![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Moet vet-suiker-zoutgehalte van onze voeding wettelijk worden beperkt? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
16 | 39,02% |
neen (specifieer welke niet) |
![]() ![]() ![]() |
25 | 60,98% |
Aantal stemmers: 41. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat staat er zoal op je cv?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Om te voorkomen dat iemand ook maar iets potentieel schadelijk naar binnen kan werken, word alles wat op voeding lijkt vervangen door gedistilleerd water.
Je kan nog zoveel wetjes maken op dit niveau, maar het gaat een persoon niet tegenhouden 3 pakjes product X of Y naar binnen te werken, waarbij al die normen en waarden toch niet meer helpen. Trouwens, prachtvoorbeeld. Mijn schoonmoeder, ze kapt op alles extra zout, en dat met gulle hand. Wel voor zichzelf. Dus, stel dat ze bak wettelijk gelimiteerde kippefricasee opwarmd, en er 20 gram zout opkapt... Maar natuurlijk, om haar te beschermen gaan we los zout verbieden he. En om de mensen te redden van zichzelf, gaan we alle voeding volgens wettelijke bepalingen klaargemaakt en voorverpakt verkopen, dat men nog alleen een plastiek lepel nodig heeft om te kunnen eten. Natuurlijk, om te voorkomen dat mensen teveel eten, moet men deze "absoluut veilige voeding" nog alleen uitreiken via de juiste instanties. Dan is in een keer alles opgelost. Perfect allergievrije, halal/koshere/hindoe acceptabele voeding, U gegeven door onze glorieuze regering.
![]() |
#24 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor alle duidelijkheid: de ontliberaliseringscursus van Flanelcondoom heeft weinig te maken met iemands CV....
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
"Separation of state and economics" A.R. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, ik zeg net het tegenovergestelde.
Al dat regelneverij is gewoon doen alsof. Geef de mensen een gedegen basiskennis, een beperkte wetgeving en laat ze zelf beslissen over hun leven. Mijn utopia kan je hier terugvinden.
![]() |
#27 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() [quote]Wat een grap.
Laatst gewijzigd door eno2 : 29 augustus 2009 om 15:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Staatssecretaris
|
![]() [quote=eno2;4304045]
Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() En dat ik nog The Fountainhead gelezen heb toen ik 15 was en naïef.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je zelfgenoegzaamheid en gebrek aan Wissbegierde (intellectuele nieuwsgierigheid) wijzen erop dat je een Lemuriër bent.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Quod erat demonstrandum.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Oja en op de vraag in deze topic: nee het vet/suiker gehalte moet niet wettelijk beperkt worden. Ja, tis mss ongezond. Maar mijn levensdoel is niet het aantal jaren op deze planeet te maximalizeren, maar een gelukkig leven hebben. Dat wil dus zeggen dat ik af en toe wel eens zin heb om iets ongezond te doen. Als ik daardoor meer van het leven geniet, wa is dan de verantwoording om mij te dwingen een lang, saai leven te geven. Tis toch wel mijn leven zeker, niet dat van de overheid dus heb ik het alleenrecht om te beslissen hoe ik het inricht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() Neen, dat zou absurd zijn. Maar meer educatie over de interactie lichaam en voeding samen met duidelijkere vermeldingen op de verpakkingen kunnen geen kwaad.
Zo ken ik tal van mensen die bij hoog en bij laag beweren gezond te eten. Ze gebruiken noch zout of suiker, beweren ze. 's Morgens eet men een boterhammetje met boter, met hierop een bereide salade. Als warm gerecht bereide puree met wat diepvriesgroenten in saus, uit blik of bokaal, met een stukje door de slager bereid vlees. Dit werd voorafgegaan door soep bereid door de slager/ knor. Als snack eten we een potje yoghurt. Om de trek 's avonds te beperken eten we een geprepareerde lasagne uit het warenhuis. Snel, handig en lekker. Maar hoeveel zout, vet, suiker en additieven hebben we nu binnen gespeeld? |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 31 augustus 2009 om 10:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als mensen te lui of te dom zijn die te lezen of te begrijpen, awel, dan is het weer een staaltje van Darwin in actie.
![]() |