Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 30 maart 2008, 14:22   #21
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Nee, je trekt enkel jouw non-redeneringen door.
wie schreef er anders
Citaat:
De moslims zijn weer hervallen in hun gewone doen.
Enfin, 1 dag hebben ze het uitgehouden om zich te gedragen. Tja, met al die camera's in de buurt.
elke nuance als
-de extremistische moslims
-de meest fanatieke moslims
etc. had een onderscheid kunnen maken. Door te schrijven "de moslims" richt je je op alle 54.000.000 moslims, zonder enige uitzondering. En die zijn er tot nu toe enkel in geslaagd twee auto's in de fik te steken.

Laatst gewijzigd door driewerf : 30 maart 2008 om 14:24.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2008, 14:30   #22
Rob Roy
Minister

Rob Roy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
wie schreef er anders
Maar deze kritiek is toch wel pertinent:

Citaat:
Het is geen houding die overloopt van respect als je alle politiedensten, het leger, alle burgemeesters en het corps diplomatique in staat van paraatheid moet brengen voor dat volkje dat je voor geen haar vertrouwt, maar wel voor de camera's "moet" knuffelen en paaien met dooddoeners als 'het overgrote deel van de moslims extremisme en geweld verwerpt’.

En als het dan zover is en er niets gebeurt geven Balkenende en Driewef complimentjes. Het is, op de keper beschouwd, een neerbuigende houding.
en verdient een beoordeling, of een wederwoord.
Rob Roy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2008, 14:34   #23
Banneling

Standaard

Citaat:
wie schreef er anders

elke nuance als
-de extremistische moslims
-de meest fanatieke moslims
etc. had een onderscheid kunnen maken. Door te schrijven "de moslims" richt je je op alle 54.000.000 moslims, zonder enige uitzondering. En die zijn er tot nu toe enkel in geslaagd twee auto's in de fik te steken.

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=163
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2008, 14:40   #24
driewerf

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Roy Bekijk bericht
Maar deze kritiek is toch wel pertinent:

en verdient een beoordeling, of een wederwoord.
O, verdient het dat echt? Wel mijn wederwoord is:
Het is geen houding die overloopt van respect als je alle politiedensten, het leger, alle burgemeesters en het corps diplomatique in staat van paraatheid moet brengen voor voetbalsupporters dat je voor geen haar vertrouwt.

kijk Rob Roy, als de Britten op verplaatsing voetballen, is het leger, de politie,etc. ook in staat van paraatheid. Voor enkele tientallen, honderden gekken. maar niemand beweert dat het een neerbuigende houding is tov van de 49 miljoen onderdanen of her majesty.

Het aantal hooliganistische supporters ligt procentueel veel hoger dan het aantal terroristische moslims. Toch schreef Online
Citaat:
De moslims zijn weer hervallen in hun gewone doen.
Enfin, 1 dag hebben ze het uitgehouden om zich te gedragen. Tja, met al die camera's in de buurt.
De Moslims. Zonder onderscheid. letterlijk neergeschreven is dat dus alle 1 miljard moslims ter wereld.
En nog sterker: wanneer er niets gebeurt, heeft Online al zijn verklaing klaar. Het ligt niet aan de redelijkheid van de doorsnee moslim dat alles rustig is gebeleven, neen. Zelfs een kalme moslim handelt nog uit perfidie:
Citaat:
En zo is de cirkel uiteraard rond.
opmerkelijk dat 'm hier nog niet met taqquiya staat te zwaaien.
Oud 30 maart 2008, 14:50   #25
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is geen houding die overloopt van respect als je alle politiedensten, het leger, alle burgemeesters en het corps diplomatique in staat van paraatheid moet brengen voor voetbalsupporters dat je voor geen haar vertrouwt.

Daar gaan we weer met het inmiddels klassiek geworden dhimmie-gebazel.

De crimineel Dutroux misbruikte en doodde in de 20ste eeuw verschillende kindjes. Ergo, import-moslims zullen in de 23ste eeuw ongehinderd door enige kritiek kindjes moeten kunnen misbruiken en doden want Dutroux heeft het ook gedaan.

By the way, over welke voetmatch heeft driewerf het? En bij welke ambassades is wie waar moeten gaan slijmen?
Oud 30 maart 2008, 15:05   #26
driewerf

Standaard

en wéér moet On lin het hebben van verdraaiingen; persoonlijke aanvallen en leugens.
Citaat:
Daar gaan we weer met het inmiddels klassiek geworden dhimmie-gebazel.
perssonlijke aanval. Zijn de argumenten op, jongetje?

Citaat:
De crimineel Dutroux misbruikte en doodde in de 20ste eeuw verschillende kindjes. Ergo, import-moslims zullen in de 23ste eeuw ongehinderd door enige kritiek kindjes moeten kunnen misbruiken en doden want Dutroux heeft het ook gedaan.
O? Waar staat dat. Kan je weer niet begrijpend lezen. Er staat nergens dat de moslims iets mogen dat andere burgers niet mogen. Citeer mij een post van mijn hand. Kom; ik wil zelfs mijn uitdaging herhalen:
Citaat:
ik daag jou uit: ik trakteer jou op een fles champagne per post van mij waar ik beweer dat de migranten-aanwezigheid een culturele verrijking is, per post waar ik beweer dat de Islam een religie van de vrede is.
wordt nog uitgebreid naar
Citaat:
of dat moslims boven de wet staan.
Citaat:
By the way, over welke voetmatch heeft driewerf het? En bij welke ambassades is wie waar moeten gaan slijmen?
hu?
Oud 30 maart 2008, 15:07   #27
Banneling

Standaard

Citaat:
Zijn de argumenten op, jongetje?

Nee, hoor ik vertaal enkel letterlijk jouw insinuaties.

PS Heb je inmiddels al kunnen beslissen of het een 'lintje' of de 'nobelprijs voor de vrede' wordt. Want het getuigt toch van ongelofelijk veel zelfbeheersing om niet tot relschoppen over te gaan na een filmpje van 16 minuten.

Laatst gewijzigd door Online : 30 maart 2008 om 15:13.
Oud 30 maart 2008, 15:25   #28
driewerf

Standaard

Citaat:
Nee, hoor ik vertaal enkel letterlijk jouw insinuaties.

.
neen hoor, je verdraait het naar jou parallel universum.
Oud 30 maart 2008, 15:30   #29
Banneling

Standaard

Citaat:
neen hoor, je verdraait het naar jou parallel universum.
Tja, met een rolmodel als jij in de buurt is dat toch niet verbazingwekkend?
Oud 30 maart 2008, 16:09   #30
Rob Roy
Minister

Rob Roy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

kijk Rob Roy, als de Britten op verplaatsing voetballen, is het leger, de politie,etc. ook in staat van paraatheid. Voor enkele tientallen, honderden gekken. maar niemand beweert dat het een neerbuigende houding is tov van de 49 miljoen onderdanen of her majesty.

Het aantal hooliganistische supporters ligt procentueel veel hoger dan het aantal terroristische moslims. Toch schreef Online
Laat wat Online schreef hier nu even rusten. Ik wil het hebben over de houding van Balkenende en eigenlijk van het hele weldenkende Westerse establishment. Zij drukken wel degelijk hun opluchting en bewondering uit dat de doorsnee Westerse moslim zich min of meer rustig houdt. Wat zeggen ze daarmee eigenlijk over die doorsnee Westerse moslim en vooral over hoe ze die echt bekijken? Ik begrijp er in elk geval uit dat Balkenende & Co dé Nederlandse moslim als een achterlijk, primitief rund bekijken.

Je vergelijking met de Britse voelbalsupporters zit slecht in elkaar. Inderdaad worden die - vaak terecht - beschouwd als achterlijk, primitieve runderen, maar daar gaat het niet specifiek over het aspect "Brits". Het gaat over "voetbalsupporters", ook voor Duitsers of Nederlanders worden vaak alle effectieven uit de kast gehaald. Maar dat terzijde.

Laatst gewijzigd door Rob Roy : 30 maart 2008 om 16:13.
Rob Roy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2008, 16:12   #31
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik begrijp er in elk geval uit dat Balkenende & Co dé Nederlandse moslim als een achterlijk, primitief rund bekijken.
.

Daar komt het inderdaad op neer ja.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2008, 18:22   #32
driewerf

Standaard

Citaat:
Laat wat Online schreef hier nu even rusten. Ik wil het hebben over de houding van Balkenende en eigenlijk van het hele weldenkende Westerse establishment. Zij drukken wel degelijk hun opluchting en bewondering uit dat de doorsnee Westerse moslim zich min of meer rustig houdt. Wat zeggen ze daarmee eigenlijk over die doorsnee Westerse moslim en vooral over hoe ze die echt bekijken? Ik begrijp er in elk geval uit dat Balkenende & Co dé Nederlandse moslim als een achterlijk, primitief rund bekijken.

Je vergelijking met de Britse voelbalsupporters zit slecht in elkaar. Inderdaad worden die - vaak terecht - beschouwd als achterlijk, primitieve runderen, maar daar gaat het niet specifiek over het aspect "Brits". Het gaat over "voetbalsupporters", ook voor Duitsers of Nederlanders worden vaak alle effectieven uit de kast gehaald. Maar dat terzijde.
Ik heb geen erantwoording af te leggen voor wat burgerlijke politici uitvreten.
Oud 30 maart 2008, 21:37   #33
driewerf

Standaard

Citaat:
oké, Rob Roy, ten gronde:
in een uiterst gespannen sfeer, rond een gevoelig thema als dit én in een situatie waar een gehele bevolkingsgroep zich gedicrimineerd meent (al dan niet terecht - laten we dat even terzijde schuiven), is het verbazingwekkend dat er op de miljoenen moslims die er in Europa leven, geen paar honderd wacko's gek genoeg zijn om door het lint te gaan.

Op wat baseer jij dat Balkenende en co opgelucht zijn omdat de doorsnee Westerse moslim zich min of meer rustig houdt?
Ofwel dat er geen paar tientallen gekken zijn opgestaan? En een paar tientallen gekken zijn inderdaad voldoende om de poppen aan het dansen te krijgen, en NL in pleuris en ellende te storten.
Oud 30 maart 2008, 23:08   #34
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Driewerf, ik ben bezig met het verzet te organiseren. Als je wil kan je meedoen. Trek een boerka aan en haast je om middernacht naar de ingang van het Warandepark. Vermijd wel St.-Joost en kom liever via Elsene, daar is het aantal vijandige troepen minder groot. Aan het park zal een auto met draaiende motor klaarstaan met twee vrienden van me. Het paswoord is "een kleintje met mayonnaise". Zij zullen je meenemen naar ons hoofdkwartier van waaruit we de herovering van Vlaanderen kunnen voorbereiden.
U staat aan dat park te wachten in uw blote kont, en vraagt aan alle voorbijgangers "een kleintje met mayonnaise" (dan glijd het beter) ?
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2008, 21:00   #35
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
U staat aan dat park te wachten in uw blote kont, en vraagt aan alle voorbijgangers "een kleintje met mayonnaise" (dan glijd het beter) ?
Hahaha! Niet slecht gevonden spookje!

Maar in dat geval zou ik natuurlijk eerder een grote met mayonnaise vragen.
Oud 2 april 2008, 21:53   #36
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Maar in dat geval zou ik natuurlijk eerder een grote met mayonnaise vragen.
Wie niet
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2008, 21:52   #37
Neptunus
Gouverneur

Standaard

Nederlandse moslims die zich weer eens als slachtoffer opstellen en naar Egypte reizen om anderen voor hun kar te spannen om zichzelf weer eens bevestigen in hun slachtofferrol. Ze gedragen zich als kleine kleine kleutertjes die voor het minste op de lange teentjes zijn getrapt. Deze fundamentalistische moslims, slagen er maar niet in om op een volwassen manier met religie om te gaan, maar wijten het eigen falen steeds aan de ander. Ze gooien steevast de steen naar anderen; bij gebrek aan zelfrelativering, gebrek aan zelfrecflectie en zelfkritiek.
Er zijn al zoveel films gemaakt over het christendom, ook films die kwetsend kunnen zijn voor gelovigen, maar nog NOOIT heeft een christen iemand aangevallen, vervolgd of met de dood bedreigd voor kritiek op het christendom.
Moslims in Nederland blijven zich blijkbaar wanen in de donkere middeleeuwen en houden een inquisitie op zowat alles en iedereen die zich kritisch uitlaat over de islam. We zagen hoe vele moslims niet kunnen omgaan andere meningen en weten wat verdraagzaamheid is en zich erg intolerant, reactionair en extreemrechts opstellen.
Neptunus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2008, 00:13   #38
driewerf

Standaard

Citaat:
Som eens het aantal keren op dat Wilders in zijn film vermeldt dat alle moslims kelensnijders zijn.
Som de scènes op waarin hij zegt dat alle moslims kelensnijders zijn? We zijn benieuwd naar de statistiche gegevens.

Ben je eigenlijk wel zeker dat je naar het Fitna-filmpje gekeken hebt? En niet naar een of ander anti-Wilders-propagandafilmpje in Goebbels-stijl, dat bol staat van de desinformatie?
Zie hier drie citaten van Circe, toch wel een experte inzake de Islam
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Leg me eens het verschil uit tussen een "geloof" dat zegt dat je anderen de keel moet oversnijden uit naam van een onbekende almacht en een "ideologie" die zegt dat je anderen de keel moet oversnijden uit naam van een gekende leider?.
Citaat:
nog nooit de koran gelezen zeker?

Begin alvast bij hoofdstuk 9, niet enkel hun keel oversnijden, maar eerst moet je ook nog hun vingertoppen afkappen.

wist je dat niet?
Citaat:
welke vertaling wil je dan hebben? Ik begrijp totaal uw standpunt niet. Zelfs de originele arabische tekst wil je niet hebben. Als het er staat, staat het er jongen, live with it!

en uiteraard is dat niet het enige kwaadaardige vers ui die koran, het boek staat er vol van!
Gezien er maar één Koran is, en gezien alle moslims dit letterlijk dienen na te leven moeten momenteel alle 1.2 miljard moslims die er zijn druk doende zijn kelen over te snijden. I presume.
Oud 19 mei 2008, 00:34   #39
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Bedoel je nu dat er echt verschillende Korans zijn? of interpreaties?
Ee is maar 1 Koran, maar er zijn verschillende strekkingen die er allemaal hun eigen draai aan geven, voornamelijk de draai die de smaak van hun "startheren" het best beviel.
Soennies, Shiiten, Wahabieten, Koerden, Soefies, Druzen etc etc. Voor elk wat wils.

Citaat:
Dat ze niet allemaal holderdebolder de haatverzen letterlijk toepassen?
Verschillende redenen waarom niet.

1) De Koran gebied hen de juiste tijd af te wachten, en ondertussen te liegen en te bedriegen vooraleer de islam met geweld op te dringen. Een vlaag van onthoofdingen nu zou de West Europeanen- die nog in de meerderheid zijn- wel eens kunnen ontsteken in een vlaag van ongebreidelde woede. En dan hebben we een probleempje van al het bloed in de straten.
2) Luiheid.
3) Niet compleet achterlijk zijn en de gans met de gouden eieren nog niet slachten totdat ze uitgelegd is.
Oud 19 mei 2008, 04:02   #40
driewerf

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ee is maar 1 Koran, maar er zijn verschillende strekkingen die er allemaal hun eigen draai aan geven, voornamelijk de draai die de smaak van hun "startheren" het best beviel.
Soennies, Shiiten, Wahabieten, Koerden, Soefies, Druzen etc etc. Voor elk wat wils.

Verschillende redenen waarom niet.
Circe houdt staande dat er maar 1 Koran is, en dat die niet voor interpretatie vatbaar is. Haar woorden:
Citaat:
nog nooit de koran gelezen zeker?

Begin alvast bij hoofdstuk 9, niet enkel hun keel oversnijden, maar eerst moet je ook nog hun vingertoppen afkappen.

wist je dat niet?
Citaat:
009.5. Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt dan de afgodendienaren waar gij hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag. Maar als zij berouw hebben en het gebed houden en de Zakaat betalen, laat hun weg dan vrij. Voorzeker, Allah is Vergevensgezind, Genadevol
Citaat:
1) De Koran gebied hen de juiste tijd af te wachten, en ondertussen te liegen en te bedriegen vooraleer de islam met geweld op te dringen. Een vlaag van onthoofdingen nu zou de West Europeanen- die nog in de meerderheid zijn- wel eens kunnen ontsteken in een vlaag van ongebreidelde woede. En dan hebben we een probleempje van al het bloed in de straten.
2) Luiheid.
3) Niet compleet achterlijk zijn en de gans met de gouden eieren nog niet slachten totdat ze uitgelegd is.
of
4) moslims zijn doodgewone mensen gelijk gij en ik, eerder bezorgd of dat hunne kleine niet onder een auto zal lopen, of dat hun loon op tijd gestort zal worden, of dat den barbecue van van 't weekend niet verregend zal zijn, of ze de hypotheek wel zullen kunnen afbetalen etc.etc.

vreemd dat 4 geen optie was bij jou.

Laatst gewijzigd door driewerf : 19 mei 2008 om 04:02.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be