Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 december 2008, 22:50   #21
barbaar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Natuurlijk waren daar ook meerderjarigen bij.
Maar de poco's hebben het woord ''jongeren'' al zo hard verkracht dat de uitdrukking jongeren gelijk staat met allochtoons krapuul.
Tot hou oud is een moslim een "jongere" ? 30, 40, 50 ? Of blijven die heel hun leven "jong" ?
barbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2009, 09:33   #22
Rhiannon
Provinciaal Gedeputeerde

Rhiannon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En wat hebben de mensen wiens ruiten werden ingeklopt daar mee te maken?
Niets. Hoezo?
Rhiannon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2009, 09:34   #23
Rhiannon
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lampedeir Bekijk bericht
Moeten we dan volgende keer als Iran nog eens homo's de doodstraf geeft de Iraanse ambassade aanvallen ? En misschien nog wat boel gaan schoppen in Teheran ?? Ik denk dat we het er niet levend van afbrengen.
Waar ik me nog het meest aan stoor is dat deze mensen zich "verbonden" voelen met die mensen in Palestina.
Die jongeren vallen nu hun eigen land aan he' ?? Of hoe zien zij Belgie ??
Misschien nog uitkeringen trekken + schade aanrichten... mooi meegenomen in deze economische crisis.
Ik heb niet gezegd dat ik de acties van sommige van die jongeren goedkeur; ik heb gezegd dat ik hun frustratie zeer begrijpelijk vind.
Oud 1 januari 2009, 10:52   #24
Skoebidoe
Banneling

Standaard

Duizenden kilometers hiervandaan zijn er 2 bevolkingsgroepen die met elkaar niet overweg kunnen. Ze bestoken elkaar met bommen en raketten. Oorlog noemen ze dit.
Wat gebeurt er in Antwerpen n.a.v. deze gebeurtenissen? Het AEL komt op straat en slaat hier de boel kort en klein. Je zou bijna kunnen stellen dat ze hier een kleine oorlog voeren (tegen alles wat niet in hun enge, bekrompen mensbeeld past).
Vreemde manier om op te roepen tot het stoppen van een oorlog!
Ik heb daar maar één oplossing voor: relschoppers oppakken en onmiddellijk zeer streng bestraffen! (lees: stuur ze terug naar land van herkomst) Als ik zie hoe er naar de politiewagens geschopt werd, als ik hoor vertellen op het nieuws dat er een agent zwaar gewond geraakt is, dan moeten we ons toch eens vragen beginnen stellen.
Het getuigt m.i. van een verregaande waarden -en normenvervaging. Het is duidelijk dat ze heel andere waarden en normen hanteren die jammer genoeg niet in onze samenleving passen. Dus is er maar één oplossing: wie zich niet kan vinden in onze samenleving, moet er zich niet komen in vestigen.
Skoebidoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2009, 11:21   #25
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rhiannon Bekijk bericht
Ik heb niet gezegd dat ik de acties van sommige van die jongeren goedkeur; ik heb gezegd dat ik hun frustratie zeer begrijpelijk vind.
Welke frustratie? Die van crapuleuze straatcrimineeltjes die een conflict vér van hun bed aangrijpen om te doen waar ze het meest plezier aan beleven: rel schoppen? Hoe kunnen ze daar gefrustreerd van geraken?
Oud 1 januari 2009, 11:25   #26
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Uitschot dat een nobele demonstratie misbruikt om mensen te bereigen en te vernielen.
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2009, 12:09   #27
Skoebidoe
Banneling

Standaard

Wij hebben deze relschoppers hier niet nodig! We kunnen ze missen als kiespijn! Ik denk dat vele hardwerkende en vrijdenkende Belgen dit meer dan spuugzat zijn! Oprotten dus dat gespuis.
Oud 1 januari 2009, 12:11   #28
Skoebidoe
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat valt er daar in godsnaam aan te begrijpen?
Het lijkt alsof je het nog goedkeurt ook....
Oud 1 januari 2009, 12:22   #29
Rhiannon
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jukes Bekijk bericht
Welke frustratie? Die van crapuleuze straatcrimineeltjes die een conflict vér van hun bed aangrijpen om te doen waar ze het meest plezier aan beleven: rel schoppen?
Nee, jongeren die de onophoudelijke lafhartige moorden op honderden van hun familieleden/vrienden door de schurkenstaat Israël niet langer lijdzaam kunnen aanzien.
Oud 1 januari 2009, 12:23   #30
Rhiannon
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skoebidoe Bekijk bericht
Citaat:
Wat valt er daar in godsnaam aan te begrijpen?
Het lijkt alsof je het nog goedkeurt ook....
Tja... Misschien eens een cursusje begrijpend lezen gaan volgen?
Oud 1 januari 2009, 12:29   #31
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Vraag DAT eens aan de rode knuffelaars van criminelen ?
Stadhuis op de Grote markt. Je kan niet missen.
je bedoelt het zeer bleek roze bestuur.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2009, 12:30   #32
driewerf

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Staat waarschijnlijk ergens in 'Het Rode Boekje'.
Als Janssens dat al ooit onder ogen gehad heeft, dan is het heel lang geleden, en heeft hij het niet open gehad.
Oud 1 januari 2009, 12:30   #33
driewerf

Standaard

Citaat:
Dan is het tijd dat ze zich een ander boekje kopen, weg met die rommel!!!!!!!
dat hebben ze al gedaan. Ik vermoed zeer sterk dat de Burgermanifesten eerder op Janssens nachtkastje zullen liggen dan het Rode Boekje.
Oud 1 januari 2009, 12:35   #34
driewerf

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lampedeir Bekijk bericht
Moeten we dan volgende keer als Iran nog eens homo's de doodstraf geeft de Iraanse ambassade aanvallen ?
waarom niet?
Citaat:
En misschien nog wat boel gaan schoppen in Teheran ?? Ik denk dat we het er niet levend van afbrengen.
een nadeel aan je plannetje. Jammer.
Citaat:
Waar ik me nog het meest aan stoor is dat deze mensen zich "verbonden" voelen met die mensen in Palestina.
Waarom?

Citaat:
Die jongeren vallen nu hun eigen land aan he' ?? Of hoe zien zij Belgie ??
Misschien nog uitkeringen trekken + schade aanrichten... mooi meegenomen in deze economische crisis.
Eerder als een land waarin ze in (bijna)ghettowijken worden weggedrumd, dat het geen jobs geeft, en waarin ze in het onderwijs systematisch achteruitgesteld worden, waarin ze vaker én brutaler worden gecontroleerd door de politie etc.
Klopt dit beeld?
Deels.
En wat er gisteren gebeurd is zal er zeker geen goed aan doen.
De gebeurte
Oud 1 januari 2009, 12:36   #35
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
dat hebben ze al gedaan. Ik vermoed zeer sterk dat de Burgermanifesten eerder op Janssens nachtkastje zullen liggen dan het Rode Boekje.

Op Janssens' nachtkastje liggen maar 2 boekjes: "Confessions of an Advertising Man" van David Ogilvy en "Hoe word ik miljonair" van die Hollandse homo en pseudo-prins die een fortuin vergaarde - zijn naam ontglipt me even.
Oud 1 januari 2009, 12:42   #36
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Nee, jongeren die de onophoudelijke lafhartige moorden op honderden van hun familieleden/vrienden door de schurkenstaat Israël niet langer lijdzaam kunnen aanzien.
Ik heb deze relschoppers van nabij meegemaakt en ik kan u garanderen dat bij 95% van deze kereltjes het Israëlconflict aan hun reet kan roesten. Het enige waar ze constant voor op vinkenslag zitten is: boel maken en 'de varkens' (dat zijn wij, mocht u dat nog niet weten) op alle mogelijke manieren de duivel aandoen. Bij sommige van die crapuultjes staat de haat die ze tegen ons koesteren, in hun ogen te lezen.

U kunt toch in alle eerlijkheid toch zelf niet geloven wat u hierboven schrijft, hoop ik?
Heeft u zich al eens tussen die relschoppers begeven? Ik vrees van niet. Volgend keer moet u dat echt eens doen, en d�*n daarna een reactie publiceren. Die zal dan allicht minder naïef en onnozel zijn.
Oud 1 januari 2009, 12:42   #37
driewerf

Standaard

Citaat:
Op Janssens' nachtkastje liggen maar 2 boekjes: "Confessions of an Advertising Man" van David Ogilvy en "Hoe word ik miljonair" van die Hollandse homo en pseudo-prins die een fortuin vergaarde - zijn naam ontglipt me even.
zoals ik dus zei...
Oud 1 januari 2009, 12:46   #38
Rhiannon
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Ik heb deze relschoppers van nabij meegemaakt en ik kan u garanderen dat bij 95% van deze kereltjes het Israëlconflict aan hun reet kan roesten. Het enige waar ze constant voor op vinkenslag zitten is: boel maken en 'de varkens' (dat zijn wij, mocht u dat nog niet weten) op alle mogelijke manieren de duivel aandoen. Bij sommige van die crapuultjes staat de haat die ze tegen ons koesteren, in hun ogen te lezen.

U kunt toch in alle eerlijkheid toch zelf niet geloven wat u hierboven schrijft, hoop ik?
Heeft u zich al eens tussen die relschoppers begeven? Ik vrees van niet. Volgend keer moet u dat echt eens doen, en d�*n daarna een reactie publiceren. Die zal dan allicht minder naïef en onnozel zijn.
Je persoonlijke aanvallen mag je al achterwege laten. Dat is nergens voor nodig. Jij kan onmogelijk weten wat die relschoppers beweegt. De motieven die jij hen toedicht, zijn louter speculatie van jouw kant. Waarmee ik niet wil gezegd hebben dat het niet mogelijk is dat er relschoppers tussen zitten die rel schoppen om rel te schoppen. Dat zal ongetwijfeld wel het geval zijn.
Oud 1 januari 2009, 13:00   #39
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat een fantasierijke onzin... Alsof Borgerhoutse Marokkanen familie/vrienden hebben in Palestina. Het zou zijn alsof u Borgerhoutse Vlamingen familie/vrienden in Lapland zou toedichten.
Oud 1 januari 2009, 13:21   #40
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat kan hun geen barst schelen.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be