![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tuurlijk.
![]() Solidariteit is een begrip die zelfstandigen niet kennen want als d'er eentje op straat komt zijn er minstens twee anderen die zijn of haar klanten proberen of te pakken. Nu zijn er een boel zelfstandigen in Clabecq die dankzij die d'Orazio hun boeltje kunnen laten draaien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
De werknemers kennen geen solidariteit. Ook gezien hoe ze tijdens de doodsstrijd van Sabena mekaar in de haren vlogen, opgejut door hun vakbonden. Onder spandoeken opstappen met "solidariteit" erop, dat kunnen jullie, maar in feite denken jullie individueel allemaal aan de eigen portemonnee, geef dat nu toch 's toe. Ik zal er niet kwaad voor zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Inderdaad. Mensen komen eigenlijk alleen op straat als hun eigen portefeulle er mee gemoeid is. Ik heb die Sabeniens niet gezien bij de sluiting van Reneault bvb.
Vakbonden zijn ook een uitvloeisel van een slechte wetgeving. Bij een goede wetgeving zou een werknemer die zich benadeeld voeld zich kunnen wenden tot de (goed werkende ) rechterlijke macht. Zoals ik al vroeger heb gezegd is staken een vorm van chantage die slechts door een zeer klein deel van de bevolking kan gebruikt worden.En meestal dan nog ten koste van de gewone mens die er de rekening voor gepresteerd krijgt. Vervoer, post en openbare diensten bvb. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#25 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Het Phillips Hasselt scenario heeft daar natuurlijk niets mee te maken. Zolang wij op de produkten die we zelf maken 200 a 300% belastingen heffen en op de produkten die wij invoeren 30% zullen alle bedrijven moeten verhuizen naar de lage loonlanden of falliet gaan. Zo eenvoudig is dat. Alleen zijn er mensen die denken dat High Tech en dienstverlenende bedrijven daar buiten vallen. Wel die zullen dan de komende jaren op hun gezicht gaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
-Lernout en Hauspie zijn al lang opgedoekt. Binnenkort hebben we hier alleen nog maar kleine middenstanders en toerisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik was jarenlang gelukkig en succesvol zelfstandige. Vroeger was het mogelijk. Nu heb ik het opgegeven, mijn zoon is zelfs naar het buitenland vertrokken, na menstergende persoonlijke aanvallen vanwege de belastingen. Ze hebben bot gevangen maar hij is gewoon vertrokken na alles verkocht te hebben hier. Tegenwoordig moet je zelfmoordneigingen hebben om een zelfstandig beroep, behalve enkele uitzonderingen en bepaalde medische beroepen uit te oefenen.
Een klein bedrijfje opstarten....leg me maar eens uit wat je denkt te verdienen ik zal je vlug antwoorden. Een groter bedrijf dan? Met alle wetten en sociale bijdragen, moet je al serieus wat uit de mouw schudden iedere maand. Onder de 50 man moet je sectoriaal zéér goed zitten om te overleven. De laatste regeringen hebben er alles aan gedaan om de echte zelfstandige, niet de bijberoepers, uit te roeien, en ze slagen er wondergoed in. De middenklasse moet er hier uit en wordt vervangen door de politieke en hogere beambten kaste. Dat zijn de enigen die hier op kosten van de gemeenschap nog wat te verteren hebben. De bemoeizucht, absurde wetgevingen, ambtelijke pesterijen en afrekeningen. Mede de dictatoriale benadering van zelfstandigen door beambten en politicie, hebben een gezond zelfstandig ondernemen onleefbaar gemaakt. Spijtig, héél spijtig. Nu gaan ze weer investeren in het buitenland om buitenlandse bedrijven aan te trekken? Multinationals waarschijnlijk �* la genre, Phillips, Renault en zovele anderen die na jarenlange voordelen en subsidies gewoon weer vedwijnen van zodra het ergens anders goedkoper produceren wordt. En dat is niet moeilijk te vinden met onze torenhoge sociale en andere bijdragen. Ondertussen heeft de overheid de hand in alles en nog wat, je kan tafels en stoelen huren bij de gemeente voor je feesten, je krijgt gratis fietsen ter beschikking zoals in Oostende, ik kan nog wel een tijdje doorgaan, maar zal mij beperken. Je kan zelfs je huis niet meer vekopen zonder eerst langs de gemeente te gaan en hen de voorkeur te geven...... Daarbij wordt de zelfstandige als een geboren fraudeur aangezien door de overheid terwijl hun eigen mensen de grootste zwartwerkers zijn. Ze hebben ook de meeste tijd om bij te klussen he. Ik ken genoeg zwart behangers en schilders in staats of stadsdienst. Zelfs een belastingsambtenaar die s'avonds en in de week-ends zwart werkt en uit eerlijke schaamte mijn dossier niet verder durfde af te handelen omdat ik op de hoogte was, en doorgaf aan een collega. België is geen democratie meer maar een bureaucratie naar Russisch model, soft communistisch zou ik het willen noemen. Ondertussen kwakelen ze maar verder, onze zelfingenomen politici en ambtenaren. Het enige wat die jongens aanbelangt is, zichzelf, de partij, (want die hebben ze nodig) en machtwellustige zelfverheerlijking. Van de Russen afgekeken? Nee voor de zelfstandigen is er hier nog weinig plaats, anders zeg je me maar wat ik hier nog kan beginnen...kandidaten genoeg voor serieus aanbod.
![]() |
#29 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
-Heel wat elementen van de Stalin-bureaucratie zijn hier stevig ingenesteld hoewel iedereen hier de vrije marktbezingt!Neem bijv. heel het Europees landbouwbeleid met zijn quota en subsidies: een perfect communistische plan-economie. Met Heil-Europa gaat dat nog erger worden. Het zijn juist de zelfstandigen en de KMO's die nog wat rek in de economie geven maar die worden juist benadeeld.Ik heb me groen en blauw geërgerd aan heel die Sabena-historie sociale begeleiding reconversie en banenplan van hier tot ginder terwijl een gefailleerde zelfstandige kan gaan bedelen aan de supermarkt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Alleen spijtig dat "klagen en permiteren " niets opbrengt en de rest te veel moeite is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Eigenlijk kunnen de meeste problemen worden opgelost door het invoeren van het BROV.
Het probleen is echter dat er geen enkele partij is die echt geinteresseerd is in de invoering van het BROV. Ik en jij zullen dus zelf een partij moeten oprichten die zich daar mee bezig houd. Probleem is dat je dan nog 9998 mensen nodig hebben die er 250€ in willen investeren. Niet alleen omwille van het geld maar nog meer omdat we 10000 mensen nodig heb om de andere mensen uit te leggen wat het BROV precies inhoud en wat het in de praktijk gaat betekenen. Mijn ervaring is dat wanneer je dat doet de mensen onvoorwaardelijk in het BROV geloven. Overigens is die 250€ een uitstekende investering als je bedenkt dat het wanbeleid van de vorige, huidige en volgende bewindgevers iedere belg jaarlijks tussen 1000 en 2500€ kost. Dit geld gaat verloren door niet innen van belastingen en sociale bijdragen (schattingen lopen tussen 100 en 250 miljard Euro), geld verslindende verkeerde beslissingen (zie publikaties van het rekenhof), de duizenden dik betaalde politiekers (die nagenoeg allemaal het beroep zien als een handige, gemakkelijke bijverdienste) waarvan we er maar 10% echt nodig hebben en niet te vergeten de corruptie natuurlijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Punt is, dat politici in België het economisch en sociaal systeem zo ondoorzichtig gemaakt hebben juist met de bedoeling om criminele en onrechtvaardige acties en transacties te rechtvaardigen. Men blaast als het ware de moeilijkheidsgraad zo ver op dat ze wel eens zal ontploffen. Onze samenleving is gelijk een huisgezin, maak de dingen eenvoudiger, verklein de problemen en spreek ze uit. Een gezin dat elke dag wordt geconfronteerd met ruzie over geld, relatie- en taalproblemen, heeft elkaar niets meer te zeggen nog de wil om te begrijpen moet scheiden om de kinderen een toekomst te geven. Vlaanderen en Wallonië moeten zelfstandig worden en hun eigen leven organiseren in Europa, dit is voor de Vlamingen en de Walen de enige goede oplossing. Phillips zal er niet door terug komen in Hasselt, maar Vlaanderen moet dan ook niet meer verwijtend naar iemand anders wijzen, wij hebben het in de EU dan zelf in de hand.
![]() |
![]() |
#34 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ja ja Vlaanderen onafhankelijk en alle vreemdelingen buiten. Opgelost zijn alle problemen. Waar heb ik dat nog gehoord?
Was dat niet hetzelfde als:"ik heb niets gedaan het zijn altijd de anderen" |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
We kunnen er niet langs kijken, toen de Franstaligen het voor het zeggen hadden waren er géén problemen omdat de Vlaming zweeg, of beter moest zwijgen. Sinds de Vlaming bewust is geworden van zijn meerderheid zijn er altijd problemen omdat onze Waalse broeders hun Vlaamse rijkdom niet wensen af te staan. Het zijn de Waalse politici die hun macht misbruiken om de Vlamingen te verarmen.
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Met tien jaar opleiding kan die nog niet wat een kleuterjuf met twee jaar kan: een bende gillende gozers disciplineren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Dumpen die keten van betalingen.
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Helpt niet. Hoe meer je naar de klant doorrekent...hoe meer je moet betalen.
![]()
![]() |
#40 | ||
Banneling
|
![]() Oorspronkelijk bericht door Mambo
![]() Citaat:
Citaat:
![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |