Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 juli 2008, 13:05   #21
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
even ter info:

het verschil tussen genetische manipulatie en kruisbestuiving en dergelijke is zeer simpel. Bij kruisbestuiving of andere vormen van kweken gaat men enkel uit van de genen die reeds aanwezig zijn in de planten die men gebruikt voor de experimenten. Men kan dus 'nieuwe' planten aanmaken die diploïd heterozygoot zijn en dus verschillen van elk van beide ouder-planten (er van uitgaande dat ouderplant 1 =/= ouderplant 2).

Bij genetische manipulatie zal men nieuw genetisch materiaal inbrengen, hetzij met een vector (plasmide,...), hetzij via transfectie-methoden zoals PEI,... Op deze manier kan men dus genen gaan binnenbrengen die niet eigen zijn aan de plant.
Stel dat de populier zijn genetisch materiaal voor salicyline verdubbeld krijgt... dan ga je toch precies niet een moord van een genetische manipulatie gedaan hebben en toch zal die boom dubbel zo hard groeien...

Stel dat de populier een salicylzuur afbraak inhibitor ingeplant krijgt van bvb een bij (volledig ficitief voorbeeldje), type transgene genetische manipulatie, kom je precies op hetzelfde resultaat uit, maar kun je bij god niet inbeelden waarom die populier nu een dominante species zou worden in het vlaamse landschap...

Stel dat de populier met kanker, monoclonaal gekloond wordt... Kom je op die superpopulier uit zonder veel moeite... Hij bestaat gewoon al in de natuur, je gebruikt gewoon de kloningstechniek om die boom voort te planten...

Die mensen denken waarschijnlijk dat je zomaar wat DNA kode kunt herschrijven in de boom en klaar is kees...; Het resultaat is ook mogelijk door het zorgvuldig werk en zorgvuldig denkwerk... Het is zeker geen random walk story... En zelfs al realiseer je hier het onmogelijk, dan nog is een transgene boom geen dominante species.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2008, 14:38   #22
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

je hebt volledig gelijk... je kan op verscheidene manieren aan je mutanten geraken. Ze kunnen reeds aanwezig zijn in de natuur (moet je ze enkel nog zoeken), je kan ze artificieel gaan aanmaken (bvb mutagenese en via selectie gaan opspeuren) en je kan ook het genetisch materiaal gaan binnenbrengen. natuurlijk moet je gaan naar een dominante species (indien de mutatie recessief is dan gaan we naar een dubbelrecessieve mutant), meestal via inteelt met het oog op het bekomen van een diploïde homozygote dubbel-recessieve mutant (indien de gewenste mutatie recessief is).

Het grootste % van de mensen heeft echter geen flauw benul van wat deze technieken inhouden en wat ze doen. Als ze één iemand van Gaia op TV zien die zegt dat 'het slecht is voor de natuur', aapt 50% hen na zonder te weten waarover ze het hebben :/

wat natuurlijk een zeer spijtige zaak is, want de publieke opinie heeft een sterke impact op de wetgeving omtrend deze zaken
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."

Laatst gewijzigd door lollysticky : 29 juli 2008 om 14:41.
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2008, 23:59   #23
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Ik heb gemaild naar
http://www.vib.be/VIB/EN/

en mijn grond aangeboden voor populieren planten..

sukkels in Brussel. Kijk dat is typisch voor democratie: je hebt een instelling die bvb een potentiele oplossing heeft voor een energieprobleem, en lap ze gaan het eens boycotten, (hopelijk toch niet vanuit een VL-Wallonie agenda) maar vanuit de infantiele bangmakerij voor alles dat genetisch gemanipuleerd is.

Zo zie je dat democratie elkaar altijd tegenwerkt... Die tegenwerking is eigenlijk telaat, ze moest al gebeurd zijn voor ze die monoclonale boompkes gemaakt hebben.

Ik vind Dirupo de grootste genetische afwijking in gans de top. Dus wat claimt die gast eigenlijk tov een simpel populiertje

Over wat gaat het hier eigenlijk? Wat heeft Di Rupo ermee te maken?

Populieren worden vermenigvuldigd met stekken, niet met bestuivingen.
Je hebt hioer verschillende soorten populieren maar bv de Italiaanse en Canadese zijn hier ook al vele generatie's lang. Ik snap eigenlijk niet waarom er voor zoiets banaals problemen gemaakt worden?
Oud 30 juli 2008, 00:23   #24
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doedelzak Bekijk bericht
Degenen die hier een communautair probleem van maken, zijn echt genetisch gemanipuleerd. Dat is zoals BHV splitsen om de opwarming van de aarde tegen te gaan.

Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha. Wat een geweldige mop!! Heb je weer grappenpap gegeten, hans?
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2008, 02:31   #25
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cisalpina Bekijk bericht
Groeien idioten sneller dan gewone mensen?
In aantal.
Vooral die berken zijn een pest. Je gaat er van niezen, tranen,... je neus druipt... je ogen zwellen dicht. Kortom, erger dan de klimaatswijziging.
DannyS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2008, 08:43   #26
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Over wat gaat het hier eigenlijk? Wat heeft Di Rupo ermee te maken?

Populieren worden vermenigvuldigd met stekken, niet met bestuivingen.
Je hebt hioer verschillende soorten populieren maar bv de Italiaanse en Canadese zijn hier ook al vele generatie's lang. Ik snap eigenlijk niet waarom er voor zoiets banaals problemen gemaakt worden?
heeft u gans de thread gelezen?
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2008, 10:32   #27
FDM
Banneling

Standaard

(hoog tijd dat ze hier een groep MILIEU bijmaken )
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2008, 22:41   #28
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard Hoe gemanipuleerd ?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
u bewijst hier dat u totaal geen weet hebt van hoe deze populieren genetisch gemanipuleerd zijn.... dank u hiervoor!
U moet leren lezen wat er STAAT !
Ik heb NIET beweerd dat ik daarover ook maar iets wéét !
Feitelijk ben ik hier gerust in hoor !
Ik wilde alleen vermelden wat die man overkwam met z'n populieren. 't Is al ...
Boduo is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be