Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 mei 2008, 11:22   #21
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Honoré gepluimd Bekijk bericht

imam Abdul Jabbar van de Ven
Familie van Monique?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2008, 12:42   #22
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Het begint in Nederland beangstigend veel op de DDR te gelijken.
Waar zijn eigenlijk de Belgische/Vlaamse Theo van Gogh's, Ayaan Hirsi Ali's, Ehsan Jami's en Gregorius Nekschots?
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2008, 12:51   #23
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Waar zijn eigenlijk de Belgische/Vlaamse Theo van Gogh's, Ayaan Hirsi Ali's, Ehsan Jami's en Gregorius Nekschots?
goede vraag!

allemaal achter een cordon sanitaire? of gewoon een ijzeren gordijn?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2008, 12:55   #24
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
goede vraag!

allemaal achter een cordon sanitaire? of gewoon een ijzeren gordijn?
Als je had gezegd dat Vlamingen eigenlijk te beleefd zijn om op een dergelijke manier te keer te gaan, dan had ik je ook geloofd.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2008, 12:59   #25
Rob Roy
Minister

Rob Roy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Familie van Monique?
Nee, van Frans.
Rob Roy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2008, 13:01   #26
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor België is BHV het belangrijkste item. Al de rest doet er niet toe.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2008, 13:05   #27
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
wij hebben een CGKR ... vraag maar eens na bij dr Belien of zo
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2008, 13:47   #28
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Dit is een schande. Iemand oppakken en zijn huis doorzoeken voor wat? Bedank vandaag een linkse landgenoot of familielid voor deze evolutie.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2008, 14:02   #29
Vuyschthaemert
Banneling

Standaard

En we vervolgen het verhaal:

Citaat:
Cartoonist vreest nu aanslag

AMSTERDAM - De gearresteerde cartoonist Gregorius Nekschot vreest voor zijn leven na een inval van de politie in zijn huis. 'Nu hebben we je', kreeg hij te horen.

De cartoonist zat thuis te werken toen maar liefst tien man binnentraden. ' Meteen toen ze binnenkwamen, begonnen ze te fotograferen en in mijn spullen te rommelen', vertelt hij Het Parool.

Op politiebureau Buitenveldert werd Nekschot twee keer verhoord. Daarna zat hij een nacht in de cel in Amsterdam Zuid-Oost. 'Toen ik thuiskwam, bleken mijn computer, backupschijven, een usb-stick en mijn mobiele telefoon in beslag te zijn genomen. Allemaal spullen die ik nodig heb om te kunnen werken', zegt Gregorius tegen de krant.

De cartoonist zegt veel over de Islam te tekenen omdat dat nu eenmaal een actueel onderwerp is. Twee jaar geleden kwamn een boek met zijn omstreden cartoons uit. Veel reactie kwam er niet, terwijl ze toch verder gaan dan de Deense cartoons. 'Dat is ook wat die agenten tegen me zeiden: 'Wat jij maakt, is veel erger dan wat ze in Denemarken deden. Besef je wel wat het betekent als jouw identiteit bekend is?' Waarop ik zei: dan laadt u wel een heel zware verantwoordelijkheid op uw schouders.'

De cartoonist voelt zich nu onveilig. 'Het is geen flauwekul wat ik maak, ik weet wat de consequenties kunnen zijn. Daarom ben ik ook heel bang voor een veroordeling. Stel dat ik de gevangenis in ga. Als maker van die cartoons ben ik er mijn leven niet zeker', zegt nekschot tegen Het Parool.

Kijk naar Pauw en Witteman over Nekschot.. Of naar een eerder interview dat hij zelf gaf aan de Deense televisie..

bron
Deze zaak ontwikkelt zich meer en meer in de richting van een wel heel erg kwalijk riekende beerput.

Wordt zonder twijfel nog vervolgd...
Vuyschthaemert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2008, 16:10   #30
Vuyschthaemert
Banneling

Standaard

Citaat:
3 jaar gezocht naar identiteit Nekschot

AMSTERDAM - Justitie heeft maar liefst drie jaar nodig gehad om cartoonist Gregorius Nekschot te identificeren.

Daarom is de man achter 'Nekschot' pas deze week aangehouden in verband met aangiftes, waarvan de eerste uit 2005 dateert, zo heeft minister van Justitie Ernst Hirsch Ballin (CDA) gemeld.

Pas 'dezer dagen' is bij justitie duidelijk geworden wie Nekschot is, zo schrijft De Pers. Tegen de cartoonist is zes keer aangifte gedaan wegens belediging.

bron

Justitie heeft 3 jaar nodig gehad om hem te vinden, maar een televisieteam uit Denemarken heeft hem onlangs gewoon kunnen vinden voor een interview in verband met die Deense mohammed-cartoons.

Als dit het niveau is van de hermandad in Nederland, dan staat ons nog veel leuks te wachten. Maar zoals al gezegd is, stinkt dit zaakje aan alle kanten en ik heb zomaar het vermoeden dat door deze ronduit imbeciele actie van OM en justitie Geert Wilders en Rita Verdonk weer een groot aantal extra kiezers gaan krijgen bij de eerstvolgende verkiezingen.
Oud 16 mei 2008, 17:05   #31
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

lijkt toch op serieuze intimidatie van overheidswege. Die blijkbaar islamistisch is.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2008, 17:24   #32
Vuyschthaemert
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vuyschthaemert Bekijk bericht
Deze zaak ontwikkelt zich meer en meer in de richting van een wel heel erg kwalijk riekende beerput.

Wordt zonder twijfel nog vervolgd...
En ja hoor, wat blijkt?

Citaat:
HIRSCH BALLIN LIEGT

iJa, leest het goed: onze minister van Justitie probeert de Tweede Kamer te misleiden inzake de affaire Gregorius Nekschot. Geschrokken van alle commotie die is losgebarsten rondom zijn aanhouding wil de minister ons nu doen geloven dat het Openbaar Ministerie maar liefst drie jaar nodig heeft gehad om de ware identiteit van de cartoonist te achterhalen.

En dat, jongens en meisjes, is een LEUGEN. Justitie zocht enkele jaren geleden al contact met de hostingprovider van www.gregoriusnekschot.nl met het verzoek om zijn persoongegevens. Ze waren alleen te laks om een sommatie te overleggen die hen direct in contact had gebracht met de cartoonist. Van een speurtocht van drie jaar is dan ook helemaal geen sprake. Een briefje van de officier van justitie was voldoende geweest. Hirsch Ballin praat dus peop en of u dat even wilt slikken.

Voor de n00bs onder u: elke website staat geregistreerd met NAW-gegevens. Die van Gregorius Nekschot zijn dan weliswaar afgeschermd voor het grote publiek, maar de provider is verplicht deze gegevens op te slaan. Dat weerhield Justitie er niet van een informeel belletje te doen met Flaxe Webhosting in een poging achter de NAW gegevens van de cartoonist te komen.

Flaxe wees geheel terecht dit verzoek van de hand met de opmerking dat Justitie dan maar een officiële sommatie moest sturen. Deze sommatie kwam er echter niet en iedereen leefde nog lang en gelukkig. Totdat een paar weken terug alsnog een sommatie bij Flaxe Webhosting op de mat plofte. Justitie wist dus al jarenlang waar de gegevens te vinden waren, maar liet de zaak liggen. Waarom is het tijdstip zo belangrijk?

Het tijdstip is van belang omdat de gehele procedure, dus de arrestatie en intimidatie van de cartoonist alle schijn heeft van een politiek spelletje, waarbij intimidatie een middel is om een einde te maken aan dissidente geluiden. Begin deze maand bijvoorbeeld, lekte een zeer persoonlijk getinte brief uit van Hirsch Ballin waarin hij te kennen gaf dat godslastering wat hem betreft keihard moest worden aangepakt en dat de wet verruimd moest worden. Zonder nu over de toenemende christelijke sharia te beginnen; de arrestatie van Gregorius Nekschot is op dit moment dus meer dan opportuun: een tegengeluid zeg maar dat tot ver over de grens (lees: het Midden-Oosten doorklinkt) "Cartoonist Arrested in The Netherlands".

Tevens weigert OM duidelijkheid te geven over het feit of Hirsch Ballin op de hoogte is gesteld voor de arrestatie. De keiharde beschuldiging dat Hirsch Ballin cs. Christelijke Terreurpolitiek bedrijven, en andere belangen dienen dan die van de wet, kunnen wij helaas niet ontkrachten. Daarom speciaal voor Ernst Hirsch Ballin een tweetal mooie cartoons. Opdat wij nooit vergeten...

bron
In dit kabinet moeten koppen gaan rollen, en veel ook. Gebeurt dat niet dan is dat het definitieve einde van Nederland als rechtsstaat.
Oud 16 mei 2008, 18:53   #33
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Waar is het land van Erasmus 'lof der zotheid' gebleven????

Ik probeerde te reageren op het artikel in de telegraaf 'cartoonist aangehouden wegens discriminatie' waar ik vrij lovend was over de artistieke kwaliteiten van deze cartoonist wijzend op hoe hij zijn tekenstijl aanpast en gebruikt als uitdrukkingsmiddel wat voor mij een bewijs is van kwaliteit en eindigde met een positieve noot dat men vroeger wel van alles
kon zeggen en schrijven maar in een door consumptie gedreven samenleving weinig maatschappelijk inpakt had. Mijn post werd prompt geweigerd?!!!http://politics.lunitechs.be/images/...s/icon_sad.gif

Beste lezer,

U heeft gereageerd op een artikel op telegraaf.nl. Ons moderatingteam heeft uw reactie beoordeeld en geoordeeld dat uw reactie niet voldoet aan onze huisregels. Uw reactie is niet vrijgegeven voor publicatie op telegraaf.nl. Klik hier om naar het artikel te gaan waarop u heeft gereageerd en probeer het eventueel nogmaals.

Met vriendelijke groeten,

Het moderatingteam van telegraaf.nl
koppijn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2008, 19:01   #34
Guust
Partijlid

Standaard

In België zou de media zoiets best normaal vinden denk ik.
In Nederland zijn het trouwens de linkse partijen Pvda en SP die het hardste kritiek hebben op de aanpak van justitie terwijl de "rechtse" CDA regering justitie verdedigt.

Laatst gewijzigd door Guust : 16 mei 2008 om 19:02.
Guust is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2008, 19:13   #35
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Misschien is Nederland nog hypocrieter dan België, ik verbaas me met de dag.
koppijn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2008, 19:24   #36
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vuyschthaemert Bekijk bericht
Ten eerste is dat Meldpunt Discrimatie Internet helemaal geen bevoegd of gezaghebbende instantie van de overheid, maar een particulier initiatief dat door allerlei linkse clubjes ruimhartig gesubsisiëerd wordt.

En ten tweede is die Abdul Jabbar van de Ven een compleet gestoorde, zwaar bebaarde en bovenal haatzaaiende islamitische bekeerling over wiens uitspraken zelfs Kamervragen zijn gesteld.

Het moet toch echt niet gekker worden met dat geïmporteerde kamelenfokkersgeloof en hun linkse geitenwollensokkenadepten en andere politiek correcte zeloten die om het minste of geringste maar rasiesme beginnen te janken.

Gaat het OM tot vervolging over en komt het tot een veroordeling, dan lever ik per direct mijn Nederlands staatsburgerschap in, verbrand ik ritueel mijn paspoort dat dan immers toch het papier waarop het geschreven is niet meer waard is, en vraag ik asiel aan in Denemarken of zo, waar de politiek vooralsnog wel achter de vrijheid van meningsuiting staat en wél voor cartoonisten in de bres springt.

Voor de liefhebbers is hier nog even het werk van Gregorius Nekschot te bewonderen:

http://www.gregoriusnekschot.nl/blog/
MySQL error!

Error establishing a database connection!

Are you sure you have typed the correct user/password?
Are you sure that you have typed the correct hostname?
Are you sure that the database server is running?
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2008, 19:30   #37
Rob Roy
Minister

Rob Roy's schermafbeelding

Standaard

Wij dachten in Vlaanderen dat Nederland een soort bevrijdende culturele revolutie had ondergaan sinds Pim Fortuyn. Maar het omgekeerde blijkt waar : het is niet langer poco-links, maar het staatsapparaat gedomineerd door christelijk rechts, dat mensen intimideert, aftuigt en aan de honden van de straat prijsgeeft.

Dit zijn geen paarse regenten meer, dit zijn laffe robocops zonder moraal die elke westerse waarde overboord gegooid hebben en de burger met de ijzeren vuist in hun pas doen lopen. Nederland is van de regen in een zeer donkere storm terecht gekomen. Wilders en ToN zijn hier niet tegen opgewassen.
Rob Roy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2008, 19:31   #38
Vuyschthaemert
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guust Bekijk bericht
In België zou de media zoiets best normaal vinden denk ik.
In Nederland zijn het trouwens de linkse partijen Pvda en SP die het hardste kritiek hebben op de aanpak van justitie terwijl de "rechtse" CDA regering justitie verdedigt.
Dat "rechtse" CDA is gewoon een confessionele partij... alhoewel "gewoon"... als het aan een aantal figuren binnen die partij lag, zou er per direct een gggristen-sharia worden ingevoerd, die maar weinig onder zou doen voor die van de ayatollahs in Teheran.

De afkorting CDA staat dan ook al lang niet meer voor Christen Democratisch Appél, maar voor Christenen Dienen Allah.

Daarbij is de verantwoordelijke minister van justitie, Ernst Hirsch-Ballin, dus een CDA'er van het allerergste soort, die, zoals eerder in deze draad reeds te lezen was, in een uitgelekte brief aangaf dat godslastering wat hem betreft keihard moest worden aangepakt en dat de wet verruimd moest worden.
Dat komt hem en zijn mede-ggggristenen goed uit, alsook zijn moslimvriendjes...
Oud 16 mei 2008, 19:36   #39
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
Waar is het land van Erasmus 'lof der zotheid' gebleven????

Ik probeerde te reageren op het artikel in de telegraaf 'cartoonist aangehouden wegens discriminatie' waar ik vrij lovend was over de artistieke kwaliteiten van deze cartoonist wijzend op hoe hij zijn tekenstijl aanpast en gebruikt als uitdrukkingsmiddel wat voor mij een bewijs is van kwaliteit en eindigde met een positieve noot dat men vroeger wel van alles
kon zeggen en schrijven maar in een door consumptie gedreven samenleving weinig maatschappelijk inpakt had. Mijn post werd prompt geweigerd?!!!http://politics.lunitechs.be/images/...s/icon_sad.gif

Beste lezer,

U heeft gereageerd op een artikel op telegraaf.nl. Ons moderatingteam heeft uw reactie beoordeeld en geoordeeld dat uw reactie niet voldoet aan onze huisregels. Uw reactie is niet vrijgegeven voor publicatie op telegraaf.nl. Klik hier om naar het artikel te gaan waarop u heeft gereageerd en probeer het eventueel nogmaals.

Met vriendelijke groeten,

Het moderatingteam van telegraaf.nl
'in een door consumptie gedreven samenleving' is foute boel. Dat wordt gecensureerd.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2008, 19:37   #40
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Ik vind die cartoons van Gregorius Nekschot niet echt mooi, en behoorlijk grof, maar er is geen haar op m'n hoofd dat er zou aan denken die te willen verbieden of die man het verder werken te beletten.

Ik moet toegeven dat ik behoorlijk geschokt ben door die hele affaire (de intimidatie, de leugens, ...).

Ik ben bovenal geschokt dat dit in Nederland gebeurt.

Zoiets kan je in Pakistan verwachten, of in Zimbabwe, maar toch niet in Nederland?

Buitengewoon onrustwekkend vind ik dit.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be