Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 30 juni 2008, 16:13   #21
Rechtvaardigheid Nu!
Partijlid

Standaard

*knip*

Gelieve niet te schelden

Laatst gewijzigd door Starfire : 5 juli 2008 om 11:16.
Rechtvaardigheid Nu! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2008, 16:23   #22
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zoom Bekijk bericht
Bij gebrek aan het woord "autochtoon" neem ik aan dat de meerderheid van deze groep dit niet was?

En wat gaan ze nu doen? Die kerels oppakken zodat het parket ze weer vrij kan laten zeker?
enfin het zijn altijd "jongeren" lol
shaddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2008, 16:24   #23
shaddy
Banneling

Standaard

De pocos zijn nu het verleden van de agenten aan het uitspitten. Als ze iets bezwarends vinden al heeft hij het als minderjarige ooit belleke trek gedaan. men zal het hier vlug komen neerpennen dat het hun fout was !!!!! Anders zullen ze het verzwijgen en hun linkse haatkop in het zand steken. Of een hoofddoekje opdoen om als echte poco eruit te zien.

Laatst gewijzigd door Starfire : 5 juli 2008 om 11:17.
Oud 1 juli 2008, 07:04   #24
satiper
Minister-President

satiper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Op VTM was dat gisterenavond al te zien in het nieuws.
En vermits die over dezelfde bronnen beschikken als de VRT kunnen we inderdaad niets anders doen dan besluiten dat de rode VRT dit potje liever gedekt houd.
Op de VRT was dan wel een item te zien over het bezoek van ons prinsenpaar (vergezeld van hun kroost) aan de Antwerpse Zoo .
Geeft toe, een mens moet z’n prioriteiten kennen .
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2008, 07:44   #25
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door shaddy Bekijk bericht
De pocos zijn nu het verleden van de agenten aan het uitspitten. Als ze iets bezwarends vinden al heeft hij het als minderjarige ooit belleke trek gedaan. men zal het hier vlug komen neerpennen dat het hun fout was !!!!! Anders zullen ze het verzwijgen en hun linkse haatkop in het zand steken. Of een hoofddoekje opdoen om als echte poco eruit te zien.
Verleden uitspitten? Niet nodig: het zijn flikken.
Flikken en het soort volk dat hen in elkaar sloeg: juist hetzelfde volk. Maar neen hoor, de burgertrut ziet daar een grootse strijd in: de brave truttenmaatschappij versus het kwaad. Gelukkig zijn jongeren tegenwoordig slimmer dan dat...
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2008, 09:30   #26
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Verleden uitspitten? Niet nodig: het zijn flikken.
Flikken en het soort volk dat hen in elkaar sloeg: juist hetzelfde volk. Maar neen hoor, de burgertrut ziet daar een grootse strijd in: de brave truttenmaatschappij versus het kwaad. Gelukkig zijn jongeren tegenwoordig slimmer dan dat...

ja de flikken zijn het kwaad he. Tiens "burgertrut" wat ben jij mmmmm "pocogeil"? ahahaha Dankzij de politie kan ik nog eens op straat komen op plaatsen waar de "jongeren" alles hebben overgenomen. Dus ja ik vind niet dat men agenten in burger moet aanpakken omwille van hun job. Ze volgen de wetten van ons land. Vind je de wetten niet goed ? Pak dan de politici aan. Trouwens bijzonder racistische uitspraak dat je hier doet. Omwille van hun job(volgen van de wetten van ons land) mogen ze worden geslagen in dezelfde trent van omwille van het niet dragen van een hoofddoek mogen vrouwen worden verkracht. Amaikes de pocos van tegenwoordig dat zijn de echte racisten van ons land.

ps als die agenten ooit een "jongeren" zouden slagen awel dan zouden de pocos zorgen dat het land in rep en roer was dus neen die agnten hebben niets verkeerds gedaan anders stond het hier wel in koeienletters

Laatst gewijzigd door shaddy : 1 juli 2008 om 09:32.
Oud 2 juli 2008, 09:28   #27
shaddy
Banneling

Standaard

Een groep jongeren heeft een bus van de Waalse vervoersmaatschappij TEC aangevallen. Het voertuig raakte zwaar beschadigd. De jongeren sloegen op de vlucht toen de politie arriveerde. Niemand raakte gewond.

Stenen gooien
De vandalen waren op de terugweg van het provinciaal domein Wégimont. De bus was speciaal ingelegd om hen terug te brengen naar Luik. Tijdens de reis sloopten de jongeren het interieur van de bus. Toen het voertuig stopte, stapten ze uit en gooiden stenen naar het koetswerk.

Daders ontsnapt
De politie slaagde er niet in de vandalen bij de kraag te vatten. Vier personen werden gearresteerd, maar moesten opnieuw worden vrijgelaten omdat hen niets ten laste kon worden gelegd. De politie van Luik heeft een onderzoek geopend. (belga/vsv)

Die jongeren toch he.
Oud 2 juli 2008, 12:45   #28
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Bhairav; je staat model voor een vorm van redenering die erop wijst dat je je hersenenen nog nooit hebt gebruikt en dat ook niet van plan bent.
Natuurlijk, flikken en rotjochies die hen aanvallen in groep is hetzelfde crapuul...blijkbaar behoor jezelf tot de laatste groep?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2008, 14:08   #29
Rechtvaardigheid Nu!
Partijlid

Standaard

Citaat:
Een groep jongeren heeft een bus van de Waalse vervoersmaatschappij TEC aangevallen. Het voertuig raakte zwaar beschadigd. De jongeren sloegen op de vlucht toen de politie arriveerde. Niemand raakte gewond.

Stenen gooien
De vandalen waren op de terugweg van het provinciaal domein Wégimont. De bus was speciaal ingelegd om hen terug te brengen naar Luik. Tijdens de reis sloopten de jongeren het interieur van de bus. Toen het voertuig stopte, stapten ze uit en gooiden stenen naar het koetswerk.

Daders ontsnapt
De politie slaagde er niet in de vandalen bij de kraag te vatten. Vier personen werden gearresteerd, maar moesten opnieuw worden vrijgelaten omdat hen niets ten laste kon worden gelegd. De politie van Luik heeft een onderzoek geopend. (belga/vsv)

Die jongeren toch he.
Erg dat we steeds 'jongeren' moeten zeggen want anders zijn we weer raciiiieessten. Iedereen weet echter maar al te goed over wat voor soort 'jongeren' het meestal gaat. Het is alleen verboden om ze expliciet te vermelden. De illusie van de multikul moet immers in stand gehouden worden.
Oud 2 juli 2008, 14:36   #30
satiper
Minister-President

satiper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rechtvaardigheid Nu! Bekijk bericht
Erg dat we steeds 'jongeren' moeten zeggen want anders zijn we weer raciiiieessten. Iedereen weet echter maar al te goed over wat voor soort 'jongeren' het meestal gaat. Het is alleen verboden om ze expliciet te vermelden. De illusie van de multikul moet immers in stand gehouden worden.
Hoe creatief men ook met taal probeert te zijn, ondertussen weet iedereen ongeveer wel welke vlag welke lading dekt.

Maar het is idd erg dat men steeds meer moet opletten met wat men zegt, terwijl vrijheid van meningsuiting toch ooit een hoog verheven ideaal was.
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2008, 14:53   #31
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:

Ach ik praat met de mensen in de straten en die weten goed wat de linkse zwarten bedoelen met jongeren. Binnenkort gaan ze iets anders moeten zoeken dan "jongeren". ik zen curieus.
Oud 2 juli 2008, 18:25   #32
shaddy
Banneling

Standaard

Gennez verbolgen over mosquito in Mechelen
Caroline Gennez, sp.a-partijvoorzitster en Mechels schepen van Jeugd, is verbolgen over de plaatsing van een 'mosquito' in haar thuisstad. Ze zegt er alles aan te zullen doen om het gebruik van het toestel zowel op stedelijk als bovenlokaal niveau te verbieden.

Irritante toon
Een mosquito is een toestel dat een irritante toon uitstuurt die enkel hoorbaar is door kinderen en jongeren, wat het geschikt maakt om hangjongeren weg te jagen. Het nieuws dat een privépersoon er eentje tegen zijn gevel hing, werd vandaag gemeld door stadsblog Mechelen Blogt.

Geen oplossing
Gennez reageerde meteen. "Het gebruik van dit toestel is onaanvaardbaar. Ook kleuters, kinderen en jongeren die gewoon voorbijwandelen, ondervinden er last van. Bovendien is het geen oplossing, maar enkel een verplaatsing van eventuele problemen", zegt ze.

Resolutie in Kamer
Een aantal gemeenten verbood de mosquito al. De Kamer keurde vorige week ook een resolutie goed waarin de regering wordt gevraagd een verbod in te voeren op de verkoop en het gebruik. (belga/eb)

Hey ze geeft al toe dat er problemen zijn. Nu nog oplossingen zoeken he gennezke.
Oud 2 juli 2008, 18:43   #33
Rechtvaardigheid Nu!
Partijlid

Standaard

Citaat:
Gennez verbolgen over mosquito in Mechelen
Caroline Gennez, sp.a-partijvoorzitster en Mechels schepen van Jeugd, is verbolgen over de plaatsing van een 'mosquito' in haar thuisstad. Ze zegt er alles aan te zullen doen om het gebruik van het toestel zowel op stedelijk als bovenlokaal niveau te verbieden.

Irritante toon
Een mosquito is een toestel dat een irritante toon uitstuurt die enkel hoorbaar is door kinderen en jongeren, wat het geschikt maakt om hangjongeren weg te jagen. Het nieuws dat een privépersoon er eentje tegen zijn gevel hing, werd vandaag gemeld door stadsblog Mechelen Blogt.

Geen oplossing
Gennez reageerde meteen. "Het gebruik van dit toestel is onaanvaardbaar. Ook kleuters, kinderen en jongeren die gewoon voorbijwandelen, ondervinden er last van. Bovendien is het geen oplossing, maar enkel een verplaatsing van eventuele problemen", zegt ze.

Resolutie in Kamer
Een aantal gemeenten verbood de mosquito al. De Kamer keurde vorige week ook een resolutie goed waarin de regering wordt gevraagd een verbod in te voeren op de verkoop en het gebruik. (belga/eb)

Hey ze geeft al toe dat er problemen zijn. Nu nog oplossingen zoeken he gennezke.
Echt veel hoop is er nochtans niet. In plaats van het probleem van de overlastjongeren wordt een mogelijke oplossing aangepakt.
Oud 3 juli 2008, 10:06   #34
shaddy
Banneling

Standaard

Oudste verdachte busincident terug thuis
De oudste van twee broers die op 1 april betrokken raakten in het busincident met agent Georges Van Tiggelen (62), is terug thuis in Malle. De Antwerpse jeugdrechter besliste over de vrijlating.

Twee broers uit Malle, 15 en 17 jaar, zaten samen met een vriend op een bus in Antwerpen toen ze ruzie kregen met een koppel.

Agent Georges Van Tiggelen kwam tussenbeide maar incasseerde rake klappen. De jeugdrechter plaatste de 15-jarige in de Hutten in Mol en zijn oudere broer verhuisde naar een gesloten instelling in Ruiselede. Hij verscheen woensdag voor de jeugdrechter voor een evaluatie. Die verliep positief.

“Ik hoop dat dit betekent dat het onderzoek stilaan is afgerond”, reageert agent Georges Van Tiggelen op het nieuws, “Sinds dinsdag werk ik in diensten van zes uur maar dat is eigenlijk al meer dan ze mij adviseren.”

Voila iemand werkonbekwaam slagen na 3 maand terug thuis. ppffffff
Oud 3 juli 2008, 10:31   #35
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De oudste van twee broers die op 1 april betrokken raakten in het busincident met agent Georges Van Tiggelen (62), is terug thuis in Malle. De Antwerpse jeugdrechter besliste over de vrijlating.

Twee broers uit Malle, 15 en 17 jaar, zaten samen met een vriend op een bus in Antwerpen toen ze ruzie kregen met een koppel.

Agent Georges Van Tiggelen kwam tussenbeide maar incasseerde rake klappen. De jeugdrechter plaatste de 15-jarige in de Hutten in Mol en zijn oudere broer verhuisde naar een gesloten instelling in Ruiselede. Hij verscheen woensdag voor de jeugdrechter voor een evaluatie. Die verliep positief.

“Ik hoop dat dit betekent dat het onderzoek stilaan is afgerond”, reageert agent Georges Van Tiggelen op het nieuws, “Sinds dinsdag werk ik in diensten van zes uur maar dat is eigenlijk al meer dan ze mij adviseren.”

De politieagent zag de bui dus al halvelings hangen toen hij dit zei:

Citaat:
“Daarop reageer ik niet”, stelt Van Tiggelen. “Dat moet het verder onderzoek uitmaken. De nasleep werkt stilaan op mijn gemoed. Ik hoop dat het niet dezelfde weg opgaat als bij Guido Demoor. Toen werden de feiten afgezwakt en omgedraaid
.”
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2008, 11:19   #36
Rechtvaardigheid Nu!
Partijlid

Standaard

Citaat:

Steeds hetzelfde verhaal. En dit is niet het laatste voorval.
Oud 3 juli 2008, 11:48   #37
Wolf
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Steeds hetzelfde verhaal. En dit is niet het laatste voorval.
Vind ik ook. Je zou zeggen dat men leert van de fouten uit het verleden, maar steeds opnieuw dezelfde krankzinnige manier van handelen. Wat zijn we toch in goede handen.
Wolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2008, 13:14   #38
Wimpeus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Dit is inderdaad een erg spijtige tendens.
Ik stam nog uit de tijd dat het woord 'jongere' een positieve bijklank had. De jongeren hadden in onze tijd immers de schoonheid, de energie, de jeugd en de toekomst. Alles wat wij deden en waarvoor wij werkten, was in functie van de jongeren waarvan wij hoopten dat ze het ooit (nog) beter zouden hebben dan wij.

Vandaag de dag is het woord 'jongeren' echter een scheldwoord geworden en heeft het elke inherente betekenis (het louter aanduiden van de jeugdige leeftijd van de betrokken persoon) verloren. Dit lijkt mij op zijn minst een verregaande stigmatisering van onze jeugd uit te maken. Iedereen die onder een bepaalde leeftijd zit, is immers van nature automatisch een 'jongere'. Het, op basis van politieke correctheid, criminaliseren van een grote groep waarvan de leden tot deze groep behoren louter en alleen omwille van hun natuurlijke toestand, is een ongelooflijk grote fout.
Wimpeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2008, 10:09   #39
shaddy
Banneling

Standaard

Agent Van Tiggelen: "Ik zou opnieuw tussenbeide komen"
Agent Georges Van Tiggelen (62) reageert met gemengde gevoelens op de vrijlating van de oudste van de drie verdachten van het busincident in Antwerpen. Op 1 april geraakte de agent gewond toen drie jongeren uit Malle het in de bus met een koppel aan de stok kregen en hij tussenbeide kwam.

Drie maanden na het busincident lopen twee van de drie jongeren weer op vrije voeten.

"Daar heb ik weinig problemen mee. De vrijlating betekent wellicht dat het onderzoek bijna is afgerond. Maar toch boezemt het idee dat de daders vrij rondlopen mij ook angst in. Ik mag er niet aan denken dat ze mij of mijn familie iets willen doen uit wraak."

De voorlopige vrijlating lijkt niet echt een voorbode van een strenge straf.

"De jeugdrechter kan maatregelen opleggen, zoals de plaatsing in een gesloten jeugdinstelling. Als de jongeren niet ‘uit handen’ worden gegeven, worden ze niet als volwassenen berecht, wat hun gevoel van straffeloosheid misschien nog versterkt. Maatregelen door de jeugdrechter ervaren ze te weinig als straf."
"Omdat ze geen zestien waren op het ogenblik van de feiten, konden de twee vijftienjarigen sowieso niet uit handen worden gegeven. Ik weet niet of de rechtbank dan alleen de oudste een ‘echte straf’ gaat opleggen. Mogelijk oordeelt de rechter dat zijn verblijf in de instelling volstaat."

U pleitte eerder al voor een strengere aanpak van jonge boefjes. En voor de invoering van een strafblad vanaf 14 jaar. Blijft u bij dat standpunt?

"Net als na de zaak-Guido Demoor riepen politici na dit incident dat het zo niet langer kon, maar van verandering is niet veel te merken. Om het strafblad vanaf 14 jaar in te voeren, is vijf minuten politieke moed nodig.
De eerste maal dat je iets mispeutert, volstaat een verwittiging. Een tweede en zelfs derde keer mogen van mij worden bestraft. Wie meer op zijn kerfstok heeft, heeft geen recht op een blanco strafblad."

Is dat haalbaar?

"Een minderjarige verschijnt steeds voor dezelfde jeugdrechter. Die weet dus welk vlees hij in de kuip heeft. Laat hém beslissen of de jongere op zijn achttiende verjaardag een blanco strafblad verdient. Het kwijtschelden van jeugdzondes zal de jongere ook motiveren om werk te zoeken."

Bent u al weer voltijds aan het werk?

"Nee, sinds 1 juli werk ik in diensten van zes uur. Dat is meer dan wat de artsen mij adviseren, maar ik tracht zo de opgelopen achterstand weg te werken."

Ondervindt u nog veel hinder?

"Soms komt er plots hevige hoofdpijn op. Met die pijn zal ik moeten leren leven. Het gesuis in mijn rechteroor gaat wellicht niet meer weg. Op 14 juli onderga ik in het ziekenhuis van Malle nieuwe tests. Daaruit moet blijken of ik een hoorapparaat zal moeten dragen."

En psychologisch? Stapt u zonder aarzelen op de bus?

"Absoluut. Ik ben niet bang en ik zou opnieuw tussenbeide komen. Noodgedwongen zit ik vaak op de bus, want ik rij niet meer met de auto. In het drukke verkeer heb je meer dan twee oren nodig, dus sinds mijn gehoorproblemen voel ik me niet meer veilig in de wagen."

Inderdaad 5 minuten politieke moed. Maar dat durven ze niet de linksen hun kiesvee zou wel eens woedend kunnen worden. Hele steden laten branden....
Oud 6 juli 2008, 10:19   #40
shaddy
Banneling

Standaard

Agressie tegen buschauffeur MIVB
In Ukkel is gisteren een buschauffeur van de Brusselse openbare vervoersmaatschappij MIVB het slachtoffer geworden van agressie. Twee jongeren, die zeer onrustig waren, brulden tegen de chauffeur dat hij moest stoppen. Ze begaven zich naar voren in de bus, beledigden de chauffeur en sloegen hem met een riem.

De chauffeur kon versterking oproepen. De twee jongeren zijn gevat en ter beschikking gesteld van het parket. (belga/bdr)

De jongeren blijven het uithangen.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be