Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 juni 2009, 22:19   #21
Burkide
Europees Commissaris

Burkide's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
kostte mij eens 65 euro.
Was de officiële reden dat je op straat een pint dronk () of iets als 'overlast'?

In ieder geval ben ik dan blij dat ik nooit student in Leuven geweest ben.
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2009, 22:20   #22
Infowarrior
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Ik heb 2 jaar geleden een boete gekregen in leuven omdat ik fietste op het fietspad langs de verkeerde kant van de ring. 50 euro kostte me dat grapje, omdat ik zogezegd de automobilisten in gevaar bracht
Terecht!
Infowarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2009, 22:22   #23
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burkide Bekijk bericht
Was de officiële reden dat je op straat een pint dronk () of iets als 'overlast'?
dat was de officiele reden ja (van overlast was hoegenaamd geen sprake). Ik was rustig met een kameraad over de oude markt aan het slenteren en blijkbaar hadden ze mij gezien met camera's. Zodoende werd de dichtstbijzijnde patrouille op ons afgestuurd.
Niet normaal. Ik heb niks tegen wat blauw op straat, maar laat die mensen toch nuttig werk doen aub.

Laatst gewijzigd door Ambiorix : 16 juni 2009 om 22:23.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2009, 22:23   #24
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
dat was de officiele reden ja. Ik was rustig met een kameraad over de oude markt aan het slenteren en blijkbaar hadden ze mij gezien met camera's. Zodoende werd de dichtstbijzijnde patrouille op ons afgestuurd.
Niet normaal. Ik heb niks tegen wat blauw op straat, maar laat die mensen toch nuttig werk doen aub.
Doen ze dat om de studenten weg te doen?

Men zou er meer actie tegen moeten ondernemen. Eens 500 valse oproepen op een nacht doen ofzo.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2009, 22:32   #25
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Doen ze dat om de studenten weg te doen?

Men zou er meer actie tegen moeten ondernemen. Eens 500 valse oproepen op een nacht doen ofzo.
Volgens mij is het gewoon om de stemmen van de "autochtone" Leuvenaar te doen, en aangezien studenten geen domicilie en dus stemrecht hebben.. Wel jammer m.i. omdat men er toch 5/7 dagen verblijft en een derde van de populatie uitmaakt.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2009, 22:36   #26
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Volgens mij is het gewoon om de stemmen van de "autochtone" Leuvenaar te doen, en aangezien studenten geen domicilie en dus stemrecht hebben.. Wel jammer m.i. omdat men er toch 5/7 dagen verblijft en een derde van de populatie uitmaakt.
De autochtone Leuvenaar schijnt een kalotige burger te zijn. Dus ja, zal wel pakken zeker?
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2009, 22:42   #27
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
De autochtone Leuvenaar schijnt een kalotige burger te zijn. Dus ja, zal wel pakken zeker?
Bwa, de helft zijn ex-studenten die zijn blijven plakken, of nakomelingen daarvan (zoals ik).
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2009, 10:20   #28
studentje
Burger

studentje's schermafbeelding

Standaard

Tobback heeft inderdaad goede dingen gedaan maar nu is hij echt te ver gegaan. Ga maar eens op een doordeweekse dag kuieren door de straten, dan zal je merken dat er nog enkel allochtone bewoners van Leuven in de straat geparkeerd staan (met een bewonerskaart). De rest staat er gewoon niet meer...

Studenten kunnen bij mijn weten géén bewonerskaart verkrijgen want ze zijn er niet gedomicilieerd.
studentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2009, 10:43   #29
An Arkos
Minister

An Arkos's schermafbeelding

Standaard

En dan hebben we het niet eens over de prestigeprojecten, zoals devernieuwing van het station, chique dinges enzo, maar het hele martelarenplein is bijna leeg, je fiets er zetten mag niet, skaten zéker niet en als je er te lang blijft staan/zitten komen de flikken je wegjagen.
Een groot nutteloos plein dus.
Oud 17 juni 2009, 10:55   #30
studentje
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos Bekijk bericht
En dan hebben we het niet eens over de prestigeprojecten, zoals devernieuwing van het station, chique dinges enzo, maar het hele martelarenplein is bijna leeg, je fiets er zetten mag niet, skaten zéker niet en als je er te lang blijft staan/zitten komen de flikken je wegjagen.
Een groot nutteloos plein dus.
En dan vergeet je nog dat enorm project dat iedereen in zijn brievenbus ontvangen heeft (een brochure van enkele tientallen bladzijden in duur papier). De naam van dat project ontsnapt me nu maar zou het kunnen dat het Leuven-Noord heet? Al het parkeergeld gaat zeker daar naar toe, om de drukkosten van die brochure te kunnen betalen
Oud 17 juni 2009, 11:20   #31
An Arkos
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door studentje Bekijk bericht
En dan vergeet je nog dat enorm project dat iedereen in zijn brievenbus ontvangen heeft (een brochure van enkele tientallen bladzijden in duur papier). De naam van dat project ontsnapt me nu maar zou het kunnen dat het Leuven-Noord heet? Al het parkeergeld gaat zeker daar naar toe, om de drukkosten van die brochure te kunnen betalen
Just, de onwtikkeling van de vaartkom. Het moet een mix worden tussen dure woningen winkels, een hotel en sociale woningen, maar op de plannen zijn geen sociale woningen te bespeuren.
Oud 17 juni 2009, 19:49   #32
Valentine Julien
Burgemeester

Stuur een bericht via Skype™ naar Valentine Julien
Standaard

In de vaartkom moesten alle woonboten weg...
Nu liggen er jachtjes

Alles voor de rijken in Leuven

Voorstellen van Groen en wonen en werken om nieuwe projekten te schoeien op ecologische basis en sociale economie of duurzame energie ......

Het stadhuis, njet, het nieuwe kringloopcentrum, njet

Wat heeft de burger aan zo een gigantisch duur station? en al die mega gebouwen achter in Kessel lo?
Jonge mensne vluchten weg iut een onbetaalbaar leuven...

Het is mooi maar ... vreemde beslissingen voor een 'sociaal' bestuurde stad...

De boetes in Leuven brengen veel op, helaas is het interessante artikel op Leuven centraal weg over de verdeling van het boetegeld in Belgie ... waar de burgemeester over klaagt... Hij krijgt minder uit de pot dan hij erin steekt...
Een aktie op facebook leverde 5000 handtekeningen op ene paar dagen tijd tegen de megafietsboetes! Wat is daar van gekomen?

Overgeven op straat: 150 euro
En zeker opppassen met pintjes op straat dat mag niet in de zomer
dan ga je mee naar het buro net als in Iran....

Concurentie voor de terrassen?

Dit valt onder de Gaswetten en die zijn een nationaal fenomeen:

http://www.indymedia.be/nl/node/25144

Hopelijk komt er nieuw jong bloed binnen kort in Leuven.
Mij zien ze er niet meer.

Toch een positief punt?
De plantsoendienst!!
Die doet heel mooi werk.
Bedankt!

vooral die Palmen op het stella plein...

Laatst gewijzigd door Valentine Julien : 17 juni 2009 om 19:57.
Valentine Julien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2009, 20:19   #33
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valentine Julien Bekijk bericht
Een aktie op facebook leverde 5000 handtekeningen op ene paar dagen tijd tegen de megafietsboetes! Wat is daar van gekomen?
Megaboetes? Heb je het over dat gehalveerde tarief dat Tobback bekomen heeft bij het parket?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos Bekijk bericht
correctie, niet 'in plaats van', maar 'ook'. En je bent de camera's en de stadswachten vergeten en de flikken in burger die je beboeten als je met een pint op straat staat.
Enkel tussen middernacht en acht uur 's ochtends, dacht ik.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burkide Bekijk bericht
[buikgevoel]Goed zo. Doodknijpen, die kalotenunief![/buikgevoel]
Maar dan hebben wij in Vlaanderen geen unief die naam waardig meer.

Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 17 juni 2009 om 20:32.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2009, 08:36   #34
studentje
Burger

Standaard

De jachten in de vaartkom...daar staan er momenteel een aantal van te koop (de crisis is toch nog voor iets goed).

Momenteel is er ook een studentenconcentratie aan de gang heb ik de indruk. De REGA is verhuist (al dan niet verplicht) naar de campus van Gasthuisberg. Als ik mij niet vergis zijn er nog andere gebouwen gesloten met een studentenverhuis naar campus gasthuisberg tot gevolg.
Oud 18 juni 2009, 09:09   #35
Jennes
Banneling

Standaard

De politiemacht die werd opgetrommeld nav de NSV-betoging en het post-Bologna-akkoord deed althans vermoeden wat je titel suggereert.

Verder sluit ik aan bij enkele voorgaande posts: Tobback kan vragen wat hij wil in Leuven. Leuven zal altijd blijven bestaan (voor de mierenneukers: neen, niet als het geannexeerd wordt neen en ook niet als de KUL om de één of andere reden ten onder gaat, maar dat zie ik nu niet als de normale gang van zaken) en zijn aantrekkingskracht behouden, omdat de KUL die toch nog steeds als beste univ van het land beschouwd wordt hier gesitueerd is.

Laatst gewijzigd door Jennes : 18 juni 2009 om 09:11.
Jennes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2009, 10:40   #36
An Arkos
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Enkel tussen middernacht en acht uur 's ochtends, dacht ik.

Zijn er andere tijdstippen waarop je bier kunt drinken?
Oud 18 juni 2009, 12:30   #37
His Majesty King Mob
Vreemdeling

His Majesty King Mob's schermafbeelding

Standaard

Zijn er tijdstippen waarop je géén bier kunt drinken?

(Consumptie van alcohol op straat is in Leuven inderdaad verboden van 00:00 tot 08:00. Voor verplaatsingen heb ik altijd een baxter bij die ik in mijn binnenzak kan verbergen )

Naar aanleiding van de Leuvense Autovrije Zondag (waarop er dus gewoon auto's mogen rijden in de stad) wordt er opgeroepen tot een feestelijke optocht die zal vertrekken op de binnenring, een soort Reclaim The Streets Light heb ik de indruk. Linkje hier. Kan leuk worden. Lekker spannend ook, als Tobback hierop reageert zoals op elke onaangevraagde betoging en er een legertje relflikken op af stuurt.

Laatst gewijzigd door His Majesty King Mob : 18 juni 2009 om 12:31.
His Majesty King Mob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2009, 13:09   #38
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door His Majesty King Mob Bekijk bericht
Lekker spannend ook, als Tobback hierop reageert zoals op elke onaangevraagde betoging en er een legertje relflikken op af stuurt.
Tobback staat aan het hoofd van de algemene reserve van de federale politie? Een mens leert hier alle dagen bij.

Trouwens, je kan een betoging ook gewoon aanvragen hoor. Hoeveel heeft Tobback er op al die jaren geweigerd? Toch bijna geen.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 18 juni 2009 om 13:09.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2009, 14:11   #39
His Majesty King Mob
Vreemdeling

His Majesty King Mob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Tobback staat aan het hoofd van de algemene reserve van de federale politie? Een mens leert hier alle dagen bij.

Trouwens, je kan een betoging ook gewoon aanvragen hoor. Hoeveel heeft Tobback er op al die jaren geweigerd? Toch bijna geen.
Als burgemeester kan hij de bijstand van de federale politie of de krijgsmacht vorderen wanneer hij dat nodig acht. Mocht u mijn drang tot poëtische overdrijving al dan niet moedwillig geïnterpreteerd hebben als een gebrek aan kennis van zaken: geen zorgen, we kennen elkaar nog niet zo goed natuurlijk

Wat aanvragen betreft: dat is een optie, en misschien zullen de mensen achter die optocht het alsnog doen. Tobback zal inderdaad zeer zelden een optocht verbieden wanneer ze onder zijn voorwaarden gebeurt.

Maar face it, ze hebben het maandenlang met veel moeite en geduld volgens de regeltjes gespeeld en het resultaat is dat ze vlak na de verkiezingen alsnog op grove wijze aan de kant werden geschoven door het stadsbestuur, dat zich plots herinnert dat het nog andere belangen te verdedigen heeft. Nu zouden ze aan datzelfde stadsbestuur moeten vragen of ze dan alstublieft toch even mogen protesteren tegen die schandalige behandeling?

Moest ik in hun plaats zijn, ik zou er in zo'n geval toch even ferm mijn voeten aan vegen (geheel geweldloos, voor alle duidelijkheid).
His Majesty King Mob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2009, 15:34   #40
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door His Majesty King Mob Bekijk bericht
Als burgemeester kan hij de bijstand van de federale politie of de krijgsmacht vorderen wanneer hij dat nodig acht.
Hopla, de krijgsmacht vorderen: nu zit je in het vaarwater van de gouverneur. De bevoegdheid van een burgemeester gaat niet veel verder dan toezicht op de navolging van regels, die ze in veel gevallen niet eens begrijpen. Hier is de burgemeester hooguit tot de eerstvolgende bijeenkomst van het college bevoegd voor de tijdelijke politieverordeningen op het wegverkeer, en dergelijke. Zij dragen ook samen zorg voor het voorkomen en verhelpen van hinderlijke voorvalletjes waartoe andere in vrijheid gelaten "zinnelozen en razenden" aanleiding zouden kunnen geven.- cf. de gemeentewet.

Laatst gewijzigd door DannyS : 18 juni 2009 om 15:38.
DannyS is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be