![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Gouverneur
|
![]() Lees ook eens 'capitalism en freedom' van friedman
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laat de softies hier eens een dag in het slachthuis werken, dan weten ze in het vervolg hoe de beenhouwer aan hun worst komt die ze 's middags opeten op school.
Kwiestenbiebels.
![]() |
#23 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Lost in Tokyo: Week 1: 162 000 kijkers Week 2: 197 000 kijkers Dat is dus een stijging van om en bij de 21 %. Dat lijkt indrukwekkend, maar absoluut bekeken stellen die cijfers niet al te veel voor, zo haalde de laatst uitgezonden aflevering van Bones, de voorganger van Lost In Tokyo, om en bij de kwart miljoen kijkers, respectievelijk 54 en 27 procent meer dan de eerste en tweede aflevering van LiT. Ik denk niet dat het management van 2BE dit programma als een succes zullen beschouwen. Over Toast Kannibaal: hier valt te lezen dat dit programma z'n kijkcijfers zelfs ziet dalen.
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Dit gaat fout ![]()
![]() |
![]() |
#25 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
men schiet dieren toch ook dood om ze op te eten. maar het gaat erom dat er dieren zijn die mishandeld worden.
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() Ja ik heb die bewuste aflevering van Toast Kannibazl gezien. Ik heb moeten wegzappen.
Dat gebeurt meermaals in die serie. Dat zijn bosjesmannen die denken dat de Aarde plat is (geen zever) en leven dus heel primitief en eten dus dieren om te overleven. Ik snap niet waarom VTM dan persee die beelden moet tonen. Sinds de cameraploeg weg is heerst er anarchie in die dorpen heb ik gelezen, men is elkaar daar aan het aanvallen. De serie getuigt van een kolonialisme, uitlach televisie tov die achterlijke bosjesmannen. Vanavond wie wordt de man van Phaedra, zal wel beter zijn. Vanavond weten we defenitief wie ze kiest. Maar eerst Sara natuurlijk ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hopelijk eet phaedratje niet. ![]()
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In de film komen ze helemaal niet als achterlijk over. Ik denk niet dat het daar gebruikelijk is om honden dood te knuppelen. Ze jagen met pijlen met een sterk gif. Ik heb de indruk dat het programma ook de waarheid geweld aandoet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Parlementslid
|
![]() De hypocrisie ... Vandaag worden in België (dus onder onze wetgeving) massaal dieren gekweekt in gruwelijke omstandigheden. Ze worden getransporteerd in gruwelijke omstandigheden en tenslotte geslacht in gruwelijke omstandigheden.
Het bakje préparé in de Delhaize heeft heus heel wat meer lijden gekost dan die pijnlijke TV-gevalletjes... En er is TONNEN préparé...
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Parlementslid
|
![]() Regels zijn er ook in de jungle. Ongeschreven regels maar niettemin regels.
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik denk dat de bosjesmannen geen honden doodknupelen, ze jagen met pijlen met sterk gif. Als de kijkers na het programma denken dat het bij de bosjesmannen de gewoonte is om honden dood te knuppelen, dan is het programma niet erg waarheidsgetrouw. De enige dieren, waar ik weet van heb dat ze worden doodgeknuppeld, zijn jonge zeehondjes. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() Save a horse Ride a cowboy
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Pieter B : 1 april 2008 om 23:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Niet alleen bosjesmannen jagen nog met pijl en boog, maar lang niet alleen met pijl en boog. Waarom zouden ze een hond die moet dienen als voedsel neerschieten als ze hem evengoed kunnen doodslaan? Die kerels doen dat op de voor hun meest aangewezen en gemakkelijkste manier. En vooral omdat het doeltreffend is en niet voor de lol zoals de deelnemers aan zulke programma's. Zoals ik eerder al schreef. Niet die bosjesmannen maken zich belachelijk, alhoewel het misschien zo overkomt, maar de makers en deelnemers aan dergelijke programma's.
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie zei ook weer : "wie respect heeft voor dieren, heeft respect voor mensen".
Die mensen van primitieve stammen hebben wel degelijk respect voor dieren en de natuur, veel meer dan wij zogenaamd beschaafde mensen. Zij hebben geen gesofisticeerde middelen om dieren te doden, daar staat tegenover dat zij enkel doden als het nodig is. Wij doden dieren niet enkel uit noodzaak maar ook uit gulzigheid en ijdelheid. In dit geval (ik heb slechts stukjes van het programma gezien en niet de scènes waarin dieren gedood/geslacht worden) probeert de autochtone bevolking hun gasten zo goed mogelijk te ontvangen. Ze gebruiken hiervoor de middelen die hen ter beschikking staan. De programmamakers moeten beter nadenken voor ze aan zo'n show beginnen, het is een inbreuk op de levensstijl van die mensen, een contaminatie van hun doen en denken. En dit weer eens om onze gulzigheid en ijdelheid te bevredigen. Arme mensen, wij "beschaafden".