Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 22 april 2004, 16:48   #21
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus
Ik heb altijd achter de kernideeën van het 70-puntenprogramma gestaan en ik blijf daar achter staan. Ik heb ook nooit begrepen wat er fout was of is aan dat programma. OK, er stonden misschien enkele punten in die enige nuance behoefden, doch dat belet niet dat er aan de teneur van het programma iets fout zou zijn. Los van het feit of men het met de inhoud eens is of niet, was het 70-puntenprogramma een verdienstelijke poging om oplossingen aan te reiken voor het vreemdelingenprobleem, terwijl de regeringen het migrantenvraagstuk decennialang hadden laten verrotten. Vanuit de nuchtere en pragmatische vaststelling dat de multiculturele maatschappij een illusie is, beoogde het 70-puntenprogramma een begeleide terugkeer van het overgrote deel van de vreemdelingen, zodat wij er vanaf zouden zijn. [size=6]Het 70-programma had echter ook een uitsproken humanitaire inslag : het wou de nodige middelen vrij maken om de vreemdelingen de kans te geven een nieuw en gelukkig leven te beginnen in hun land van herkomst.[/size] Het niet integraal uitvoeren van het 70-puntenprogramma is een gemiste kans gebleken. Het krampachtig en autoritair opleggen van de multiculturele samenleving heeft er immers alleen maar toe geleid dat het vreemdelingenprobleem geëscaleerd is, terwijl het 70-puntenprogramma beoogde om het vreemdelingenprobleem op te lossen.
[size=6]Het 70-puntenplan is een kei-goed programma.[/size]
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2004, 16:51   #22
Darwin
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Man Utd
waar kan je ergens het zeventig punten programma nog vinden???
Hier : http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=2743
Oud 22 april 2004, 17:06   #23
Beer
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Als ze hier niet te vreden zijn die vreemdelingen,waarom keren ze niet terug.
Hier van hun klooten maken.
Maar ja in hun eigen land is het zo goed niet,en hier hebben ze nog het gerecht aan hun kant.
Dit bewezen op 21 April.
Maar er zijn er die al dat moslim gedoe beu zijn,zeker dat knuffel beleid.
Ik weet indien het niet met woorden is dat het met daden zal zijn.
Oud 23 april 2004, 08:29   #24
headinajar
Banneling

headinajar's schermafbeelding

Standaard

Grappig en absurd is dat 70-puntenplan :

In dat plan staat in het ene punt dat het "eigen volk" op de arbeidsmarkt altijd moet voorrang krijgen en in een ander punt staat dat als vreemdelingen langer dan 5 maanden werkloos zijn ze moeten worden teruggezonden naar "het land van herkomst".

Met andere woorden wil dat gewoon zeggen : Vreemdelingen buiten! Of het nu "goeie" of "slechte" zijn, maakt niks uit...

Dat is maar 1 van de vele voorbeelden die aantonen dat het VB niets anders in gedachten heeft dan de systematische discriminatie van allochtonen. En kom nu niet af dat het niet waar is!
headinajar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2004, 10:41   #25
Attiladehun
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door headinajar
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Attiladehun
Heb ik dan geen gelijk? Toch geen speld tussen te krijgen...
Misschien het feit dat veel van die mensen hier meer thuis zijn dan ginder. Wat volgens mij eerder een Apollo-raket is dan een speld!
Ha neen, want ze doen niks anders dan klagen en zagen. Dus ze voelen zich hier blijkbaar niet thuis...
Maar dan nog: waarom blijven er dan jaarlijks vele duizenden Marokkanen naar hier afzakken? Die weten toch via hun familie hoe 'erg' het hier in Vlaanderen is... Waarom blijven die dan niet ginder? Sterker nog, waarom hebben ze er vele duizenden franken voor over om aan valse documenten te geraken? Blijkbaar willen ze wel allemaal graag naar dit 'racistenhol' komen. Eigenaardig, niet?
Attiladehun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2004, 11:03   #26
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Atilladehun
Ha neen, want ze doen niks anders dan klagen en zagen. Dus ze voelen zich hier blijkbaar niet thuis...
Maar dan nog: waarom blijven er dan jaarlijks vele duizenden Marokkanen naar hier afzakken? Die weten toch via hun familie hoe 'erg' het hier in Vlaanderen is... Waarom blijven die dan niet ginder? Sterker nog, waarom hebben ze er vele duizenden franken voor over om aan valse documenten te geraken? Blijkbaar willen ze wel allemaal graag naar dit 'racistenhol' komen. Eigenaardig, niet?
Als ik in Antwerpen kom hoor ik daar ook steevast geklaag en
gezaag van autochtone medemensen :
het stadsbestuur is corrupt, de vuilzakken zijn te duur, de straat ligt vuil, de bruine geburen verpesten de sfeer, het regent te veel, enzv enzv..
Waarom verhuizen die mensen dan niet, als het toch allemaal slecht is?
Ze kunnen misschien een blanke enclave opstarten
in Brugge of zo waar alles veel properder is en het aantal
bruine mannen minimaal is?
Blijkbaar wonen ze allemaal toch graag in dat 'racistenhol',
net als uw allochtone medemensen.
Er is dus in feite niet echt een verschil.
Eigenaardig?
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2004, 11:24   #27
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Grappig en absurd is dat 70-puntenplan :

In dat plan staat in het ene punt dat het "eigen volk" op de arbeidsmarkt altijd moet voorrang krijgen en in een ander punt staat dat als vreemdelingen langer dan 5 maanden werkloos zijn ze moeten worden teruggezonden naar "het land van herkomst".

Met andere woorden wil dat gewoon zeggen : Vreemdelingen buiten! Of het nu "goeie" of "slechte" zijn, maakt niks uit...

Dat is maar 1 van de vele voorbeelden die aantonen dat het VB niets anders in gedachten heeft dan de systematische discriminatie van allochtonen. En kom nu niet af dat het niet waar is!
Ik dacht dat er nog landen zijn die denken aan het beperken van de "sociale zekerheidstoeristen", zoals Engeland bvb ea. Het gaat er niet om van diegenen die er al zijn buiten te gooien maar de nieuwelingen als voorwaarde op te leggen dat ze na 5 maanden moeten kunnen beginnen met financieel voor zichzelf te zorgen. Als er geen werk is, is er geen werk en moeten we hier niet blijven onder de voet gelopen worden door OCMW-klanten en straatcrapuul.
Ik vrees dat de uitspraak van het gerecht (2104) de" zaken vanaf nu wat scherper zal stellen. Aan goedkoop multicul-gelul heb ik geen boodschap meer.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2004, 11:34   #28
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal
Citaat:
het stadsbestuur is corrupt, de vuilzakken zijn te duur, de straat ligt vuil, de bruine geburen verpesten de sfeer, het regent te veel, enzv enzv..
Eigenaardig?
Dat we in de eeuw waarin we leven een iewat meer multiculturele maatschappij moeten kunnen aanvaarden vind ik prima en normaal. Even prima en normaal vind ik dat het "ontvangende land" het recht moet hebben om volgens zijn noden en mogelijkheden de omvang daarvan t zelf te bepalen, ter bescherming van zijn eigen burgers. Omdat je het nu over Antwerpen hebt: onlangs gelezen dat in sommige lagere scholen er reeds 58% allochtonen zitten... Reken daar maar eens 15 jaar bij en denk eens goed na...
Maar volgens jou moeten we maar vluchten uit ons eigen land wanneer het hier straks "Belgiekistan" is geworden. Allah zij geprezen.
Oud 23 april 2004, 11:57   #29
Man Utd
Burger

Standaard

Bedankt headinajar en darwin
Oud 23 april 2004, 18:16   #30
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev

Tussen haakjes: welke politieke partij heeft er een beter programma in dat verband ? Tenzij we er van uit gaan dat er geen problemen zijn en dat het vanzelf wel zal overgaan... (grapje... of niet...)
Zowat alle andere partijen behalve het VB!
De andere partijen hebben zo goed als geen programma tov de vreemdelingenproblematiek. Als ze het vuur aan de schenen worden gelegd schieten ze eventjes in gang. Nu vlak voor de verkiezingen gaan ze misschien wat stoer doen.
De meeste burgers zijn niet blind, doof en stom...
Oud 23 april 2004, 18:57   #31
Het Skill Effect
Banneling

Het Skill Effect's schermafbeelding

Standaard

De meeste burgers stemmen dan ook niet op het blok.
Het Skill Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2004, 20:05   #32
Darwin
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Skill Effect
Nee, maar meer dan 75% van de burgers stemt wél tègen de SP.a.

Meer dan 75% van de burgers stemt wél tègen de CD&V.

Meer dan 75% van de burgers stemt wél tègen de VLD.

En meer dan 90% van de burgers stemt tègen Agalev.

Oud 24 april 2004, 14:12   #33
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus
Ik heb altijd achter de kernideeën van het 70-puntenprogramma gestaan en ik blijf daar achter staan. Ik heb ook nooit begrepen wat er fout was of is aan dat programma. OK, er stonden misschien enkele punten in die enige nuance behoefden, doch dat belet niet dat er aan de teneur van het programma iets fout zou zijn. Los van het feit of men het met de inhoud eens is of niet, was het 70-puntenprogramma een verdienstelijke poging om oplossingen aan te reiken voor het vreemdelingenprobleem, terwijl de regeringen het migrantenvraagstuk decennialang hadden laten verrotten. Vanuit de nuchtere en pragmatische vaststelling dat de multiculturele maatschappij een illusie is, beoogde het 70-puntenprogramma een begeleide terugkeer van het overgrote deel van de vreemdelingen, zodat wij er vanaf zouden zijn. [size=6]Het 70-programma had echter ook een uitsproken humanitaire inslag : het wou de nodige middelen vrij maken om de vreemdelingen de kans te geven een nieuw en gelukkig leven te beginnen in hun land van herkomst.[/size] Het niet integraal uitvoeren van het 70-puntenprogramma is een gemiste kans gebleken. Het krampachtig en autoritair opleggen van de multiculturele samenleving heeft er immers alleen maar toe geleid dat het vreemdelingenprobleem geëscaleerd is, terwijl het 70-puntenprogramma beoogde om het vreemdelingenprobleem op te lossen.
[size=6]Het 70-puntenplan is een kei-goed programma.[/size]
Inderdaad, het 70-puntenprogramma beoogde een win-winsituatie, terwijl het nefaste multiculbeleid van de opeenvolgende regeringen alleen maar tot een verlies-verliessituatie geleid heeft.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2004, 15:14   #34
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Het 70-puntenplan is een kei-goed programma
Het is nu juridisch bewezen o.a. op basis van dit programma
dat de vzw's van het vlaams blok racistische verenigingen zijn.
Als u dit 70-puntenplan steunt maakt dit van u een racist.
Proficiat. Goed bezig.

En nu de vraag van 1 miljoen : hoe kun je -als je intellectueel eerlijk bent-
moslims demoniseren tot op het paranoide af, terwijl je zelf
geen haar beter bent?
Dat moet je nu eens proberen uit te leggen. Serieus.
Oud 24 april 2004, 17:50   #35
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev
Citaat:

Eigenaardig?
Dat we in de eeuw waarin we leven een iewat meer multiculturele maatschappij moeten kunnen aanvaarden vind ik prima en normaal. Even prima en normaal vind ik dat het "ontvangende land" het recht moet hebben om volgens zijn noden en mogelijkheden de omvang daarvan t zelf te bepalen, ter bescherming van zijn eigen burgers. Omdat je het nu over Antwerpen hebt: onlangs gelezen dat in sommige lagere scholen er reeds 58% allochtonen zitten... Reken daar maar eens 15 jaar bij en denk eens goed na...
Maar volgens jou moeten we maar vluchten uit ons eigen land wanneer het hier straks "Belgiekistan" is geworden. Allah zij geprezen.
Ondertussen verneem ik dat onze vriend Abou Jahjah het helemaal met de bovenstaande zin eens is: autochtone Belgen die niet kunnen leven in een multiculturele omgeving moeten het land maar verlaten...
We zijn goe bezig...
Oud 24 april 2004, 18:39   #36
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
We zijn goe bezig...
Heel juist. Beide kanten moeten zich aanpassen.
Geef het nog eens 50 jaar dan is het probleem
wel opgelost.

We zullen dan nog eens spreken. 8)
Oud 24 april 2004, 23:46   #37
Ben Patriot
Burger

Standaard

De Belgische premier Verhofstadt heeft nu dan ook gereageerd op het voorlopige vonnis van het Belgische arrest, onder andere met de opmerking dat niet de kiezers van het Blok racisten zijn.
Waarmee hij expliciet eigenlijk bedoeld dat de partijtop van het Vlaams Blok dat wel zou zijn.

Nou ehhhhh, die Belgische premier is een leugenaar eerste klas, maar goed dat heeft die hoogblonde ex-miss België Anke Vandermeersch (overgelopen van de Vlaamse VVD, daar dus VLD naar het Vlaams Blok)
mij al geleerd op een congres.

Zij vertelde inzake welke beleidspunten Verhofstadt liegt!!

Eén was inzake (ik weet niet meer welke twee zaken zij voor de derde zaak uitsprak, maar verzin er maar twee) Verkeer, waarbij om aan te geven dat dit zaak 1 was haar duim de lucht inging

Twee was inzake Vlaamse autonomie, waarbij om aan te geven dat dit zaak 2 was haar wijsvinger de lucht inging

Drie was inzake Vreemdelingen, waarbij zij tijdens het uitspreken van dat woord en aan te geven dat dit zaak 3 was haar derde vinger, dus middelvinger de lucht inging tot grote hilariteit van de ± 2.000 aanwezigen die zo´n beetje lagen te schuddebuiken van het lachen!!

Oké Verhofstadt, wellicht zijn niet de nu bijna alle 800.000 Vlamingen, even fel, maar ze zijn zeker tot grote spijt van Verhofstadt en handlangers geen aanhangers van de multi-cul turele samenleving, en al helemaal niet voor een Europese variant van de islam.

Zijn we dan toch racist?????

Maakt nul komma uit, dat u dat maar weet!!

Racist??
Oké dan tot in de kist!!

LIEVER RACIST DAN LAND- EN VOLKSVERRADER!!
Ben Patriot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2004, 08:45   #38
Attiladehun
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Eigenaardig?
Helemaal niet. Waarom zou ik moeten weggaan uit een buurt waar ik al van mijn geboorte woon? Heb ik de buurt verpest?
En trouwens: ik ben ook maar een zeer bescheiden levend burger, ik kan het mij gewoon niet permitteren om te verhuizen...
Moet ik nu gestraft worden omdat ik niet genoeg geld heb om een villa in Brasschaat ofzo te kopen?
Ge zijt toch wel een heel hautain en elitair manneke, hoor...
Oud 25 april 2004, 08:52   #39
Attiladehun
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
We zijn goe bezig...
Heel juist. Beide kanten moeten zich aanpassen.
Geef het nog eens 50 jaar dan is het probleem
wel opgelost.

We zullen dan nog eens spreken. 8)
Kijk, hier zie je dus het grenzeloos egoïsme van de multikullers tentoongespreid. 'Binnen vijftig jaar'? Dan zijn wij toch dood. Maar de volgende generatie, diegenen die nu kind zijn of geboren worden? Hoe gaan die het hebben als de multikul zou ontaarden? Daar denkt parcifalleke niet aan... Hallucinant gewoon...
(cfr.:Louis XIV:'Après moi, le déluge!')
Oud 26 april 2004, 09:03   #40
headinajar
Banneling

headinajar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Skill Effect
Nee, maar meer dan 75% van de burgers stemt wél tègen de SP.a.

Meer dan 75% van de burgers stemt wél tègen de CD&V.

Meer dan 75% van de burgers stemt wél tègen de VLD.

En meer dan 90% van de burgers stemt tègen Agalev.

en meer dan 75% van de burgers stemt dus tegen het Blok...
headinajar is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be