![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Als jij een flamingant bent, dan moet het voor jou simpel zijn om mij een vlaamse verwezenlijking van het VB te geven niet ? |
||
![]() |
![]() |
#22 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Keer op keer moet ik mensen in mijn omgeving ervan overtuigen dat ik geen fascist ben, dat ik geen racist ben. Bedankt VB . |
|
![]() |
![]() |
#23 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Neen flaminganten, luischtert naar den eenigen NVA, alleen den NVA wascht witter dan wit. |
|
![]() |
![]() |
#24 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
#25 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#26 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() zorroaster, doe rustig mee met versimpelen.
Voor zover ik weet heb ik de Vlaams Blok kopstukken steeds horen verklaren dat zij in de laatste Belgische regering stappen om op een ordentelijke manier de boedelscheiding door te voeren. Ik kan dat enkel interpreteren dat men dat doet aan de onderhandelingstafel met aan de ene kant Walen en aan de andere kant Vlamingen en dat beiden trachten overeen te komen, wie voor wat opdraait en wie wat gaat betalen. Dat heb ik ze al verschillende keren horen verklaren. Als men ze daartoe eens uitzonderlijk de kans geeft. 'k hem het ook al eens uit de mond van Annemans gehoord (bij een oprichtingsvergadering van een plaatselijke afdeling) +/- 15 jaar geleden waarop ik aanwezig was om eens te zien wat voor volk daar bijeenkwam van het Vlaams Blok waarop Annemans de 'gastvedette' was. En dan vraag ik aan de Zorro als Vlaams nationalist stel dat het Blok de scheiding in 1 jaar rond krijgt en dat het anders nog 50 jaar zou duren. Waarom wilt gij dan dat het 49 jaar langer duurt ? Schrik voor de grote sprong in het duister ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
#27 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
De houding "niet meeregeren tenzij het is om meteen te splitsen" schuift elke verantwoordelijkheid voor een verdere staatshervorming af op de N-VA. Mij goed, maar laat het Blok dan niet staan roepen dat Vlaanderen "dankzij ons" onafhankelijk gaat worden. Zolang ze geen 51% halen wordt er immers niks onafhankelijk met die Blok-aanpak. |
|
![]() |
![]() |
#28 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Marie-Rose zegt dat ze als onafhankelijke op de Blok lijst staat en
haar eigen mening zal verkondigen. Ik hoop dan ook dat ze hier op het forum het volgende bevestigt : 1- De BLOK actie tegen de gerechtvaardigde partijfinanciering van N-VA was een stamp onder de gordel naar de Vlaams-nationalisten van N-VA. 2- De invoering van de kiesdrempel om N-VA te dwarsbomen, en die door het BLOK mee ondersteund is, was een zoveelste stamp onder de gordel naar de Vlaams-nationalisten van N-VA.
#29 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zorroaster, wat houdt U tegen om er voor te zorgen dat het Blok mee mag zorgen voor een meerderheid om die onafhankelijkheid er door te drukken ?
ge zet de zaken wel een beetje op zijn kop vind ik. Het zijn de anderen oa door het cordon die de onafhankelijkheid afblokken (zelf gevonden). Als de CDV vandaag zegt : we gaan proberen een regering te vormen met het Vlaams Blok en onderschrijven de Vlaamse onafhankelijkheid dan zal het rap gedaan zijn. Allez hop ga de CDV vlug overtuigen in het kartel zou ik zeggen. 't is te gemakkelijk om een partij uit te sluiten en daarna te zeggen : ge hebt niks gerealiseerd. Das zoals ne speler in een voetbalmatch op de bank zetten en hem in de 92ste minuut inbrengen en hem dan verwijten dat hij geen goal heeft gemaakt.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Er waren zo ook van die nep 'verzetstrijders?' in den oorlog die bij de witte bende gegaan zijn in 44. ![]() |
|
![]() |
![]() |
#31 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Tegendradigaard
CD&V heeft NOOIT gezegd dat ze voor Vlaamse onafhankelijkheid is, wel voor confederalisme. Als het BLOK zich belachelijk wil maken, met tegen de wil van de bevolking, een wetsvoorstel in te dienen die de onafhankelijkheid uitroept doet ze maar. N-VA zal aan dat blok spelletje niet meewerken, gezien er totaal geen meerderheid voor te vinden is. Het zou van het Blok eens te meer het bewijs zijn dat ze een brullende leeuw is zonder de minste realiteits zin. En laat Marie-Rose hier ook maar op antwoorden, of ze de zinloze spelletjes van het BLOK wil meespelen.
#32 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Amai Amai, verdeeldheid ten top!
Toch even duidelijk stellen voor sommigen: StaatsHERvormen is enkel het leven van België VERLENGEN! We moeten voluit gaan voor staatsVORming! Dit is de enige weg, desnoods houden we alles zoals het nu is tot dat Wallonië binnenkort weer geld nodig heeft, dan kun de laatste onderhandelingen worden opgestart. Ik schrik soms toch van de haat die sommige N-VA'ers hebben tegenover het Vlaams Blok. Gelukkig zijn de N-VA'ers die ik ken anders. ( en dat zijn er heel wat hoor ) Blij dat ik niet behoor tot een partij ( dat rijmt )
#33 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
Dat maakt samen hooguit een kwart van de Vlamingen en lang niet de benodigde 51% die er minstens nodig is (en als maar 51% van de Vlamingen echt achter een onafhankelijk Vlaanderen staat, zou dat géén goed begin zijn voor het nieuwe Vlaanderen) voor een onafhankelijkheid. Het Vlaams Blok, dat aan de zijlijn wenst te blijven staan totdat ze in de laatste Belgische regering zetelen, moet dus ofwel wachten tot de andere partijen Vlaams-nationalistisch worden (dat kan nog wel even duren) of tot ze samen met N-VA een volstrekte meerderheid haalt (dat kan nog véél langer duren). In beide gevallen sluit het Vlaams Blok zichzelf uit van iedere verdere stap in de ontbinding van België en blijft het een dikke, tamme dierentuinleeuw die zelfs als ze de tralies van zijn hok openzetten nog niet wil ontsnappen. |
|
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#35 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Er is al geen politieke wil om Brussel-Halle-Vilvoorde te splitsen! Laten we ons dus niet laten meeslepen door onze dromen en redelijk blijven. Wéér langs de kant blijven zitten en het eigen grote gelijk uitdragen, zoals het Vlaams Blok doet, brengt die staatsVORMING van u geen stap dichterbij, Kempenaar. Het legt alleen wat dood gewicht op die Belgische staat en werkt niet mee aan de GELEIDELIJKE vorming van een Vlaamse staat. Het scenario waarin we morgen België opblazen, is een gevaarlijke utopie. We moeten bouwen aan een steeds zelfstandiger wordende confederale Vlaamse deelstaat, om van daaruit al aan staatsvorming te doen. Pas dan kunnen we echt stappen zetten naar onafhankelijkheid. |
|
![]() |
![]() |
#36 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En voor alle duidelijkheid: er MAG geen volgende stap in de staatshervorming komen. Dit kan er enkel komen op de voorwaarden van de PS en dan onderhandel je beter niet. Het Blok is dan ook geen dierentuinleeuw. Wel eentje die door andere partijen wordt uitgesloten en zelf heeft leren jagen. En blijkbaar met beter succes dan de kartelleeuwtjes. |
||
![]() |
![]() |
#37 |
Lokaal Raadslid
|
![]() kempenaar
Ik hoop dat Marie-Rose die hier op het forum verblijft eens echt haar mening uit. U zult dan onmiddelijk zien waar de verdeeldheid zit. Trouwens, ik hoop dat het Blok voor de verkiezingen openlijk zegt wat haar voorwaarden zijn om tot een regering toe te treden. Als het Blok zegt dat de voorwaarde is dat de Vlaamse onafhankelijkheid moet uitgeroepen worden, weten de CD&V en VLD onmiddelijk dat het BLOK eigenlijk in geen regering wil stappen. Dan zal de bevolking tenminste weten dat het BLOK geen ernstige coalitiepartner is, gezien er geen meerderheid is voor Vlaamse onafhankelijkheid.
#38 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik wil dat gerust nog met Wallonië doen, maar enkel binnen een Europese context. |
||
![]() |
![]() |
#39 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#40 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
2. Regeringsvorming: en waarom niet??????? Het Blok-standpunt is inderdaad dat in de loop van die legislatuur de onafhankelijkheid er moet komen en na onderhandelingen met de Walen. Denk je nu echt dat als je met confederalisme gaat staan zwaaien men in Wallonië ineens inschikkelijker zal woden?Dream on! |
|
![]() |