Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Persmededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite.
Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 augustus 2008, 19:30   #21
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Dat een monarchist achter deze afbraak staat verbaast me niet. Monarchisten zijn per definitie asociale antidemocratische idioten.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2008, 22:30   #22
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Dat een monarchist achter deze afbraak staat verbaast me niet. Monarchisten zijn per definitie asociale antidemocratische idioten.

Kijk, de afbraak is compleet gelegitimeerd. Méér kan daar niet aan toegevoegd worden. Trouwens, de plannen bestaan al jarenlang.
Oud 26 augustus 2008, 22:35   #23
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Ik dacht ook dat het lot van Doel al lang beslist is,en dat verzet overbodig is.....

Ik vrees nu alleen dat de aannemers op den duur schadevergoeding zullen eisen van de overheden omdat ze,door de aanwezigheid van allerlei illegalen op het bouwterrein eenvoudigweg hun werk niet meer zullen kunnen doen,en bovendien zelf schadevergoedingen riskeren als ze te laat opleveren......

onthoudt allen: het lot van Doel is indertijd definitief beslist toen de Groenen mee in de regering zaten en BLEVEN ZITTEN(kelt vergeet het NOOIT!)

Veel nuttiger zou nu kunnen zijn om de snode plannen omtrent nieuwe verbindingen vanuit Zeebrugge naar het achterland (met noodzakelijkerwijze de verwoesting van een deel van het Brugse ommeland) in de gaten te houden en politiek af te blokken....

Héél juist! Maar het verstand van die 'bezetters' rijkt zo ver niet. Trouwens, de hoofdreden van hun handelingen bestaat er niet zozeer in het redden van dorpen of bossen (denk maar aan het domme prostet voor het kleine stukje waardeloze Lappersfortbos in Brugge), maar enkel om keet te schoppen, om rebels te zijn, tegendraads te zijn. Er ziet totaal geen visie achter hun handelingen.

Ze moesten er tien jaar eerder geweest zijn. Dan ging het missch wat opleveren.
Oud 26 augustus 2008, 22:40   #24
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Félicien Bwanatongo Bekijk bericht
Juist, maar die zijn er pas gekomen NADAT men de Doelenaars schrik had aangejaagd (genre: wie blijft verliest zijn eigendom en zal er financieel zwaar bij verliezen).

Feit is en blijft dat de politiek zich hier weer eens van haar archislechte, criminele kant heeft laten zien: een lokale gemeenschap, een dorp vernietigen ten voordele van het grootkapitaal en de betonboeren.
Kijk, ik ben ook geen voorstander van het onteigenen van hele dorpen om deze van kaart te vegen. Het belangrijkste is dat er rekening wordt gehouden met het menselijke aspect. En dat geberude in de zaak Doel. De oorspronkelijke eigenaars zijn vergoed. diegenen die daar nog wat kochten -aan véél goedkopere prijs trouwens- wisten welk risico ze namen, en hoeven nu niet te klagen.

Trouwens, ik vraag me sterk af hoeveel er daar werkelijk nog eigenaar zijn? volgens mij zijn het allen krakers. en uiteraard dat zij prostesteren, want ze verliezen (hun) kraakwoning.
Oud 26 augustus 2008, 22:44   #25
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
wat een zever, als ik u zeg dat gij over tien dagen alles zult kwijt zijn, gaat gij dan ook tevreden zijn met die tien dagen 'kans gekregen om zich te schikken'?
Voor iemand die altijd pretendeert een radicale Vlaamsgezinde te zijn zijt ge bijzonder weinig kritisch tegenover de gevestigde machten moet ik zeggen.
Kijk, deze kwestie ging er niet over tien dagen, maar véél langer.

Ze werden vergoed voor de onteigening, uiteraard, anders hadden ze meer dan recht voor te protesteren. Nu, ze werden vergoed voor de materiële schade (jammer genoeg zal de sentimentele schade nooit vergoed kunnen worden) en daarmee is de kous af.
Oud 26 augustus 2008, 23:05   #26
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht

Ze werden vergoed voor de onteigening, uiteraard, anders hadden ze meer dan recht voor te protesteren. Nu, ze werden vergoed voor de materiële schade (jammer genoeg zal de sentimentele schade nooit vergoed kunnen worden) en daarmee is de kous af.
Uw kous is misschien al af, die van menig Doelenaar, en de mijne, nog lang niet.

Ik vind het ook spijtig voor u dat ge u zo op die 'vergoeding voor de materiëke schade' blind kunt staren, en de rest van het verhaal zo'n beetje uit het oog verliest.

Er is méér dan alleen maar 'sentimentele schade' mee gemoeid, dat is het minste dat ik er van kan zeggen.

Misschien kunt ge toch maar eens uw licht gaan opsteken in Doel zèlf?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2008, 23:11   #27
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kijk, de afbraak is compleet gelegitimeerd. Méér kan daar niet aan toegevoegd worden. Trouwens, de plannen bestaan al jarenlang.
De afbraak is helemaal niet gelegitimeerd, je zou je beter eerst eens informeren. Maar het is nu eenmaal eigen aan monarchisten dat ze alleen maar blindelings de gevestigde orde achterna hollen.
Oud 26 augustus 2008, 23:12   #28
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Doet er niet toe.

Citaat:
Met deze woorden bewijs je voor de zoveelste keer dat monarchisten per definitie harteloze asociale klootzakken zijn.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be