![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
In een open face to face debat is er meestal een moderator aanwezig die zulke praktijken snel doorheeft en de culprit direct buitenspel zet. Die luxe hebben we hier niet. Anonimiteit is een bijkomende hindernis. Je kan hier heel lang ongestraft de zeiker uithangen zonder een enkel gevolg. En tenslotte, er zitten hier vrienden kliekjes die andere motieven hebben en voor wie echte en eerlijke discussie totaal niet aan de orde zijn. De oplossing is idd negeren, of je bolt het gewoon voorgoed af. Ik ken een paar figuren die vinden dat het hier puur tijdsverlies is en dat kwaliteit totaal zoek is...
![]() |
#22 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik weet het niet hoor. Ik vind het allemaal een beetje overtrokken. Je bent hier allemaal onder een pseudoniem, je discussiert met andere pseudoniemen, het is zo onpersoonlijk als wat.
Natuurlijk zijn er mensen die je ergeren. Ik had zelf twee persoonlijke stalkers maar de één is ondertussen verbannen en de andere staat op mijn negeerlijst (als eerste en enige in drie jaar forummen, dat valt dus nog wel mee). We moeten het wel een beetje relativeren, we hebben ook nog een écht leven, mensen. |
![]() |
![]() |
#23 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar voor sommigen die hier jaren constant zeveren en zeiken zijn er toch genoeg andere voorzieningen dacht ik. Het is tenslotte een discussieforum.
![]() |
#24 |
Europees Commissaris
|
![]() Ach, ik zal het u besparen.
Maar toch dit: Een klein voorbeeldje van wat iemand anders elders nog geen uur geleden gezegd heeft, ik moest dus nog niet eens ver gaan zoeken. http://forum.politics.be/showpost.ph...ostcount=19156 Is dat niet hetzelfde als in de rede vallen? Maw, Pindar wordt hier door velen "gepakt" op spam verspreiden in de draad. Maar een ander creatuur (waar ik het over heb), die dagelijks op 5 draden zijn compleet onnozele shit komt uitkappen tussen discussies door, dat kan dan weer wel?? Double standards...
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De meeste posts van Pindar waren niets anders dan copy-pastes, eventueel aangevuld met "Wel, wel, wel", "Nuff said" of andere gelijkaardige onzin. Dat is inderdaad storend, vooral omdat Pindar het anderzijds systematisch vertikt om op kritische vragen over zijn eigen posts in te gaan. Pindar is echter niet verbannen omdat sommigen (zoals de Hertog, of ik) zijn forumgedrag storend vonden. Hij is (naar ik vermoed tijdelijk) verbannen omdat zijn copy-pastes formeel verboden zijn op dit discussieforum (een wijze regel, imho). Ik wil best aannemen dat je je stoort aan de posts van een bepaald iemand. Je moet zelfs aan niemand uitleggen waarom dat zo is. Tenslotte is het ons volste recht een hekel aan iemand te hebben. Dat op zich is echter geen reden voor de moderatie om dat bepaald iemand te verbannen. Daarvoor moet hij het forumreglement overtreden. Sommigen (ik weet niet of jij daarbij hoort, dit is in elk geval niet naar jou toe gericht) doen soms heel stoer op dit forum, zo van: "ik ben mans genoeg om niet bij de mods te gaan mekkeren". Fout, vind ik. Als het door jou geviseerde forumlid het forumreglement schendt, en zeker als dat storend werkt, geef hem gewoon aan, en hij zal, evenals Pindar nu, een weekje forumvakantie krijgen. Het kan het forum enkel ten goede komen. Is hij sluw genoeg om net binnen de regels te storen, negeer hem gewoon. Wat het "in de rede vallen" betreft. Irl kan je er weinig tegen doen als een onverlaat je voortdurend onderbreekt. Hier gelukkig kan je daar wel iets tegen doen: de posts van de stoorder negeren. Als je daar degelijke redenen voor hebt, moet je niet vrezen dat jouw "niet reageren" geïnterpreteerd zal worden als argumentatieve onmacht. Intelligente forumleden zullen wel zien wat er aan de hand is. Uiteraard, mocht je iemand negeren omdat je zijn kritiek inhoudelijk niet aankan, dan val je voor ieders ogen door de mand.
![]() |
#26 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Bedankt in elk geval voor uw toelichting. Ik heb de bedoeling niet van betrokkene aan een ban te helpen, maar ik heb ook geen enkele zin om steeds maar weer ongewild in zijn gezever betrokken te worden, dwz door hem uit context gehaald, verkeerd gekwoteerd, uitgedaagd en in een zinloze verrotte discussie te belanden etc... En het is nu eenmaal zo dat hij meestal in dezelfde draden komt opdagen als die waar ik actief ben, dus negeren is sowieso niet altijd mogelijk. Voor mij persoonlijk is, negeren na provocatie niet de goede oplossing maar eerder zwakte en ik geef in dat geval liever iemand er eens goed van langs. Wellicht heb ik dat ne keer te veel gedaan bij hem. Ik geloof ook meer in "blootstelling", maar dat kan totaal verkeerd overkomen (sic)... en het kost veel energie en tijd en geduld. (ik denk dat er nu op eigenste moment een ander met zijn discussiestijl geconfronteerd wordt op de internationale draad re VS visums...)
![]() |
#27 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() @ Straddle,
Ik begrijp je frustraties tov illwill, maar eerlijk gezegd, je bent zelf ook geen heilig boontje hé. Wij twee hebben ook genoeg met elkaar in de clinch gelegen waarbij de "lieflijkheden" over het scherm spoten. Wat volgens mij een logisch gevolg is van 1) enige zelfzekerheid over de eigen standpunten en 2) de anonimiteit die een deel schroom bestaande in een IRL discussie doet wegvallen. Enfin, in het begin had ik ook het gevoel dat ik op elke provocatie moest reageren, om het imago van Turkje "hoog te houden" (of zoiet), maar de tijd heeft geleerd dat het tabblad van politics.be afzetten soms beter is voor de gemoedsrust ![]() Dus om Hertog van Gelre te citeren: Citaat:
mvg Turkje
![]() |
#28 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Ik heb er echt geen probleem mee als er eens gescholden wordt (en ok, daar zat ik wellicht in de fout bij jou, niet iedereen hoeft een scheldpartij te aanvaarden). Maar het gaat mij in deze draad niet over dat specifiek probleem in discussies. Wat mij zo razend kan maken is dat mensen die duidelijk aan het kortste eind trekken in een discussie, dan maar naast de kwestie beginnen te zeuren, de aandacht van de ontknoping afleiden, zaken kwaadwillig bewust uit context rukken, bewijzen negeren om dwars te liggen etc (en dat was wat imho toen met ons eens gebeurd is als ik me goed herinner, allez, zo interpreteerde ik het toch). Het is echter wat ALTIJD met bepaalde superposters zoals I. gebeurt... ge wordt dat kotsbeu, vooral als ze heelder subfora overspoelen met hun pulp. Citaat:
Echter, hoe dikwijls begint men hier niet met zeveren, "just to pick a fight" , of omdat ze je eens willen pakken uit frustatie... Soit, ik weet ook wel dat dit perfect normaal is, maar we zijn er nu over bezig dus .... Insgelijks. No hard feelings van mijn kant. Tot de volgende.
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#30 |
Europees Commissaris
|
![]() Ge ziet al direct hoe de sfeer aan het verbeteren is met deze draad he
![]()
#31 |
Banneling
|
![]() eej ga samenwonen hé
niks mis met to pick a fight hé woessies |
![]() |
![]() |
#32 |
Europees Commissaris
|
![]() Allez, as ik ne slechte dag heb gehad op t werk, dan weet ik dak uw uw knopke mag duwen om me eens uit te leven of ik kan ook naar illwill gaan, ma die kiepert me deruit...
#33 |
Banneling
|
![]() gij blijft van mijn knopke af ! perv
|
![]() |
![]() |
#34 |
Europees Commissaris
|
![]() Ah van "dat" knopke?! maak u nie ongerust - gij zijt toch ne vent he, dus no worries
#35 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ook C2C dient gebannen te worden
![]()
![]() |
![]() |
#36 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
#37 |
Europees Commissaris
|
![]() @ Turkje
You're a gentleman! Wijze woorden wat ge zegt en had ook wel ergens door dat er een "strategie" achter zat. Ik heb u overigens ook altijd ervaren als iemand met zeer stevige dossier- en brede algemene kennis, en ik hou mij bij u wijselijk op de achtergrond als het gaat over zaken waar ik duidelijk minder over afweet (maar ik lees het wel he!). Wat mij betreft ben ik bij u door de bocht gegaan met een onder de gordel mep... waarvoor mijn excuses. Ik heb soms wat te hoge testosterone levels he. ![]()
#38 |
Europees Commissaris
|
![]() Misschien moeten we er dan maar de verzoeningsdraad van maken he ?
![]()
#39 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ach, telkens ik hier kom, ben ik meestal al behoorlijk pissig. Anders zou ik hier niet komen denk ik.
Therapeutisch leegschudden van de gifklier, meer niet. Wat de echte mensen achter de accounts ervan maken is eigenlijk hun zaak. Wie dan PB zoals bovenstaande doorstuurt, mag een publiek antwoord op dit forum vernemen, samen met het gestuurde bericht.
#40 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()