![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is toch wat vreemd dat op een moment dat de Vlaamse regering onvoldoende middelen heeft om voor voldoende en betaalbare kinderopvang te zorgen en Vlaamse gezinnen in Brussel camperen om een plaats te kunnen bekomen in het Nederlandstalige onderwijs in Brussel men er geen graten in ziet om (hoger) kindergeld te betalen in heel Brussel. Nu Franstaligen kloten mag iets kosten voor Dewever neem ik aan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat na de vorige flaters, ze wel degelijk pro en kontra overwogen hebben.
Deze belofte, namelijk te ijveren voor een overheveling van de kinderbijslag naar Vlaanderen, maakt hen al te gemakkelijk tot een schietschijf voor andere partijen, als ze ooit hun kar zouden keren. Ze wisten van dit "nadeel", maar na wikken en wegen hebben ze gekozen voor het "voordeel" van een finansiële belofte (ze hebben dan ook een grote nood aan positieve berichten ...).
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mij doet dat denken aan de reden waarom Vlamingen verfransten destijds in Brussel: om op te klimmen op de sosiale ladder, want die boerentaal ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ach zo, en dan gaan de Vlamingen nu even iets gelijkaardigs doen? Om op te klimmen op die zogeheten sociale ladder (what the fuck) moeten mensen maar intekenen op de Vlaamse kinderbijslag? En wie dat niet doet, tja, dikke pech, ge had maar beter moeten weten.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. Laatst gewijzigd door Txiki : 14 mei 2009 om 21:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Onze mening daarover
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() Een kind is een kind en moet gelijke kansen krijgen en ik vind het vreselijk dat politici zover gaan dat ze beginnen discrimineren van o.a. Waalse & Brusselse kindjes. Toont aan hoe ziek dit land en de politici zijn.
Ik hoop dat ze de boel aanklagen net als met die zorgverzekering waar veel mensen werden bij uitgesloten. Laatst gewijzigd door BlueThunder : 14 mei 2009 om 21:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Denk dat het dus weldegelijk gaat over de Vlaamse regio en niet over de Vlaamse gemeenschap. En Brussel valt onder het regionale bestuur van het hoofdstedelijke gewest en niet onder de bevoegdheid van de Vlaamse regionale regering. Brusselaars krijgen deze verhoogde bijslag dus niet. Het gaat trouwens niet om een verhoging van de kinderbijslag, maar om een afschaffing van de verminderingen uit het verleden in de kinderbijslagen voor alle gezinnen en niet enkel voor de doppers, invalide en laag verdieners. [quote]De liberalen pleiten voor een Vlaams eenheidsstelsel van kinderbijslag, met gelijke bijdragen voor elk kind, los van het statuut van de ouders/QUOTE] Het gaat er dus over dat de Vlaamse regering elk eerste kind terug het kindergeld van 105 € wil geven in plaats van 94€. En de halvering van de leeftijdstoeslag voor een 1ste en 2de kind willen afschaffen voor alle kinderen Het gaat dus om een totaal bedrag van slecht 50€ voor een student van 18 jaar, voor jongere kinderen gaat het zelfs over slechts een kleine 11€ Bij een gezin met 3kinderen ( 12, 16, 18 jaar) zou het dus een vermeerdering geven van 100€ op het kindergeld. Binnen een gezin is die 100€ uiteraard steeds welkom, maar het gaat dus niet over bedragen om over te staan roepen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Het valt alleen moeilijk uit te leggen dat Franstaligen in de randgemeenten die geen Nederlands spreken, dat niet willen spreken en niet zullen spreken verplicht zullen zijn om Vlaams kindergeld te krijgen omdat ze in Vlaanderen wonen en maar ook op geen enkel moment gedwongen kunnen worden om Nederlands te spreken of zichte "integreren" om in aanmerking te komen voor dat kindergeld daar waar een paar kilometer verder in Brussel het aanbieden van Vlaams kindergeld voor alles en iedereen die de moeite wil doen om hun handtekening te zetten onder een tekst die ze al dan niet kunnen lezen wel een "vervlaamsend" effect zou kunnen hebben. Of wat ga je doen. Examens Vlaming-zijn organiseren in Brussel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alsof het bedrag centraal staat in de discussie...
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Euh, zoiets zie ik niet meteen staan in de verschillende voorstellen die her en der vanuit Vlaamse hoek op tafel gelegd worden.
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
er mag diskriminasie zijn tussen een kind uit Terneuzen of Tilburg, en een kind uit Stekene of Lommel; er mag diskriminasie zijn tussen een kind uit Roubaix of Charleville-Mizerie, en een kind uit Moeskroen of Bouillon; maar tussen een Vlaams of een Waals kind .... is dat helemaal anders. Hoe ziekelijk ??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op dit moment kunnen ze dat ook niet aangezien men geen onderscheid kan/mag maken tussen "Vlamingen" en "anderen" in Brussel cf de aanvullende Vlaamse zorgverzekering. Vandaag doen ze dit door enkel Nederlandstalige informatie te voorzien. As such is dat niet een probleem omdat het vandaag de mensen geld kost. Als ze straks het Vlaams kindergeld een pak wil verhogen dan zal dat de mensen niet tegenhouden om zich in te schrijven. Mensen zijn meestal creatief als ze een euro meer kunen verdienen, zeker als ze daarvoor geen inspanningen moeten doen. Nu vandaar dat NVA een subnationaliteit wil invoeren en CD&V een "gemeenschapskeuze" (institutioneel sectarisme) SP.a en VLD kopstukken in Brussel zijn daar echter absoluut tegen. Ik weet niet wat hun partijen daarvan denken maar ik kan me niet voorstellen dat ze dat zullen zien zitten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook in de Kempen zijn er scholen waar je er als eerste bij moet zijn of er is geen plaats meer, maar hier kamperen de mensen daarvoor nog niet weken lang op voorhand voor de scholen. Maar kijkt men gewoon uit naar een andere school. Het kamperen gebeurd trouwens niet enkel voor Vlaamse scholen in de Brusselse rand, maar ook in andere regio's. Dit kamperen is trouwens bij wet verboden, want het valt onder het wild kamperen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ge weet natuurlijk wel dat er stemmen opgegaan zijn om kinderen in te schrijven in een Vlaamse school in Brussel, dat men graag heeft dat er thuis toch Nederlands gesproken kan worden. Dat doet men namelijk in het belang van het kind. Wel heel begrijpelijk vind ik. Anderzijds: er bleken dus ouders zo radeloos, dat ze hunne kleine inschreven in een Vlaamse school, terwijl ze beiden geen bal Vlaams verstonden ... die moeten toch serieus in de rats gezeten hebben hé ??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door solidarnosc : 14 mei 2009 om 22:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Formulierke ondertekenen. Wie? De vader of de moeder? Of beide? Het voorstel van de N-VA gaat veel verder dan louter een papierke ondertekenen. Als N-VA-kiezer zou je dat toch wel moeten weten, vind ik.
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |