Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 5 september 2009, 22:44   #21
Princessje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Astar Bekijk bericht
Juist ... vingerafdrukken. Er worden van elke asielzoeker ( in heel Europa ) vingerafdrukken gemaakt en die worden verwerkt in de database die in Luxemburg staat.
Je kan dus niet even verdwijnen en nadien met andere papieren terug in het land komen want als je opnieuw asiel aanvraagt "val je door de mand".

Je weet toch waarschijnlijk ook dat om geregulariseerd te worden je in een asielprocedure moet geweest zijn ?
Dus illegalen die nooit in een procedure geweest zijn maken geen schijn van kans om geregulariseerd te geraken.
Niet via regularisatie...
Alhoewel.... elke azielaanvraag moet men serieus onderzoeken... om op voorhand al iets 'als geen schijn van kans' te bestemplen is een integer ambtenaar van DVZ onwaardig...
(situaties in het land van herkomst kunnen veranderen)

Via huwelijk of gezinshereniging wel...

Maarblijven doen de meeste toch... dat moet U toch beter weten als geen ander!!

Laat ons de erkende politieke vluchtelingen de laatste tien jaar naast de mensen die de laatste tien jaar een verblijfsvergunning gekregen hebben plaatsen..
Durft U dit vergelijk aan???

Dat bewijst toch alles....

Laatst gewijzigd door Princessje : 5 september 2009 om 22:51.
Princessje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2009, 23:00   #22
Astar
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Princessje Bekijk bericht
Niet via regularisatie...
Alhoewel.... elke azielaanvraag moet men serieus onderzoeken... om op voorhand al iets 'als geen schijn van kans' te bestemplen is een integer ambtenaar van DVZ onwaardig...
(situaties in het land van herkomst kunnen veranderen)

Via huwelijk of gezinshereniging wel...

Maarblijven doen de meeste toch... dat moet U toch beter weten als geen ander!!

Laat ons de erkende politieke vluchtelingen de laatste tien jaar naast de mensen die de laatste tien jaar een verblijfsvergunning gekregen hebben plaatsen..
Durft U dit vergelijk aan???

Dat bewijst toch alles....
Remmen he princessje, ik heb gezegd dat geen enkele illegaal een schijn van kans heeft op Regularisatie.......ik heb dat niet van asielzoekers gezegd he....

Met dat laatste geef ik u gedeeltelijk gelijk, het aantal erkende vluchtelingen weegt niet op tegen de vreemdelingen die op andere manieren aan een verblijfsvergunning geraken waarvan de meest gebruikelijke de gezinshereniging is................zo'n 80.000 per jaar
Oud 5 september 2009, 23:04   #23
Princessje
Banneling

Standaard

Citaat:
Remmen he princessje, ik heb gezegd dat geen enkele illegaal een schijn van kans heeft op Regularisatie.......ik heb dat niet van asielzoekers gezegd he....

Met dat laatste geef ik u gedeeltelijk gelijk, het aantal erkende vluchtelingen weegt niet op tegen de vreemdelingen die op andere manieren aan een verblijfsvergunning geraken waarvan de meest gebruikelijke de gezinshereniging is................zo'n 80.000 per jaar
Zeer eerlijk en respectabel antwoord....

Weet ook dat velen van deze mensen die paieren krijgen intussen gesetteld zijn een job hebben, of huisvrouw zijn en gewoon deel uitmaken van onze maatschappij....
Het hoeft niet altijd persé in een negatief daglicht geplaatst worden... in veel gevallen zijn deze mensen zelfs een verrijking voor de samenleving...

Laatst gewijzigd door Princessje : 5 september 2009 om 23:07.
Oud 7 september 2009, 10:12   #24
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Princessje Bekijk bericht

Een bevriende bedrijfsleider maakt een contract.. en hop..... verblijfsvergunning!!
Dat is dikke zever! We krijgen zelf illegalen over de vloer die komen solliciteren en zodoende heb ik vorige week zelf de economische inspectie nog aan de lijn gehad voor info daarover, dat werkt helemaal niet zo. De illegaal die een contract komt voorleggen staat nergens want ze zijn niet zo achterlijk als jij denkt. Een contract bewijst niets, ze moeten loonfiches voorleggen. Als je het verschil niet kent tussen de 2 wil ik je dat wel eens uitleggen hoor.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2009, 16:49   #25
metten
Parlementslid

metten's schermafbeelding

Standaard

Een gezin uit ex-Joegoslavië, erkende politieke vluchtelingen, werden na drie jaar verblijf in België in 1992 gedwongen teruggestuurd naar hun land van herkomst (Slovenië) omdat hun terugkeer geen gevaar meer opleverde.
Illegalen daarentegen zouden - als ik het goed begrepen heb - na regularisatie permanent verblijf in het land krijgen.
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2009, 17:34   #26
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat klopt Alice......maar je weet dat de regularisatie maar 1 jaar geldig is. In die tijd moet de geregulariseerde een inkomen hebben dat niet uit de sociale zekerheid komt................werk dus.
Telt zwart werk ook mee en wat als hij na een jaar geen werk meer heeft ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2009, 19:48   #27
Astar
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Telt zwart werk ook mee en wat als hij na een jaar geen werk meer heeft ?

Natuurlijk telt zwart werk niet mee.
Oud 7 september 2009, 20:02   #28
Astar
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metten Bekijk bericht
Een gezin uit ex-Joegoslavië, erkende politieke vluchtelingen, werden na drie jaar verblijf in België in 1992 gedwongen teruggestuurd naar hun land van herkomst (Slovenië) omdat hun terugkeer geen gevaar meer opleverde.
Illegalen daarentegen zouden - als ik het goed begrepen heb - na regularisatie permanent verblijf in het land krijgen.
Ik twijfel ten zeerste dat het erkende vluchtelingen waren, die worden echt niet gedwongen gerepatrieerd.

U zegt het zelf, na regularisatie, dat wil zeggen dat het eerst nog onderzocht moet worden he. Illegalen die nooit in een asielprocedure hebben gezeten, en dat zijn er nogal wat, maken geen schijn van kans volgens de regularisatie criteria.
Oud 9 september 2009, 17:48   #29
Princessje
Banneling

Standaard

Ik ben maar blij dat de Belgische overheid een doortastend te werk gaat!

En dat alle cafépraat hier tenietgedaan zal worden!!

alzou onz migrantenbeleid niks betekenen!!
Oud 11 september 2009, 07:07   #30
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

In de diverse scholen waar mijn kinderen gaan zijn kinderen van 'illegalen' of 'asielzoekers' aanwezig, en ik ben verbaasd van hun wil om te integreren, en de effektieve inspanningen die ze doen. Ik ken de famillies zelf en zet me dan ook aktief in opdat ze geregulariseerd worden, criteria of niet. Als jurist is het niet zo moeilijk een oplossing te vinden. De rest laat me ijskoud.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2009, 08:56   #31
araneus
Gouverneur

Standaard

Deze éénmalige (laat me niet lachen) regularisatie gaat een aanzuig effect hebben. Deze boodschap gaat al heel Europa door onder de illegalen. Natuurlijk worden niet alle details vermeld. Er zijn er al velen die geloven dat ze gewoon naar België moeten komen om hun papieren te krijgen.

Ik ken zelf enkele illegalen in verschillende landen in Europa en ben al een aantal maal gecontacteerd geweest hierover. Als ik hen dan probeer uit te leggen dat het allemaal niet zo éénvoudig is geloven ze me niet.

Hou je maar vast, een nieuwe golf gelukszoekers is al onderweg. Die leggen dan weer de basis voor de volgende éénmalige regularisatie. Eigenlijk is het allemaal te herleiden tot een bijzonder slecht functionerende DVZ. De mensen zijn onwaarschijnlijk lui (en waarschijnlijk ook dom). Dit weet ik uit een groot aantal contacten met deze chaotische dienst.
araneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2009, 14:24   #32
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat klopt Alice......maar je weet dat de regularisatie maar 1 jaar geldig is. In die tijd moet de geregulariseerde een inkomen hebben dat niet uit de sociale zekerheid komt................werk dus.
Ook moet er binnen het jaar een vorm van identiteit zijn......paspoort, geboorteakte, trouwboekje, rijbewijs.
Onze "sans papier" hebben dus letterlijk nog werk aan de winkel.
Dan moet u me eens uitleggen waarom Monica de Konick op een vraag uit de Antwerpse gemeenteraad wie na vijf jaar nog als leefloner geregistreerd stond na de regulasisatie van begin 2000, als antwoord gaf dat dit ongeveer voor de helft van de geregulariseerden zo was, vijf jaar later niet aan het werk maar een inkomen als leefloner! Dat geeft trouwens niet de kosten weer die de volgmigratie meebrengt, dus lijken mij de zaken iets gecompliceerder in praktijk dan theorie?

Ik denk dat trouwens vooral vrouwelijke illegalen het anders aanpakken, een erkend kind van een lid uit een E.U staat geeft ook recht op verblijf, een methode die velen dan ook toepassen!
Ongelijk kun je die vrouwen niet geven maar omdat ook zij onmiddellijk minderjarige kinderen overbrengen en vaak na het krijgen van papieren trouwen met een prins uit hun land van herkomst die zich bij hen voegt, krijgen dus door de geboorte van ene kind soms tot vijf personen pronmpt een verblijfsvergunning, terwijl de samenleving zwaar moet investeren in inburgering, scholing, opleiding, taallesen en vaak uitkeringen, dat mag maar niet als blijvend gegeven want daardoor ontstaan tekorten in de sociale zekerheid!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be