![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De kosten voor de opvang kunnen makkelijk teruggebracht worden door een strikter toelatingsbeleid, de eisen aan te scherpen, de procedures sneller te behandelen, uitgeprocedeerden sneller op transport terug naar eigen land te zetten en bovenal de opvang van echte vluchtelingen en asielzoekers in veilige landen in de regio van herkomst te stimuleren. Dan kan wat dat betreft met veel minder geld veel meer gedaan worden en kan het geld wat vrijkomt gebruikt worden om thuis orde op zaken te stellen en de eigen behoeftige bevolking te helpen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben daar helemaal geen voorstander van. Ik ben wel voorstander van het op poten zetten van een mondiale economie die ten dienste staat van de mens; die tot doel heeft om alle monden van deze wereld te voeden; en niet de winsten te maximaliseren van een minderheid die het kapitaal en de macht in handen heeft. Een economie die iedereen, ongeacht waar hij/zij ter wereld kwam; dezelfde kansen biedt. Ik ben ook voorstander van het menselijk behandelen van alle mensen. Citaat:
Maar voor de rest ga ik akkoord met je voorstellen. p.s. De uitdrukking "op transport zetten" vind ik wat ongelukkig gekozen; aangezien het nog altijd over mensen gaat. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ja en? Gevangenen zet men immers ook op transport. Bovendien zullen ze niet uit eigen beweging terug gaan wandelen naar de landen van herkomst en is er dus transport nodig, of dat nu per boot, vliegtuig, bus of trein is. |
||
![]() |
![]() |