![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als de mensheid geen dromen meer heeft dan naar haar eigen navel te staren is de mensheid inderdaad ten dode gedoemd...
We kunnen het alleen maar bekijken,hoe de VS,dat kleine deeltje van de mensheid,ondanks al hun interne en externe miserie,toch maar eventjes aan de top blijven op ruimtevaartgebied.... Verder zou al dat geld dat op wereldschaal in de ruimtevaart gestopt wordt,indien aan de arme mensen gegeven,geen noemenswaardig gunstig effect sorteren.....die problemen zijn gewoonweg te groot. En tenslotte,het is niet omdat er mensen zijn MET problemen dat andere mensen dan maar ter plekke moeten staan trappelen tot die problemen...op een of andere wijze...verdampen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
Citaat:
We gaan enorme budgetten nodig hebben voor de klimaatwissel. Armoede zal er altijd zijn, maar die kan gelenigd worden. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat laatste kan al niet meer...je klaagt dus over dingen die je wel naar hartelust gebruikt en goed vind. Hypocriet? Is ook allemaal duur spul voor nodig geweest om dat werkend te krijgen.
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wat de kostprijs betreft;
Op wereldschaal wordt jaarlijks 650 miljard € besteed voor de wapenindustrie. Voor de ruimtevaart is dat jaarlijks 23 miljard €. Mijn keuze is vlug gemaakt me dunkt.
![]() |
![]() |
#25 |
Minister-President
|
![]() Bron?
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
|
![]()
![]() |
![]() |
#27 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
|
![]() Citaat:
![]() Ongeveer 650 miljard € ? Of ben ik mis ?
Laatst gewijzigd door Andro : 27 mei 2008 om 22:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
|
![]() Ruimtevaartonderzoek heeft toch heel veel nuttige toepassingen hier op aarde. Voor Marsmissies is dat misschien niet direct zo evident, maar de context van top-wetenschappelijk onderzoek in zijn geheel opent nieuwe mogelijkheden in talloze aardse technologische en wetenschappelijke disciplines - in de medische wetenschappen, in de energiesector, in de architectuur en materiaalkunde, in de landbouw en de biotechnologie, de klimaatwetenschap... teveel om op te noemen.
Al het onderzoek dat nu in Mars gepompt wordt zal uiteindelijk resulteren in fascinerende toepassingen hier op aarde. De materialen en energiesystemen die ontworpen worden voor eventuele marsbasissen zullen zeker hier op aarde zinvol zijn. Ik wil binnen een paar decennia wel in een flashy space-huisje leven, dat er zal komen als gevolg van investeringen in Marsmissies.
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Minister-President
|
![]() Juist, mea culpa. Een anglo-saksisch triljoen is 1,000,000,000,000 natuurlijk, een miljoen miljoen dus.
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() ik heb 2 bedenkingen bij dat ruimtegedoe (om te beginnen)
- alleen werkende belgen betalen mee aan europese ruimteprojecten , zoals satelieten . Nu dienen die satellieten oa voor gps , maar ik heb geen gps maar wel meetaald aan de satellieten (dus , wil iedereen die een gps heeft 5 cent aan mij terugstorten telkens hij die gebruikt ) - als in de landbouw nonchanlant wordt omgesprongen met subsidies ( de boerderijen van Albert de laatste en kween Beatrix krijgen subsidies) dan zal dat in de ruimtevaart ook wel zo zijn |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Minister-President
|
![]() Nee, dat is een biljoen. Een biljard is een miljoen miljard.
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Maar ook de huidige nog steeds groeiende wereldbevolking zal ervoor zorgen dat de drang naar ruimtekolonisatie een reële optie gaat worden. Want al onze grote problemen op aarde zijn er doordat we gewoon met teveel mensen zijn en ofwel zorgen dat we onze wereldbevolking terug doen dalen ofwel zorgen dat we kunnen uitbreiden met name ruimtekolonisatie. Dat dit onderzoek peperduur is een feit maar we steken nog altijd een pak meer geld in militaire toepassingen dan dat we in de ruimtevaart steken en ik vind de ruimtevaart belangrijker dan soldaatje te gaan spelen in een land waar we sowieso toch niet geliefd zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
|
![]() (Wat niet wegneemt dat militair onderzoek de toegepaste wetenschapen ook al veel heeft opgeleverd, dacht ik.)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |