![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Moeten wij het verdomd altijd ontgelden voor de misstappen van moslims? De islam is een antigodsdienst, of ten minste is anti-christ en anti-joods. En daarlanlgs is de islam ook antiwesters en antidemocratisch. (erkent geen godsdienstvrijheid noch vrije meningsuiting)
________________________________________ http://weeswaakzaam.punt.nl/index.ph...chief=0#266005 Ik ben het niet met alles eens van die site, vooral de letterlijke interpretatie; maar met die pagina wel Google naar "het interview met Wafa Sultan:" Ik geloof dat onverdraagzame mensen het interview hebben laten verwijderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
citaat: "De menselijke relatie met het transcendente wordt thans gewoonweg verdrongen (F.Frankl)...Die verdringing veroorzaakt een diepe onrust van het hart, die vaak tot een regelrechte neurose leidt... Deze in de grond tegennatuurlijke neiging van de mens om zijn ervaringswereld zelf in te krimpen en om dus bepaalde domeinen van de werkelijkheid niet meer te zien, is alleen te verklaren door de menselijke nood aan een geestelijke of psychologische nestwarmte. Hij wil in grote lijnen ervaren -of niet meer ervaren- als de groep of maatschappij waartoe hij behoort... " Bron: "Zie ik ben met U" Herwig Arts DF Leuven isbn 90-5826-313-4
________________________________________ http://weeswaakzaam.punt.nl/index.ph...chief=0#266005 Ik ben het niet met alles eens van die site, vooral de letterlijke interpretatie; maar met die pagina wel Google naar "het interview met Wafa Sultan:" Ik geloof dat onverdraagzame mensen het interview hebben laten verwijderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Rudy; dat ( mogelijk) verband met levensovertuiging en mislukken als school is er wel.
Ik heb in Antwerpen daar genoeg discussie over gehoord; ook hier klonk de roep om Islamitische scholen. Wat waren de argumenten? Scholen gaven te weinig ruimte aan de islamitische principes. Voorbeelden? -meisjes en jongens zitten samen- dat mag niet want vanaf de pubertijd hoort dit gescheiden te zijn ( kijk naar Brussel; er is een Islamitische school maar enkel voor meisjes.) -Meisjes en jongens doen gemeenschappelijke activiteiten- dat mat mag ook niet, zwemmen en turnen horen gescheiden ingericht te worden ( kijk naar de veelvuldige vraag naar gescheiden zwemuren voor moslima's) -Kinderen en jongeren gebruiken na sport of zwemmen douches - dat mag maar niet naakt; je moet zelfs onder de douche je lichaam bedekken( gebeurt werkelijk; oa in sportclubs douchen mannen met sportbroek aan) - Niet de eindtermen zijn belangrijk maar wel of iemand een goede moslim wordt ( meisjes mogen bijvoorbeeld studeren maar slechts om een goede opvoeding te kunnen geven aan de kinderen en niet om deel uit te maken van de arbeidsmarkt) - Wat niet Islamitisch is is de vijand en die mag je oneerlijk behandelen of liegen( geld gebruiken om naar Mekka te gaan in plaats van educatieve activiteiten gericht op de samenleving) -Hoofdddoeken moeten steeds en overal dus ook op school ( kijk naar de BOEH discussie) -Wat centraal staat is het moslim zijn en niet te voorbereiding op een niet Islamitische samenleving (vandaar resultaten onder eender niveau) Je opmerking over Katholieke scholen loopt mank; geen enkele Katholieke school gaat er van uit dat jongeren alleen maar goede Katholieken moeten worden; de verlichting plaatste religie in een samenleving en niet andersom. Je opmerking over de Turkse academie is een slecht voorbeeld; Turkije is een seculier land en Turken zijn als moslim amper te vergelijken met hun broeders uit landen waar Islam de samenleving veel meer bepaald dan in Turijke nu het geval is. Dus; gezien de wijze waarop deze school een beleid in Nederland heeft gevoerd lijkt me aangetoond dat zij traditionele Islamitische waarden voorstaat die ervoor zorgden dat ze middelen oneigenlijk gebruikten en niet de samenleving maar religie centraal zetten met alle gevolgen vandien; hier blind voor zijn is onverstandig waarmee ik niet wil zeggen dat een goede Islamitische school onmogelijk zou zijn. Dat zou kunnen als islam beperkingen zou accepteren zoals Katholieken doen en dat lijkt me niet voor morgen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mij is het niet duidelijk waarom de islamitische school werd opgedoekt. Ging het echt om islamitische waarden zoals je suggereert ? Ik las iets over beleid, wat een nogal rekbaar begrip is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alice; Als het "een goeie moslim" zijn niet kan gecombineerd worden met kwaliteitsonderwijs is het nogal wiedes dat de school de boeken moet neerleggen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Rudy; onderwijs dient om voor te bereiden op de sameneving niet?
We willen toch kinderen e jongeren die via onderwijs zo worden gevormd dat ze later bijdragen aan de samenleving als mens en werknemer. Dat die combinatie lastig lijkt te zijn toont aan dat Islam in tegenstelling tot andere levensovertuigingen die brug moeilijk kan maken. Niet de samenleving maar islam als levensovertuiging zal zich moeten aanpassen en blijkbaar draagt Islamitisch onderwijs daar niet toe bij |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alice, ik denk je goed te begrijpen. Ik heb per definitie iets tegen verzuilde onderwijsinstellingen. Je vraagt je op den duur af waarvoor dit echt nodig is. Uiteindelijk voor niets, want het onderwijs op zich staat centraal en de verzuiling is louter een kwestie van normen en waarden. Mijn perceptie is dat je eerder wilt aanvallen dan bemiddelen. Als het aan mij lag dan werden alle verzuilde scholen omgevormd tot wat nu gemeenschapsonderwijs heet. Neutraal. Niets belet je te opteren voor een levensbeschouwing. Laat deze lessen ook worden gecontroleerd, want daar wringt juist het schoentje. Maar stop eens om een religie zoals de islam per definitie als minderwaardig of levensgevaarlijk te beschouwen. ik ben geen aanhanger, maar ik probeer op z'n minst het debat constructief te houden. Met klagen en kankeren kom je geen stap dichter. Als je geen geen kinderen hebt dan kan je kankeren en alle bruggen achter zich verbranden. Wie een kroost heeft probeert zich in te spannen voor wie nu eenmaal zal moeten leven binnen ee multiculturele gemeenschap. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Kankeren, doe ik wel, maar probeer wel constructieve oplossingen voor echte problemen naar voor te brengen. Helaas ben ik niet de meest humane persoon die er is, en zijn de oplossingen meestal van het type "Soylent Green". Citaat:
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Amai Maddox; leuk antwoord hoor maar ik wil hier ook zelf even op ingaan.
Beste Rudy. Ik wil helemaal niets en voel me niet geroepen wat ook aan of af te vallen; ik baseer me op de talloze gesprekken met moslims zelf in moskees en verenigingen over dit onderwerp. Waar klaag en kanker ik eigenlijk??? Is het mijn schuld misschien dat moslims juist omdat ze deze samenleving afwijzen hun eigen onderwijs met islam als basis willen?Als die realiteit je zwaar valt moet je dat gaan uitleggen in moskees in Antwerpen he? Waar val ik trouwens wat aan? Ik baseer me op de realiteit; zolang er moslims zijn die islam als totalitaire ideologie zien is er een probleem; omdat religie in het Westen sinds de verlichting geen totalitaire ideologie kan en mag zijn , gelukkig maar! En ja; ik ontmoette veel meer moslims die de verwachting koesteren dat de samenleving zich aanpast aan islam dan andersom; lees de koran eens dan vindt je het antwoord waarom dit zo is. Ik vrees dat jij je zoals zovelen heel weinig bewust bent van hoe vele moslims denken; om ooit tot een multiculturele samenleving te komen moet niet alleen jij maar ook zij hun kinderen opvoeden met respect voor andersdenkenden en alleen al dit idee wordt niet direct omhelst door bepaalde stromingen hoor. Ik heb moslims bijvoorbeeld nooit beledigd maar werd wel met de cristelijke vijand vergeleken en constant waren er pogingen me te bekeren! Jij hebt duidelijk geen idee van de vijandige houding die onder nogal wat moslims te vinden is tegenover alle anders denkenden!Niet komen zeveren he Rudy; jou multiculturele droom om maar wat te noemen delen al te veel moslims absoluut niet. Ik ben blij dat vooral Turkse moslims wel vaak openstonden voor samenwerking met anderen; in Marokkaanse moskees was de situatie vijf voor twaalf; niet de gematigde Marokkaanse moslims( die zijn er ook) maar fanatici winnen daar veld en daar blind voor zijn is met permissie oliedom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Rudy : 18 mei 2008 om 22:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Minister-President
|
![]() In België is alles al wel eens betrapt geweest op fraude.
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zoiets ja. Maar na twee mislukte pogingen op korte tijd zijn er toch serieus wat bedenkingen over de moslimexecutieve. Het bewijst dat de moslimgemeenschap geen homogene gemeenschap is. Er was al onenigheid bij de verkiezingen. Dan stel ik mij de vraag op basis van welk referentiekader je een islamitische school opricht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat er eerst werk wordt gemaakt van een geloofwaardige vertegenwoordiging, een geloofwaardige executieve, dan pas kan er sprake zijn van een geloofwaardige islamitische school. Ik stel mij trouwens de vraag op basis van wie en wat een school als islamitisch kan worden bestempeld als er geen vertegenwoordiging is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Of dom, of sadist.
Citaat:
Ik moet eerlijk toegeven, een paar vrouwen, die niks mogen doen met hun kennis van hun huidige echtgenoot.( 1 in onze straat alleen al). En 1 rabiate anti islamitische Marrokaan uit willebroek.(is moeten verhuizen, dagelijks stront in de brievenbus vinden is ook niet leuk. En ja, hij woonde in het flatgebouw Schoondonk, wat voor 65% bewoond is door, jawel, kansarme moslim nieuwe Belgen)
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Rudy;ik beschouw iedereen als gelijkwaardig voor alle duidelijkheid.
Radicale organisaties trouwens vaak worden geleid door hoogopgeleide moslims; die zijn er natuurlijk ook. Ik sprak met moeders, vaders van verschillende generaties, hangjongeren, moskeebesturen, imams,salafisten, milli gorusaanhangers, grijze wolven enz... ik baseer me op wat ik binnen die groepen hoorde en niet zozeer op mijn eigen veronderstellingen. Ik ontmoette vele fijne mensen maar kan je toch zeggen dat integratie zoals dit beleidsmatig wordt gezien niet voor morgen is. |
![]() |
![]() |