![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor zover ik weet, zijt gij geen leerling van mij, dus hoef je die vraag niet eens te stellen. Maar als ge er echt op staat een antwoord te krijgen: natuurlijk moogt gij naar huis, jongen, 't is daar vast beter dan hier.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
eigenlijk vind ik natiestaten (en staten tout court) een hopeloos achterhaalde organisatievorm. Indien er nieuwe ontstaan, ben ik daar niet echt gelukkig mee, al kan ik begrijpen dat 'naties' hun staat willen, vooral als ze een geschiedenis van onderdrukking meetorsen. Een 'staat' die een andere 'staat' niet wil laten ont-staan, maakt mij evenmin erg gelukkig. Dat is allemaal (vaak erg negatieve) energie die in mijn ogen verspild wordt aan menselijke constructies die zich intrinsiek alleen maar tégen de mensen kunnen keren, zelfs al gebeurt dat met een fluwelen handschoen. Om nu niet langer jouw vraag te ontwijken: er zijn géén (ik herhaal: géén) omstandigheden waarin het wenselijk kan worden geacht de onafhankelijkheidsdrang van een meerderheid van een bevolking binnen een bepaald gebied te negeren, wat ook die redenen voor de onafhankelijkheidsdrang mogen zijn. Het niet-negeren van die onafhankelijkheidsdrang hoeft niet automatisch te leiden tot het machteloos toegeven eraan. Er zijn volgens mij in de meeste gevallen aanvaardbare en beschaafde oplossingen te bedenken die de creatie van een onafhankelijke staat overbodig maken. Maar je kan tegelijkertijd ook stellen: we erkennen �*lle natie-staten, of we erkennen er geen een. De voorbeelden uit jouw lijstje zijn niet van de gemakkelijkste. Kosovo: kon wellicht niet anders meer worden opgelost. Teveel miserie te vers in het geheugen. Taiwan: hereniging met China is voorlopig geen optie. De politieke systemen zijn weinig compatibel, de culturen groeien ook uiteen. Erkenning door China kan het begin zijn van een geleidelijke verzoening (en misschien weer herenigingsdrang), niet-erkenning zal een bron van wrijving en divergentie blijven. Israël: kan maar beter (binnen de grenzen van 1967 en n�* volledige ontruiming van de Westbank) erkend worden. Er is in mijn ogen een 'point of no return' bereikt, waarmee ook de Palestijnen rekening moeten houden. Al blijf ik hopen dat er alsnog een elegantere oplossing wordt gevonden. Zuid-Ossetië: kan men in dit geval van 'onafhankelijkheid' spreken? Zo ja, dan hoop ik op een vereniging met Noord-Ossetië, en kort daarna een opbloei van samenwerkingsverbanden tussen de verschillende 'naties' van de Kaukasus en ver daarbuiten. Realistisch? Wellicht niet, nee. Hopen : it's a dirty job, but someone's got to do it ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En ja, d'r is geen betere plaats dan thuis.
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Dag circe, noem mij dan toch maar liever flutleraarke, zulle, of 'Brugse Zot' (een van mijn lievelingsbieren, trouwens, de dubbele, donkere, niet de trippel, de bleke ![]() Antwerpen: gemengde gevoelens. Vanop de Schelde behoorlijk indrukwekkend, tenminste toch van aan 't Steen tot aan 't Zuid. Eenmaal daar voorbij: nogal deprimerend. Ik ben altijd gefascineerd geweest door het Centraal Station en de Zoo. En een naam als Kipdorp maakte mij als kind al dolgelukkig. Ooit was ik in een steegje in de binnenstad (zo'n echt steegje, waar je binnenkomt langs een deur !!) en dat was wel speciaal. Ik had zoiets in zo'n 'moderne' stad (zeker in vergelijking met Brugge) niet verwacht. Ik ben een paar keer in Antwerpen uitgegaan, en vond het uitgaansleven behoorlijk bruisend, zeg maar 'wild'. Ik heb me wel geamuseerd, toen, maar het uitslapen op een bank langs de Schelde wilde niet goed lukken. Ik vind het dialect niet erg mooi van klank, maar ik hou wel van de vaak erg schilderachtige woordenschat en het idioom (smaken, hé). De meeste Antwerpenaars die ik ken vallen best mee, al hebben ze vaak toch wel iets van dat 'seigneur'-achtigs dat bij een nuchtere Westvluutse boerelul als ik onvermijdelijk gegrinnik en sabotagedrang oproept ![]() En toch kom ik er graag, in de Koekestad.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Op "den TV" zag ik een tijd geleden "heet van de naald" enkele chinese ouderlingen
onder een waakzaam oog van de politie een poging tot protest uiten ivm met een onteigeningszaak mbt de Olympische Zomerspelen. De westerse commentator had het over een schandalige onderdrukking van de "vrije meningsuiting". Dit roept bij mij 2 fundamentele vragen op & misschien kan je me verlichten met een vernieuwend inzicht: 1. Waar zitten onze "vrije" media mbt. tot onteigeningsproblemen ? 2. Waar zitten onze politieke partijen, heren en dames volksvertegenwoordigers om de bestaande onteigeningsregels eens ten behoeve van het nut van het algemeen onder de loep te nemen en eventueel te herzien/modernizeren ? ---- Dat een overheid soms moet ingrijpen om te onteigenen in het kader van industrie, transport, hervorming van ruimtelijke ordening, scheppen van natuurgebieden enz.. lijkt me klaar en aanvaardbaar.. maar het soms toch eigenaardig dat sommigen er in slagen een "onteigening" jarenlang af te blokken door juriidische ingrepen, terwijl anderen dit wapen niet vinden...
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.wcities.com/en/record/,21...21/record.html
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ha die djimi.
Hoe gaat het ?
Ook zo blij dat 2010 het Europees Jaar van de Strijd tegen de Armoede en de Sociale Uitsluiting was? Laatst gewijzigd door PollyCorrect : 23 oktober 2008 om 19:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
omdat ik zelf geen eigenaar ben, heb ik me eigenlijk nog nooit met die problematiek bezig gehouden. Ik vrees dat ge voor nieuwe inzichten niet bij mij moet zijn, toch zeker niet wat die materie betreft. De enige nog relatief 'vrije' media die ik ken is 'Radio Trottoir' en de hi-tech versie daarvan: Internet. Dat de overige media weinig aandacht aan die zaken besteden, verwondert mij niet. Actiegroepen allerhande zullen je wellicht kunnen helpen bij het verzamelen van informatie waarmee je dan zèlf politicus gaat moeten spelen, vrees ik. Ik hoop dat dit antwoord je een beetje vooruit helpt. Vriendelijke groeten nog, djimi
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk inderdaad dat het die was. Was die zo'n vijfentwintig jaar geleden ook al wereldberoemd in Antwerpen? Ik vond het alleszins speciaal: precies een stuk Brugge in Antwerpen ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dag Polly,
het gaat wel, dank je. En met jou? ça pète? ça gaze? of is 't gewoon: ça va ?
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kom je wel eens in den Dada?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dag Txiki,
het zal je misschien verbazen, maar eigenlijk ga ik nog maar zelden 'uit'. De laatste keer was het concert van The Ex in de Recyclart. En ik hoop volgende week in den Botaniek te geraken, voor het concert van Stereolab. Al kan het goed zijn dat ik plots helemaal elders naar toe wil, of toch maar gewoon thuis blijf. Is dat de moeite, die Dada ?
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dubbel, maar andere vraag:
Welke strips lees je graag?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. Laatst gewijzigd door Txiki : 23 oktober 2008 om 20:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En wat zal't voor Djimi zijn: blondjes, brunettes, zwartjes, rooikes, ...?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Denk maar niet dat ik hier vaak uitga. Integendeel. Heel heel zelden. Maar als ik uitga, ja dan is het ook een nachtje doordoen. Ken je het Chinees restaurant Xu Ji in de Visverkopersstraat? Indien niet, ga er eens naartoe. En spreek er Nederlands.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat wens je als je drie wensen zou krijgen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een nachtje doordoen zit er bij niet meer in, tenzij op een festival ergens ten lande waar de nachten nog vol sterren hangen, en de ochtenden vol dauwdruppels. Bedankt voor de tip ook. Als ik ooit eens Chinees wil eten, weet ik waar naar toe. En ik zal er Nederlands spreken. Ik ben benieuwd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een tafeltje-dek-je voor allen die mee willen/durven eten,
een hangmat van galactische afmetingen voor de collectieve siësta achteraf, en een knuppel-uit-de-zak om rustverstoorders te verjagen, en ook wel een beetje om jou een tik op de vingers te geven voor het stellen van de moeder aller onmogelijke vragen.
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Van strips ken ik nauwelijks iets af.
Ik was ooit tamelijk gek op 'Mafalda', en ook 'Calvin & Hobbes' hebben mijn hart weten te stelen. 'Astérix op Corsica' en 'Kuifje en de Skepter van Ottokar' kijk ik graag in voor de landschappen, de verhalen zelf interesseren me eigenlijk niet. Dat is mijn strip-gebruik zo wat. Kan je mij dingen aanraden?
![]() |
![]() |