![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Is dat geen sociaal-huurwoning-staatsterrorisme? | |||
ongetwijfeld |
![]() ![]() ![]() |
3 | 50,00% |
twijfelachtig |
![]() ![]() ![]() |
1 | 16,67% |
c'est la vie |
![]() ![]() ![]() |
2 | 33,33% |
Aantal stemmers: 6. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() ( alleenstaanden in een woning met 3 slaapkamers?)
ik weet er al 2 in dezelfde straat |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens de "hongercrisis" die zich momenteel in een stuk van den wereld afspeelt is een totaal ander verhaal. Laatst gewijzigd door Bob : 30 april 2008 om 11:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor de rest weten we al langer dat de zwaksten alles voor zichzelf moeten oplossen, volgens sommige veelgeplaagde sterkeren. Laatst gewijzigd door eno2 : 30 april 2008 om 14:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Misschien heeft de huisvestingsmaatschappij voor die alleenstaanden op dat moment geen single-flats beschikbaar? Wat moeten ze dan doen? Die mens op straat gooien? En wat met bv gescheiden mensen die in het weekend hun kinderen bij zich krijgen of in co-ouderschap leven? Kan je die zomaar in een 1 slaapkamerflat steken?
![]() |
![]() |
#28 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Stel dat iemand met een gezin een sociale woning huurt. Op zijn werk krijgt hij promotie en verdient daardoor 200€ per maand meer. Het gezin moet van een sociale huurwoning naar de privémarkt => het verschil zal waarschijnlijk wel veel groter zijn dan 200€ (ken je de huurprijzen van tegenwoordig?) Als hij daardoor ook (een stuk van) de studiebeurzen van de kinderen verliest, dan kan ik mij best inbeelden dat die persoon ondanks die 200€ meer, op het einde van de maand veel slechter af is. Wat zou jij doen in zo'n situatie?
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar moeten wij, als klein land, iedere "arme wereldburger" die tot hier geraakt op de kosten van onze belastingsbetalers aan een waardig onderkomen = sociale woning helpen? Waarom is er dan nog echte woningnood op sommige plaatsen in de wereld? Breng ze dan toch allemaal met boten, treinen en bussen naar hier! Laatst gewijzigd door andev : 30 april 2008 om 16:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() Oorspronkelijk geplaatst door janPieter
Het probleem is dat de mensen die in een sociale woning wonen daar ook jarenlang in blijven. een sociale woning is goed om jonge starters te helpen of mensen die door een moeilijke periode van hun leven moeten. Maar dat mag geen jaren duren. ALs je te lang in zo een sociaal kruipkot blijft dan scheelt er toch wel iets met uw ambitie. Het totaal ontbreken van fierheid om op eigen benen te staan. Sociale woningen zijn een fantastische tijdelijke oplossing, maar op lange termijn doden zij het dynamisme en het nemen van zelfinitiatief en het uitbouwen van de loopbaan. Ik ken een bewoner van een sociale woning en die weigert zelfs promotie op het werk en de mogelijkheid om meer inkomsten zogezegd om dat dan zijn huur opslaat en de studiebeurs voor zijn kids vermindert en nog andere sociale voordelen verloren gaan. Het lijkt er bijna op dat in ons sociaal stelsel succes en hard werken om hoger op te komen bestraft wordt. Mbeya: maar als je kijkt naar de huur- en koopprijzen op de privémarkt vandaag de dag, is de overstap toch niet zo makkelijk gemaakt. Stel dat iemand met een gezin een sociale woning huurt. Op zijn werk krijgt hij promotie en verdient daardoor 200€ per maand meer. Het gezin moet van een sociale huurwoning naar de privémarkt => het verschil zal waarschijnlijk wel veel groter zijn dan 200€ (ken je de huurprijzen van tegenwoordig?) Als hij daardoor ook (een stuk van) de studiebeurzen van de kinderen verliest, dan kan ik mij best inbeelden dat die persoon ondanks die 200€ meer, op het einde van de maand veel slechter af is. Wat zou jij doen in zo'n situatie? Eno2 A Ik vrees dat er nauwelijks of niet na te trekken valt, hoeveel mensen opteren voor het laten vallen van hun ambities vanwege de sociale tegemoetkomingen, die ze daarbij moeten laten schieten. Ik geloof persoonlijk niet, dat er veel zijn, die daarvoor een goede kans zouden laten voorbijgaan. B de markt van de sociale woningbouw is ook niet zo gestructureerd, dat hij in de eerste plaats op de huurders gericht is. In hoofdzaak heeft men altijd de prioriteit gelegd op het verwerven van een sociale woning. Dat levert voor de vele eigenaars dan ook geen enkele belemmering op van sociale mobiliteit. Ik geef toe, dat zulks wel eens zou kunnen meespelen bij huurders. Theoretisch.... In elk geval krijgen de sociaal mobielen bij de huurders drie jaar de tijd om hun rekening te maken. En zoals ik al zei, liggen de inkomensgrenzen werkelijk hoog, heel hoog. Tot 2800€.Daar mogen ze nog eens de helft meer op verdienen. Dat is Allemaal te ruim. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Deze mentaliteit is oa de reden waarom sommige "doppers" van vader op zoon en liefst levenslang aan den dop proberen te blijven ipv aan het werk te gaan! Met al de bijkomende kosten die ze dan krijgen verdienen ze amper meer! Te begrijpen maar niet te aanvaarden! Breng sommige van die gasten onder in een soort kazerne met gemeenschappelijke slaapruimtes en leefruimtes enz... en ze zullen rap geen sociale woning meer nodig hebben! Dit kun je toch geen "normale situatie" noemen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() wat ik wou zeggen is dat op dit moment de kloof tussen sociale woningen en privé huur- en koopwoningen te groot is. Ik kan mij voorstellen dat er een hele hoop mensen zijn die teveel verdienen voor een sociale woning maar die met moeite of net niet het hoofd boven water kunnen houden op de privémarkt (niet alleen de huurprijs, maar ook de energieprijzen etc)
En dat vind ik geen normale situatie, nee.
Putain putain c'est vachement bien Nous sommes quand même tous des Européens!!! ![]() Laatst gewijzigd door Mbeya : 30 april 2008 om 16:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() 'Misschien heeft de huisvestingsmaatschappij voor die alleenstaanden op dat moment geen single-flats beschikbaar? Wat moeten ze dan doen? Die mens op straat gooien?
als een alleenstaande zonder kinderen al 15 jaar in een woning met 3 slaapkamers woont ligt het niet aan de huurder maar aan de beheerder |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien is het aan de zwaksten om eens wat ruggegraat te kweken zodat ze een beetje sterker worden. Met Calimero gedrag schiet niemand op.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu, tegenwoordig hebben ze ook de Chinezen, om hun problemen mee te helpen oplossen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() wat is oorzaak en wat is gevolg?
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() lol
![]() een beetje van alletwee, dat zit waarschijnlijk het dichtst bij de waarheid
![]() |
#40 |
Europees Commissaris
|
![]() Toevallig ken ik ook twee personen die een sociale huurwoning betrekken.
Toevallig werken beiden in het zwart. |
![]() |
![]() |