![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
wat achterlijke culturen in verweggistan weten of niet weten doet er niet toe. de marsmannetjes zullen het ook niet weten. dat zij het bestaan van het vlaamse volk niet weten bewijst alleszins dat zijn niet tot het vlaamse volk behoren, ergo dat er een wij-zij tegenstelling bestaat, eigen aan de volkservaring. het gaat hier tenslotte nog altijd over volk, en niet louter over cultuur waar u zich toe beperkt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
je hebt gelijk: de multiculturele samenleving is een historisch feit waar je mee moet leren leven, tenzij je liever op de maan gaat wonen om het plastisch uit te drukken. Als je aubergines eet of courgetten, om maar iets te noemen, heb je dat te danken aan multiculturaliteit. Idem voor zowat alle voeding, films, muziek, kleren, dans, schilderkunst en noem maar op (en de talen, want wie kent er geen Engels of Frans ???)... Mensen die dit ontkennen, hebben dan ook weinig zin voor geschiedenis; de geschiedenis van Europa (en andere werelddelen ook) is er één van voortdurende multiculturaliteit. De VSA en Australië zijn trouwens twee multiculturele landen van bij begin af aan (Spanjaarden, Italianen, Polen, Fransen, Belgen, Nederlanders, Duitsers, Britten, Ieren, noem maar op...)... Vlaanderen is dan ook geen uitzondring maar een regel... Je noemt bijvoorbeeld Italië; elnu als half-Italiaan kan ik het goe dinschatten dat ook Italië multicultureel is: Piemont ebijvoorbeeld staat vol Frans everwijzingen en het dialect uit de streek van mijn moeder (Biella) is identiek (zou interssant zijn om te bestuderen !!!) aan het dialect van Saint-Sauveur, een dorp naast Ronse waar mijn vader geboren is.. raar maar waar !!! dit om slechts te illustreren dat de Etruskische, Afrikaanse, Turkse, Franse en andere invasies en vermengingen ook in Italië bestaan (+ Italiaans Tirol waar ze ook Duits spreken!!!)... enzovoorts! Iets anders is wanneer bevolkingsgroepen op basis van een bepaalde godsdienst en/of ideologische visie van multiculturaliteit gebruik willen maken om de rest van de bevolking een ondemocratische levenswijze op te dringen... (twee voorbeelden: extreem rechts zoals belichaamd dor het Vlaams Blok dat ons een 'Vlaams bloe den bodem' theorie wil opdringen: de islam dat ons een moslimversie wil opdringen van samenleven...)
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." (Albert Einstein) "I gained nothing at all from Supreme Enlightenment, and for that very reason it is called Supreme Enlightenment." (Boedha) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() men maakt hier de vaak voorkomende vergissing van het multiculturele te verwarren met de weldaden van de internationale handel. het feit dat wij hier aubergines eten en hollywoodfilms zien is het resultaat van internationale handel, iets wat eigen is aan de westerse cultuur in het algemeen. deze ontwikkelingen betekenen echter helemaal niet het einde van de vlaamse cultuur vermits zij de vlaamse cultuur niet vervangen door een andere, maar hoogstens aanvullen. er worden nog steeds vlaamse boeken geschreven, vlaamse films gemaakt etc. en de vlamingen zijn hierdoor nog geen amerikanen geworden.
wat veel erger is, is de continue instroom van niet-europese migranten die zich niet wensen te integreren. dit zal veel ingrijperder veranderingen hebben een is een continue fysieke aanval op de westeuropese en dus ook vlaamse cultuur. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
het probleme met de migranten die JIj bedoelt, is er enkel één van religieuze ideologie, die dan inderdaad best mag bestreden worden!
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." (Albert Einstein) "I gained nothing at all from Supreme Enlightenment, and for that very reason it is called Supreme Enlightenment." (Boedha) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() dat jij zegt dat er geen vlaamse cultuur is, is een mening als een ander die op geen enkele wetenschappelijke fundamenten berust vermits elke cultuur andersculturele invloeden heeft gehad en er in jouw redenering dus nergens ter wereld sprake zou kunnen zijn van een cultuur.
ik, en velen met mij, heb net zoveel recht om het geheel van 'cultuurmengsels', dat eigenlijk een mengsel is van historische vervlaamsingen van de hier doorheen de eeuwen gepasseerde culturen en oorsprongelijke vlaamse cultuur, de Vlaamse Cultuur te noemen. verder begrijp ik niet goed waarin links het genot vindt om te kunnen uitroepen: wij hebben geen cultuur! |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
maar ik heb nu geen tijd om dit verder te ontwikkelen. Wel kan ik zeggen dat alle culturele verworvenheden die jij (en het Blok) aan 'de Vlaming' toeschrijft, een geschiedenis kent en die geschiedenis is altijd multicultureel gekleurd. Iets anders is de oorsprong van iets; die kan inderdaad liggen in één bepaald land, regio of gemeenschap... maar de bron van iets is niet gelijk aan de cultuur van iets!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
ik denk bijvoorbeeld dat de middeleeuwers in vlaanderen niet met een allochtonenprobleem zaten zoals wij het kennen. sinds de 2de helft van de twintigste eeuw is er een onnatuurlijke, grootschalige en eenzijdige volkverhuizing bezig van zuid naar noord. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||||
Schepen
|
![]() Citaat:
de term onnatuurlijk is ideologisch geladen (Blokpraat); migraties zijn 'natuurlijk' omdat ze histoprisch-economisch en klimatologisch bepaald zijn. Eenzijdig zijn ze per definitie omdat het altijd een trek is van a naar b omwille van beter situaties in n maar vooral omwille van de desolate toestand in a... De migraties zijn niet zo massaal als de Blokkers het vertellen. het enige dat klopt (maar datkan zelfs een blinde zien) is dat bepaalde groepen hun immigratie misbruiken en probneren om te draaien in kolonisatie!
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() elke grootschalige volksverhuizing zonder meer natuurlijk noemen lijkt me gevaarlijk.
je kunt de deportatie van joden uit duitsland in dat geval immers ook 'natuurlijk' noemen, nietwaar? er heeft zich in het verleden in onze streken uiteraard nooit zo'n grootschalige invasie van niet- europese vreemdelingen voorgedaan als de laatste dertig jaar, ook al vermits de transportmogelijkheden voorheen te beperkt waren. verder noem je het allochtonenprobleem en kunstmatig probleem 'omdat wij volkeren indelen op basis van nationaliteit'. dus als wij nationaliteiten zouden opheffen, zouden de noord-afrikaanse jongeren zich hier ineens voorbeeldig en vriendelijk gaan gedragen? ik denk het niet, doctor. ook al vermits een groot deel van het allochtonenprobleem reeds de belgische nationaliteit bezit, en gebleken is dat dit weinig invloed heeft op hun gedrag. ik hoop dat jij niet kunstmatig gedoctoreerd hebt, doctor. 8) |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
de deportatie van de joden was uiteraard niet natuurlijk want ideologisch (staatkundig) opgelegd door mensen die dezelfde ideologie als het vlaams blok erop nahouden... Laten we inderdaad ex absurdo redeneren: indien de nationaliteiten worden opgeheven dan zal 'het probleem' dat jullie 'allochtonenprobleem' noemen tot zijn ware proportie woden herelid: een probleem dat te wijten is aan een (heterogene) groep van islamieten die hier de boel willen koloniseren: daarom is het artificieel: het hangt ervan af hoe je de 'probleemveroorzkaers' definieert. Ik leg de oorzaak niet bij de bationaliteit wèl bij bepaalde vormen van relgieuze ideologie. Een even verfoelijk multicultureel denken als het Blokdenken. Je haalt het trouwens zelf aan: ongeacht hun nationaliteit, zal de betrokken groep zijn gedrag NIEt wijzigen. Bovendien: als je, zoals je het zelf zegt, van nationalieit kan wisselen, geeft dit toch automatisch aan dat 'nationaliteit' artificieel is en bij wet veranderd kan worden, al naargelang..... Het blok maakt altijd dezelfde denkfouten, die uietraard propagandistisch goed verpakt zitten en hun oorsprong hebben in het 'racistisch denken' waar ook Adolf en Benito hun mosterd haalden... Het Blok maakt nog een grote fout: ze vergeten dat het merendeel van hun kiezers uit ongenoegen voor hen stemt, niet omdat hun kiezers allemaal akkoord gaan met het facistisch gedachtegoed van het Blok.... Moest het Blok op een ongelukkige dag aan de lacht komen, zouden veel kiezers het daglicht tenminste zien en wellicht daarna de partij de rug toekeren... Overigens de meeste kieezrs voor de NSDAP waren evenmin facistisch maar stemden omwille van hun ongenoegen. daarna verklaarden ze dat zij va niets wisten. Zo kan ik het ook!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() het feit dat de andere partijen het ongenoegen van de bevolking niet willen horen en negeren, zorgt idd mee voor de groei van het blok.
ze moeten dat ook niet klagen dat het blok steeds weer vooruit gaat. ze zijn er zelf medeverantwoordelijk voor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is.... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn geluk kan niet op wanneer ik me overgeef aan een volle fles wijn, die zich nog voor even buiten mezelf bevindt, die me gedeeltelijk zal bepalen (van licht-euforisch tot goed kneurre), en vooral als ze me gegeven is (en ik de kosten ervan dus niet zelf hoef te dragen) Ik denk dat Paulus hier echt zijn mening moeten bijschaven. 8)
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5 Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap. De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54 |
||
![]() |
![]() |