Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 9 mei 2004, 23:05   #21
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Mij lijkt het zo logisch als alle UFO-theoriëen die ik al las
Ik zie het anders: de democratie voelt zich bedreigd door de agitprop van het ZB en past de wet toe... meer niet.
Als "filosoof" zou je toch beter moeten weten... dat we geleerd hebben te denken in vaste en logische, plausiebele patronen... En dan is zo'n theorie misschien wel absurd. Maar soms moeten we eens uit die vaste patronen durven treden om te denken... niks UFO theoriën, gewoon belgische politiek... of ben je de bende van nijvel al vergeten, of de diefstal van het lam gods paneel, of de roze balletten...
-De diefstal vh Lam Gods was een gewone diefstal van iets dat onverkoopbaar was, waarbij de buit te goed verstopt was, géén samenzwering.
de "roze baletten" waren twee zaken die door de sensatiepers ten onrechte bij elkaar gevoegd en door elkaar gehaald werden:
-het dossier Pinon, ttz. beschuldigingen tussen een koppel in echtscheiding, zoals er altijd wel geweest zijn
-een reeks seksfuiven zoals er altijd wel geweest zijn...
ook geen samenzwering, hoogstens seponeren van bepaalde onbewezen beschuldigingen, misschien wat chantage

Blijft over de Bendediefstallen, waar een samenzwering zou kunnen vermoed worden (of een voor een bepaald korps "gelukkige samenloop van omstandigheden")
Veel meer dan veronderstellingen kun je daar niet maken, maar veronderstellingen kan je altijd maken.
Of ze daarom nog iets met de werkelijkheid te zien hebben Men leurt nog altijd op gore internetsites rond met het zgn "Protocol van de Wijzen van Sion", hoewel het al tientallen jaren bewezen is dat het gewoon uit een ziekelijk antisemietisch brein gekomen is..
filosoof is offline  
Oud 9 mei 2004, 23:25   #22
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab
Het VB moest veroordeeld worden om dat het separatistisch is: het is de grootste partijpolitieke bedreiging voor het voortbestaan van de belgische (on)staat sinds 1830. Al de rest (racisme incluis) is bullshit.
Waarom is separatisme een probleem? Meer en meer geloof ik ook dat dit een goede oplossing is. Ik weet niet waarom iedereen zo afgeschrikt is van dat separatisme. Wij hebben met Wallonië absoluut niks gemeen, waarom die éénheid nog in stand houden? Waarom bakken geld blijven pompen in Wallonië en dan nog stank voor dank krijgen?

Ik heb jarenlang in het buitenland gewoond en kwam terug naar België en heb me in Zuid-Brussel gevestigd (als vlaming). Welnu, ik kan je zeggen dat ik me hier in Zuid Brussel méér in het buitenland voel dan in het "echte" buitenland..... Er spreekt hier niemand nederlands tegen jou in de winkels, je kan nergens nederlandse tijdschiften of boeken kopen.
De gedragingen, gewoontes van onze waalse / franstalige brusselaars zijn zéér verschillend van de onze. Het is gewoon pakkend. Dat is mij pas echt opgevallen toen ik terugkwam, hoe verschillend walen/vlamingen wel zijn. Wij horen meer bij de nederlanders, of zelfs de engelsen, qua humor en cultuur... Dus, separatisme... géén enkel probleem voor mij, doe maar op!
Vreemd! Ik woon ook in Brussel, en als men mijn papieren ziet wordt ik door de mensen van overheidsdiensten in het NL aangesproken, ik koop alle dagen mijn vlaamse krant, ik koop mijn vlaams weekblad, (en mijn italiaans ook), nooit geen enkel probleem ondervonden... moet nog komen, veronderstel ik maar ik woonde hier vroeger al eens 10 jaar en toen was het identiek, op eens een kassierster in een grootwarenhuis na.... Wil je een NL boekwinkel? oa aan St Gooriks is er een en verder is er De Standaard, op het Muntplein, waar je ook een NL-talige bibliotheek vindt (hier is ook een gemeentelijke NL-talige bibliotheek). Er is idd een verschil met Vlaanderen, brusselse gemoedelijkheid bestaat...
filosoof is offline  
Oud 11 mei 2004, 12:42   #23
Laudi
Schepen

Laudi's schermafbeelding

Standaard

Het hele scenario van de veroordeling is zonder twijfel afgesproken werk , hoogstwaarschijnlijk ook op de manier zoals Straddle beschrijft !

Ik denk echter dat het juist de eerste bedoeling is om het Vlaams blok uit te schakelen , wegens te veel succes : de pc's hebben er geen vat op , wat ze ook proberen , het blok blijft winnen . Dus , blijft er alleen het gerecht over !! Iedereen weet natuurlijk waarom ze altijd winnen : je moet geen "racist" zijn , om te beseffen dat er alsmaar meer allochtonen in europa binnenkomen en dat dit leidt tot spanningen (voorbeelden genoeg op wereldvlak) . Het andere grote punt is natuurlijk het onhoudbare belgie : ik heb zelf niets tegen onze waalse medemensen (ben er zelfs mee getrouwd ) , alleen de waalse politiek deugt voor niks : ze kiezen steevast voor de verkeerde oplossingen nl. het nodige geld ergens anders gaan halen (tiens ? waar horen we dat nog ??!! )

De achterliggende gedachte is heel zeker de aanpak van andere organisaties zoals AEL , ... Dit argument zal alleszins gebruikt worden om de rechtse krachten binnen VLD, CD&V -NVA en zelfs SPA te paaien , te sussen en ook verder te binden : kijk maar met wat een gemak dat Coveliers , De Gucht , ... de mond gesnoerd werden.

Kortom , dit is de grootste orchestratie in de laatste decennia , ja , maar in eerste instantie om de macht te behouden !!
Het Blok voorstellen als een offer dat moet gebracht worden , zou bijna veronderstellen dat er medewerking is vanuit het Blok
Laudi is offline  
Oud 11 mei 2004, 16:03   #24
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laudi
Het hele scenario van de veroordeling is zonder twijfel afgesproken werk , hoogstwaarschijnlijk ook op de manier zoals Straddle beschrijft !
D�*n heeft het ZB zijn medewerking verleend, vermits het niet eens een procedure tot wraking van de rechters instelde...
filosoof is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be