Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 juli 2009, 19:45   #21
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Logica?

Omroep/streams wilde nog steeds niet. Vandaag VLC-player met alle aanhang totaal verwijderd en de van VLC-site gedownloade one-click-install
vlc.ymp voor SUSE11.1
aangeklikt/geïnstalleerd.

Nog geen VLC- mozilla-plugin geïnstalleerd, wel gekeken in instellingen Firefox en die beloofde zoals gewoonlijk op een aantal punten VLC.

Weer naar de omroep-site en ..... alles speelde perfect in .... Novell Moonlite 1.0.1

VLC-mozilla-plugin geïnstalleerd; weer naar de omroep-site ..... NUL.

VLC-mozilla-plugin weggegooid, omroep gaat weer prima in Moonlite.

Op Net via Firefox diverse muziekbestanden aangeklikt en die gingen prima in VLC, Firefox ziet-um dus goed.

Geen idee wat het veronderstelde nut van die mozilla-plugin dan moet zijn maar die werkt "op punten" Moonlite tegen (want sommige andere streams kwamen al wel toch via Moonlite open); erzonder werkt het dus wel.

Alle players die ik nog aan boord heb zijn:

-Amarok
-VLC
-Moonlite
-Adobe flash
Oud 21 juli 2009, 09:18   #22
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door barfo Bekijk bericht
Ms propaganda ten top, n°1 van de software industrie, zeg maar de tyran van de software industrie met volledige controle over hoe de meesten onder ons werken en spelen

nieuwe info campagne "When power corrupts: Striving to be kings"

vandaag is Chavez de boeman omdat hij open-source minded is..

http://axisoflogic.com/artman/publis...le_56334.shtml

Niet echt hoor, chavez en co zijn de boeman omdat ze hevig anti MS zijn omdat die nu eenmaal amerikaans zijn. Eigenlijk discriminatie dus.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2009, 09:21   #23
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Ik gebruik Linux (Suse 11.1) en kan mij daarmee behelpen.

Linux vergelijken met Windows vind ik weinig zinvol, zoiets als een tractor tegen een Ferrari.
Dat is nu toch echt niet juist, eerder 2 tractors tegen elkaar of 2 verschillende ferrari's. Windows had zijn problemen maar sinds XP hebben ze een deftig product.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

Oud 21 juli 2009, 09:25   #24
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Ik begrijp je frustraties. Ik heb er zelf al wat discussies opzitten met Linux apostelen die weigeren toe te geven dat een hoop dingen niet vanzelfsprekend zijn voor de 'gewone' gebruiker.

Toch draai je een aantal dingen om hoor. Het is niet zo dat bepaalde hardware niet ondersteund wordt door Linux. Het zijn bepaalde hardwareproducenten die het vertikken stuurprogramma's voor Linux te ontwikkelen of de nodige specificaties vrij te geven zodat de open source community die zelf kan ontwikkelen. Een aantal van hen doet dat trouwens onder druk van M$.
Betwijlel ik, probleem is dat de unix gemeenschap klein en divers is het is dus economisch onaantrekkelijk om ook daar goede drivers voor te ontwikkelen.

Citaat:
Het zou m.i. een geweldig goede maatregel zijn moesten producenten van PC's en laptops verplicht worden om de klant de keuze te laten voor wat betreft het besturingssysteem dat ze op een nieuwe PC installeren.
Dat heb je, er bestaan laptops en desktops met Linux of OSX .

Citaat:
Enkelen schreven hier dat de meerderheid van de consumenten ervoor kiezen om met M$ software te werken. Larie natuurlijk. De meeste mensen kopen hun PC en hebben niet de kennis of het zelfvertrouwen om er veel aan te rommelen. Sommigen moeten misschien wat minder naar hun zo geliefde command line zitten staren...
Dat denk ik niet, zelfs al geef je ze de keuze dan nog zou de overgrote meerderheid voor het vertrouwde windowskiezen, mensen willen niet alles nog eens uitzoeken in een ander OS.

Oud 23 juli 2009, 17:55   #25
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Dat denk ik niet, zelfs al geef je ze de keuze dan nog zou de overgrote meerderheid voor het vertrouwde windowskiezen, mensen willen niet alles nog eens uitzoeken in een ander OS.
Dat is idd waar... bij jongeren of 20ers kan je dit nog doen, maar 'oudere mensen' (relatief oud dan t.o.v. de andere groep) hangen echt vast aan windows. Ik bedoel... de overgrote groep van de computergebruikers op Windows zijn mensen die eens internetten, word eens openen, een klein spelleke spelen, en that's it. En dat functioneert voor die mensen, waarom dus overschakelen op iets anders dat je niet kent. Ik versta dat ook perfect

P.S. k9; Van zodra je naar meer kleinere distro's gaat, ga je problemen kunnen tegenkomen waarvoor je het antwoord niet direct gaat vinden op internetfora. Ik zou adviseren om toch bij de 'grotere' te blijven. Voor meer info over de cons, pros,... en de verschillende distro's, kijk eens op http://distrowatch.com/dwres.php?resource=major

en indien je iets linux achtig wilt, maar met minder problemen, zou ik adviseren om naar Mac over te stappen. Het lijkt een raar voorstel, maar MAC is ook UNIX en bevat veel gelijkaardigheden met linux. Het voordeel is dat er veel meer commerciële software voor is, en dus ook meer ondersteuning. Weet dat je Mac OS X ook op normale pc's kan draaien, al is dit zogezegd illegaal
-> voor meer info over hackintosh: http://en.wikipedia.org/wiki/OSx86
Nadeel is (in het geval voor de kindjes dan) minder games gaat kunnen spelen
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."

Laatst gewijzigd door lollysticky : 23 juli 2009 om 18:03.
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2009, 17:58   #26
willem1940NLD

Standaard

@Lollysticky: valt tegen hoor; mijn kinderen en kleinkinderen willen nog steeds geen van allen Linux.
Oud 24 juli 2009, 06:50   #27
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
Dat is idd waar... bij jongeren of 20ers kan je dit nog doen, maar 'oudere mensen' (relatief oud dan t.o.v. de andere groep) hangen echt vast aan windows. Ik bedoel... de overgrote groep van de computergebruikers op Windows zijn mensen die eens internetten, word eens openen, een klein spelleke spelen, en that's it. En dat functioneert voor die mensen, waarom dus overschakelen op iets anders dat je niet kent. Ik versta dat ook perfect

P.S. k9; Van zodra je naar meer kleinere distro's gaat, ga je problemen kunnen tegenkomen waarvoor je het antwoord niet direct gaat vinden op internetfora. Ik zou adviseren om toch bij de 'grotere' te blijven. Voor meer info over de cons, pros,... en de verschillende distro's, kijk eens op http://distrowatch.com/dwres.php?resource=major

en indien je iets linux achtig wilt, maar met minder problemen, zou ik adviseren om naar Mac over te stappen. Het lijkt een raar voorstel, maar MAC is ook UNIX en bevat veel gelijkaardigheden met linux. Het voordeel is dat er veel meer commerciële software voor is, en dus ook meer ondersteuning. Weet dat je Mac OS X ook op normale pc's kan draaien, al is dit zogezegd illegaal
-> voor meer info over hackintosh: http://en.wikipedia.org/wiki/OSx86
Nadeel is (in het geval voor de kindjes dan) minder games gaat kunnen spelen
Ja weet ik heb ik ook al gedaan alsook enkele linux en unix versies uitgeprobeerd en de meeste werken goed en leuk maar niet echt zoveel beter dan windows. En ik speel graag spelletjes dus is de keuze snel gemaakt.

Oud 24 juli 2009, 07:12   #28
flatliner
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ms propaganda ten top, n°1 van de software industrie, zeg maar de tyran van de software industrie met volledige controle over hoe de meesten onder ons werken en spelen

Kan je me de link naar de microsoft website geven AUB? Ik vind dit bericht enkel terug op :

http://www.venezuelanalysis.com/analysis/4633

of op

http://iraqwar.mirror-world.ru/article/201976

maar hier komt het bericht van dezelfde bron, namelijk

By: atheo on: 17.07.2009 [02:33 ] (310 reads)
By Tamara Pearson
Venezuelan Analysis
Thursday, Jul 16, 2009
flatliner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2009, 10:32   #29
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flatliner Bekijk bericht
Kan je me de link naar de microsoft website geven AUB? Ik vind dit bericht enkel terug op :

http://www.venezuelanalysis.com/analysis/4633

of op

http://iraqwar.mirror-world.ru/article/201976

maar hier komt het bericht van dezelfde bron, namelijk

By: atheo on: 17.07.2009 [02:33 ] (310 reads)
By Tamara Pearson
Venezuelan Analysis
Thursday, Jul 16, 2009
Ik denk ook dat dit een hoax is, vind er niets over van msn zelf.

http://www.metaseek.nl/search/web/1/...o+chavez+reyes

Alleen maar wat vertelsels op weinig definiëerbare sites.

Op deze site zou het volgens de beweringen te zien zijn (geweest):
http://es.msn.com/
Oud 24 juli 2009, 10:42   #30
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Betwijlel ik, probleem is dat de unix gemeenschap klein en divers is het is dus economisch onaantrekkelijk om ook daar goede drivers voor te ontwikkelen.

Dat heb je, er bestaan laptops en desktops met Linux of OSX .

Ik heb alleszins mijn oude desktop opzijgezet om te beginnen experimenteren met Linux.
Ubuntu of de nieuwe Linus Mint 7 werden mij reeds aangeraden.
Als het allemaal meevalt, wordt mijn nieuwe laptop een unix machientje.

Kan er iemand mij vertellen waar je die laptops met Linux kan kopen, of dat je aan je winkel kan vragen je systeem uit te rusten met Linux ipv Windows?

Wish me luck
Oud 24 juli 2009, 10:58   #31
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Ik heb alleszins mijn oude desktop opzijgezet om te beginnen experimenteren met Linux.

Kan er iemand mij vertellen waar je die laptops met Linux kan kopen, of dat je aan je winkel kan vragen je systeem uit te rusten met Linux ipv Windows?

Wish me luck
Er is wel iets op Net te vinden; eenvoudiger: in 1 of meer computerwinkels vragen.

In ieder geval met het Chinese LINPUS (meerdere distro's, van ultra light tot zeer uitgebreid) worden al computers geleverd en ik verwacht dat vrij snel ook zoiets wel kan opduiken met het Turkse PARDUS.

Hier wat informatie over Linux-vriendelijke computers & leveranciers:

http://www.nllgg.nl/computers
Oud 25 juli 2009, 10:49   #32
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht

Wish me luck
Makkelijkste is nog steeds gewoon een cd te downloaden branden en over een bestaande windows te instaleren :

http://www.debianadmin.com/kubuntu-6...reenshots.html

Oud 25 juli 2009, 10:58   #33
Francientje
Minister

Standaard

Leve Mac van Apple. Ik heb firefox en safari en internet explorer én netscape op mijn apple laptop.
Alles werkt. Netscape en Internet explorer zijn wél oude versies.
Francientje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2009, 11:49   #34
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:

En waarvoor was dat beeldje reclame? Was het van MS zelf of was het een ad bestelt door een ander bedrijf?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2009, 22:15   #35
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francientje Bekijk bericht
Leve Mac van Apple. Ik heb firefox en safari en internet explorer én netscape op mijn apple laptop.
Alles werkt. Netscape en Internet explorer zijn wél oude versies.
Waarom zet jij in hemelsnaam IExplorer op een mac?
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be