Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 juli 2008, 15:03   #21
rainbox
Schepen

Standaard

De Duitsen en de Fransen zijn niet akkoord voor een sterke euro. De Euro moet dus zijn gesplits. Neen ?
rainbox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2008, 15:04   #22
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Deze post is een beetje (crimineel) belachelijk...
Jammer genoeg is hij niet belachelijk voor iedereen die een beetje de economie volgt. Hebben jullie Vlaams-nationalisten nu echt geen benul van hoe de wereld financiëel in elkaar zit ? Dat komt zeker van al dat navelstaren op uw eigen minuscuul kleine regio.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2008, 15:05   #23
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Binnen 10 dagen is er geen fatsoenlijke oplossing, ze kunnen beter de spltising gaan voorberijden.

En de economische crisis verdwijnt in een oogwenk ?
Ik vrees dan eerder voor een catastrofale economische crisis.
Oud 4 juli 2008, 15:06   #24
LastMohican
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Dat komt zeker van al dat navelstaren op uw eigen minuscuul kleine regio.
Blijkbaar toch groot genoeg om maar steeds weer de rekening van die "andere" regio te betalen....
LastMohican is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2008, 15:10   #25
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LastMohican Bekijk bericht
Seg...groen sprinding...
U verschiet hé ?
Citaat:
Het zal dus beteren als we gewoon verder gaan met 12 MILJARD in een bodemloze put te storten zonder vragen te stellen ?

Dat is nogal eens een toonbeeld van goed bestuur. Vooral voor de Walen
Dat zeg ik niet, ik zeg gewoon dat de toestand ernstig en bijna hopeloos is.
Iedereen vlug aan het werk om een akkoord te vinden. Belooft Leterme desnoods nog een geit als hij zijn uiterste best doet.
Oud 4 juli 2008, 15:16   #26
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door janPieter Bekijk bericht
Labirynth
gefeleciteerd met uw fijne analyse, U slaat de nagel op de kop.

Helaas hebben extreme separatisten en nationalisten enkel hun einddoel voor ogen en moeten er altijd onschuldige slachtoffers vallen.
Het is al eender of ze de taktiek van het suikerklontje of de barst toepassen.
Hun droom is een rokend slachtveld en victorie te kraaien.
Hun onozele droom is hun reden van bestaan, hun vlaggetje hun geloof, hun slachtoffers
van geen tel.
Nogthans hebben we de laatste honderdvijftig jaar reeds zeer veel van deze conflicten gezien maar niets eruit geleerd.
Laten we hopen dat we op het einde van dit vlaams avontuur alleen maar geldelijk geruineerd zijn en dat er geen onschuldig menselijk leed te betreuren valt.
Om de communautaire parasiet (zoals u zo mooi zegt)te vernietigen zullen we in ieder geval met meer dan 35.000 op straat moeten komen
Zullen we dan ook op de Vlamingen hun beurs gaan inwerken zoals o.a. Bart Dewever het deed met zijn camions ? Onze spaarcentjes en pensioenfondsen smelten vandaag als boter in een te hete zon........ ze denken dat ze meer zullen krijgen, maar het wordt serieus minder. De internationale achterstand die die twist ons zal bezorgen valt niet in te schatten. Jammer, jammer.
Oud 4 juli 2008, 15:22   #27
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Zullen we dan ook op de Vlamingen hun beurs gaan inwerken zoals o.a. Bart Dewever het deed met zijn camions ? Onze spaarcentjes en pensioenfondsen smelten vandaag als boter in een te hete zon........ ze denken dat ze meer zullen krijgen, maar het wordt serieus minder. De internationale achterstand die die twist ons zal bezorgen valt niet in te schatten. Jammer, jammer.
Het gaat zeker allemaal "beter" als we alles laten zoals het is en nog een paar miljard extra aan Wallonië geven ?
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2008, 15:23   #28
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Dat Fortis belachelijk veel betaalde voor de ABN-AMRO en dat Lippens zich onsterfelijk belachelijk maakte met zijn toelichtingen (en de CEO tijdens deze crisis met verlof was) dat zal de schuld van Leterme wel zijn...
Neen, maar doe daar het communautaire geknoei van het laatste jaar bij en het wordt een drama. Weg internationale geloofwaardigheid. Wie gelooft trouwens nog een land en politici die het slechte voorbeeld geven ? Wie gelooft die mensen nog...... geen buitenlanders in elk geval, en met wie drijft u handel, wie komt er bij u investeren, juist ja mensen van overal in de wereld of denkt u van het alleen met eigen mensen te kunnen doen ?

Laatst gewijzigd door labyrinth : 4 juli 2008 om 15:24.
Oud 4 juli 2008, 15:25   #29
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Het gaat zeker allemaal "beter" als we alles laten zoals het is en nog een paar miljard extra aan Wallonië geven ?
Ik heb hier al op geantwoord.
Oud 4 juli 2008, 15:26   #30
Gwyndion
Minister-President

Standaard

En alles maar schoontjes op de Vlaming steken, de Waal die nooit NL wil leren heeft totaal geen blaam, de mensen die een corridor eisen evenmin, de mensen die weigeren onze weten te respecteren moeten we eveneens bewonderen,...
Oud 4 juli 2008, 15:28   #31
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte Bekijk bericht
Wat heeft het overheidsbeleid hier mee te maken?
Gaat u uw geld geven aan een land dat voortdurend in ruzie is, gaat u daar investeren ? Stabiliteit en groei dat wensen de meeste investeerders.
Oud 4 juli 2008, 15:29   #32
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Om onze (lees nu nog belgische) economie terug slagkracht te geven moesten de Walen al veel eerder beseft hebben dat ze niet continu op vlaams geld kunnen rrekenen.
Zelfs nu we drastisch moeten ingrijpen bliven ze blokkeren en kan er niks worden fijngesteld.
Splitsen is het beste wat we kunnen doen, dit voor beide zijden.
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2008, 15:31   #33
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
En alles maar schoontjes op de Vlaming steken, de Waal die nooit NL wil leren heeft totaal geen blaam, de mensen die een corridor eisen evenmin, de mensen die weigeren onze weten te respecteren moeten we eveneens bewonderen,...
Mij kan het niet schelen of mijn broodje afgegeven wordt in het Nederlands of het Frans, als ik maar brood kan kopen liefst lekker brood, maar neen, dat volstaat niet voor u, het moet ook nog een Vlaams broodje zijn....... liefst met smos zeker ?
Oud 4 juli 2008, 15:35   #34
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gaat u uw geld geven aan een land dat voortdurend in ruzie is, gaat u daar investeren ? Stabiliteit en groei dat wensen de meeste investeerders.
voil�*, dus stoppen met ruzie maken en splitsen, alle problemen opgelost.
Oud 4 juli 2008, 15:35   #35
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Jammer genoeg is hij niet belachelijk voor iedereen die een beetje de economie volgt. Hebben jullie Vlaams-nationalisten nu echt geen benul van hoe de wereld financiëel in elkaar zit ? Dat komt zeker van al dat navelstaren op uw eigen minuscuul kleine regio.
Iemand die de huidige fortis-perikelen toeschrijft aan het gekissebis tussen Wallonië en Vlaanderen, heeft op dat vlak niet teveel recht van spreken me dunkt. BHV is in dat verhaal een nietszeggende futiliteit.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2008, 15:37   #36
Gwyndion
Minister-President

Standaard

Citaat:
Mij kan het niet schelen of mijn broodje afgegeven wordt in het Nederlands of het Frans, als ik maar brood kan kopen liefst lekker brood, maar neen, dat volstaat niet voor u, het moet ook nog een Vlaams broodje zijn....... liefst met smos zeker ?
Doe maar zo voort, doe maar belachelijk, zo kennen we je wel hoor. Dit gaat helemaal niet om "in welke taal we een broodje kunnen bestellen". Het gaat om het feit dat, zoals egwoonlijk bepaalde Brusselaars zich superieur voelen en wij dit niet hoeven te aanvaarden.
Oud 4 juli 2008, 15:38   #37
maarte
Minister-President

maarte's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Economische stabiliteit is er met dank aan de ecb. Politieke stabiliteit is er ook voldoende, het is nu niet dat men hier aan een burgeroorlog ofzoiets gaat beginnen he en aan die groei kan de overheid ook al niks doen tenzij drastisch de belastingen verlagen.

Grote investeerders liggen niet wakker hoor van het belgische politieke gezever (ik denk dat ze zich eerder een breuk lachen), zolang het investeringsklimaat maar goed is. Wat kan het hun immers schelen of een bevoegdheid op het vlaamse of federale niveau wordt beslist zolang het nu maar niet teveel kost.

En uw argumenten hebben natuurlijk ook niks maar dan ook niks te maken met de terugval van Dexia, Fortis of KBC op de beurs
Oud 4 juli 2008, 15:39   #38
maarte
Minister-President

maarte's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Iemand die de huidige fortis-perikelen toeschrijft aan het gekissebis tussen Wallonië en Vlaanderen, heeft op dat vlak niet teveel recht van spreken me dunkt. BHV is in dat verhaal een nietszeggende futiliteit.
futuliteit? Het heeft er gewoon niks maar dan ook niks mee te maken.
Of had Fortis ABN Amro niet overgenomen als BHV wel gesplits was misschien?
Oud 4 juli 2008, 15:47   #39
janPieter
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Dat doe ik niet, maar neutraliteit staat is in deze conflictperiode al gelijk met partij kiezen.
Dit is het zoveelste bewijs dat we op het verkeerde pad zijn.

wie is dat eigenlijk "de Waal die nooit NL wil leren"?
is er in heel het land wel 1 flamingant die zo iemand persoonlijk kent.
Ik ken door mijn beroep veel walen en heb er al veel ontmoet maar zo een "gediaboliseerde karikatuur" heb ik nooit ontmoet.
typisch voor propaganda en voortdurende brainwash

Nog iets die onozele corridor is dat een eis of een tegeneis van al iets even onozels.

Wie weigert welke wetten, opgeblazen en uitgesmeerde propaganda zever.
Op een overtreding volgt een PV, waar zijn die dan?

Ik heb in mijn verlof in Frankrijk wel enkele fransen onmoet die zich echt zorgen maken over de veiligheid van franstaligen in Belgie in het algemeen.
Wat steekt u daar allemaal uit met ons?
Mogen wij daar nog komen?
Kunt u ons iets aanraden waar we op nog op weekend kunnen met onze kinderen en wij onze taal mogen spreken zonder gevaar?
De bal is aan het rollen.
janPieter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2008, 15:49   #40
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door janPieter Bekijk bericht
Dat doe ik niet, maar neutraliteit staat is in deze conflictperiode al gelijk met partij kiezen.
Dit is het zoveelste bewijs dat we op het verkeerde pad zijn.

wie is dat eigenlijk "de Waal die nooit NL wil leren"?
is er in heel het land wel 1 flamingant die zo iemand persoonlijk kent.
Ik ken door mijn beroep veel walen en heb er al veel ontmoet maar zo een "gediaboliseerde karikatuur" heb ik nooit ontmoet.
typisch voor propaganda en voortdurende brainwash

Nog iets die onozele corridor is dat een eis of een tegeneis van al iets even onozels.

Wie weigert welke wetten, opgeblazen en uitgesmeerde propaganda zever.
Op een overtreding volgt een PV, waar zijn die dan?

Ik heb in mijn verlof in Frankrijk wel enkele fransen onmoet die zich echt zorgen maken over de veiligheid van franstaligen in Belgie in het algemeen.
Wat steekt u daar allemaal uit met ons?
Mogen wij daar nog komen?
Kunt u ons iets aanraden waar we op nog op weekend kunnen met onze kinderen en wij onze taal mogen spreken zonder gevaar?
De bal is aan het rollen.
oh, voorbeelden....

dit voorjaar is er nog iemand binnen gekomen bij ons, een Franstalige uit Ronse.wel die weigert pertinent om 1 woord Nederlands te spreken.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be