Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 maart 2008, 16:41   #21
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Daar twijfel ik nu eens geen moment aan.
Ik moet zeggen dat de AEL vaak zinnige standpunten heeft. Dat is me al verschillende keren opgevallen. En dit is dus niet sarcastisch bedoeld.

Laatst gewijzigd door system : 29 maart 2008 om 16:41.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2008, 16:48   #22
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the outlaw torn Bekijk bericht
kort maar krachtig en nog juist ook
Het valt me tegen van Filip Dewinter dat hij Wilders gefeliciteerd heeft. Ik vind Wilders een provocateur. Ik ben ook tegen ongebreidelde immigratie en voor harde aanpak van criminaliteit, maar de aanpak van Wilders zorgt er alleen maar voor dat al wie rechts denkt, met de nek wordt aangekeken.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2008, 16:55   #23
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Het valt me tegen van Filip Dewinter dat hij Wilders gefeliciteerd heeft. Ik vind Wilders een provocateur. Ik ben ook tegen ongebreidelde immigratie en voor harde aanpak van criminaliteit, maar de aanpak van Wilders zorgt er alleen maar voor dat al wie rechts denkt, met de nek wordt aangekeken.
Bwa, hij heeft natuurlijk wel gewezen op het taboe in ons vrije Westen op het aanklagen van de uitwassen van een religie die de moderniteit afwijst. Er is in 't verleden al genoeg gewezen op de verschillen tussen Vlaams Belang en Wilders maar ik denk dat zowel in Vlaanderen als Nederland de progressieve kerk terug de touwtjes in handen probeert te nemen of te houden met alle gevolgen van dien.

Het feit dat de moslims oproepen tot 'kalmte' betekent eigenlijk dat men geen debat wil. Het is een bevestiging van de seggregatie van de samenleving.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2008, 17:19   #24
jodewa
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sus antigoon Bekijk bericht
De standpunten van het kabinet corresponderen niet met het regeringsbeleid. Het beleid van de Nederlandse regering is er de afgelopen jaren gericht geweest om moslims te frustreren in hun integratiepogingen.
Welke integratiepogingen hebben ooit succes geboekt?
Alle "integratie"pogingen in belgie en nederland ten spijt zijn en blijven het de moslims zelf die integratie tegenhouden door vast te houden aan hun gewoonten en overtuigingen.
De enige manier om "racisme" tegen te gaan is terug gaan naar het land van herkomst. Daar en daar alleen kunnen moslims leven, onze cultuur en manier van leven is en blijft flagrant verschillen van de noord afrikaanse en dat zal steeds zo blijven.
De moslims gebruiken toch o zo graag het woord 'racisme' terwijl ze niet goed beseffen hoe goed ze het hier hebben en hoe verdraagzaam de mensen zijn.
Moesten wij met dezelfde arrogantie in hun cultuur tewerkgaan zouden we snel een toontje lager zingen.
jodewa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2008, 17:47   #25
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Flutreactie van een flutorganisatie op de flutfilm van een flutvent.
Je neemt me de woorden uit de mond. Ik neem alvast te popcorn en de cola bij de hand.
Oud 29 maart 2008, 18:13   #26
Tiger
Burger

Tiger's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Arabisch-Europese Liga heeft zoals eerder door Bouzerda beloofd haar eigen film gelanceerd. De film legt de nadruk op de politieke agenda van Wilders en zijn ideologie. De film, Al Mouftinoun, klaagt het racistische gedachtegoed van Wilders aan.

De film, Fitna, is een onderdeel van de politieke boodschap dat moslims een gevaar zijn voor de Nederlandse samenleving en derhalve een gevaar voor de rechtspositie van moslims in dit land. We zijn niet beledigd noch geprovoceerd, maar zijn ons ervan bewust dat deze film bijdraagt aan marginalisering, criminalisering en discriminatie van de moslims in Nederland.

De standpunten van het kabinet corresponderen niet met het regeringsbeleid. Het beleid van de Nederlandse regering is er de afgelopen jaren gericht geweest om moslims te frustreren in hun integratiepogingen.

We zijn geen voorstanders van een inter-religieus als oplossing voor de integratie van onze gemeenschap. We zullen consequent blijven referen naar de rechtstaat en democratische basisprincipes. Het accent moet weer komen te liggen op het sociaal-economisch beleid van de Nederlandse overheid.

AEL Nederland
Abdoulmouthalib Bouzarda

Kijken onze film ! Link : http://www.youtube.com/watch?v=P9z7-...beuropean.org/

Racisme heeft lang genoeg geduurd, al miserie genoeg in de wereld en het enige wat telt, is dat onze kinderen
kunnen opgroeien
in een warme en verdraagzame samenleving
zonder haat, onverdraagzaamheid, racisme en fascisme.

strijd mee met AEL want wij hebben de oplossing voor racisten en zionisten
Mooi filmpje! Goed bezig!
Tiger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2008, 19:45   #27
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door perf Bekijk bericht
Mag ik hieruit concluderen dat jullie de zaken die in Fitna getoond werden goedkeuren?
Mag ik hieruit afleiden dat jij het lef hebt om te beweren dat wat er in Fitna werd vertoond iets anders dan de waarheid is? Oh ja... "ze zijn niet allemaal zo - ze worden allen over één kam geschoren enz enz"

We vinden de zaken die in Fitna worden getoond gewoon schandalig, ergerlijk, kriminineel zelfs... Het kan niet zijn dat groepen vreemdelingen die dergelijke lieden in hun groep herbergen hier zomaar rondlopen zonder dat er keihard wordt tegen opgetreden door tenminste die groep te "scannen" en de gevaarlijke elementen de toegang te ontzeggen of buiten te gooien als ze er al zijn/waren
Wat men geeft moet men ook kunnen terug nemen: de "Belgische nationaliteit"!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2008, 19:47   #28
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

...

Laatst gewijzigd door andev : 29 maart 2008 om 19:48.
Oud 29 maart 2008, 19:51   #29
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Terug ophoepelen naar moslimlanden? Daar ga je er geen last van hebben, op een paar onthoofdingen en bommen na...
Oud 29 maart 2008, 20:47   #30
Ramón Gitannes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Flutreactie van een flutorganisatie op de flutfilm van een flutvent.
Dat denk ik ook.
Ramón Gitannes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2008, 22:12   #31
vlaanderen72
Banneling

Standaard

De ael haha...opkomen voor palestijnen maar ineens de joden uitmaken voor rotte vis,de joden zijn nu niet direct mijn beste vrienden maar als ik moet kiezen tussen de twee is mijn keuze vlug gemaakt. Dan de guantanamo gevangenissen aanvallen schoon ding dat dat bestaat ze kunnen het niet streng genoeg maken voor dat uitschot!Geen genade.Oja de bijbel citeren,er is wel een zéér groot verschil me dunkt ,in deze tijden heb ik geen weet van kristenen die ten strijde trekken met een bommengordel om!De islam is een manier van leven,en dat hoord hier niet thuis, het is net of ze nog in de middeleeuwen leven.Als het erop aankomt staan alle moslims voor elkaar, één pot nat,waarom veroordelen ze de aanslagen niet van hun bloedbroeders denkt u?!Ze zijn er al dan niet heimelijk mee opgezet.

Laatst gewijzigd door vlaanderen72 : 29 maart 2008 om 22:13.
vlaanderen72 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2008, 22:47   #32
ICE-MAN
Parlementslid

ICE-MAN's schermafbeelding

Standaard

wanneer gaan de moslims eindelijk eens inzien dat politiek en godsdienst twee aparte zaken zijn, zij mogen van mij in hunne vrije tijd 120 keer de koran lezen en hun zuster afrossen omdat ze geen sjaaltje draagt..... ze mogen zelfs toetreden tot de meest onnozele godsdienst of vereringen allerhande...
maar om te werken en het land te besturen liefst zonder heiligenbeelden of sjaaltjes of weet ik veel, iedereen gelijk op de werkvloer en daarmee uit, zoniet moeten ze maar naar landen gaan waar politiek wél vanuit de moskee of het klooster georganiseerd is...........
Oud 29 maart 2008, 22:48   #33
perf
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Mag ik hieruit afleiden dat jij het lef hebt om te beweren dat wat er in Fitna werd vertoond iets anders dan de waarheid is? Oh ja... "ze zijn niet allemaal zo - ze worden allen over één kam geschoren enz enz"

We vinden de zaken die in Fitna worden getoond gewoon schandalig, ergerlijk, kriminineel zelfs... Het kan niet zijn dat groepen vreemdelingen die dergelijke lieden in hun groep herbergen hier zomaar rondlopen zonder dat er keihard wordt tegen opgetreden door tenminste die groep te "scannen" en de gevaarlijke elementen de toegang te ontzeggen of buiten te gooien als ze er al zijn/waren
Wat men geeft moet men ook kunnen terug nemen: de "Belgische nationaliteit"!
Ik vrees dat ik je reactie niet goed snap, maar het is zaterdagavond en dan drinkt een mens al iets (oei haram?) De vraag die ik stelde kwam voort uit het feit dat door velen (oa de TS) altijd op Wilders wordt gekapt, maar dat de inhoud van zijn film nooit aangeraakt wordt.

"Wilders is een racist, zaait haat, is een extreemrechtse populistische zak" enzoverder. Maar ik had graag eens zaken �* la "Ja inderdaad wat voor extreme haatdragende rotzakken hebben wij in ons kringen" uit de mond van moslims gehoord. Nuja, ik denk niet dat het heel geloofwaardig overkomt als iemand van de AEL dat zegt maar dat is maar mijn indruk.

Ik wil maar zeggen, het zou een verfrissende en geruststellende zaak zijn moest de grootste geloofsgemeenschap ter wereld zich eens aan introspectie durven onderwerpen en samen met andersgelovigen de bestiale praktijken voorgesteld in Fitna in vraag stellen en verwerpen. Tot zover hoor ik enkel kritiek op extreem islamtisch gedachtengoed uit bewegingen als de ex-moslims uit Duitsland/Nederland en 'afvalligen' zoals Hirsi Ali. Tijd voor verandering?
perf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2008, 22:51   #34
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Almouftinoun about Fitna and Geert Wilders

http://www.youtube.com/watch?v=51GWKtgTVwA

Laatst gewijzigd door filosoof : 29 maart 2008 om 22:52.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2008, 22:58   #35
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Arabisch-Europese Liga heeft zoals eerder door Bouzerda beloofd haar eigen film gelanceerd. De film legt de nadruk op de politieke agenda van Wilders en zijn ideologie. De film, Al Mouftinoun, klaagt het racistische gedachtegoed van Wilders aan.

De film, Fitna, is een onderdeel van de politieke boodschap dat moslims een gevaar zijn voor de Nederlandse samenleving en derhalve een gevaar voor de rechtspositie van moslims in dit land. We zijn niet beledigd noch geprovoceerd, maar zijn ons ervan bewust dat deze film bijdraagt aan marginalisering, criminalisering en discriminatie van de moslims in Nederland.

We zijn geen voorstanders van een inter-religieus als oplossing voor de integratie van onze gemeenschap. We zullen consequent blijven referen naar de rechtstaat en democratische basisprincipes. Het accent moet weer komen te liggen op het sociaal-economisch beleid van de Nederlandse overheid.

AEL Nederland
Abdoulmouthalib Bouzarda

Kijken onze film ! Link : http://www.youtube.com/watch?v=P9z7-...beuropean.org/

Racisme heeft lang genoeg geduurd, al miserie genoeg in de wereld en het enige wat telt, is dat onze kinderen
kunnen opgroeien
in een warme en verdraagzame samenleving
zonder haat, onverdraagzaamheid, racisme en fascisme.

Vreedzame moslims zijn ofwel onwetend of verwerpen bewust delen van de Islam.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2008, 23:06   #36
perf
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Almouftinoun about Fitna and Geert Wilders

http://www.youtube.com/watch?v=51GWKtgTVwA
Staat die man op het einde met een grijns te verkondigen dat hij een vers uit de Talmud gevonden heeft. Zullen we even het aantal verachterlijke verzen uit de Koran naast die van de Talmud leggen? Als dat al _de_ redevoering moet voorstellen ...
perf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2008, 23:07   #37
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Godsdienst is privé en dat doe je thuis en hoeft niet tentoongesteld te worden niet door symbolen of andere uiterlijkheden.Trouwens hier hoort maar één godsdienst thuis waar je al dan niet in wil geloven.Al de rest =raus!
Oud 29 maart 2008, 23:18   #38
undiscovered
Gouverneur

undiscovered's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Welke koranverzen volgen AEL? Die van de ultieme laatste woorden van Allah uit soera 9? "Doodt ze waar je ze ook maar vindt"?

Of mogen we dat niet citeren?
en geef daar eens de uitleg (Tafseer) van.
Oud 29 maart 2008, 23:23   #39
ICE-MAN
Parlementslid

ICE-MAN's schermafbeelding

Standaard

de AEL is dat niet dat groepeke heethoofden die europa gingen veranderen en waarvan dat hunne grote baas "Aboe Cha-cha" spoorloos verdwenen is omdat zijn verleden eigenlijk niet al te koosjer was ???????
Oud 29 maart 2008, 23:25   #40
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Ne libanees die de marokkanen wat kwam oproeien,en nu in libanon zit omdat hier zijne haring nie braadde.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be