Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 16 maart 2004, 17:19   #21
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chris&Renske
.. blijkbaar zijn Nederlanders niet bruin genoeg van vel om hulp te krijgen, en dat is niet racistisch bedoelt.
Het komt wel zo over, die verspreking(?) was er teveel aan.
oei, piano... doet soms pijn... dat je als westerling hier niet zo snel aan papieren geraakt, omdat niet de juiste weg kent of de juiste personen... misschien kan jij helpen ?
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2004, 22:32   #22
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano

Het komt wel zo over, die verspreking(?) was er teveel aan.
oei, piano... doet soms pijn... dat je als westerling hier niet zo snel aan papieren geraakt, omdat niet de juiste weg kent of de juiste personen... misschien kan jij helpen ?
Maar hij zal wel niet willeni
Ze spreken niet zijn lievelingstaal. (kruipen)
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2004, 22:58   #23
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn vriendin is uit Nederland bij mij in Belgiê komen wonen, maar dat gaat niet probleemloos. Ze is geschorst van Ziekenkas en inkomen, ze had een arbeidsongeschiktheidsuitkering voor jongeren (Wajong). Zonder haar van te verwittigen was ze uitgesloten in Nederland van haar ziekenkas reeds van 13 januari. Haar ziekenkas verhindert nu de procedure om de nodige documenten op te sturen naar de ziekenkas instelling in België. Ik zit bij Securex, doch zij kunnen niet veel doen, maar via een maatschappelijk werker van de CM, gaat die proberen om het toch inorde te krijgen, doch Nederland blijft ijzig stil. De medische kosten voor Renske beginnen hier torenhoog op te lopen en we stellen de meeste behandelingen uit.

- Securex - werkt niet vlot!
- Christelijke Mutualiteiten "Marc Symoens" - die loopt zijn
benen uit zijn lijf voor ons, maar staat ook machteloos
- Toontje - organisatie op Gentbrugge voor kansarmen - helpen
ons zeer goed, maar tegen de politiek zijn ze niet opgewassen
- Nederlandse Ambassade - Overstelpt ons met onduidelijke
formulieren - wij geraken daar helemaal niets wijs uit
- OCMW - geraakt er ook niet wijs uit gans die situatie

Groetjes Chris
Het blijkt duidelijk dat al die kostelijke systemen van onze zogenaamde welvaartsstaat niet werken voor de mensen die het echt nodig hebben.

Daarom misschien beter die handel afschaffen en ons eens toeleggen op waar die mensen tevreden mee zouden zijn:
Citaat:
Maar ja, zo erg hoeven we niet te klagen, zolang we een dak boven ons hoofd hebben, een beetje privacy en een proper wc zijn we al best tevreden Maar toch vind ik het jammer in een welvaartstaat dat we moeten smeken om hulp.
Het lijkt me dat we mits de uitgaven in de sociale zekerheid, die garantie gemakkelijk aan iedereen in Belgie kunnen geven met 1% van het kostenplaatje.
Oud 17 maart 2004, 07:39   #24
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

de dag dat de sociale zekerheid wordt gesplitst in België heeft Vlaanderen plots miljoenen euro's op overschot... dus Chris op 13 juni 2004 kan je de politici wel dwingen er iets aan te doen

Ayez peur et commencez �* paniquer !! Le treize on vous baise !!
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2004, 16:44   #25
Babeth
Gouverneur

Babeth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mieke 79
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babeth

Moest ge daar weer over struikelen Piano ? Ik heb het namelijk ook aan der lijve ondervonden: geen wachtuitkering omdat ik mijn middelbare school in Nederland heb gedaan, maar asielzoekers en migranten mogen direct gaan ontvangen ! Ge zou voor minder verbitterd worden. En zeg nu niet dat het niet zo is want ik stond er bij en keek er naar. Onrechtvaardigheid en racisme vertonen zich vaak op de vreemdste plekjes.
Euh, ook Belgische studenten die afstuderen, krijgen (nu?) geen uitkering. Het is altijd 9 maanden wachten.
In 1993 niet, toen kreeg je een wachtuitkering van een half jaar als je niet direct na het beëindigen van je studies werk vond. Ik weet niet hoe het nu is.
Oud 23 maart 2004, 21:30   #26
Chris&Renske
Vreemdeling

Stuur een bericht via MSN naar Chris&Renske
Standaard

Pffffffff, er komt nog steeds geen schot in de zaak...
Nederland werkt niet mee om de papieren inorde te brengen, we worden daar zo moe van. Overal al raad gevraagd, maar niemand kan ons helpen. Op den duur zal mijn vriendin terug naar Nederland moeten vertrekken want haar immatriculatie vervalt op 26 juni.

In wat voor een wereld leven wij?

Toch iedereen bedankt voor de info, het Vlaams Blok krijgt een extra stem bij, als protest voor die andere lullen in de regering die ons laten stikken... Sorry, ik verlies de pedalen door wanhoop...

Groetjes
Chris
Chris&Renske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2004, 21:33   #27
Chris&Renske
Vreemdeling

Standaard

Nog een vraagje...

Omdat mijn vriendin geen uitkering meer heeft en hier in België nog niets inorde komt, krijgen we allemaal brieven van incasso's uit Nederland. Daar zijn ze wel vlug mee. Wat kunnen die incasso's uitrichten tegenover haar in België? Kunnen ze vanuit Nederland deurwaarders sturen?
Oud 24 maart 2004, 17:27   #28
JoeQpublic
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Omdat mijn vriendin geen uitkering meer heeft en hier in België nog niets inorde komt, krijgen we allemaal brieven van incasso's uit Nederland. Daar zijn ze wel vlug mee. Wat kunnen die incasso's uitrichten tegenover haar in België? Kunnen ze vanuit Nederland deurwaarders sturen?
natuurlijk, 't is niet omdat je verhuist dat ze je schulden gaan vergeten. Sommige mensen doen dat.
In de praktijk zullen ze proberen een Belgische deurwaarder onder de arm te nemen, mits het om voldoende geld gaat.

Fijne tip bij incassobureaus:
betaal enkel de werkelijk door u gemaakte kosten, hun "administratiekosten" of andere creative namen moeten ze zelf verhalen op de firma's of instellingen die hun gebruiken, daar heb jij als schuldenaar niets mee te maken.
Niet dat dat hen weerhoudt om het iedere keer weer opnieuw te proberen...

veel sterkte!
Oud 24 maart 2004, 21:39   #29
Chris&Renske
Vreemdeling

Standaard

[quote="JoeQpublic"]
Citaat:
Fijne tip bij incassobureaus:
betaal enkel de werkelijk door u gemaakte kosten, hun "administratiekosten" of andere creative namen moeten ze zelf verhalen op de firma's of instellingen die hun gebruiken, daar heb jij als schuldenaar niets mee te maken.
Niet dat dat hen weerhoudt om het iedere keer weer opnieuw te proberen...

veel sterkte!
Superbedankt voor die tip
Oud 25 maart 2004, 12:05   #30
JoeQpublic
Gouverneur

Standaard

geen dank, ik hoop gewoon dat ze u tot nu toe niet te veel "extra" geld uit uw zakken geklopt hebben. Triestigste vind ik dat men juist mensen die het al moeilijk hebben, nog es extra probeert te couilleneren. Tja...

En het kan helpen als je de bedrijven waaraan je vriendin nog geld moet, de situatie uitlegt. Deurwaarder en openbare verkoop van uw boedel zijn een persoonlijk drama, maar dat bedrijf haalt er amper het geld uit dat ze erin steken. Als jij met hen kan afspreken dat je dat geld uiteindelijk terug wilt betalen en dat uw vriendin niet op de vlucht is geslagen naar België, zullen ze misschien afzien van deurwaarders en andere gerechtelijke stappen.

't Is nooit persoonlijk, ze willen gewoon dat geld hebben.
Oud 12 april 2004, 22:08   #31
Chris&Renske
Vreemdeling

Standaard

Pfffffffff, nog steeds niets inorde. Nederland werkt absoluut niet mee, ze vertikken het om een simpel E formuliertje op te sturen zodat Renske kan aangesloten worden bij de ziekenkas.

We hebben hier een tijdje zonder internet en telefoon gezeten, de rekeningen konden wij niet meer betalen, nu zijn we tijdelijk weer online, totdat de volgende rekening niet kan betaald worden. Het is rampzalig om zo te leven. Spijtig dat we beiden invaliden zijn, want moesten we kunnen werken, dan zouden we 24/24 7/7 werken om alles inorde te krijgen. Aan onze gezondheid kunnen we ook niet werken, het geld is er niet, helaas...

Maar onze liefde voor elkaar is nog steeds sterk en we houden ons aan elkaar vast om deze barre tijden te overbruggen.
Oud 13 april 2004, 14:57   #32
JoeQpublic
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Nederland werkt absoluut niet mee, ze vertikken het om een simpel E formuliertje op te sturen zodat Renske kan aangesloten worden bij de ziekenkas.

Het is rampzalig om zo te leven. Spijtig dat we beiden invaliden zijn, want moesten we kunnen werken, dan zouden we 24/24 7/7 werken om alles inorde te krijgen. Aan onze gezondheid kunnen we ook niet werken, het geld is er niet, helaas...

Maar onze liefde voor elkaar is nog steeds sterk en we houden ons aan elkaar vast om deze barre tijden te overbruggen.
de papiermolen draait nergens vlot en inderdaad, het systeem zorgt ervoor dat sommige mensen in de miserie er alleen maar dieper in wegzakken.

Ik beweer niet dat dit de oplossing van uw probleem gaat zijn, maar telefoon en email stellen voor een bureaucratisch monster als de mutualiteit weinig of niks voor.
Aangetekende brieven kosten geld, maar die vallen niet weg te wimpelen. Hiermee kan je al minstens aan de ziekenkas aantonen dat jullie wel moeite doen, maar dat de Nederlandse kantoorslapers niet bougeren.

Als dat zo blijft, neemt de Belgische ziekenkas (misschien) contact op met de Nederlandse collega's, ze zijn altijd rapper geneigd iets voor collega's te doen dan voor een individu. Weet niet of dat wel telt voor de Hulpkas van de staat...

Beste raad lijkt me duidelijk op papier te zetten waar je vriendin nog mee in orde moet raken. Werk die punten 1 voor 1 af, begin met de makkelijkste. En blijf mekaar graag zien natuurlijk, da's een ding wat geen geld kan kopen...

Veel sterkte!
Oud 13 april 2004, 18:50   #33
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Voila daar gaat mijn week hart.
Dat vind ik dus godverdomme godgeklaagd he. Dan gaat mijn bloed aan het koken.
Woonplaats : Ledeberg. Dus ergens in dit godverdomde klote-apenland.
Miljoenen geven we weg aan allerlei zaken in het buitenland. Ondertussen moeten hier mensen met +/- 15 euro toekomen om eten te kopen.
Is dat niet om nen aap in zijn kloten te bijten.
Miljoenen worden versmost aan nutteloze kloterijen van de politieke klasse. Miljoenen mogen we betalen om mensen gratis met de bus te laten rijden.

Ondertussen moeten mensen leven van liefdadigheid.

Vreemdelingenstemrecht moet er door gejaagd worden. Wetten moeten hoogdringend gestemd worden om politieke partijen hun geld af te kunnen nemen.

en ondertussen moet men lezen hoe sommige mensen moet toekomen met 15 euro per week om eten van te kopen.

Moest ge nie weten heren politiekers van grote klote partijen waarom ik kots van jullie. Dan leest ge het hier.

bweeeeuuuuuk
Vergeet ook onze Olympische Spelen van 2016 niet te vermelden. Dat gaat ons land miljoenen euro's kosten, kunnen we naar hartelust nieuwe supergrote stadia bouwen die achteraf nutteloos zullen zijn enz. Alsof er geen andere zorgen en problemen zijn. Het zal meer opbrengen dan kosten volgens hem. Zoniet hebben we pech. Zal hem worst wezen.
Mijnheer Somers heeft wellicht zijn oud geschiedenisboekje zien openliggen op de "brood- en spelen" periode...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be