Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 6 februari 2010, 11:58   #21
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Denk je werkelijk dat de overschrijding van de kosten voor de opvang van asielzoekers kan opgelost worden door asielzoekers te laten logeren bij burgers?
Neen, maar het zou wel eens goed zijn dat de wereldvreemde voorstanders van de toelating van steeds maar weer nieuwe hordes gelukszoekers eens zelf aan den lijve zouden ondervinden wat voor belasting dat eigenlijk is waarmee ze de samenleving willen opschepen.

De kosten voor de opvang kunnen makkelijk teruggebracht worden door een strikter toelatingsbeleid, de eisen aan te scherpen, de procedures sneller te behandelen, uitgeprocedeerden sneller op transport terug naar eigen land te zetten en bovenal de opvang van echte vluchtelingen en asielzoekers in veilige landen in de regio van herkomst te stimuleren. Dan kan wat dat betreft met veel minder geld veel meer gedaan worden en kan het geld wat vrijkomt gebruikt worden om thuis orde op zaken te stellen en de eigen behoeftige bevolking te helpen.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2010, 12:28   #22
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Neen, maar het zou wel eens goed zijn dat de wereldvreemde voorstanders van de toelating van steeds maar weer nieuwe hordes gelukszoekers eens zelf aan den lijve zouden ondervinden wat voor belasting dat eigenlijk is waarmee ze de samenleving willen opschepen.
Denk je dat ik een "voorstanders van de toelating van steeds maar weer nieuwe hordes gelukszoekers" ben? Waar heb je dat gelezen?
Ik ben daar helemaal geen voorstander van.
Ik ben wel voorstander van het op poten zetten van een mondiale economie die ten dienste staat van de mens; die tot doel heeft om alle monden van deze wereld te voeden; en niet de winsten te maximaliseren van een minderheid die het kapitaal en de macht in handen heeft. Een economie die iedereen, ongeacht waar hij/zij ter wereld kwam; dezelfde kansen biedt.
Ik ben ook voorstander van het menselijk behandelen van alle mensen.

Citaat:
De kosten voor de opvang kunnen makkelijk teruggebracht worden door een strikter toelatingsbeleid, de eisen aan te scherpen, de procedures sneller te behandelen, uitgeprocedeerden sneller op transport terug naar eigen land te zetten en bovenal de opvang van echte vluchtelingen en asielzoekers in veilige landen in de regio van herkomst te stimuleren. Dan kan wat dat betreft met veel minder geld veel meer gedaan worden en kan het geld wat vrijkomt gebruikt worden om thuis orde op zaken te stellen en de eigen behoeftige bevolking te helpen.
Het is moeilijk om te beperken wie asiel mag vragen.
Maar voor de rest ga ik akkoord met je voorstellen.

p.s. De uitdrukking "op transport zetten" vind ik wat ongelukkig gekozen; aangezien het nog altijd over mensen gaat.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2010, 12:50   #23
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Denk je dat ik een "voorstanders van de toelating van steeds maar weer nieuwe hordes gelukszoekers" ben? Waar heb je dat gelezen?
Ik ben daar helemaal geen voorstander van.
En waar leest u uw naam in mijn reactie? Inderdaad, helemaal nergens. Geen reden dus om meteen zo defensief uit de hoek te komen.

Citaat:
Ik ben wel voorstander van het op poten zetten van een mondiale economie die ten dienste staat van de mens; die tot doel heeft om alle monden van deze wereld te voeden; en niet de winsten te maximaliseren van een minderheid die het kapitaal en de macht in handen heeft. Een economie die iedereen, ongeacht waar hij/zij ter wereld kwam; dezelfde kansen biedt.
Ik ben ook voorstander van het menselijk behandelen van alle mensen.
Heel nobel van u en ik kan me er in grote trekken ook wel in vinden. Alleen die mondiale economie zie ik helemaal niet zitten. Ik zag liever een groot aantal lokale economiën ten dienste van de mensheid.

Citaat:
Het is moeilijk om te beperken wie asiel mag vragen.
Maar voor de rest ga ik akkoord met je voorstellen.

p.s. De uitdrukking "op transport zetten" vind ik wat ongelukkig gekozen; aangezien het nog altijd over mensen gaat.
Ja en? Gevangenen zet men immers ook op transport. Bovendien zullen ze niet uit eigen beweging terug gaan wandelen naar de landen van herkomst en is er dus transport nodig, of dat nu per boot, vliegtuig, bus of trein is.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be