpro.nl/programma/tegenli...ngen/38234978/ Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |