Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 september 2008, 15:03   #21
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alvinvdv Bekijk bericht
Ik denk niet dat die vragen er zijn vanuit de Moslimgemeenschap zelf!

Het idee van dat tweetalig onderwijs en apparte gebedsruimten is vrij belachelijk!

Laat die mensen toch een hoofddoekje opzetten.... jij mag dat van mij ook hoor!
maar hebben de vermaarde anti-'poco's' er wel oren naar?
- Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden)
- Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...)

Laatst gewijzigd door goodwill : 12 september 2008 om 15:03.
goodwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2008, 15:05   #22
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
dank je voor het rode driehoekje lieve schat.
nochtans bedoelde ik mijn zinnetje niet als persoonlijke aanval, doch in ht licht van de discussie over Rammadan Moebarak, een verduidelijking naar het taalgebruik dat de politiek correcte goegemeente ons in de strot duwt.
Gezien er hier een aantal forumleden zijn waarvan ik de naam dus niet meer zal noemen, die zich geroepen voelen om op dit nederlandstalige forum al in het arabische te staan kwetteren omdat ze menden dat dit alvast een goede dhimmiepositie oplevert, kan men al goed aanvoelen welke richting we uitgaan.
Dat de vermelding van deze collaboratie me een strafpunt oplevert omdat mevrouw Laya zich in haar kont genomen voelde is eens te meer een bewijs hoe ver te situatie al is gevorderd.
Me dunkt is een vermelding van de realiteit geen "persoonlijke belediging" tenzij je de term "collaboratie" als dusdanig wil opvatten.... nochtans waren de vroegere nazi-collaborateurs daar net zoals bepaalde forumleden ook wel héél fier op.

uw lieftallige uitleg dat je het niet eens bent met de studie zal me een worst wezen, vermits je het niet onderbouwt met je eigen gedrag dienaangaande.
jij maakt je ook druk om van alles.
- Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden)
- Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...)
Oud 12 september 2008, 15:07   #23
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Gebedsruimtes voor moslims in bedrijven scheppen

De bedrijven moeten gebedsruimtes voor moslims creëren, de hoofddoek moet overal toegelaten worden en het onderwijs voor buitenlanders moet tweetalig zijn (Nederlands én de moedertaal van het kind).

Deze drie beleidsvoorstellen lanceert Hannelore Goeman (VUB) als besluit van een onderzoek over tolerantie tegenover moslims.

Ze vergeleek de Amerikaanse stad Detroit, die de grootste moslimbevolking van de VS heeft, met Brussel. De bewuste maatregelen hebben in Detroit allemaal tot een betere integratie van moslims geleid, zo stelt ze. Maar ze voegt er aan toe dat de Amerikaanse moslims hoog opgeleid zijn en uit het Midden-Oosten komen, terwijl de Brusselse laag opgeleid zijn en uit landelijke streken uit Noord-Afrika komen.

BRON: GVA
----------------------

Vraagje: telt die dubbeltalige schoolopleiding enkel voor moslims? of moeten boeddhisten, christenen, atheisten, agnosten, taoisten, joden etc... die naar hier emigreren ook allemaal hun eigen scholen in hun eigen talen krijgen?

Elk bedrijfje zijn eigen aparte gebedsruimtes voor moslims, christenen, boeddhisten, atheisten, agnosten, taoisten, joden etc... ? of geldt dit enkel voor moslims?

Ben ik nu weer de enige die hier een duidelijke vorm van kolonisatie en toekomstige dhimmistatus in ziet?
Wie BETAALT DIE FLUT ONDERZOEKEN IN FEITE? (tolerantie tegenover moslims = onderwijs in het nederlands (officiele taal) + ARABISCH (universele moslimtaal zeker!)

Is er nog IEMAND die deze universiteitsratten ERNSTIG neemt?
*knip*
Gelieve dergelijke persoonlijke aanvallen achterwege te laten.
Vooraleer je zomaar een artikeltje van enkele regeltjes hier plaatst, zou je het best meer informatie zoeken en het betreffende onderzoek zelf op nalezen, zodat je weet op wat men zich baseert.
Oud 12 september 2008, 15:09   #24
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens Bekijk bericht
Dat spreekt vanzelf! Als Vlaanderen een moslimstaat wordt zullen de moslims volledig geïntegreerd zijn. Probleem opgelost.
op wat slaat dit ?
Oud 12 september 2008, 15:12   #25
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door goodwill Bekijk bericht
Vooraleer je zomaar een artikeltje van enkele regeltjes hier plaatst, zou je het best meer informatie zoeken en het betreffende onderzoek zelf op nalezen, zodat je weet op wat men zich baseert.
gezien U het betreffende onderzoek duidelijk persoonlijk hebt bestudeerd zou het me zeer genoegen doen om te weten waarop ze zich baseren inderdaad.

Toch niet op het feit dat men in Detroit specifiek moslims in het straatbeeld kan opmerken? (wat in Brussel uiteraard niét het geval is), of dat men in Detroit islamitische festiviteiten subsidieert (wat Brussel natuurlijk niet doet! ramzedan festivals heeft niks met religie te maken hé).

dus, waarop baseren ze zich dan om aziatische immigranten verplicht arabisch te laten leren?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2008, 15:14   #26
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
et voil�* d�*t is dus wat werd voorgesteld. Niet dat kinderen van vreemdelingen in hun eigen MOEDERTAAL les moesten krijgen. Natuurlijk zijn het enkel de Uebermenschen Moslims die hun eigen Allah-taal door de strot willen duwen.
En mensen als Mbeya en Laya vinden dat leuk en denken dat ze slim zijn om daarin netjes mee te gaan!

Trouwens, wat gaan ze met de Turken doen? gewoon verarabiseren? Net zoals de indonesische moslims?

(doe ik het goed zo Laya slim meisje? Akllah hakbar nietwaar? aseilum aleikum alamdoelalailah ramzedan!)
rustig aan meid
je maakt je veel te druk.
De moslim bestaat niet
De allochtoon bestaat ook niet
De marokkaan bestaat ook niet
Je hebt alleen individuen met ene eigenheid en eigen voorkeuren, ..

Tot mijn weten , zijn Indonesishce moslims helemaal niet gearabiseerd, en spreken ze hun eigen taal.
Je maakt er een amalgaam van...
Rustig blijven. Adem in adem uit

Laatst gewijzigd door goodwill : 12 september 2008 om 15:15.
Oud 12 september 2008, 15:16   #27
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
rustig aan meid
je maakt je veel te druk.
De moslim bestaat niet
De allochtoon bestaat ook niet
De marokkaan bestaat ook niet
Je hebt alleen individuen met ene eigenheid en eigen voorkeuren, ..
ha! de moslims en de allochtonen zitten allemaal in dat zwart gat van Cern! Hopelijk zit dat superintellect van de VUB er ineens ook bij. (of die zit misschien ineens in Detroit Arabisch te leren!).

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 12 september 2008 om 15:16.
Oud 12 september 2008, 15:20   #28
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
ha! de moslims en de allochtonen zitten allemaal in dat zwart gat van Cern! Hopelijk zit dat superintellect van de VUB er ineens ook bij. (of die zit misschien ineens in Detroit Arabisch te leren!).
Ik begrijp je echt niet.

we proberen de zaken te nuanceren, maar jij volhard en gaat gewoon verder.
laten we er gewoon geen amalgaam van maken.
Oud 12 september 2008, 15:26   #29
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
gezien U het betreffende onderzoek duidelijk persoonlijk hebt bestudeerd zou het me zeer genoegen doen om te weten waarop ze zich baseren inderdaad.
Ik heb het onderzoek niet gelezen, maar jij ook niet, denk ik, ofwel ?

Citaat:
Toch niet op het feit dat men in Detroit specifiek moslims in het straatbeeld kan opmerken? (wat in Brussel uiteraard niét het geval is), of dat men in Detroit islamitische festiviteiten subsidieert (wat Brussel natuurlijk niet doet! ramzedan festivals heeft niks met religie te maken hé).
?
Detroit is Europa of België niet.
In Brussel zijn wel moslims in het straatbeeld.
In België subsidieert men activiteiten, waaronder ook islamitsiche, maar deze zijn ook toeganklijk voor iedereen (!!!!!).
Vb. volgende week is er 'Sultan der Maanden' in Antwerpen, toegankelijk voor iedereen, met gratis eten voor iedereen.

Citaat:
dus, waarop baseren ze zich dan om aziatische immigranten verplicht arabisch te laten leren?
wie verplicht aziatische migranten om Arabisch te leren ? war haal je dit vandaan?
Je hebt in Azië ook Arabische sprekenden, namelijk in het Midden Oosten.
Oud 12 september 2008, 15:26   #30
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik begrijp je echt niet.
dat is dan uw probleem

Citaat:
we proberen de zaken te nuanceren, maar jij volhard en gaat gewoon verder.
laten we er gewoon geen amalgaam van maken.
WE? are we plural?

---------

enfin, zou mevrouw superintellect van de VUB ook rekening gehouden hebben met het privé karakter van de Detroitse (of amerikaanse) scholen als ze voorstelt dat moslimkinderen verplicht arabisch moeten leren in de openbare belgische scholen? of zou ze gewoon betaald worden door privé scholen zoals deze:

http://www.languagetrainers.com/arab...s_new_york.php

Oud 12 september 2008, 15:28   #31
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
enfin, zou mevrouw superintellect van de VUB ook rekening gehouden hebben met het privé karakter van de Detroitse (of amerikaanse) scholen als ze voorstelt dat moslimkinderen verplicht arabisch moeten leren in de openbare belgische scholen? of zou ze gewoon betaald worden door privé scholen zoals deze:

http://www.languagetrainers.com/arab...s_new_york.php
Ik denk dat we best haar onderzoek moeten lezen vooraleer we van alles lanceren/beweren.
Oud 12 september 2008, 15:30   #32
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat we best haar onderzoek moeten lezen vooraleer we van alles lanceren/beweren.
ho ge hebt het nog niet gelezen? waarop baseer jij je dan als je je niet op de krantenartikels baseert? Op je neus?

Oud 12 september 2008, 15:32   #33
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
ho ge hebt het nog niet gelezen? waarop baseer jij je dan als je je niet op de krantenartikels baseert? Op je neus?
ik baseer mij op wat jij hier allemaal plaatst en je diverse reacties.
Oud 12 september 2008, 15:45   #34
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb het onderzoek niet gelezen, maar jij ook niet, denk ik, ofwel ?
Ik baseer me op de krantenartikels dienaangaande.

Citaat:
Detroit is Europa of België niet.
Het onderwerp van de studie is toch wel de vergelijking tussen Detroit (waar alles zo goed gaat) en Brussel hoor!

Citaat:
In Brussel zijn wel moslims in het straatbeeld.
Allez gij! Volgens het onderzoek zou het feit dat ze in Detroit met hunne sjal op straat mogen lopen de reden zijn waarom het ginds zo goed gaat!

Citaat:
In België subsidieert men activiteiten, waaronder ook islamitsiche, maar deze zijn ook toeganklijk voor iedereen (!!!!!).
volgens het onderzoek zou het feit dat ze ginds hun religieuze feesten gesubsidieerd krijgen, de reden zijn waarom het ginds in Detroit zo goed gaat.

Citaat:
Vb. volgende week is er 'Sultan der Maanden' in Antwerpen, toegankelijk voor iedereen, met gratis eten voor iedereen.
CORRECTIE: met "gratis" halal eten op kosten van de Antwerpse belastingebetaler voor de BUURTBEWONERS

Citaat:
wie verplicht aziatische migranten om Arabisch te leren ? war haal je dit vandaan?
Volgens de studie zullen moslims pas kunnen integreren als ze eerst naast het nederlands ook arabisch aangeleerd krijgen gratis en voor niks op de belgische openbare scholen!
(jij hebt zelfs het krantenartikel niet gelezen zo te zien).
Gezien er ergens ook "vreemdelingen" vermeld staat, en "moedertaal", meende ik eerst in al mijn onschuld dat ze het over de moedertaal van de vreemdelingen had. Niet zo echter, volgens het intellectueel sujet van de VUB is de moedertaal van de moslims ARABISCH.

Citaat:
Je hebt in Azië ook Arabische sprekenden, namelijk in het Midden Oosten.
Zeker en vast. En in het grootste moslimland ter wereld, nl. Indonesië spreken ze allemaal arabisch als moedertaal natuurlijk!

hoe zouden ze anders de koran kunnen begrijpen nietwaar?

Oud 12 september 2008, 16:54   #35
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Gebedsruimtes voor moslims in bedrijven scheppen

De bedrijven moeten gebedsruimtes voor moslims creëren, de hoofddoek moet overal toegelaten worden en het onderwijs voor buitenlanders moet tweetalig zijn (Nederlands én de moedertaal van het kind).

Deze drie beleidsvoorstellen lanceert Hannelore Goeman (VUB) als besluit van een onderzoek over tolerantie tegenover moslims.

Ze vergeleek de Amerikaanse stad Detroit, die de grootste moslimbevolking van de VS heeft, met Brussel. De bewuste maatregelen hebben in Detroit allemaal tot een betere integratie van moslims geleid, zo stelt ze. Maar ze voegt er aan toe dat de Amerikaanse moslims hoog opgeleid zijn en uit het Midden-Oosten komen, terwijl de Brusselse laag opgeleid zijn en uit landelijke streken uit Noord-Afrika komen.

BRON: GVA
----------------------

Vraagje: telt die dubbeltalige schoolopleiding enkel voor moslims? of moeten boeddhisten, christenen, atheisten, agnosten, taoisten, joden etc... die naar hier emigreren ook allemaal hun eigen scholen in hun eigen talen krijgen?

Elk bedrijfje zijn eigen aparte gebedsruimtes voor moslims, christenen, boeddhisten, atheisten, agnosten, taoisten, joden etc... ? of geldt dit enkel voor moslims?

Ben ik nu weer de enige die hier een duidelijke vorm van kolonisatie en toekomstige dhimmistatus in ziet?
Wie BETAALT DIE FLUT ONDERZOEKEN IN FEITE? (tolerantie tegenover moslims = onderwijs in het nederlands (officiele taal) + ARABISCH (universele moslimtaal zeker!)

Is er nog IEMAND die deze universiteitsratten ERNSTIG neemt?
*knip*
Gelieve dergelijke persoonlijke aanvallen achterwege te laten.
Ik wil ook een plaats op mijn werk, waar ik offers kan brengen aan onze oudste goden !
piraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2008, 17:43   #36
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik denk niet dat die vragen er zijn vanuit de Moslimgemeenschap zelf!

Het idee van dat tweetalig onderwijs en apparte gebedsruimten is vrij belachelijk!

Laat die mensen toch een hoofddoekje opzetten.... jij mag dat van mij ook hoor!
zucht mogen moeten zal je bedoelen of je wordt aangevallen door een bende volgelingen van Mo de pedo die geen zelfbeheersing hebben, excuus truus.

De moslimgemeenschap zit onder het juk van de imam en reken er maar op dat die gast wel degelijk druk uitoefent. waarom anders halal in onze scholen .... ??
shaddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2008, 18:28   #37
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VlaamseKracht Bekijk bericht
Gebedsruimtes voor Moslims in de bedrijven?
Is niet haalbaar en zal er nooit van komen...denk niet dat men produktielijnen zal stilleggen omdat de heren moslims zonodig eventjes hun kop naar Mekka moeten richten.
Trouwens,waarom zouden deze meer pauzes krijgen dan de andere arbeiders???
Discriminatie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Bij een bekende koffiebranderij in België is dat nochtans zeer normaal, 3 keer per nacht voor 15 minuten een machinelijn op halve kracht, of zelfs gewoon volledig af, omdat de heren vinden dat ze hun hoofd op de grond moeten kloppen. Eetje heeft zelfs een dikke vette pijl op de vloer van hun "eigen gekozen gebedsruimte" geschilderd. Helaas heeft ie "het oosten" letterlijk genomen en zijn ze nu met zijn allen aan het bidden richting Ulan Bator aan het bidden.
Oud 12 september 2008, 18:38   #38
alvinvdv
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door shaddy Bekijk bericht
zucht mogen moeten zal je bedoelen of je wordt aangevallen door een bende volgelingen van Mo de pedo die geen zelfbeheersing hebben, excuus truus.

De moslimgemeenschap zit onder het juk van de imam en reken er maar op dat die gast wel degelijk druk uitoefent. waarom anders halal in onze scholen .... ??
Ik zou je nog kunnen respecteren moest je dit durven zeggen ergens in Anderlecht of Borgerhout.... Ach ja.... het internet is toch een droom voor laffaards!!!

Omdat het organisatorisch simpeler is....... (hallal)
Wacht maar tot dat op de schoolrekening van U kinderen €5 EXTRA aangerekend word voor niet-hallal food.... Uw kinder zullen snel HALAL-vreten!!!

Laatst gewijzigd door alvinvdv : 12 september 2008 om 18:39.
alvinvdv is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2008, 18:47   #39
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zou je nog kunnen respecteren moest je dit durven zeggen ergens in Anderlecht of Borgerhout.... Ach ja.... het internet is toch een droom voor laffaards!!!
en waarom zou het ineens van pure moed getuigen moest men "mo de pedo" in bepaalde belgische gemeenten uitspreken? Zijn er dan belgische gemeenten waar de vrijheid van meningsuiting, of zelfs de bepaling van pedofilie onderworpen is aan een andersoortige wetgeving?
Of is het in bepaalde belgische gemeenten tegenwoordig verboden om iets onaangenaams te vertellen over mensen die al 1400 jaar dood zijn, terwijl ze er zelf voor uitkwamen dat ze op hun 52ste met een kindje van negen lagen te rampetampen?

Wat bedoel je anders met die opmerking alvinneke?

Citaat:
Omdat het organisatorisch simpeler is....... (hallal)
Wacht maar tot dat op de schoolrekening van U kinderen €5 EXTRA aangerekend word voor niet-hallal food.... Uw kinder zullen snel HALAL-vreten!!!
halal is het onverdoofd slachten van dieren onderwijl men een of ander arabische spreuk prevelt. Halal geslachte dieren worden dus niet volgens de in Belgie geldende slachtwetten geslacht. Waarom vindt U het slachten van dieren volgens de geldende wetten "organisatorisch te moeilijk"????
Waarom moet de schoolrekening voor volgens de wet geslachte vleeswaren 5 euro duurder zijn dan onwettig geslacht vlees?
Wat bedoel je in feite met deze opmerking Alvineke?

Laatst gewijzigd door circe : 12 september 2008 om 18:48.
Oud 12 september 2008, 19:20   #40
LastMohican
Banneling

Standaard

En een kapel. En een synagoge. En een martelkamer voor de aanhangers van SM.

Religie heeft geen plaats op de werkvloer. Punt.
LastMohican is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be