![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het zou straf zijn, niet? Als je ziet welke cartoons ze ginder over ons, Westerlingen maken, wat moeten wij dan doen? Ze laten doen, lijkt me redelijk, maar als we het plezier terug doen, stichten ze moord en brand. Moesten wij voor elk Westers meisje dat ze voor hoer verslijten en voor elke (groeps-)verkrachting die ze hier plegen, of elke andere misdaad, die ingegeven is door hun culturele denken, hun ambassades en vlaggen in brand gaan steken of hen gaan bedreigen en lynchen, hoe zouden ze dan reageren? Eigenlijk zijn we dus tolerant genoeg. We hoeven onze monden echt niet als bange honden te snoeren, voor een bende bange, blaffende soortgenoten. Ik buig niet voor terreur. Mensen als jij geven te kennen dat als je maar genoeg dreigt en desnoods moordt, je je zin kan krijgen en deze boodschap steun ik niet. Laatst gewijzigd door Boadicea : 20 maart 2008 om 15:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Vreemdeling
|
![]() Volgens mij is die Bin Laden al lang dood. Hij is al jaren niet meer getoond in levende beelden. Waarschijnlijk wil men niet officieel laten uitlekken dat die man al overleden is. Vroeger kwam hij om de haverklap op korte films voor, na de bombardementen op grotten, waar hij zich in zou kunnen bevinden, is hij niet meer gefilmd. Dat brengt mij ertoe om te zeggen dat hij zeer waarschijnlijk dood is. Let wel, dit is maar een aanname. Voorts was ook bekend dat hij aan een nieraandoening lijdt, dat kan hem ook de das hebben omgedaan.
Time is longer than a rope Laatst gewijzigd door Asruf Muradin : 20 maart 2008 om 15:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Minister-President
|
![]() Dat wordt het een probleem vrees ik, de mensen maken er zich niet meer druk om, met als gevolg de aandacht begint te verslappen, er treed en gewenning op, iedere dreiging vind ik, moet men serieus blijven nemen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Ok Brussel ja en wat dan nog? Er staat een WTC-torentje vergeleken met de andere. OK. Maar beveiligen heeft geen nut! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Telefoonaftap, volgen van bepaalde groeperingen, beveiliging van vlieghavens, strengere politiecontroles, dit zijn allemaal beveiligingen om het risico te verkleinen, maar 100% uitsluiten zal men inderdaad nooit kunnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
|
![]() Allemaal tegen de muur zetten is natuurlijk ook een oplossing. Of napalmbombardementen op het ganse Midden-Oosten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
|
![]() In een politiek systeem dat zo rot is dat zelfs de representatieve democratie het overstijgt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
|
![]() Citaat:
Aan OBL zal het niet liggen ![]()
![]() |
![]() |
#33 |
|
![]() Het mag wat mij betreft zijn wat het wil: feit is dat Oost en West goed tegen elkaar opgejut worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
|
![]() Ik denk dat je je een klein beetje vergist. Persoonlijk vind ik Pollycorrect een leuke medeforummer, waar ik het misschien niet altijd mee eens ben, maar ik wil even vermelden dat ik haar als een aangename dame ervaar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
|
![]() Citaat:
![]() Hang je zo graag de Rambo uit?
![]() |
![]() |
#36 | |
|
![]() Citaat:
En als diplomatie niet helpt, omdat de tegenpartij liever de wapens grijpt dan te onderhandelen of rekening te houden met jouw leefwereld, dan heb je zelf ook geen andere keuze meer dan met geweld terug te slaan. Momenteel is het nog maar dreigen, dus ga ik eerst rustig afwachten wat er gaat gebeuren, maar als er ooit een aanslag komt, die iemand treft die mij dierbaar is, dan garandeer ik je dat ik er mijn hand niet voor zal omdraaien om terug te slaan. Je moet op de eerste plaats opkomen voor de mensen die hetzelfde voor jou zouden doen. Kruip jij maar lekker in je putje, kruip voor alles en iedereen en laat je overrompelen zoveel je wil. Mij niet gelaten. Als jij liever de pantoffelheld bent, dan de deegrol te trotseren, is dat jouw leven en jouw keuze, maar ik vrees dat wie enkel met geweld kan dreigen, geen gelijk heeft en het zeker op deze wijze niet mag krijgen. Die vrijheden waar wij nu van genieten, zijn er ook enkel en alleen gekomen, omdat onze voorouders het lef hadden er voor te vechten en er hun bloed voor te vergieten. Met helden als jij, kunnen enkele dictators blij zijn. Ik heb respect voor mijn voorouders en zal hun erfenis beschermen tegen buitenlanders, die ze willen afpakken. Liefst met diplomatie, maar niet met knievallen! Respect moet van twee kanten komen, of gewoon achterwege gelaten worden. Zo denk ik er over en als jij een andere mening hebt en mij niet kan begrijpen, is dat jammer voor jou, maar ik zal de mijne er niet voor herzien. Daarvoor ben ik veel te trots op onze Westerse vrijheden, die we na eeuwen ondrukking hebben geforceerd. Ik heb geen zin om me weer te laten onderdrukken. Wie laat de doden vallen voor een stomme tekening? Ik niet en ik ben het ook niet van plan, maar als ze mij daarom naar het leven staan, vecht ik er voor! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
|
![]() Citaat:
Het is juist dankzij de wet, die de gewone burger machteloos maakt en de mogelijkheden tot zelfverdediging afneemt, dat Bin Laden zo een hoog woord kan voeren. Of denk je dat het toevallig in een wapenvrije staat als New York is, waar de aanslagen hebben kunnen plaatsvinden. In Engeland geldt ook een strenge wapenwet en we zien het resultaat. Enkel criminelen en terroristen varen goed met paniekregeringen zoals we nu hebben. Doe maar knievallen en ontwapen de burger "voor hun veiligheid". Ik snap al langer dan vandaag waar alles op slaat. Persoonlijk heb ik gemerkt hoeveel de wet met mij inzit, dus weet ik niet waarom ik er nog iets mee moet inzitten. Als ik moet kiezen tussen overleven of de wet volgen, kan die laatste me de boom in. We zijn allemaal lakse schapen en persoonlijk heb ik in een zekere zin wel respect voor de boodschapper hier. Inderdaad: het bewijs! Iemand komt met gewelddreiging zeggen wat wij moeten doen en enkele staan hier al ocharme met knikkende knieën toe te geven. En dan zeggen ze dat de mensen die bereid zijn om voor onze vrijheden te vechten, de bangerikken zijn. Wie is hier de bange, blanke man? Wie wil hier zijn vrijheid opgeven, om onder het woestijnzand te verdwijnen en te knikken naar Mekka? Nee, een cartoon is geen mensenleven waard, volgens onze normen. Maar naar hun normen betekend een mensenleven duidelijk niets! Als zij niets met hun eigen inzitten, waarom moeten wij het dan doen? Alles wat in Irak sneuvelt, is zeer erg, maar dat komt hier al geen aanslagen meer plegen. Ik weet dat ik cru klink, maar zo onverschillig krijgen ze een mens op de duur, door al dat gestook met die bandjes. Snap je waar ik heen wil? Onze normen van humaniteit worden hier gewoon bespot! Moeten wij dat pikken? Nee! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Staatssecretaris
|
![]() och het is toch vrij logisch dat moslims zo goed als zeker laffe terroristen zijn die onschuldige proberen te vermorden.
Diegene die ze aanbidden namelijk de profeet Mohammed was just dezelfde laffe moordende zak die enkel vrouwen en kinderen aankan en voor de rest zijn gezicht niet durft te vertonen. Zijn alle moslims niet zo'n beetje? pas als hun heel familie er is tijdens een ruzie in een dancing, fuif of café durven ze iets te doen. alleen zijn het zieligaards met een groot bakkes. geen wonder dat ze enkel met bommen oorlog voeren en hun gezicht niet durven kenbaar maken dat zit gewoon in die hun genen en jammer genoeg liggen die genen een paar honderduizenden jaar achter in de evolutie denk ik, in het neanderthaler tijdperk zou de islam perfect passen ![]() maar in de 21ste eeuw niet! |
![]() |
![]() |