Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 juli 2009, 23:13   #21
Paracelsus
Minister

Paracelsus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IronChef Bekijk bericht

Je hebt gelijk, het is niet omdat je hallucineert van een stof dat het behoort tot de psychedelica.
Inderdaad, men kan ook hallucineren onder invloed van ketamine, opiaten en alcohol. Hallucineren beschrijft men trouwens als de werkelijkheid niet meer kunnen onderscheiden van een droombeeld. Niet zoals o.a. paddestoelen en LSD dus, daar spreekt men in gebrek van een betere omschrijving van "pseudo-hallucinaties".
Paracelsus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2009, 12:28   #22
Nestor Burma
Banneling

Standaard

"Wat Ezra Pound met de Cantos 'wilde'? Allereerst schrijft hij geschiedenis, die van de wereld en zichzelf, waarbij Pounds eerste belang voorop staat: de economische onzuiverheid van deze tijd die de kunst verminkt. Hij geeft voorbeelden van zijn theorieeën en anekdoten die een bepaalde situatie omschrijven, hij geeft uitvoerige citaten uit en commentaren bij de geschriften van John Adams en Thomas Jefferson, die de Verenigde Staten van Amerika een grondwet gaven, en hij laat zien hoe in het huidge Amerika de principes van deze constitutie verwaterd zijn en hoe het kapitalisme van bankiers en woekeraars de spot drijft met de oorspronkelijke vrijheden; hij bewijst evenzeer dat de ideaal-fascistische staat van Mussolini (die nooit bestaan heeft behalve in de Italiaanse Sociale Republiek van 1944-1945, toen de Amerikanen al een groot deel van Italië hadden bevrijd) in de samenleving van voor 1940 nog het meest overeenkwam met het idee dat de grondleggers van de VS van de staat hadden, en ook met de Confuciaanse leer die Pound zich eigen had gemaakt. Dit mogen wij nu in 1952 uitleggen zoals wij willen, het is niet noodzakelijk aan Pounds waarheden te twijfelen."

Uit: The Cantos van Ezra Pound, Vrij Nederland, 1953.

http://www.simonvinkenoog.nl/archief/februari-2009.htm
Nestor Burma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2009, 13:12   #23
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nestor Burma Bekijk bericht
Fonos ?

That's my baby!
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2009, 14:10   #24
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

"De enige misschien belangrijke persoon die een keer of wat langs kwam was de uitvinder van de implosie en van het verwarmde heroïnelepeltje, Simon V., wiens voeten erg stonken want je rook het door zijn beschimmelde Italiaanse schoentjes heen. Ik dronk toen wijn, maar ik had wel jenever in huis, want ik hield altijd rekening met anderen. Die cultuurdrager hield daar veel van, van die jenever dus. Zo gezegd zo gedaan, maar het vervelende was dat ik na zijn bezoek telkens wel een of ander boek miste, altijd van het formaat dat gemakkelijk in de binnenzak van een colbertjasje of regenjas paste. Ik tilde er niet te erg aan, en dacht dat ik het boek uitgeleend had. Maar toen gebeurde er na een bezoek van Simon V. iets dat ik mij wèl aantrok. Iemand die op vakante ging had zijn aquarium met visjes en enige kamerplanten bij mij gestald, en mij voedsel voor de visjes en aanwijzingen voor de planten gegeven. Na een bezoek van Simon V. stierven bijna alle visjes en verdorden enkele van die planten. Ik was er overstuur van, want ik deed mijn best. Kwam er te veel zon binnen, of had ik niet op de temperatuur gelet? Kijk, zoiets is niet leuk, en helemaal niet als het om iets gaat dat van een ander is. Pas jaren later vertelde de dichter en zanger Johnny van D. mij dat die heroïnische grossier Simon V. gewoon stal waar en wat hij maar kon, niet in winkels want dat was te riskant, maar wel bij argeloze particulieren die opkeken tegen artiesten en geen argwaan koesterden. En dat jenever uitgieten over alles wat leefde en groeide dat was gewoon routine van hem, hoorde ik. 'Zo gaat dat,' verzekerde Johnny mij. 'Als je even de kamer uitgaat om te pissen doet hij huiszoeking.' Het is wat."

Gerard Reve,
Het boek van violet en dood
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be