![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Waarom de Belg dit wel doet is omdat zijn geld daar relatief veilig zit en de meeste financiële transacties via bankoverschrijving, cheques of credit cards worden gedaan. Met beleggingen neemt men sowieso risico's, vooral mensen (de meeste dan) die niks van de beurs kennen en dan slachtoffer kunnen worden van charlatans die beweren dat ze mensen hun geld kunnen vertiendubbelen. Of pleit ge liever dat mensen terug gelijk vroeger al hun geld in een ouwe sok onder hun bed verstoppen? De inbrekers en criminelen zullen er alvast blij mee zijn. Belastingen heffen op spaarboekjes is niet alleen dubbele belasting maar ook een inbreuk op het eigendomsrecht wat inhoudt dat mensen vrij over hun goederen mogen beschikken (zonder daarmee schade aan te richten uiteraard). Ikzelf ben 2x zo dom geweest om mijn spaargeld te investeren mbv een belegger van de KBC. Moesten die aandelen niet risicovrij zijn geweest had ik er aardige kluiten mee verloren (maw het heeft niks opgebracht) en dat 6 jaar aan een stuk.
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Neem daarbij dat de vergrijzing aanstormt, ik helemaal geen besparingen zie gebeuren (in plaats daarvan willen de Walen zo'n 100000, voornamelijk laaggeschoolde illegalen, regulariseren, waarvan het merendeel levenslang van een leefloon zal leven), de inning van tegoeden op spaargelden in het buitenland sowieso op 35% komt, de vakbonden denken dat een vermogensbelasting het land zal redden, de industrie hier wegtrekt, evenals verschillende hooggeschoolden... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Het verschil in behandeling tussen rente uitgekeerd door Belgische banken en rente uitgekeerd door buitenlandse banken belemmert namelijk het vrije verkeer van kapitaal (in de zin van artikel 56 EG) en het vrij verrichten van diensten (in de zin van artikel 49 EG). De opbrengsten uit eigendommen zijn in België nauwelijks belast. Wij heffen belastingen op lonen, en dat is een inbreuk op het recht om van dat loon te leven. Laatst gewijzigd door DannyS : 16 juli 2009 om 19:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar zelfs, wat de opbrengsten uit eigendommen betreft, zit Belgie in de middenmoot. Ze worden niet meer, of niet minder belast, dan gemiddeld in de ons omliggende landen. Maw het is niet de belasting op eigendommen, die omhoog moet, doch wel de belasting op lonen, die naar omlaag moet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Kijk, het is bedroevend te noemen dat het linkse gedeelte van de politiek het noodzakelijk vind om de moeizaam bijelkaar gespaarde centen van een groot deel van de hardwerkende bevolking gaan stelen om deze dan te geven aan mensen die er veelal niets voor willen doen.
Ik ben zelfstandige en als ik zie dat amper 15% van mijn belastbaar inkomen overblijft als ik het spel eerlijk speel vind ik toch dat er iets heel serieus mis is. Als ik dan bovendien nog wat spaar moet ik daar dan ook nog eens X-percentage van af geven als ik ze moet geloven...en dat allemaal omdat ze vertikken om de overheid en haar budgetten efficiënt te beheren en het geld uit te geven aan nietsnutten. Als dat zo verder gaat, geef ik mijn zelfstandige activiteit op en ga ik doppen op basis van mijn vroegere carriëre in loondienst...tis potverdorie niet meer de moeite om nog te werken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Als opbrengsten uit eigendommen toch zo laag belast worden (wat ik al betwijfel) dan verhogen ze beter die belasting ipv een belachelijke belasting op spaargeld in te voeren.
![]() |
![]() |
#29 |
Staatssecretaris
|
![]() Al dat geleuter over vermogensbelasting en "laat de rijken het maar betalen" is vrij onnozel. Ik kan ook een sinterklaasbeleid gaan voeren als ik ne trouwe melkkoe heb die dit allemaal wel zal sponsoren (tiens, dat verhaal komt mij ergens bekend voor). Waarom efficiënt omgaan met het staatsgeld? We voeren wel wat extra belastingen in als er een tekort is.
![]() |
#30 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Je kan er natuurlijk ook voor kiezen niet te belasten, bij geen enkele bank. Het is trouwens niet nodig opbrengsten uit vermogens kleiner dan twee miljoen te belasten. Een beetje belastingvrije som vinden "de mensen" normaal. Laatst gewijzigd door DannyS : 17 juli 2009 om 03:13. |
|
![]() |
![]() |