![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |||||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() immorele uitspraak: zo zouden mensen kunnen besluiten dat ze geen giften meer moeten schenken aan 111111 ofzo, en dan kunnen die organisaties minder goed werk leveren en zullen er meer slachtoffers zijn. En jij draagt dus medeverantwoordelijkheid voor dat extra leed.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Man, ik benijd je goede bedoelingen he, maar als het op naïviteit aankomt verssla jij ze toch allen hoor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||||||||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik heb een universele liefde: ik beschouw niemand als vijand. Geen minachting of haat. Geen enkele persoon is immoreel of egoistisch, enkel daden kunnen dat zijn. Ik heb dus wel respect voor mensen, maar geen respect voor immorele daden. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Ontwikkelingshulp" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() serieus nu: op welk vlak ben ik naief? Het is gewoon een kwestie van ethiek, van principes zoals rechtvaardigheid en gelijkwaardigheid enzo. Als ik volgens die principes kan leven, zou iedereen dat moeten kunnen. Het heeft au fond niets met naiviteit te maken, maar met eigenbelang: als iemand zijn eigenbelang wil beschermen, gebruikt hij een wapen, bv de beschuldiging dat de ander naief is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Nee: ontwikkelingshulp die ik steun is geen fraude, het is steun verlenen aan kwetsbaren. Die hulp is onze ethische plicht, en fraude is geen ethische plicht maar een verbod. Fraude is dus een tegendeel van hulp. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Minister
|
![]() Weer een studentje met zijn hoofdje in de wolken...
![]() Wacht als hij zelf belastingen "mag" beginnen te betalen... ![]()
Laatst gewijzigd door Dajjal : 23 oktober 2009 om 18:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Deepeco, ik vraag me echt af of jij hier de komiek komt uithangen of zelf overtuigd bent van wat je verkondigt....
Het zou grappig zijn, mocht het niet zo zielig zijn... En in Sinterklaas geloof je ook, kan niet anders! Het is al erg zoals het er nu aan toe gaat met die ongecontroleerde en niet te stoppen "migratie" van mensen, wat ons land in de problemen zal brengen binnen afzienbare tijd: jij zou er nog een schepje bovenop doen? Samengevat: we zijn egoïstisch indien we niet aanvaarden dat onze maatschappij naar de bliksem gaat vanwege teveel, niet meer te betalen hulp aan de ganse wereld " die het recht heeft om hier te komen wonen", zoals jij in Leuven mag gaan wonen... Man,man,man... wat een miserie! |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En denkt u dat iedereen wel op een kot kan wonen? En dus zo weinig huur betaald, wat u uitgeeft aan voedsel is wel erg weinig, minder dan 50 euro per week? Hoe vaak eet u bij uw ouders? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik beweerde het volgende over Ontwikkelingshulp:
Citaat:
U mag natuurlijk ook proberen uit te leggen waaarom ontwikkelingshulp geen fraude is ipv uit uw ivoren torentje te gillen dat dit een immorele uitspraak is. Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 23 oktober 2009 om 19:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
nu jij: warom is het fraude? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De fraude bestaat hier uit een aantal elementen. a) De regelrechte fraude in de vorm van het "verdwijnen" van geld en goederen in de niet daarvoor bestemde zakken. b) De spill funds. Dat zijn smeergelden die nu eenmaal benodigd zijn om uberhaupt iets te mogen realiseren of invoeren in het ontwikkelingsland. c) In weinig sectoren van de economie liggen de salarissen (en fringe benefits) zo hoog als in de Goede Doelen Industrie. Foster Parents, Novib, Rode Kruis, maar ook in de ministeries voor Ontwikkelingszaken wordt door de medewerkers goud geld verdiend. Deze officiele transactie kosten alleen al zijn soms hoger dan het investeringsbudget. d) Het consequent voorliegen van het electoraat door politici en andere belanghebbenden. Als zou Ontwikkelingshulp effectief zijn.¨Politiek fraude ten koste van de belastingbetaler. Als u echt geinteresseerd bent in deze industrie kan ik u de getuigenissen en publicaties van Dambisa Moyo aanbevelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
En stel dat er toch een organisatie is die niet koosjer werkt, dan mogen we daarom nog niet onze steun aan alle andere organisaties stopzetten. De wereldproblemen zijn te belangrijk om in de steek gelaten te worden. Citaat:
heeft elke vorm van ontwikkelingshulp te kampen met spill funds? Nu ja, soms kan het een noodzakelijk kwaad zijn. ik denk aan noodhulporganisaties die anders niet de slachtoffers kunnen bereiken. Voorstel: laat die noodhumpwerkers dan smeergelden betalen en laat andere organisaties en politici dan onderhandelen en strijden voor het afschaffen van die spill funds. Citaat:
Anyway, dit aspect rechtvaardigt niet een gebrek aan steun voor die organisaties. Rode Kruis enzo doen daarvoor teveel goed werk, dus ze niet meer steunen omdat de salarissen te hog liggen zou een immorele beslissing zijn. Al wat we moeten doen is ze blijven steunen en hen zeggen dat hun salarissen te hoog liggen. Hoe hoog liggen die salarissen eigenlijk? Want voor zover ik er zicht op heb, valt het nog wel mee vergeleken met andere sectoren (waar zoals gezegd eigenlijk ook de salarissen te hoog liggen naar mijn normen) Citaat:
het meeste werk van organisaties onder 11.11.11 bijvoorbeeld doen goed werk. Citaat:
Maar de OS-organisaties weten al wel langer dat ze geen eten moeten geven, maar de boer moeten helpen in zijn landbouw. En dat ze dat moeten doen, niet door hen afhankelijk te maken van bepaalde zaden en pesticiden, maar door bv. een afzetmarkt voor zijn producten te garanderen. En zo komen we bv. bij de problematiek van de europese exportsubsidies... Enfin, daar is al lang over nagedacht, de discussie is al oud (bv. Dirk Barrez begin jaren negentig, het orkest van de titanic), en organisaties hebben veel geleerd. Het is moeilijk en alles kan beter, maar ze doen hun best en leren van hun fouten. Vele mensen die werken bij OS-organisaties zijn idealisten. Moest hun hulp averechts werken, dan hadden ze er al lang mee gestopt. Zelf ben ik betrokken bij vele organisaties voor natuur, dierenrechten en mensenrechten. Het liefste wat ik en mijn collega's willen, is dat ons werk overbodig wordt, dat we hiermee kunnen ophouden omdat de problemen opgelost zijn. Laatst gewijzigd door Deepeco : 23 oktober 2009 om 23:21. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Minister-President
|
![]() Deepeco doet me denken aan mijn eigen late tienerjaren. Ik ging ook alle negerkes sla en patatten leren kweken. Ondertussen is de sla al lang van achter mijn oren. Maar kom, liever jonge gasten met idealisme dan broekventjes verslaafd aan materialisme.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik vind Deepeco zijn visie wel mooi hoor.
Wereldvrede Iedereen hand in hand een cirkeltje vormen Maar jammer genoeg is het niet erg realistisch, al benijd ik uw romantische kijk.
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Het zijn eigenlijk vooral multinationals die dictators steunen (en banken; zie bv. Netwerk Vlaanderen), en dan heb je organisaties die dat aanklagen. En verder heb je organisaties die op het terrein aan noodhulp doen, of die samenwerken met de lokale bevolking om meer milieuvriendelijk an landbouw te doen of voor een school ofzo... Dat is geen steun aan dictators. Onrechtstreeks wel: als wij die school financieren, hoeft die dictator dat niet meer te doen en kan hij in de plaats wapens kopen. Maar dan nog vind ik dat we die school moeten financieren, want die dictator zou anders toch nog wapens kopen en niet de school financieren. We moeten dan ook organisaties steunen die strijden tegen wapenhandel of corruptie (bv Transparancy International) |
|
![]() |
![]() |