Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 april 2008, 16:37   #21
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Terwijl de Tibetanen zelf slechts ijveren voor autonomie...
Correctie: dat is wat de Dalai Lama zegt.

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2008, 17:33   #22
Sodomis
Gouverneur

Sodomis's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat we vooral "levende toortsen" te zien gaan krijgen op de Olympische Spelen... tenminste als de beelden tot hier geraken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich
Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C
Terwijl de Tibetanen zelf slechts ijveren voor autonomie...
Correctie: dat is wat de Dalai Lama zegt.
Alsof de zwartzakken weten wat de Tibetanen zelf willen?
Nu wil het VB wel effe die zaak politiek recuperen terwijl ze door de week
alles "met een kleurtje" de grens willen overjagen.

Van de Tibetanen terplekke zal je nooit horen wat ze echt willen, ze zijn gewoon te bang om hun verhaal te doen tegen touristen.

De meesten willen gewoon af van de pesterijen & de onderdrukking
door de Chinezen. Ze zijn dolgelukkig als je een prentje van de Dalai Lama toont (daar immers verboden) en ik kan me best voorstellen dat de vuilnisbelten die de Chinezen op de bedevaartsroutes hebben aangelegd ook niet prettig zijn als je voor je gebed na elke pas op je buik moet gaan liggen.

Aan de comments op bbc te zien zijn
de Chinezen alleszins diep in hun eer geraakt met al de protesten.
Oud 10 april 2008, 19:48   #23
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sodomis Bekijk bericht
Nu wil het VB wel effe die zaak politiek recuperen
Fout. Wat het VB doet, is consequent haar volksnationalistische ideologie navolgen. Vlaanderen aan de Vlamingen, Tibet aan de Tibetanen.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2008, 20:41   #24
Sodomis
Gouverneur

Sodomis's schermafbeelding

Standaard

Laat me niet lachen hé

Kosovo aan de Kosovaren?
Palestina aan de Palestijnen?
Koerdistan aan de Koerden?

Laatst gewijzigd door Sodomis : 10 april 2008 om 20:43.
Sodomis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2008, 20:52   #25
Praetorian

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Laat me niet lachen hé

Kosovo aan de Kosovaren?
Bij Kosovo is dat vraagstuk zeer ingewikkeld, vermits die onafhankelijkheid nogal verweven is met minder nobele motivaties. Laten we stellen dat Kosovo nog een ergere mafiastaat is dan Afghanistan.
Oud 10 april 2008, 20:58   #26
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Laat me niet lachen hé

Kosovo aan de Kosovaren?
Nou, als dat helpt om te maken dat ze dáár blijven, nog zo gek niet.
Oud 10 april 2008, 21:13   #27
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
uit DT

en Rogge maar pamperen ...
Er zit wel véél meer achter dan fanatieke monniken die hun theocratie naar feodaal model terugwillen etc:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Global Research:
The Tibet Card
by Soraya Sepahpour-Ulrich

Global Research, March 27, 2008
middle-east-online.com

It seems that the US government excels at propaganda for it continues to win over the very people it has betrayed and caused to be killed; buying their trust, it offers a friendship that is only self-serving. Oblivious to the past havoc wreaked by the CIA in Tibet, the innocent gather around the storm, stare into the eye, ready to be sucked into it, says Soraya Sepahpour-Ulrich.

During the Vietnam era, the United States eagerly supported the brutal regime of Ngo Dinh Diem, a man who brutally oppressed the Buddhists; yet today our government has risen in defense of the Dalai Lama and Tibet. Has our sordid history finally led to compassion for the people of Tibet? One must wonder which people we want to protect for there are 41 races in Tibet, including Tibetan, Menpa, Luopa, Han Chinese, Hui, Sherpa, Deng, and so on; although by far, the majority are Tibetans. Perhaps the US is reaching out to the Dalai Lama - again?

It seems that the US government excels at propaganda for it continues to win over the very people it has betrayed and caused to be killed; buying their trust, it offers a friendship that is only self-serving. Oblivious to the past havoc wreaked by the CIA in Tibet, the innocent gather around the storm, stare into the eye, ready to be sucked into it. Not too long ago, the Truman administration attempted to use the young Dalai Lama against China's new Communist regime. The CIA offered to provide him financial support as part of the deal. Its subsidies to the Dalai Lama lasted, at an unspecified level, until 1974. However, the CIA officials seem to have misled the Tibetans into thinking they had American support for the establishment of an independent Tibet[i]. They did not.

Once again, the Tibetans are thinking they have the support of the United States. It should be mentioned that such names as Tom Lantos (a Holocaust survivor) endorsed the promotion of a free Tibet. He also promoted the International Campaign for Tibet, a campaign which receives grants from the National Endowment for Democracy – a State Department operation which engages non-suspecting NGOs to openly do what the CIA did/does. Neoconservative queen, Jean Kilpatrick was pushing The Committee of 100 for Tibet with artists such as Richard Gere as unsuspecting fronts[ii]

What is the reason behind America’s sudden interest in Tibet, the Buddhist ideology of 1649 Dalai Lama preserving animal and nature (we certainly could be preserving nature at home) or is it what is under nature? Tibet has the world’s largest reserve of uranium, and in addition to gold and copper, large quantities of oil and gas were discovered in Qiangtang Basin in western China's remote Tibet area[iii]. A friendly Dalai Lama would help reimburse the CIA subsidies, and much more.

There are other more important factors. Israel’s interest is undeniable. In fact, they have been helping this ancient green land with ‘agriculture techniques’ in recent years[iv]. Elie Wiesel, Nobel Laureate and Holocaust survivor, is recruiting fellow Nobel winners to press China on Tibet. Other notables such as Spielberg have already cooperated, and Sarkozy is considering boycotting the Olympics. One has to ask why these humanitarians are not concerned with the well-being of 1.4 million Palestinians described by the UN and the ICRC as being subjected to worst possible human disaster witnessed.

China has always shown reluctance to impose sanctions on Iran. From an Israeli and American perspective, China became a veritable short-term liability (versus a long term power challenging the US) when Iran and China engaged in talks to allow for a military base for China in one of Iran’s Persian Gulf ports. This was in response to Sarkozy making an announcement that France and the UAE were negotiating a deal in which France would have a small base in that region. Such a cooperation between Iran and China would make Iran less vulnerable to an attack by Israel and/or the United States.

China has far surpassed the United States in Public Diplomacy. During the G.W. Bush presidency, while the world watched in dismay a do-it-alone America that made a blunder at every turn, China, in spite of human rights issues that remain to be resolved, has won ‘hearts and minds’ in South America, Middle East, and Africa. It is attempting to win over its regional neighbors by developing economic, political, and diplomatic relations, and exercising skillful diplomacy.

Engaging China in a Tibet uprising, threatening the public image it has worked so hard to build around the world would distract or dissuade it from building alliances with Iran. Iran must be kept isolated at all costs.

Klik=>BRON

Laatst gewijzigd door filosoof : 10 april 2008 om 21:19.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2008, 22:12   #28
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Ik kan me moeilijk voorstellen dat het in dit geval over de Tibetaanse grondstoffen zou gaan of over het welzijn van de Tibetanen, wel over de Chinese houding ten opzichte van andere landen.

Ik ben benieuwd hoe de Olympische Spelen zelf verlopen.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2008, 22:22   #29
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Ik kan me moeilijk voorstellen dat het in dit geval over de Tibetaanse grondstoffen zou gaan of over het welzijn van de Tibetanen, wel over de Chinese houding ten opzichte van andere landen.

Ik ben benieuwd hoe de Olympische Spelen zelf verlopen.
Citaat:
Tibet has the world’s largest reserve of uranium, and in addition to gold and copper, large quantities of oil and gas.
Als de US bereid is tot een jaren durende "multi billion $ war" in Irak omwille van de olie daar, dan kun je je wel inbeelden hoe veel meer ze geïnteresseerd zijn in the world’s largest reserve of uranium dan in het welzijn van de bevolking van die Chinese provincie?

Laatst gewijzigd door filosoof : 10 april 2008 om 22:23.
Oud 10 april 2008, 22:58   #30
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Als de US bereid is tot een jaren durende "multi billion $ war" in Irak omwille van de olie daar, dan kun je je wel inbeelden hoe veel meer ze geïnteresseerd zijn in the world’s largest reserve of uranium dan in het welzijn van de bevolking van die Chinese provincie?
Ik vind hier tegenstrijdige aanwijzingen over op Net en geen enkele gezaghebbende en ook niets in een Wiki.

Deze hier lijkt wel in jouw richting te duiden:
http://www.tibet.nu/index.php?view=a...ntent&Itemid=5
maar is van "TSG" dat zichzelf "onafhankelijk" noemt wat meestal een schuilnaam is voor (s)links (hoewel die niet altijd per se hoeven te liegen).

http://www.grenswetenschap.nl/permalink.asp?grens=1863

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 10 april 2008 om 22:58.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2008, 23:14   #31
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
ls de US bereid is tot een jaren durende "multi billion $ war" in Irak omwille van de olie daar, dan kun je je wel inbeelden hoe veel meer ze geïnteresseerd zijn in the world’s largest reserve of uranium dan in het welzijn van de bevolking van die Chinese provincie?
Ik denk dat de VS ervan uit gaan dat China Tibet niet zal opgeven. Hoe kan Tibet's Uranium dat een motivatie zijn? Wat er in je link staat over Iran...dat lijkt me realistischer.
Oud 10 april 2008, 23:24   #32
willem1940NLD

Standaard

Maar is er nou ja of nee iets waar van die delfstoffenrijkdom van Tibet?
Oud 10 april 2008, 23:48   #33
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar is er nou ja of nee iets waar van die delfstoffenrijkdom van Tibet?
Toch wel. Het kan een motivatie zijn voor 'inmenging', op langere termijn.

Citaat:
Tibet also had rich and untapped mineral resources. It has deposits of about 126 different minerals accounting for a significant share of the entire world’s reserves of gold, lithium, uranium, chromite, copper, borax and iron. Tibet has the largest high-grade uranium deposit in the world.
http://www.123himachal.com/dharamsala/links/tibet.htm
Oud 11 april 2008, 00:09   #34
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Toch wel. Het kan een motivatie zijn voor 'inmenging', op langere termijn.

http://www.123himachal.com/dharamsala/links/tibet.htm
Helaas ziet ook dit er weer uit als een "politieke" site; ik zocht eigenlijk naar iets wetenschappelijk-betrouwbaars.

Is er echt zo weinig bekend over Tibet?
Oud 11 april 2008, 00:26   #35
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Laat me niet lachen hé

Kosovo aan de Kosovaren?
Wat het VB betreft, die twee laatste in ieder geval al wel, ja. En te zien aan de recente berichten op de site, dat eerste ook (al ben ik daar zelf tegen).
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2008, 00:39   #36
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik denk dat de VS ervan uit gaan dat China Tibet niet zal opgeven. Hoe kan Tibet's Uranium dat een motivatie zijn? Wat er in je link staat over Iran...dat lijkt me realistischer.
Je denkt dat China Tibet niet zal opgeven, ik denk ook dat China niet zal toegeven (in de VN werd de souvereiniteit van China over Tibet nooit serieus in vraag gessteld), maar mocht dat onverhoopt lukken, dan slaat de Bushadministratie toch twee vliegen in één klap:
-Concurrent China van grondstoffen beroven
-Een leverancier hebben die op de grootste uraniumvoorraad ter wereld zit: naarmate de olie in prijs stijgt wordt uranium belangrijker voor iedereen.

Allemaal voor een minieme prijs: steun aan de Dalaï Lama en aan RwB-RsF

Lukt het niet, zitten ze Iran toch serieus dwars en ontnemen ze concurrent China toch voor dezelfde kleine prijs een pak goodwill in de wereld.

Ze kunnen zich bijna niet veroorloven die kans te laten voorbijgaan.

Laatst gewijzigd door filosoof : 11 april 2008 om 00:43.
Oud 11 april 2008, 00:40   #37
the outlaw torn
Minister

the outlaw torn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Wat het VB betreft, die twee laatste in ieder geval al wel, ja. En te zien aan de recente berichten op de site, dat eerste ook (al ben ik daar zelf tegen).
ze hadden toch hun twijfels ? enerzijds waren ze akkoord en opgetogen omtrent de onafhankelijkheid. anderzijds hadden ze hun twijfels omdat het moslims zijn, en gelet op de wijze waarop deze in kosovo gekomen zijn.

ikzelf ben persoonlijk tegen. kosovo is voor de serviers. de albanezen zijn daar gekomen als inwijkeling. heel die kosovo-toestand deed me denken aan de turkse gemeenschap in duitsland die binnen duitsland een aparte staat wilde oprichten.

indien kosovo navolging krijgt, kan men binnen enkele jaren antwerpen omdopen tot antwerpistan, met imam, allah mag weten wie, als leider.
de moslims zijn daar ook gekomen als vreemdeling

http://www.indiancountrytoday.com/
the outlaw torn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2008, 00:45   #38
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Laat me niet lachen hé

Kosovo aan de Kosovaren?
Elk land aan zijn nationalisten, zolang 't maar geen moslim zijns...en Vlaanderen aan de Blokkers olv ayatollah Philippe D.?

Laatst gewijzigd door filosoof : 11 april 2008 om 00:49.
Oud 11 april 2008, 00:51   #39
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the outlaw torn Bekijk bericht
ze hadden toch hun twijfels ? enerzijds waren ze akkoord en opgetogen omtrent de onafhankelijkheid. anderzijds hadden ze hun twijfels omdat het moslims zijn, en gelet op de wijze waarop deze in kosovo gekomen zijn.

ikzelf ben persoonlijk tegen. kosovo is voor de serviers. de albanezen zijn daar gekomen als inwijkeling. heel die kosovo-toestand deed me denken aan de turkse gemeenschap in duitsland die binnen duitsland een aparte staat wilde oprichten.

indien kosovo navolging krijgt, kan men binnen enkele jaren antwerpen omdopen tot antwerpistan, met imam, allah mag weten wie, als leider.
Citaat:
Zijn de Franken, Vandalen etc hier dan niet gekomen als vreemdeling?
Oud 11 april 2008, 01:20   #40
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Zijn de Franken, Vandalen etc hier dan niet gekomen als vreemdeling?
Jij wilt ècht de islamisering hier promoten?

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be