![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() sni van gierig zijn e. Als die jongen nu zelf wat extra geld wil bijverdienen + ervaring opdoen voor later! Dan is da toch schoon zeker
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want zelfs als hij 10.000€ per jaar verdiend, stijg ik nog niet in belastingschijf. heb nog zo'n 25.000€ reserve voor ik stijg in belastingschijf. En hun rente op hun spaargelden is nog belastingsvrij, zoveel hebben ze er nog niet opstaan, dat die interest belast word. Trouwens als dat wel zo is, dan heb ik dat graag over voor hen en hun toekomst. Zij zijn mij meer waard dan alle geld op de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
|
![]() dan moet zij opletten
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
|
![]() kerel...als dienen jongen wat extra geld wil om savonds uit te geven... Wat is er daar abnormaal aan?
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik vind dat mensen idd maar eens moeten leren dat wat men leert als kind, heel de toekomst van een mens bepaald en juist bepaald of een maatschappij leefbaar blijft of veranderd in een hels gedrocht. De meeste problemen met de jongeren nu, komen immers juist door het feit dat ze niets meer naar waarde kunnen schatten en omdat ze geen eigen plaats meer kunnen zoeken in onze maatschappij. De toekomst behoord immers toe aan de doeners-dromers en niet aan de luiaarden. Mijn zonen hebben een droom en weten dat zij zelf moeten werken en eigen initiatief moeten nemen om die waar te maken en niet moeten denken en hopen dat ik en de maatschappij hen dat op een gouden schoteltje gaan geven. want zo werkt dat niet, enkel dat waar men zelf voor gewerkt en gezweet heeft kan men met trots en respect behandelen, want van wat men gratis krijgt weet men de waarde niet in te schatten en dus zal men dat niet respecteren. Dat is trouwens het grootste probleem in de Europese maatschappij, er word te veel gratis gegeven, zelfs aan eigen kinderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
|
![]() ja inderdaad. Normaal/verontrustend/normaal...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat is het nu? Geven de kids te veel uit of zijn de ouders te gierig? Je blaast hier warm en koud als een goed gesmeerde windhaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() Kids willen de dag van vandaag playstation 3, ipod, plasma tv, zware computer, blue rays, geluidsinstallaties......
Ik denk dat daar het probleem zit. Het consumptiepatroon van de jongere is gewoon compleet veranderd. Vroeger deden we het met speelgoed en strips. Kwa uitgaan is er niet veel veranderd, denk ik. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zij willen een eigen bedrijf gaan runnen. En daar hebben zij geld voor nodig, want ze willen dat dat bedrijf reeds rendabel is op het ogenblik dat zij de schoolbanken verlaten. En als zij enkel materiële zaken naar waarde zouden kunnen schatten, dan woonde zij nu bij hun moeder, want die is veel gewilliger om haar portemonnee en te doen dan ik. Hun zusters hebben elke nog een eigen TV, psp, spelcomputer en zo verder op hun slaapkamer/studio staan en lopen steeds in de nieuwste mode rond. Maar mijn zoons wonen juist hier, omdat ik er ben voor hen en niet dag en nacht aan het werken ben om alles te kunnen betalen waar zij van dromen. En terwijl zij aan het werken zijn of bezig zijn met een naschoolsopleiding zoals hun muziekschool of internet opleiding voor bepaalde zaken die zij niet op school leren, zitten hun zusters te shoppen of in een pretpark. Zij weten dus immatriële zaken naar waarde te schatten. Beter zelfs dan veel volwassenen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is tenwoordig zelfs een uitzondering dat een 16 jarige zelf gaat werken om iets te bekomen. Dat is nu juist waar de bedrijven over klagen, de jongeren doen tijdens hun studiejaren geen ervaringen meer op in het bedrijfsleven en weten dus niet hoe het er echt aan toegaat in die wereld als ze de schoolbanken verlaten. Want ze hebben enkel nog de theoretische kennis als ze de schoolbanken verlaten en totaal geen praktijk ervaringen in echte bedrijven, waar de werkdruk heel anders ligt dan in de schoolse mini-ondernemingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
vreselijk onliberaal ik weet het, en voor sommigen wellicht een brutale aanval op het recht om zich moe te maken, maar toch. er zijn zoveel 18 plussers die geen job vinden, geef die dan voorrang hé. op vijftien jaar hebt ge dat geld echt niet nodig. bovendien, de trend om steeds jonger te gaan werken, zorgt voor sociale druk bij vijftienjarigen die niet werken. die zullen van hun ouders misschien te horen krijgen 'die van hier tegenover werkt elk weekend, en gij niet, luierik.' mogen jongeren van 15 jaar zich straks ook nog amuseren en kind zijn ipv zich kapot te werken? of wordt 'vrije tijd' straks helemaal taboe? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
|
![]() Dus als de ouders dingen niét kopen zijn ze gierig, en als ze het wél kopen promoten ze de consumptiemaatschappij?
![]() |
![]() |
#37 | |
|
![]() Citaat:
Jongeren van vijftien vinden het allicht niet fijn dat je hen 'kinderen' noemt.
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Lees: http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...20735556071204 Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 20 januari 2008 om 14:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |