Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 november 2009, 17:01   #21
Randa
Burgemeester

Standaard

Las vroeger de knack wel vooral voor Sus Verleyen, ik denk niet dat zo'n roddel er bij hem zou in gekomen hebben,
Daar juist villa Politica gezien, Muyters verdedigde zich daar, vrij goed, vond ik, en als je kan staande blijven bij Katleen Cools, dan heb je wel iets, zo'n ampetant jong,
geef hem nu eens de kans,
Randa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2009, 17:28   #22
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Randa Bekijk bericht
Las vroeger de knack wel vooral voor Sus Verleyen, ik denk niet dat zo'n roddel er bij hem zou in gekomen hebben,
Daar juist villa Politica gezien, Muyters verdedigde zich daar, vrij goed, vond ik, en als je kan staande blijven bij Katleen Cools, dan heb je wel iets, zo'n ampetant jong,
Ik vind het vreemd/opvallend dat Dewever de schuld voor die aanvallen bij de CD&V legt. De sfeer moet dan niet zo goed zijn denk ik dan.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2009, 17:35   #23
Pantoffeldiertje
Gouverneur

Pantoffeldiertje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Allee vooruit, dan zijn ze op de goede weg.

In belgie, is zo goed als geen enkel deftig weekblad / gazetje te vinden, ze zijn ofwel afhankelijk van persgroepen die te zwaar met de politiek gelieerd zijn, ofwel veel te veel op de sponsers gefocused.

Persoonlijke vetes horen niet in een weekblad uitgevochten te worden, zeker niet in een "kwaliteits" blad. (ik heb altijd zo mijn bemerkingen bij bladen / gazetten die zichzelf "kwaliteits blad" noemen... ) Ik heb dan ook totaal geen vertrouwen meer in de belze pers, ook niet in de bladen die Centrum zijn.

Het nieuws is tegenwoordig echt van hetzelfde niveau als de artikelkes in het reclameblad dat elke week gratis in de bus valt. Bijna geen kritiek meer en meestal platte zever, de belangrijke dingen gaan ze gewoon aan voorbij, soms vraag ik me zelf af of ze het zelf gemist hebben, of het effectief niet mogen publiceren.

Het is al jaren geleden dat ik nog zo eens een knack in mijn handen gehad heb, ik weet dat daar toen echt wel degelijke artikelen in stonden, hoe het huidige niveau is weet ik niet echt.

Allee als ze al eens kritiek durven leveren, op de huidige gang van zaken, (alhoewel, hoe kan je dat nog goed vinden... ) dan mogen ze een bank vooruit.
Bwah, er zullen wel betere bladen bestaan in het buitenland, maar al bij al vind ik dat het in België niet zo slecht gesteld is. De kwaliteit van de kranten kan beter, maar Knack en ja zelfs Humo zijn toch op hun gebied degelijke magazines?
Oud 18 november 2009, 17:59   #24
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cisalpina Bekijk bericht
Nee, omdat Van Krunkelsven dat zelf heeft gezegd.
Ach, Geert is immers maar wat aan het Xeno-bashen.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2009, 18:44   #25
Queensburry
Gouverneur

Queensburry's schermafbeelding

Standaard

Vroeger las ik Knack met plezier.
Maar na de dood van Verleyen was het al veel minder, en toen die Moslim-propagandabijlage 'MO*magazine' ons week na week een schuldcomplex probeerde aan te smeren voor alles wat er in de derde wereld mis gaat, heb ik mijn abonnement opgezegd. Er zijn grenzen.
Queensburry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2009, 19:05   #26
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Meulenaere tel ik niet mee, dat is een column en is dus niet onderhevig aan verplichte waarheidsgetrouwheid.
Wat hem niet weerhoudt om stevige, soms ronduit persoonlijke aanvallen te lanceren tegen al wie hem niet aanstaat.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2009, 19:06   #27
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Wat hem niet weerhoudt om stevige, soms ronduit persoonlijke aanvallen te lanceren tegen al wie hem niet aanstaat.
Och, dat is net het grappige van zijn bijdragen. Mensen kopen tegenwoordig tanks als auto, maar de paardjes groeien niet mee...
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2009, 19:08   #28
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris

jamás será vencido's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Queensburry Bekijk bericht
Vroeger las ik Knack met plezier.
Maar na de dood van Verleyen was het al veel minder, en toen die Moslim-propagandabijlage 'MO*magazine' ons week na week een schuldcomplex probeerde aan te smeren voor alles wat er in de derde wereld mis gaat, heb ik mijn abonnement opgezegd. Er zijn grenzen.
MO*
Oud 18 november 2009, 19:10   #29
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Randa Bekijk bericht

Dan heb jij een andere villa politika gezien
Die Dewin is naar mijn opinie inderdaad wel een ambetante zaag; maar eer omdat ze de verkeerde vragen stelt en zo zagerig blijft aandringen, zodat men een vorm van onbeleefdheid aan de dag moet leggen om haar te doen zwijgen ("ik weet dat gij graag blijft stoken, maar ..".) Ze probeert ernstige joernalistiek (harde feiten hard uitspelen) waar te maken, maar ze blijft op roddelnivo.

ter zake:

Ik vond de berichtgeving over de Krunk niet zo pozitief. Niet "knak-waardig" genoeg.

En nu met de Muit, lijkt het dezelfde richting uit te gaan.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2009, 19:19   #30
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Och, dat is net het grappige van zijn bijdragen. Mensen kopen tegenwoordig tanks als auto, maar de paardjes groeien niet mee...
Indien zijn schrijfsels pure satire waren, was ik een fan. Hij maakt echter misbruik van zijn positie als "satirisch columnist" door regelrechte, soms niet te bewijzen zware beschuldigingen te uiten aan om het even wie.

Als er dan later reactie op komt, al dan niet terecht, verschuilt hij zich snel weer achter de rol van hofnar, met een air van "mensen, het is maar satire".

Vind ik flauw en laf.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2009, 19:32   #31
Cisalpina
Gouverneur

Cisalpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Indien zijn schrijfsels pure satire waren, was ik een fan. Hij maakt echter misbruik van zijn positie als "satirisch columnist" door regelrechte, soms niet te bewijzen zware beschuldigingen te uiten aan om het even wie.

Als er dan later reactie op komt, al dan niet terecht, verschuilt hij zich snel weer achter de rol van hofnar, met een air van "mensen, het is maar satire".

Vind ik flauw en laf.
Daar heb ik het soms ook moeilijk mee, lijkt af en toe op een afrekenschrift.

Nochtans heeft Meulenaere bij mijn weten nog niet veel processen aan zijn been gehad en er nog minder verloren. Dat doet me vermoeden dat het toch niet allemaal zo verzonnen of niet te bewijzen is.
Oud 18 november 2009, 19:34   #32
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlueThunder Bekijk bericht
Knack ; nog één van de weinige objectieve nieuwsbronnen, een streling voort het oog

kranten schrijven tegenwoordig allemaal hetzelfde, beetje Italiaanse toestanden
Geen enkele nieuwsbron is objectief. En zeker de Knack niet.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2009, 19:35   #33
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Daar heb ik het soms ook moeilijk mee, lijkt af en toe op een afrekenschrift.

Nochtans heeft Meulenaere bij mijn weten nog niet veel processen aan zijn been gehad en er nog minder verloren. Dat doet me vermoeden dat het toch niet allemaal zo verzonnen of niet te bewijzen is.
Het zal vooral toch wel geen satire zijn.
Oud 18 november 2009, 19:36   #34
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Maar allée, Meule legt het er zo dik op dat toch geen zinnig mens dat letterlijk neemt? Komaan zeg, Meule is de K&K van Knack. Een vrolijke noot tussen de rest.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Oud 18 november 2009, 19:42   #35
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Maar allée, Meule legt het er zo dik op dat toch geen zinnig mens dat letterlijk neemt? Komaan zeg, Meule is de K&K van Knack. Een vrolijke noot tussen de rest.
Je moet natuurlijk wel iets van politiek kennen om hem te snappen. Misschien daarom dat zoveel van de politicsforummers hem ernstig nemen.
Oud 18 november 2009, 19:49   #36
born2bewild
Banneling

Standaard

ik zou graag weten hoe het staat met het proces van ons freya
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2009, 19:50   #37
Cisalpina
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
ik zou graag weten hoe het staat met het proces van ons freya
naar verluidt is het nog steeds wachten op de openingszitting, het freya-kamp bougeert al lang niet meer.
Oud 18 november 2009, 19:52   #38
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jamás será vencido Bekijk bericht
Je moet natuurlijk wel iets van politiek kennen om hem te snappen. Misschien daarom dat zoveel van de politicsforummers hem ernstig nemen.
dat zou best wel eens kunnen...
Oud 18 november 2009, 19:55   #39
Cisalpina
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jamás será vencido Bekijk bericht
Iets van columns kennen helpt ook. Satire is een vorm om de boodschap te verpakken en zegt niet altijd iets over het waarheidsgehalte ervan.

Het zegt wellicht meer over mij dan over Meulenaere, maar hij komt bij mij al lang over als een zeer verontwaardigd en kwaad man aangaande de zelfbediening en het opportunisme door sommigen in de politiek of op andere machtsposities.

Pas op, ik lees hem graag en vind het vaak grappig. Al lees ik liever RVC en Mia Doornaert.
Oud 18 november 2009, 20:00   #40
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Iets van columns kennen helpt ook. Satire is een vorm om de boodschap te verpakken en zegt niet altijd iets over het waarheidsgehalte ervan.

Het zegt wellicht meer over mij dan over Meulenaere, maar hij komt bij mij al lang over als een zeer verontwaardigd en kwaad man aangaande de zelfbediening en het opportunisme door sommigen in de politiek of op andere machtsposities.

Pas op, ik lees hem graag en vind het vaak grappig. Al lees ik liever RVC en Mia Doornaert.

Meulenaere speelt gewoon een rolletje. Zijn teksten zijn een toepassing van de functie van roddel. En hoe meer je roddel herhaalt, hoe meer mensen die ook als waar gaan beschouwen. Dat kan zelfs zo'n proporties aannemen dat de personen waarover geroddeld wordt, het nog zelf gaan geloven ook en er zich gaan naar gedragen. De Krunk heeft zich ook zo laten vangen.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be