![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ook in Bosnië is hij nooit binnengevallen. Bosnië scheurde zich illegaal af van Joegoslavië en de Servische minderheid in BosniË pikte dit niet en scheurde zich op haar beurt af. Milosevic is dus nooit bosniË binnengevallen en was niet betrokken bij de oorlog in Bosnië, tot die conclusie komt nu zelfs het zogenaamde joegoslavië-tribunaal in Den Haag. Overigens hebben de VS nochmaals hun ware aard laten zien, destijds hebben ze de servische regering overhaald om Milosevic uit te leveren door te zwaaien met miljarden dollars, die ServiË broodnodig had door de economische malaise, veroorzaakt door het wanbeleid van Milosevic' opvolgers en vooral door de zinloze verwoesting van de servische industrie en infrastructuur door de NAVO. De uitlevering van Milosevic was tegenstrijdig met de Servische en joegoslavische wetgeving en gebeurde buiten medeweten van president Kostunica. De man die verantwoordelijk was voor de ontvoering van Milosevic, de immer onpopulaire Djindjic, is ondertussen vermoord en zijn partij stelt niets meer voor. Ondertussen hebben de pro-westerse partijen in Servië een harde electorale opdoffer gekregen en heeft de VS alle beloofde steun, die nooit in realiteit werd omgezet, gewoon opgeschort. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Vlaams-nationalisme heeft eigenlijk een ruimere betekenis, die mensen als mij omvat die enkel streven naar een Vlaamse secessie; en uiteraard ook een engere betekenis, die mij uitsluit en Guderian omvat. Helaas vind ik die laatste moeilijk om te definiëren.
![]() |
![]() |
#26 | |||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
![]() Citaat:
De internationale gemeenschap heeft de gewoonte de realiteit te simplificeren en de ene als de goede cowboy voor te stellen en de andere als de slechte indiaan. Goede groepen kunnen niets mis doen, en men heeft de neiging anomaliën van dit paradigma te negeren: we willen er niet van weten. Ik kan me echter niet voorstellen dat de Moslims en de Kroaten altijd lieverdjes waren, dus ik geloof je graag. De internationale gemeenschap heeft echter de Serven tot indianen verklaard en merkt misdaden tov Serviërs minder op, en als ze dat toch doet, zijn ze gerechtvaardigd door de misdaden die het Servische volk zogezegd gedaan heeft. Ballekes natuurlijk, maar wel een constante in de geschiedenis. Een beroemd en schitterend voorbeeld is het leed van de Duitsers op het einde en na de Tweede Wereldoorlog. Het bombardement van Dresden wordt genegeerd, want de Duitsers waren de slechte indianen. De verdrijving van de Duitsers uit Sudetenland, Oost-Pruisen en Silezië wordt ook genegeerd, want zij waren toch immers de slechte indianen? Ik vind dat eerlijk gezegd allemaal nonsens. Misdaden zijn misdaden, en wie ze begaat moet terecht kunnen staan. Dwaze projecten als de Genocidewet zijn eerder karikaturen dan goede initiatieven, maar een echt goede oplossing is er niet.
![]() |
![]() |
#28 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
De vraag is dus eigenlijk: waarom wilt u Vlaanderen onafhankelijk? Om net dezelfde maatschappij te behouden of ter verdediging van de identiteit van het Vlaamse volk en de wil van dit volk? Het Nova Civitas-"nationalisme" waarbij Vlaanderen onafhankelijk moet worden omdat burgerlijk rechts minder belastingen wil betalen is nogal simplistisch. Niet dat ik van liberalen iets anders verwacht natuurlijk... Voorts nog dit, ik zeg niet dat ons volk / ons continent nooit fouten maakt of heeft gemaakt maar wel dat die fouten niet opwegen tegen de liefde voor dat volk en ons continent. En alles wat het verwezenlijkte in het verleden. Daarom ook dat ik mij hoegenaamd niet schaam voor de kolonisatie van de rest van de wereld of voor de Europese slavenhandel. Om te bakken moeten eieren gebroken worden. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() ![]() Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() De islaam hoort hier niet thuis en moet bestreden worden
![]() |
#34 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#35 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |||
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
Zonder u en uw speelkameraadjes zou de stigmatisering van de Vlaamse Leeuw en de Vlaamse beweging nooit zover gekomen zijn. Maar dat interesseert u niet vermoedelijk? Als Vlaanderen zelfstandig zal worden is het niet dankzij u en uw extreem-rechtse clubjes, maar ondanks de jarenlange sabotage die jullie hebben verricht. Jullie zijn dé gedroomde karikaturen die men graag maakt van Vlaams-nationalisten. En ik geloof dat je er nog trots op bent ook... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Kitten dat gaat mij wel aan want ik leef hier.En wat u denkt intreseert mij geen bal
![]() |
#38 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Ik vraag mij eigenlijk af of je wel een reden hebt om Vlaanderen onafhankelijk te maken. Het zou niet de eerste zijn binnen NiVeA-VVB-TAK en consoorten zijn die het niet weet... Citaat:
![]() Citaat:
Hoe gaat het overigens met jullie royalistische kartelpartners? 8) U gaat toch de campagne voor de parlementaire zetel van Bourgeois steunen hoop ik? Als die man Vlaanderen niet onafhankelijk zal maken, wie dan wel?!? ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Seba ik heb het over moslims hier,en als ze het elders zelf zoeken dan is het hun eigen schuld