Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 september 2008, 13:46   #21
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
75% van de mensen in schuldbemiddeling zijn werkende mensen uit de lagere en midden loonklassen.
Dit omdat zij een bruttoloon van boven de grenzen hebben, maar een netto loon dat lager ligt dan werkloosheidsuitkeringen en dus niet in aanmerking komen voor verhoogd kindergeld, verhoogde studietoelagen, kortingen op energie, kortingen op openbaar vervoer, voedselhulppakketten, kledingshulp, enz...

Stop dus met te staan roepen dat de werklozen en invaliden de enige zijn die het moeilijk en slecht hebben. Veel werknemers werken slechts aan lonen van 2000€ brutto en minder voor een full time en hebben dus slechts een netto inkomen van 1200 �*1300euro per maand, waarvan ze dan nog verplaatsingsonkosten, kinderopvang enz moeten betalen, maar hebben nergens recht op hulp of verminderingen of toeslagen, want hun brutto maandinkomsten ligt boven de 1700€ per maand.
Je kan misschien beter eerst mijn post eens lezen he. Ik heb niet gezegd dat die 300 euro (600 bij koppels) die je krijgt tot een loon van minder dan 24.000 euro per jaar moet weg gesnoeid worden he. Wel heb ik gesteld dat dat zou kunnen gebeuren met de 250 (500 bij koppels) euro die mensen krijgen die meer dan 24.000 euro per jaar verdienen. En ik fixeer mij dus ook al helemaal niet op die cijfers. Ik heb gewoon de getallen over genomen die nu gebruikt worden.
Het gaat er mij om dat er maar steeds cadeau's gegeven worden door de overheid aan mensen die het niet nodig hebben (ik spreek dus ook al niet van er geen recht op hebben) terwijl er geen geld is voor mensen die het wel nodig hebben.
Over werklozen heb ik het al helemaal niet gehad.

Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 20 september 2008 om 13:46.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2008, 14:02   #22
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
bron : .

Het geld gaat weer voor een groot deel naar zij die het niet nodig hebben op deze manier. De Vlaamse regering zou beter eens iets doen aan speculatie op de woonmarkt, aan pensioenen voor mensen uit de privé en zelfstandigen zonder veel bezit, ... .
Het is waar dat er een pak werkenden (vooral alleenstaande vrouwen, laag geschoolden) die euro's goed kunnen gebruiken maar zeker zoveel kunnen gemakkelijk zonder. Als de rijkdom in de wereld eerlijker moet verdeeld worden moet dat op deze mensen hun kap en niet op zij die het al moeilijk hebben.
Ze zouden beter diegene boven een jaarinkomen van 24.000 euro die werkbonus ontnemen.
De "speculatie op de woonmarkt" is een wereldwijd fenomeen met allerlei oorzaken en gevolgen,en kan evengoed ineenstorten(zoals we inmiddels weten).Bovendien,een overheid die begint te helpen moet daarvoor een amtenariaat ontwikkelen dat op den duur zichzelf in stand dient te houden met....zich te bemoeien...
"het geld bij de mensen laten" is vermoedelijk een veel gezonder principe.

De Vlaamse regering stelt zich NIET ten doel "de rijkdom op de wereld" eerlijker te verdelen,zelfs niet de rijkdom onder de Vlamingen eerlijker te verdelen.Dat is NIET de taak van de overheid..hoogstens van wat dromers....

Belastingen heffen is een noodzakelijk kwaad omdat er nu eenmaal een overheid moet zijn voor de duizend en een zaken die collectief geregeld dienen te worden. is.Een overheid die teveel wil "herverdelen" op de kap van "de rijken" ten voordele van anderen zal snel merken dat ze GEHAAT wordt.De meest "rijken" zijn niet "toevallig" rijk geworden maar hebben ervoor gewerkt en willen,na afdracht van de vereiste taksaties, verder van het leven genieten van HUN geld en zelf bepalenhoe ze het uitgeven.

De WERKBONUS is een goedkeurend knikje van de Vlaamse regering aan diegene die ze het meest waarderen,de werkende mens,de kern van onze maatschappij,de kern van het politieke bestel zelfs!
Bovendien is het een methode om feitelijk teveel geinde belastingen direkt terug te storten.....

Laatst gewijzigd door kelt : 20 september 2008 om 14:03.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2008, 14:16   #23
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je kan misschien beter eerst mijn post eens lezen he. Ik heb niet gezegd dat die 300 euro (600 bij koppels) die je krijgt tot een loon van minder dan 24.000 euro per jaar moet weg gesnoeid worden he. Wel heb ik gesteld dat dat zou kunnen gebeuren met de 250 (500 bij koppels) euro die mensen krijgen die meer dan 24.000 euro per jaar verdienen. En ik fixeer mij dus ook al helemaal niet op die cijfers. Ik heb gewoon de getallen over genomen die nu gebruikt worden.
Het gaat er mij om dat er maar steeds cadeau's gegeven worden door de overheid aan mensen die het niet nodig hebben (ik spreek dus ook al niet van er geen recht op hebben) terwijl er geen geld is voor mensen die het wel nodig hebben.
Over werklozen heb ik het al helemaal niet gehad.
Ik, als alleenstaande vader verdien meer dan 24000€ per jaar,toch is die 300€ bij mij even welkom als bij iemand met slechts 23999,99€ inkomsten per jaar.
Met dat verschil,dat ik die 300€ in de Vlaamse economie kan terugpompen, terwijl iemand met minder deze 300€ in lage loonlanden hun economie zal pompen, daar die hun producten goedkoper zijn.
Technisch gezien is het dus onverstandig om mensen met een laag inkomen belastigsverlagingen toe te kennen, want zijveroorzaken daarmee een wildgroei van economie in de lage loonlanden, terwijl deze met een beter inkomen, de eigen economie doen groeien en daardoor voor meer belastingsinkomsten zorgen, daar zij het geld hebben om kwaliteitsproducten uit eigen land te kopen en zo dus voor werkgelegenheid voor eigen bevolking zorgen en voor belastingsinkomsten om sociale uitkeringen te kunnen betalen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2008, 14:55   #24
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

OK, laat de werkbonus dan blijven voor iedereen. Maar schaf dan wel onmiddelijk onverwijld directement die notionele interestaftrek af.
En veroordeel Verhofstadt wegens hoogverraad tot de kogel voor een militair tribunaal.
Vlaanderen mag dan wel bij de eerste vijf ter wereld zijn in de rangschikking van landen
met het meest buitenlandse investeringen maar dat was reeds het geval voor dat aftrekken door Verhofstadt en Reynders.

Waar ik wel bij blijf is dat er een pak (hooggeschoolde) tweeverdieners zijn die wel vanzichzelf vinden dat ze voldoende verdienen en ook vinden dat ze die bonus niet nodig hebben en dat die beter naar anderen gaan of naar kinderdagverblijen, ... .

Dat van dat goedkopere produkten gedoe vind ik wel een lachertje. Alsof duurdere kleren niet in de confectielanden gemaakt worden, alsof een i-phone of een mac niet uit het oosten komen, alsof uw rotan of designmeubelen niet uit Azië komen, ...
Oud 20 september 2008, 15:08   #25
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
OK, laat de werkbonus dan blijven voor iedereen. Maar schaf dan wel onmiddelijk onverwijld directement die notionele interestaftrek af.
En veroordeel Verhofstadt wegens hoogverraad tot de kogel voor een militair tribunaal.
Vlaanderen mag dan wel bij de eerste vijf ter wereld zijn in de rangschikking van landen
met het meest buitenlandse investeringen maar dat was reeds het geval voor dat aftrekken door Verhofstadt en Reynders.

Waar ik wel bij blijf is dat er een pak (hooggeschoolde) tweeverdieners zijn die wel vanzichzelf vinden dat ze voldoende verdienen en ook vinden dat ze die bonus niet nodig hebben en dat die beter naar anderen gaan of naar kinderdagverblijen, ... .

Dat van dat goedkopere produkten gedoe vind ik wel een lachertje. Alsof duurdere kleren niet in de confectielanden gemaakt worden, alsof een i-phone of een mac niet uit het oosten komen, alsof uw rotan of designmeubelen niet uit Azië komen, ...

Niemand, maar dan ook niemand op dit forum, ja zelfs niemand in gans Vlaanderen kan beter en treffend illustreren wat de problemen zijn die veroorzaakt worden door onze hoge (bruto) loonkost: er wordt bijna niks meer gemaakt hier bij ons.

En als, om dat probleem op te lossen, er een kleinigheid in de goede richting gedaan wordt, dan gaat gij hier van uwe zak maken.

Ge moet eens kijken naar de maatregelen die de PS-CdH erdoor geduwd heeft in de Sovjet-Walen-binnenkort-republiek: presies een kopie van jouw gedachten.

Maar in Vlaanderen zit dat anders.

Ik zal alleszins nooit stemmen op een partij die zo kommunistisch is als jouw ideeën. En ik peins dat vele Vlamingen hetzelfde denken.

Ergerlijk hé, demokratie !!

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2008, 15:22   #26
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

.
no problemo.......het staat deze mensen geheel vrij om deze premie onverwijld door te storten naar een goed doel.... Eigenlijk kunnen privé-personen dat kost-efficienter dan een overheid
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2008, 15:25   #27
Depth of Field
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
het staat deze mensen geheel vrij om deze premie onverwijld door te storten naar een goed doel.... Eigenlijk kunnen privé-personen dat kost-efficienter dan een overheid
2
Depth of Field is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2008, 15:30   #28
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Niemand, maar dan ook niemand op dit forum, ja zelfs niemand in gans Vlaanderen kan beter en treffend illustreren wat de problemen zijn die veroorzaakt worden door onze hoge (bruto) loonkost: er wordt bijna niks meer gemaakt hier bij ons.

En als, om dat probleem op te lossen, er een kleinigheid in de goede richting gedaan wordt, dan gaat gij hier van uwe zak maken.

Ge moet eens kijken naar de maatregelen die de PS-CdH erdoor geduwd heeft in de Sovjet-Walen-binnenkort-republiek: presies een kopie van jouw gedachten.

Maar in Vlaanderen zit dat anders.

Ik zal alleszins nooit stemmen op een partij die zo kommunistisch is als jouw ideeën. En ik peins dat vele Vlamingen hetzelfde denken.

Ergerlijk hé, demokratie !!

Die werkbonus doet niets aan de arbeidskosten voor de werkgever. Het is gewoon een klein verkiezingskadootje.
Al die miljarden die verspild zijn aan de notionele interestaftrek zouden wel beter geïnvesteerd zijn in het verlagen van die arbeidskosten.

Dat hier niets meer geproduceerd wordt is omdat ons een kapitalistisch/communistisch mensbeeld is opgedrongen. We acteren zogezegd enkel uit zelfbelang. Nochtans klopt dat beeld niet en hoeven we daar niet in te geloven en dus ook niet zo te handelen.
Er zijn genoeg voorbeelden van mensen die dingen doen voor anderen vanuit een menslievend wereld en mensbeeld, ook in de bedrijfswereld. Veel minder in de financiële wereld uiteraard. Daar lopen de ziekelijke goudskoortsigen, het uitschot der aarde.
Maar er zijn genoeg mensen die vanuit een humanistische of religieuze of nationalistische visie proberen economie bedrijven of gewoon een positieve inbreng hebben op de werkvloer. Een minderheid wel.
Oud 20 september 2008, 15:32   #29
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Als inhaalbeweging voor de arme vond ik dit een reuze zaak,om de laagste lonen wat te ondersteunen ook,maar om sinterklaas te spelen dan weeral niets,iemand met een inkomen van 50.000€ heeft geen +600€ nodig
Nu creëren ze zelf de kloof weer terug tussen arm en rijk
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2008, 15:45   #30
Burry
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Die werkbonus doet niets aan de arbeidskosten voor de werkgever. Het is gewoon een klein verkiezingskadootje.
Al die miljarden die verspild zijn aan de notionele interestaftrek zouden wel beter geïnvesteerd zijn in het verlagen van die arbeidskosten.
Hey, vertel dat van die notionele interestaftrek eens aan al die Verhofstad liefhebbers.

Het is natuurlijk wel een beetje een verkiezingsstunt, maar overdrijf het niet: die werkbonus is in princiepe jaarlijks, niet eenmalig. Het is ook niet dat één of twee traditionele partijen hier mee willen winnen ten koste van de derde, nee, want alle grote partijen in Vlaanderen zitten in de regering en delen samen uit.
Het maakt natuurlijk wel duidelijk aan de werkende Vlamingen waar ze hun manna zullen moeten/kunnen halen.

Die andere regering moet eerst nog 5 miljard vinden om de gaten te dichten, dan heeft ze nog niet eens iets aan de koopkracht kunnen doen...

Best dat de Vlaamse regering die 400 of 361 miljoen niet opzij zet voor de federale, want dan zou de federale nog eens 400 milj. extra schulden maken. Schulden die we later toch zouden moeten afbetalen. Kan de federale beter proberen 400 extra te BESPAREN.

En voor die lieve Belgicisten: besparen, dan zal niet communautair zijn
Burry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2008, 18:58   #31
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je formuleert handig als een klein-linkse diktator-instrukteur.
Het gaat hem dus niet over arbeidskosten voor de werkgever; het gaat hem erover wat den arbaaider in zijn pollen krijgt. En dat is hier dus 300 € voor hem en 300 voor zijn waaif.

Citaat:
Dat hier niets meer geproduceerd wordt is omdat ons een kapitalistisch/communistisch mensbeeld is opgedrongen. We acteren zogezegd enkel uit zelfbelang. Nochtans klopt dat beeld niet en hoeven we daar niet in te geloven en dus ook niet zo te handelen.
Er zijn genoeg voorbeelden van mensen die dingen doen voor anderen vanuit een menslievend wereld en mensbeeld, ook in de bedrijfswereld. Veel minder in de financiële wereld uiteraard. Daar lopen de ziekelijke goudskoortsigen, het uitschot der aarde.
Maar er zijn genoeg mensen die vanuit een humanistische of religieuze of nationalistische visie proberen economie bedrijven of gewoon een positieve inbreng hebben op de werkvloer. Een minderheid wel.
Je hebt het hier over die vele mensen die dan ook klein-links stemmen, veronderstel ik?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2008, 19:15   #32
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Je formuleert handig als een klein-linkse diktator-instrukteur.
Het gaat hem dus niet over arbeidskosten voor de werkgever; het gaat hem erover wat den arbaaider in zijn pollen krijgt. En dat is hier dus 300 € voor hem en 300 voor zijn waaif.

Je hebt het hier over die vele mensen die dan ook klein-links stemmen, veronderstel ik?
Ge moet mij hier niet in een hoek duwen hoor. Ik heb mijn eigen gedacht.
Jij was het die begon over de arbeidskosten en dat dit toch een kleinigheidje in de goede richting is.

Mensen die links denken heb ik eigenlijk zo'n beetje bij de humanisten geteld.
Oud 20 september 2008, 19:27   #33
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Als de rijkdom in de wereld eerlijker moet verdeeld worden ...

lijkt het mij logisch dat hardwerkenden en risiconemende mensen een pak meer verdienen dan mensen die niet werken.
U niet?
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2008, 19:39   #34
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
lijkt het mij logisch dat hardwerkenden en risiconemende mensen een pak meer verdienen dan mensen die niet werken.
U niet?
Toch wel. Maar daar zijn toch grenzen aan ook zeker. En voorts zijn er niet alleen de geldelijke voordelen die zo iemand ontvangt. Maar die tellen waarschijnlijk niet mee.
Oud 20 september 2008, 20:18   #35
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
1 De "speculatie op de woonmarkt" is een wereldwijd fenomeen met allerlei oorzaken en gevolgen,en kan evengoed ineenstorten(zoals we inmiddels weten).Bovendien,een overheid die begint te helpen moet daarvoor een amtenariaat ontwikkelen dat op den duur zichzelf in stand dient te houden met....zich te bemoeien...

2 De Vlaamse regering stelt zich NIET ten doel "de rijkdom op de wereld" eerlijker te verdelen,zelfs niet de rijkdom onder de Vlamingen eerlijker te verdelen.Dat is NIET de taak van de overheid..hoogstens van wat dromers....

3 Belastingen heffen is een noodzakelijk kwaad omdat er nu eenmaal een overheid moet zijn voor de duizend en een zaken die collectief geregeld dienen te worden. is.4 Een overheid die teveel wil "herverdelen" op de kap van "de rijken" ten voordele van anderen zal snel merken dat ze GEHAAT wordt. 5 De meest "rijken" zijn niet "toevallig" rijk geworden maar hebben ervoor gewerkt en willen,na afdracht van de vereiste taksaties, verder van het leven genieten van HUN geld en zelf bepalenhoe ze het uitgeven.

6 De WERKBONUS is een goedkeurend knikje van de Vlaamse regering aan diegene die ze het meest waarderen,de werkende mens,de kern van onze maatschappij,de kern van het politieke bestel zelfs!
7 Bovendien is het een methode om feitelijk teveel geinde belastingen direkt terug te storten.....
1 Ik denk niet dat de huizenmarkt hier binnenkort zal instorten. Ik vind het wel de plicht van de overheid maatregelen te treffen om ervoor te zorgen dat een woning betaalbaar is/wordt.
2 Inderdaad, de Vlaamse regering heeft geen oog voor sociaal onrecht.
3 Akkoord
4 Wat is teveel?
5 Geloof je echt dat de meeste "rijken" rijk geworden zijn door (hard) te werken?
6 Zie 2
7 Te veel geld? Weet je welke maatregelen niet genomen worden wegens "geen geld"?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2008, 20:45   #36
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
1 Het staat hen vrij vrijwillig die 600€ te weigeren, of door te storten naar een centrale kas. Of is dat weer teveellvan het goede gevraagd?

2 Jij bent niet in staat in te schatten wie het nodig heeft en wie niet.

3 Los daarvan staat het zij die minder lang willen gaan werken vrij dat te doen; dat ze dan minder verdienen, is een logisch gevolg.

4 De kloof klein houden door rijker worden tegen te houden, is een middel van de luie socialist, die vooral wil dat anderen meer afstaan zodat hij meer kan krijgen.
Doe er zelf eens iets voor, ipv op anderen te teren.
1 Door die 600€ te weigeren komt er geen structurele oplossing.
2 Ben jij in staat om in te schatten, wie wel of niet in staat is in te schatten wie het nodig heeft of niet?
3 Neen, ik ken veel mensen die 4/5 willen werken, maar dit niet mogen van hun werkgever. Dit is immers geen verworven recht.
4 De kloof is nu al te groot. Ik hou niet van "de wet van de rijkste". Ik sta graag af aan de anderen die het nodig hebben.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2008, 21:09   #37
Gargamel
Banneling

Standaard

Gans de generatie werklozen van +50 die een papier kregen,om jongeren aan werk te helpen..Die mogen weerom de gordel strakker zetten,ze zijn dat gewoon.

Jongeren hebben nog altijd GEEN werk ! ! !

Is misschien de oplossing voor de vergrijzing,ons doen kreperen

Laatst gewijzigd door Gargamel : 20 september 2008 om 21:10.
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2008, 21:14   #38
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard Werkbonus

Citaat:
De "speculatie op de woonmarkt" is een wereldwijd fenomeen met allerlei oorzaken en gevolgen,en kan evengoed ineenstorten(zoals we inmiddels weten).Bovendien,een overheid die begint te helpen moet daarvoor een amtenariaat ontwikkelen dat op den duur zichzelf in stand dient te houden met....zich te bemoeien...

De Vlaamse regering stelt zich NIET ten doel "de rijkdom op de wereld" eerlijker te verdelen,zelfs niet de rijkdom onder de Vlamingen eerlijker te verdelen.Dat is NIET de taak van de overheid..hoogstens van wat dromers....

Belastingen heffen is een noodzakelijk kwaad omdat er nu eenmaal een overheid moet zijn voor de duizend en een zaken die collectief geregeld dienen te worden. is.Een overheid die teveel wil "herverdelen" op de kap van "de rijken" ten voordele van anderen zal snel merken dat ze GEHAAT wordt.De meest "rijken" zijn niet "toevallig" rijk geworden maar hebben ervoor gewerkt en willen,na afdracht van de vereiste taksaties, verder van het leven genieten van HUN geld en zelf bepalenhoe ze het uitgeven.

De WERKBONUS is een goedkeurend knikje van de Vlaamse regering aan diegene die ze het meest waarderen,de werkende mens,de kern van onze maatschappij,de kern van het politieke bestel zelfs!
Bovendien is het een methode om feitelijk teveel geinde belastingen direkt terug te storten.....
Dat is de nagel op de kop !
100 % akkoord, ik kan het niet beter zeggen.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2008, 12:29   #39
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
1 Door die 600€ te weigeren komt er geen structurele oplossing.
Dat is dus weer teveel van het goede gevraagd... Me dunkt moeten er dan toch niet zoveel gegadigden zijn, die met alle plezier hun bonus gaan weigeren.

Citaat:
2 Ben jij in staat om in te schatten, wie wel of niet in staat is in te schatten wie het nodig heeft of niet?
Ja, dat is wel duidelijk.

Citaat:
3 Neen, ik ken veel mensen die 4/5 willen werken, maar dit niet mogen van hun werkgever. Dit is immers geen verworven recht.
Logisch, als dat niet binnen de werkuren van die werkgever past (ook al is de willekeur van de werkgever een pak minder regelgevend dan jij hier laat uitschijnen en zijn er een pak meer voorzieningen voor de werknemers via alleen al de cao's). Desondanks blijft de keuze er; dan zoek je gewoon iets anders als je vandaag geen functie doet waarbinnen dat mogelijk is. En dan verdien je minder; dat is niet meer dan logisch.

Citaat:
4 De kloof is nu al te groot. Ik hou niet van "de wet van de rijkste". Ik sta graag af aan de anderen die het nodig hebben.
Het staat je vrij dat te doen; anderen hebben de keuze om dat niet te doen. Die "kloof" is irrelavant.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2008, 13:43   #40
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Misschien dat ze die werkbonus kunnen geven op aanvraag, zoals bij de energiebonussen. Het staat je dan vrij deze aan te vragen of niet. Dat is makkelijker dan geld te moeten terug storten en als je het wilt, ja dan moet je er maar iets voor over hebben.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be