Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Bekijk resultaten enquête: Dit is
racisme 1 12,50%
islamhaat 6 75,00%
moslimhaat 2 25,00%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 8. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 8 december 2009, 23:42   #21
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Tis te zien wie die getuigen waren
't zal een complot zijn van al die getuigen zeker.
en dat vorige feit is ook maar verzonnen.
en het zijn eigenlijk de sossen die ervoor gezorgd hebben dat hij ontslagen is geraakt bij het VB.
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2009, 23:43   #22
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Ik vind het nogal karig is met info over de feiten?
Zoals; waren er wel getuigen?
Zoniet is het woord tegen woord he.
Ik heb meer informatie maar ik heb het recht niet om die openbaar te maken.
Je kan gewoon reageren op basis van wat je weet via dat nieuwsbericht.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2009, 00:06   #23
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Dat vrouwmens had veroordeeld moeten worden vanwege die 'duw', dat is gewelddadig gedrag, niet dat het me verbaast overigens, maar je blijft nu eenmaal met je handen van andermans lijf, blijkbaar nóg iets wat ze 'aangeleerd' moet worden!
Overigens is dat rondlopen met de islamitische vlag sowieso een 'belediging' voor élke niet-islamiet!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2009, 00:23   #24
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Ga maar een topic daarover openen want deze gaat over iets anders.

Toch niet hoor.
Vergelijk het verschil in strafmaat maar eens tussen een racistische scheldpartij en een fysiek racistische aanval.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2009, 00:27   #25
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Er lijkt hier sprake van islamofobie (waarschijnlijk niet strafbaar) in combinatie met fysieke obstructie cq aanranding.

Een straf lijkt hier dan ook op zijn plaats ware het niet dat de Belgische magistratuur en rechterlijke macht vrijwel nooit tot veroordelingen komen als het gaat om fraude en/of corruptie of het doodrijden van mensen en/of kinderen. Onlangs mochten wij nog vernemen dat een Belgische rechtbank had besloten de moordenares van twee kinderen (2 en 4) ontoerekeningsvatbaar te verklaren en ongestraft de maatschappij weer in te sturen.

In dat licht is uiteraard elke straf te zwaar voor wat dom geschreeuw in combinatie met een mogelijk als dreigend ervaren fysieke navigatie.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2009, 00:28   #26
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De rechtbank heeft een voormalig provincieraadslid van Vlaams Belang veroordeeld tot twee maanden cel en een boete voor racistische uitspraken.

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw..._deinze_racist
Moeilijk om te oordelen - in de ene of de andere richting - op basis van een dergelijk summiere berichtgeving.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2009, 02:43   #27
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb meer informatie maar ik heb het recht niet om die openbaar te maken.
Je kan gewoon reageren op basis van wat je weet via dat nieuwsbericht.
Als het vb hem heeft buitengegooid dan zal het kloppen en keur ik het sowieso niet goed maar helaas als het aan de andere kant gebeurt dat mag dan maar.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2009, 02:44   #28
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Dat vrouwmens had veroordeeld moeten worden vanwege die 'duw', dat is gewelddadig gedrag, niet dat het me verbaast overigens, maar je blijft nu eenmaal met je handen van andermans lijf, blijkbaar nóg iets wat ze 'aangeleerd' moet worden!
Overigens is dat rondlopen met de islamitische vlag sowieso een 'belediging' voor élke niet-islamiet!
Idd,ze gaat zelf niet vrijuit.
Oud 9 december 2009, 08:55   #29
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

jullie maken vast geen verschil tussen een vrouw die de weg versperd wordt door iemand die haar aan het beledigen is een daarom de man een duw geeft om weg te kunnen raken, en iemand die een opmerking hoort die hem niet aanstaat en er daarom maar opvliegt.
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2009, 12:59   #30
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Gisteren was het ambras in de Lidl op de markt in Aalst. Ieder staat mooi aan te schuiven tot een "zwarte madam", (geen rechtstreekse familie van "de zwerte man" aan het belfort) haar spullen VOOR de aanschuivers op de loopband legt. Een van de aanschuivers reageert dat ze moet aanschuiven als iedereen. 't Was al meteen "gij racist" wat uit de zwarte madam uit kwam.....en ze heeft haar spullen ferm laten liggen, de rest moest maar wachten.....Vlaamse Aboriginals moeten nu eenmaal op hun tellen passen wat ze zeggen en doen, Het Centrum waakt.
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2009, 13:09   #31
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Gisteren was het ambras in de Lidl op de markt in Aalst. Ieder staat mooi aan te schuiven tot een "zwarte madam", (geen rechtstreekse familie van "de zwerte man" aan het belfort) haar spullen VOOR de aanschuivers op de loopband legt. Een van de aanschuivers reageert dat ze moet aanschuiven als iedereen. 't Was al meteen "gij racist" wat uit de zwarte madam uit kwam.....en ze heeft haar spullen ferm laten liggen, de rest moest maar wachten.....Vlaamse Aboriginals moeten nu eenmaal op hun tellen passen wat ze zeggen en doen, Het Centrum waakt.

Prachtige illustratie wat een uitzonderlijk laf volk Vlamingen blijkbaar zijn. Je begrijpt dan ook steeds beter dat een grote groep uit dit volk zich aan alle kanten braaf laat bestelen. Dit rijtje lethargen bij de Lidl verdient ook niet beter. Weer een lachmomentje voor de rest van de wereld.

Bij mij dringt overigens niemand voor, vriend.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 9 december 2009 om 13:10.
Oud 9 december 2009, 13:28   #32
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Prachtige illustratie wat een uitzonderlijk laf volk Vlamingen blijkbaar zijn. Je begrijpt dan ook steeds beter dat een grote groep uit dit volk zich aan alle kanten braaf laat bestelen. Dit rijtje lethargen bij de Lidl verdient ook niet beter. Weer een lachmomentje voor de rest van de wereld.

Bij mij ook niet broeder, 't was mijn madam die met dat verhaal naar huis kwam omdat ze ooggetuige was aan de kassa ernaast..... Maar inderdaad, Vlamingen zijn bange wezels geworden. Te begrijpen als uw "eigen soort" u woortdurend wil pakken.
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2009, 13:35   #33
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Dat vinden ze dan een gevaar voor de samenleving? En wat vinden ze dan van die Noord-Afrikaanse jongeren die een oudere man doodschopten op de tram? Of van die Marokanen die x aantal jaar terug een man zijn hersenen insloegen met een koevoet? Of wat van die gangster die een pistool leegvuurder op een agente en onmiddellijk daarna werd vrijgelaten?
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2009, 13:45   #34
carolus66
Schepen

carolus66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
of het racisme of moslimhaat is hangt af van het motief eh porpo.
en indien het gaat om één cultuur die het beu is om onder druk van de andere cultuur te komen staan en daarom er begint tegen in te gaan; moet het strafbaar worden je eigen cultuur proberen te doen stand houden?
carolus66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2009, 13:50   #35
carolus66
Schepen

carolus66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

als we reageren, worden we onmiddellijk van racisme beschuldigd. ge moet weten wat ge wilt.
carolus66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2009, 14:32   #36
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Tzou bij mij geen waar zijn geweest, ze zou wel gezien hebben wat ik zou gedaan hebben.
Oud 9 december 2009, 14:53   #37
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Tja, sommige Marokkanen zijn dapperder, in afwachting van hun loopbaan als rapper en voetballer vinden zij zoiets banaals al reden om een mes boven te halen,daar hebt gij respect voor nietwaar?
Dergelijk gedrag vindt je "dapper" en wie dit niet doet is laf! Je denkt erg " traditioneel Marokkaans" !
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2009, 15:29   #38
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Tja, sommige Marokkanen zijn dapperder, in afwachting van hun loopbaan als rapper en voetballer vinden zij zoiets banaals al reden om een mes boven te halen,daar hebt gij respect voor nietwaar?
Dergelijk gedrag vindt je "dapper" en wie dit niet doet is laf! Je denkt erg " traditioneel Marokkaans" !
Ik denk inderdaad dat het een stuk moeilijker voordringen is bij een Vlaamse Marokkaan. En gelijk heeft hij.

Leermoment.
Oud 9 december 2009, 15:57   #39
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk inderdaad dat het een stuk moeilijker voordringen is bij een Vlaamse Marokkaan. En gelijk heeft hij.

Leermoment.
Doe je dom of ben je dom? Daar gaat het niet over, maar omdat jij als een traditionele Marokkaan denkt, en agressie als oplossing ziet voor iedere frustratie denk je dat wie die zaken in proportie ziet en daarnaar handelt dus laf is.
gelukkig zegt dit vooral iets over jou he?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2009, 16:01   #40
Mcnab
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:

Leermoment.
Hoe ver zou je gaan Eberhard?
Zou je ervoor op de vuist gaan? En stel dat er een mes aan te pas komt, zou je ook een mes trekken?
Zou je je plaats aan de kassa tot bloedens toe verdedigen?
Mcnab is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be