Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 maart 2009, 11:00   #21
bentje
Parlementsvoorzitter

bentje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Félicien Bwanatongo Bekijk bericht
Ewel, in het feit dat FDW en co nog steeds met LDD een Forza Fiasco willen vormen, ondanks het feit dat die andere FF-partner openlijk zegt dat hij het VB wil kapotmaken en dat naties en grenzen niet meer van deze tijd zijn. Waarom zijn FDW en co dan niet oprecht gewoon radicaal tegen LDD?
Ze wilden in zee gaan met wat LDD vertelde te zijn, maar nadat hij (en zijn partij) gedraaid is met de eerste wind die kwam opzetten, vind hij het klote dat het droombeeld van LDD niet is wat het leek te zijn, anders had er zich misschien een rechts front kunnen vormen.
Lijkt mij volkomen normaal, en als je het mij vraagt IS het ook jammer.
Oud 5 maart 2009, 11:20   #22
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Jullie salespitch verandert ook nooit...
Blijkbaar is rechtlijnigheid een nieuw fenomeen voor liberalen.
Oud 5 maart 2009, 12:23   #23
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forzaflandria Bekijk bericht
Toch eerlijk van die Filip dat hij voor de verkiezingen durft toe te geven dat zijn partij op verlies staat. Ik zie maar weinig politici dat doen.
Dat is strategie man. Als je 19 % had en je brult van zeker 5% te winnen en het worden er uiteindelijk maar 2 dan spiegelen ze dat onmiddellijk al af alsof je 3% verloren hebt. Dus kun je beter zeggen van 30% te gaan verliezen, als het dan 5 % blijkt te zijn dan bekijken ze het misschien alsof ge 25% gewonnen hebt.

Zo gaat het toch bij alle partijen. Als ze uiteinde winst boeken kan het heest niet op en als ze verlies boeken dan moet ge dat altijd relativeren want eigenlijk is dat geen verlies maar hebben nog gewonnen wat ze hadden verwacht van meer te verliezen,...of zoiets. Snapt ge 't.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2009, 12:32   #24
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ewel, in het feit dat FDW en co nog steeds met LDD een Forza Fiasco willen vormen, ondanks het feit dat die andere FF-partner openlijk zegt dat hij het VB wil kapotmaken en dat naties en grenzen niet meer van deze tijd zijn. Waarom zijn FDW en co dan niet oprecht gewoon radicaal tegen LDD?
Als het over grenzen gaat die niet van kracht zijn bedoeld men steeds de grenzen van Vlaanderen. Allemaal dikke flauwe kul jongen. Wat zijn grenzen? Daar waar het jouwe eindigt en het mijn begint dat is een grens. De omheining van het Koninklijk paleis vb. is ook een grens. Probeer jij je binnen die grens maar eens je tentje op te zetten, we zullen dan eens zien of grenzen niet meer van deze tijd zijn.

Grenzen zijn er altijd al geweest vanaf toen dat ze konden pissen en grenzen zullen er altijd zijn en iedereen die dat probeert te loochenen is ofwel oer dom of een dikke vette leugenaar.
Oud 5 maart 2009, 12:37   #25
peace.police
Burger

peace.police's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar peace.police
Standaard

grenzen???
ik ga samen met mijn hond plassen...
meestal breiden we ons territorium dan uit...
prikkeldraad muren of brievenbussen

in de wereld van peace.police zijn er géén grenzen
en zullen er nooit komen!

groeten van pieter de coninck
peace.police is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2009, 12:45   #26
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
SLUIT DAN BIJ ONS AAN!

De liberaal-extremist Dedecker zegt openlijk dat hij in de politiek is gestapt om "extreem-rechts" (hij bedoelt daarmee het VB) kapot te maken.

Waarom zijn dan nog steeds zo veel VB'ers met snul Dewinter op kop zo pro Forza Flandria met LDD????

De liberaal-extremist Dedecker zegt openlijk dat hij grenzen iets uit het verleden vindt en dat we nu in een geglobaliseerde wereld leven waar grenzen en naties niet meer in passen.

Waarom willen dan nog steeds zo veel VB'ers (en enkele N-VA'ers) met snul Dewinter op kop zo pro Forza Flandria met LDD???
Jezus man, net zoals de BUB en het FDF heeft uw liliputter-partijtje veel noten op haar zang, terwijl ze slechts 0,001% van de bevolking vertegenwoordigt. Nu ja, je doet maar.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2009, 12:45   #27
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Sorry, ik dacht te lezen dat het bedrog, onduidelijkheid en hypocrisie u hoog zat bij het Vlaams Belang. Vandaar ook dat ik vroeg waarin het Vlaams Belang onduidelijk geweest is of waar ze jou of haar kiezers heeft bedrogen?

Paulus.
Simpel paulus. Het bedrog zit hem helemaal niet bij het VB maar bij de andere partijen. Het bedrog heeft zelfs een naam,...het heet Cordon Sanitair.

Ofwel is het VB een partij die geen recht heeft van te bestaan en dan dient ze buiten de wet gesteld te zijn ofwel is het VB een reglementair erkende partij en dan zijn het zij die zich schuldig maken aan het hanteren van een Cordon, dat X % van de bevolking hun stem negeert, die in strijd is met de democratie

Dus als men wil beweren dat het VB fout is, dan vraag ik mij af hoe dit zich vertaalt naar de anderen partijen toe. Allemaal buiten de wet stellen?

Laatst gewijzigd door Garry : 5 maart 2009 om 12:47.
Oud 5 maart 2009, 13:19   #28
Grinderman
Vreemdeling

Grinderman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Simpel paulus. Het bedrog zit hem helemaal niet bij het VB maar bij de andere partijen. Het bedrog heeft zelfs een naam,...het heet Cordon Sanitair.

Ofwel is het VB een partij die geen recht heeft van te bestaan en dan dient ze buiten de wet gesteld te zijn ofwel is het VB een reglementair erkende partij en dan zijn het zij die zich schuldig maken aan het hanteren van een Cordon, dat X % van de bevolking hun stem negeert, die in strijd is met de democratie

Dus als men wil beweren dat het VB fout is, dan vraag ik mij af hoe dit zich vertaalt naar de anderen partijen toe. Allemaal buiten de wet stellen?
Ik zie het bedrog niet als men niet regeert met een partij die 25% van de stemmen haalt. In andere landen gebeurt het toch ook dat een bepaalde partij 40% van de stemmen haalt en dat die uiteindelijk niet in de coalitie zit en dit is dan omdat er een meerderheid kan gevormd worden door partijen die denken in die combinatie meer programmapunten te kunnen realiseren dan in een samenwerking met een partij waar ze minder mee gemeen hebben.

Het resultaat van het cordan sanitair is dat het VB zich in een slachtofferrol kan steken. De fout die men gemaakt heeft is ooit te spreken over een cordon sanitair (misschien wel om de franstaligen gerust te stellen 20 jaar geleden ofzo) men had gewoon moeten zeggen dat ze met iedereen onderhandelen en dan op basis van het programma een regering vormen. Dan was er ook nooit een regering met het VB geweest en was de slachtofferrol minder uitgesproken.
Grinderman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2009, 13:20   #29
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Volgens mij kun je inderdaad geen democratisch verkozen partij in een cordon duwen zonder de democratie te verkrachten.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2009, 13:41   #30
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forzaflandria Bekijk bericht
Toch eerlijk van die Filip dat hij voor de verkiezingen durft toe te geven dat zijn partij op verlies staat. Ik zie maar weinig politici dat doen.
Noem hem gerust Flip de onnozelaar.

Ja, onnozelaar, iemand die de linksen begint na te praten, van ja het VB gaat verliezen is een onnozelaar.

Het volstaat nog niet dat de linksen hun eigen leugens gaan geloven, onnozele Flip gaat ze nu ook nog geloven en verkondigen...

Arm Vlaanderen.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2009, 14:47   #31
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grinderman Bekijk bericht
Ik zie het bedrog niet als men niet regeert met een partij die 25% van de stemmen haalt. In andere landen gebeurt het toch ook dat een bepaalde partij 40% van de stemmen haalt en dat die uiteindelijk niet in de coalitie zit en dit is dan omdat er een meerderheid kan gevormd worden door partijen die denken in die combinatie meer programmapunten te kunnen realiseren dan in een samenwerking met een partij waar ze minder mee gemeen hebben.

Het resultaat van het cordan sanitair is dat het VB zich in een slachtofferrol kan steken. De fout die men gemaakt heeft is ooit te spreken over een cordon sanitair (misschien wel om de franstaligen gerust te stellen 20 jaar geleden ofzo) men had gewoon moeten zeggen dat ze met iedereen onderhandelen en dan op basis van het programma een regering vormen. Dan was er ook nooit een regering met het VB geweest en was de slachtofferrol minder uitgesproken.
Nee want dan was er geen slachtofferrol geweest. Men vormt geen coalitie met het VB omwille van verschillen van standpunten want andere partijen hebben gaandeweg standpunt na standput van het VB overgenomen. Bovendien is er een heel grote binding tussen de standpunten van bepaalde partijen en het VB. Men vormt geen Coalitie met het VB omwille van onderlinge akkoorden hieromtrent. Akkoorden die gesloten werden door links uit vrees voor de enige en echte Belgische staatsvijand, vandaar dat ondemocratische Cordon.

In tegenstelling tot wat men gehoopt had is het juist het Cordon dat het VB groot gemaakt heeft. Men is vergeten dat een Cordon in twee richtingen werk. Het moest hen beschermen tegen het VB maar tevens beschermde het het VB tegen het aangaan van regeringsbesluiten die indruisen tegen haar eigen programma.
Oud 5 maart 2009, 15:30   #32
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Heel dat forza flandria gedoe is zever, omdat geen van de partijen haar programma wil overboord gooien.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2009, 15:41   #33
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Heel dat forza flandria gedoe is zever, omdat geen van de partijen haar programma wil overboord gooien.
Maar nee. Veel van hun programma’s zijn best verenigbaar, het is alleen als je hard en dikwijls roept dat er ergens een pestlijder zit dat op termijn iedereen gaat geloven dat die echt de pest heeft en dat men er dan liever van uit de buurt wil blijven al was het maar om er niet mee vereenzelvigd te worden, ziet ge.
Oud 5 maart 2009, 15:44   #34
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Jezus man, net zoals de BUB en het FDF heeft uw liliputter-partijtje veel noten op haar zang, terwijl ze slechts 0,001% van de bevolking vertegenwoordigt. Nu ja, je doet maar.
welke partij?
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2009, 15:44   #35
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Dan moet je mij maar eens uitleggen hoe hardcore liberalisme verenigt kan worden met het traditionele Vlaams-nationalisme. Die twee zijn inherent tegenstrijdig.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2009, 15:49   #36
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Blijkbaar is rechtlijnigheid een nieuw fenomeen voor liberalen.
Juist. Liberalen gaan met hun tijd mee en bedenken nieuwe oplossingen voor nieuwe situaties.

Solidaristen daarentegen zijn gewoon consequent tegen waar liberalen voor staan. Veel meer is het niet.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2009, 15:50   #37
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Dan moet je mij maar eens uitleggen hoe hardcore liberalisme verenigt kan worden met het traditionele Vlaams-nationalisme. Die twee zijn inherent tegenstrijdig.
Och dat valt allemaal nog te bezien.

Buiten dat de ene Royalisten zijn en de andere Republikeinen zie ik weinig verschil.
Oud 5 maart 2009, 15:53   #38
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Juist. Liberalen gaan met hun tijd mee en bedenken nieuwe oplossingen voor nieuwe situaties.

Solidaristen daarentegen zijn gewoon consequent tegen waar liberalen voor staan. Veel meer is het niet.
Dat van mee gaan met hun tijd

Volgens mij zijn ze eerder in de vroege middeleeuwen blijven hangen. Als ge dat mee gaan met uwen tijd noemen wil. Jawadde!!!
Oud 5 maart 2009, 15:55   #39
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat van mee gaan met hun tijd

Volgens mij zijn ze eerder in de vroege middeleeuwen blijven hangen. Als ge dat mee gaan met uwen tijd noemen wil. Jawadde!!!
Het liberalisme is ontstaan naar aanleiding van de Verlichting. Dat is de neorenaissance.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2009, 16:07   #40
Grinderman
Vreemdeling

Grinderman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee want dan was er geen slachtofferrol geweest. Men vormt geen coalitie met het VB omwille van verschillen van standpunten want andere partijen hebben gaandeweg standpunt na standput van het VB overgenomen. Bovendien is er een heel grote binding tussen de standpunten van bepaalde partijen en het VB. Men vormt geen Coalitie met het VB omwille van onderlinge akkoorden hieromtrent. Akkoorden die gesloten werden door links uit vrees voor de enige en echte Belgische staatsvijand, vandaar dat ondemocratische Cordon.

In tegenstelling tot wat men gehoopt had is het juist het Cordon dat het VB groot gemaakt heeft. Men is vergeten dat een Cordon in twee richtingen werk. Het moest hen beschermen tegen het VB maar tevens beschermde het het VB tegen het aangaan van regeringsbesluiten die indruisen tegen haar eigen programma.
Men is inderdaad op sommige punten naar rechts opgeschoven en dus in de richting van het VB maar om nu te zeggen dat ze standpunt na standpunt van het VB hebben overgenomen vind ik toch te ver gaan. Qua vreemdelingen bvb. is de vlaamse consensus zeker naar rechts opgeschoven maar het staat toch nog altijd mijlenver af van wat het VB voorstelt. Ok er is discussie over een hoofddoek hier en daar maar veel verder dan dat gaat het toch niet? Over het communitaire is er zeker ook een vlaamse reflex tegenwoordig of die te danken is aan het VB denk ik eigenlijk niet, die is eerder te danken aan de franstaligen in mijn ogen.

Dat het VB groot is geworden mede dankzij het cordon ben ik met u eens.
Grinderman is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be