![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Did somebody call me? 8)
Het meeste is hier ondertussen al gezegd (en de stelling weerlegd) maar ik kan er enkel aan toevoegen dat anno 2004 in de meeste democratische landen wetten in voege zijn die helemaal niet gebaseerd zijn op de betreffende passages zoals door Turk4ever en Mustapha gequote. Echter, in de meeste islamitische landen bestaat de sharia die wèl gebaseerd is op de koranische en ahadith teksten. Bovendien is het zo dat een deel moslims het kwijl in hun mond krijgen in de hoop ooit hier ook eens die sharia te kunnen invoeren (Boeboe jahjah zou het alvast heel leuk vinden). Anno 2004 interpretaties van de koran publiceren die het homo-gooien zouden verplichten lijkt me dan ook veel ingrijpender dan een paar verzen uit de bijbel die door niemand worden gevolgd. Een kleine nuance misschien?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Minister
|
![]() Dubbel
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen. Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA. 6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen». 7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen. Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA. 6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen». 7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat reformisme mogelijk is? Of dat islamisme zich hoe langer hoe dieper in de westerse samenleving gaat innestelen?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor KATHOLIEKEN Bobke! Voor zover ik (nog) weet stond de Bijbel zelfs op de toenmalige INDEX?
Protestanten daarentegen die volgden uiteraard wel de Bijbel. En tegenwoordig wordt dat nogal zwaar door elkaar gehaspeld vind ik. Katholieken volgen veeleer het Nieuwe Testament, met enkel een paar verwijzingen naar de parabels uit het Oude Testament. Iedereen is dat precies totaal vergeten. De toegelaten Bijbelversie voor katholieken lijkt me zeer recent te zijn (tenzij er voordien al andere versies waren, hetgeen ik toch wel betwijfel, wij moesten het doen met in eerste instantie de catechismus, en in latere instantie met de Nieuwe Catechismus of zoiets, maar mijn dochter moest een Bijbel aanschaffen (met een voorwoord van Kardinaal Suenens en de Nederlandse Alferink? anno 1967 of zoiets? ik heb hem niet bij de hand... )
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Europees Commissaris
|
![]() Om op de titel te reageren: U geeft dan toch al toe dat de Koran erg is!! We gaan erop vooruit!
Of de bijbel al dan niet erger is doet er niet toe en kan mij géén rat's arse schelen: scheiding staat /religie geldt hier. Bovendien mag je dat hier denken en zeggen van de bijbel zonder verder gevolg. Hoe lang zou ik nog te leven hebben als ik publiekelijk zo'n uitspraak over de islam maak in Dar al Islam? Word toch eens wakker ipv domme vergelijkingen te maken.
![]() |
#29 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
De toenemende zwaarlijvigheid en de daarmee verband houdende slechtere eetgewoonten zijn we vollop aan het overnemen. Niet de omvang maar wel de aard van de criminaliteit nemen we ook over. Verbod op roken nemen we ook over. Alom verbieden en nog eens verbieden plus strenge en strengere straffen. Waarom moeten wij tegemoed komen aan b.v. de moslims inzake normen, waarden en de bestraffing, Wij kunnen toch effe wachten tot ze bij zijn en ondertussen zelf effe uitblazen. Van die tijd kunnen we dan misschien profiteren om onze excessen in goede banen te leiden.
![]() |
![]() |
#30 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() een aanrader voor deze die het niet in de andere post over Oriana gelezen hebben:
http://www.nationalreview.com/commen...0405040834.asp Dat zegt toch genoeg wat er gaande is! |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
In de Bijbel staat ook dat God de wereld schiep in 7 dagen. Dat er vroeger mensen waren die honderden jaren oud waren. Elk mens met gezond verstand beseft dat het hier om verzinsels MOET gaan. Dat maakt dat wat je als mens met gezond verstand die hele Bijbel maar met enkele flinke kilo's zout moet nemen. Verovering van het Heilig Land? Zal 99 kansen van de 100 wel bluf en stoef geweest zijn van een of andere jaloerse en fantasierijke Jood die voor Israel ook grootse wapenfeiten in zijn verbeelding zag, in navolging van die van Egypte en Mesopotamië. Echter op de monumenten van deze laatsten worden de onderworpen en veroverde volkeren duidelijk herkenbaar uitgebeeld. Bij de Joden is daarentegen niks dergelijks terug te vinden. Verhaaltjes als dat van de zoutzuil en de Zee die opensplijt, het braambos en de rots waar water uitspuit: allemaal leuke verhaaltjes met een even groot waarschijnlijkheidsgehalte als die van Mickey Mouse en Donald Duck. Sommige westerlingen en revisionistische moslims trachten de islam nu te "redden" door te beweren dat Koran en Hadieth ook pas vele eeuwen na Mohammed zouden ontstaan zijn en dat Mohammed eveneens een mythische figuur zou kunnen zijn �* la Jezus of Mozes. Maar hier laat de geschiedschrijving toch heel wat minder vrijheid toe. Vaak weten we bij de islam wat er in welk jaar van zijn beginperiode gebeurd is. Ik beweer echter dat als de intellectuelen op aarde in plaats van te zwijgen de godsdiensten op streng historische en wetenschappelijke wijze zouden benaderen en niet wegkruipen uit angst voor hun collega's, er binnen de kortste keren van de hele islam niet veel heel meer zou blijven. De Koran zou héél snel afgedaan zijn als een misbaksel, een heel slecht en minderwaardig afkooksel van de Bijbel waarbij volledig aan de geest van die geschriften werd voorbijgegaan en de auteur naar goeddunken allerlei zaken ervan uitvergrootte en beklemtoonde, niet gehinderd door ook maar het kleinste begrip van de diepere bedoeling van de teksten van de Bijbel. De islam en de Koran is spiritueel één van de armzaligste creaturen ooit. Voor wetenschappers moet het een koud kunstje zijn om dit met harde argumenten te staven. Maar uit politieke correctheid besluit 99,9% van hen (voorlopig) te zwijgen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor de islamieten is dat blijkbaar minder duidelijk. De islamieten zijn blijkbaar ZO dom dat God hen via de Koran MEERMAALS moet zeggen WIE er slecht is en niet te vertrouwen en met WIE je best geen vriendschap sluit. Iedereen die dat boek verdedigt waarin staat "gij die gelooft neem de Joden en de Christenen niet tot vriend" beschouw ik als mijn persoonlijke vijand, want ik voel mij en mijn familie en vrienden door de inhoud van dat boek persoonlijk aangevallen. Elk middel om dat boek en de inhoud ervan evenals zijn verdedigers te bestrijden is voor mij veroorloofd. Dit is een kwestie van WETTIGE ZELFVERDEDIGING. Dat smerig boek moet verdwijnen. Eender hoe. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Lees gewoon maar in de bijbel het onschuldige oog om oog. Die reflex heb ik soms ook wel maar ik weet dat ik dat niet kan waarmaken. Test hebben immers aangewezen dat een mens dergelijke gelijkheid niet kan inschatten. Zeer eenvoudig. 2 personen naast elkaar. De ene duwd met z'n vinger op de ander z'n hand. Men vraagt de ander om nog zonder er sprake was van enige pijn, even hard met z'n vinger op de ander zijn hand te duwen, oog om oog nietwaar. Vrij snel bleek dat er steeds harder geduwd word, er is dus sprake van escalatie en moesten dergelijke proeven niet onder toezicht gebeuren zouden er zich ongetwijfeld ongelukken voordoen. Het vergt gezond verstand, zelfbeheersing en inschikkelijkheid om dergelijke escalatie te doorbreken en te stoppen. In palestina is er zo niemand en blijven ze maar verder duwen. Bush en osama spelen ook dat spel en sleuren iedereen mee. Ik wil daaarmee echter niet meespelen, ik hou liever m'n vrienden hoop dat ze ook niet meespelen.
![]() |
![]() |
#34 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
De koran mag voor mijn part verdwijnen, net als de testamenten. In dat soort boeken staan algemene richtlijnen die vandaag nog wel van toepassing zijn maar ook nen hoop brol om in die tijden te overleven. Wellicht wou Mohamed niet aan een kruis belanden zoals z'n voorganger en heeft ie daarom de joden en christenen maar gelijk als vijand genomen, hoe zou je zelf zijn. Hoedanook, de beide testamenten en de koran zijn achterhaalde boekskes. De essentie blijft wel overeind maar de machtsstrijden erin zijn passé. Mensen als darwin moeten er maar eens vrede mee nemen dat niet iedereen Jesus ziet als zoon van god en moslims moeten maar eens leren vrede nemen met het feit dat christenen mohamed niet als profeet aanvaarden of de joden jezus als de zoon van god.. Je hoort de rasta's toch ook niet zeveren over het al dan niet erkennen van Haile Salasi als reïncarnatie van christus. Ik zou zeggen, "get a life" en laat die boeken voor wat ze zijn. Museumstukken.
![]() |
![]() |
#35 |
Minister-President
|
![]() De Bijbel die je in de boekhandel koopt is een zeer sterk gekuiste versie.
De originele staat inderdaad vol met dingen die niet kunnen. Dat is nog met een boel andere originele teksten het geval. Let wel, ik vindt dat het VB arrest te ver gaat, maar nu het er is moet het maar meteen op iedereen, zonder uitzondering en op dezelfde manier toegepast worden. Wat ik dus graag zou zien (en ik lang niet alleen), nu het VB arrest er is, is dat alle geschriften per religie ge-evalueerd worden op dezelfde nauwgezette manier als de VB teksten en het geheel, religie per religie, veroordeeld wordt. Dat wil in de praktijk zeggen dat ze hun staatssubsidie gaan kwijtspelen, net als het VB dat zijn dotatie kwijt speelt. Waarom ook de originele teksten beoordelen? Omdat er altijd fundi's gaan gevonden worden die met het heilig boekje in de hand de dingen die er in staan gaan willen uitvoeren. Wat betreft dat "uitvoeren" wil ik nog eens er op wijzen dat de betonblokken voor verschillende sinagogen er niet voor niets staan, dus het "uitvoeren" is geen hypothetische vraag.
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Weer veel gezever over korans en bijbels. Toch erg dat zo'n hopeloos verouderde boeken nog steeds als politieke grondslag gebruikt worden...
![]()
![]() |
![]() |
#37 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Mustapha probeerde ook geen vergelijking te maken tussen de daden van degenen die zich moslims of en christenen noemen, hij had het wel degelijk over de inhoud van de teksten. De Bijbel is inderdaad geen verhaal en het is heel duidelijk dat God homoseksualiteit verafschuwt. De voorschriften van het Oude Testament werden echter aan het Joodse volk gegeven in afwachting van de Messiah. Christenen dienen de wet van Mozes niet te volgen. Wel de wet van de Geest. Zij volgen Jezus, niet Mozes. God verafschuwt zonde maar het is niet aan ons om de zondaar te veroordelen : "degene die zonder zonde is, die werpe de eerste steen". God roept Christenen ook niet op om hun levenswijze op te dringen "mijn rijk is niet van deze wereld". Dat is wat het Nieuw Testament zegt. Als je Joden wilt aanvallen kan je idd het Oude Testament gebruiken. Om Christenen in de verlegenheid te brengen moet je echter uit het Nieuwe Testament citeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De Bijbel van vandaag is dezelfde als die van 200, 1000 of 2000 (voor het Oude Testament) jaar geleden. Alles staat erin : de schepping, de zondvloed, de plagen van Egypte, het vaak schandalig gedrag van Abraham, Isaak en Jakob en hun zonen (incest, overspel, leugens en bedrog bij de vleet), de fratsen van David en Salomon, de lafheid van apostel Petrus, het verraad van Judas, de twisten tussen de eerste Christenen, enz. Iedereen is trouwens vrij om zijn eigen versie te publiceren (op de originele tekst is er geen copyright). Zo werd er ooit eens een versie uitgebracht waar God onzijdig is en niet meer een "Hij". Het is een flop geworden want wie is er in zoiets geïnteresseerd? Ofwel wil je de Bijbel lezen zoals ze geschreven werd ofwel koop je dat boek niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Een wat zit gij daar te lullen over mohamed, kijk maar naar de feiten voor je zomaar te lullen, een trouwens de joden hebben nooit aan hun woordje gehouden een plegen constant verraad , zodat hun verraad zelf aan hun eigenheid een einde heeft gemaakt , dus niet lullen !! een dat zien wij ook nu dagelijks, waar zijn al die akkoorden die de "joden" in oslo een andere plaatsen gemaakt hebben ? allemaal van de tafel geveegd alsof de joden hun woordje boven de wet ligt!!! p.s. probeer maar is een jood te berechten dat zal trouwens nooit lukken door één of ander smoesje of smeergeld!! een ik begin wel dat "joden "geknuffel een beetje beu aan 't worden!
![]() |
![]() |
#40 | |||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |