Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 maart 2010, 16:18   #21
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
School en schoolcontacten.
Denk je niet dat je tegen de tijd dat je naar school gaat psychologisch reeds gevormd bent?
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2010, 16:30   #22
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Een klacht wegens wat?

EDIT: ik bedoel dat niet onnozel, hoor. Maar strafrechterlijk hoeft er volgens mij voor deze misdaden geen klacht neergelegd te worden. En de burgerlijke partijstelling is eerder een zaak voor het slachtoffer. Zou die vader dat niet gewoon doen om zijn gezicht toch nog een beetje te redden?
Misschien, alleen hebben ouders van junks meestal ook al hun deel van de miserie gehad. Persoonlijk zou ik hem de kop inslaan denk ik na zoiets. Ne winkeldiefstal is al erg, een kind bedreigen voor zijn geld af te pieken of nen autoradio stelen ook, maar iemand ontvoeren en die dan martelen, gewoon omdat die niet in staat is zichzelf te verdedigen, ... nee da zou ik me zelf niet meer in de hand hebben.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2010, 16:32   #23
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Alsof het zijn opvoeding niet was die dit varken gemaakt heeft...
Kan zijn, maar t is nen junk, ... meestal zijn junks niet echt leuk voor hun omgeving, dus ik zou niet direct de schuld bij pa of ma durven leggen...

t kan natuurlijk altijd.

Verslaafden doen immers alles om aan geld te geraken, als ze hun eigen moeder daarvoor moeten beroven of hun grootvader de kop inkloppen, is dat allemaal geen probleem.
Oud 2 maart 2010, 16:34   #24
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Misschien, alleen hebben ouders van junks meestal ook al hun deel van de miserie gehad. Persoonlijk zou ik hem de kop inslaan denk ik na zoiets. Ne winkeldiefstal is al erg, een kind bedreigen voor zijn geld af te pieken of nen autoradio stelen ook, maar iemand ontvoeren en die dan martelen, gewoon omdat die niet in staat is zichzelf te verdedigen, ... nee da zou ik me zelf niet meer in de hand hebben.
En een kind, uw eigen kind dan nog, de kop inslaan dat vindt je niet erg?

Dan weet je toch gelijk vanwaar uw kind het heeft...
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2010, 16:48   #25
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Verklaar u nader, leg even uit welk invloed op de opvoeding groter is dan die van de ouders?
Vrienden , Drugs, het niet hebben van vrienden, zelf gepest worden, zelf pesten, minderwaardigheidscomplex , meerderwaardigheidscomplex, alcohol, gewoon een goei steek los hebben, geen empathy hebben zoals ze dat dan noemen in de psychologie,... stemmetjes horen, geen kloten respect hebben voor wie of wat dan ook , door een foute opvoeding (alles mogen) of door geen besef te hebben, dat er ook nog andere mensen rondom hen lopen...

En zo kunnen we nog wel efkes doorgaan, waarvoor steekt ge zo een dingen uit...

Heel gezond in uwe kop zijde dan wel niet he, ... ?
Oud 2 maart 2010, 16:53   #26
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En een kind, uw eigen kind dan nog, de kop inslaan dat vindt je niet erg?

Dan weet je toch gelijk vanwaar uw kind het heeft...
Dat zou in normale omstandigheden nooit geslagen worden mijn beste Xenophon, ik heb het over deze omstandigheden, ik zou het ook op een normale manier trachten op te voeden en dergelijke stoemiteiten niet uit te halen, maar als ie het toch doet en iemand ontvoerd en martelt, ja, dan kunt ge er zeker van zijn dat ge eigenlijk liever in een cel zit.

Mijn vader heeft mij ook nooit geslagen maar moest ik zo iets uitgestoken hebben, dan was ik best regelrecht naar de hel gaan lopen, het is daar dan veel veiliger dan aan de toorn van pa bloot gesteld te worden, dat kan ik u wel op een briefje geven.
Oud 2 maart 2010, 17:10   #27
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Denk je niet dat je tegen de tijd dat je naar school gaat psychologisch reeds gevormd bent?
Nee

Dat hangt af van geval tot geval, sommige mensen kunnen zelf na school, of van school naar unief nog serieus veranderen.

U hebt misschien de harde hand van pa moeten ondergaan, er zijn nog heel wat andere momenten, waarop je mensen tegenkomt die zowel een goede als heel slechte invloed kunnen hebben.

ik heb ook gasten gekend, die goed aan het spul waren, of waar ik zelf de stap had kunnen zetten, zuipen gelijk ne zwitser, kameraden met lange vingers, half gestoorde idioten die omdat ze tot hun 18 daar moeten zitten van alle zwijnerij uitsteken, kapot helpen van andere mensen hun schoolcarriere inbegrepen.

Al dan niet succes hebben met het eigen of ander geslacht, ... het kan u allemaal kneden, vormen, misvormen, agressief maken, zelfmoord neigingen bezorgen, doen drinken, doen snuiven, spuiten, slikken.

Een zwak karakter of een sterk karakter, en er zijn mietjes die om zichzelf te bewijzen, anderen moeten treiteren, en re zijn er die net die rot zakjes net moeten aftoeken om te bewijzen dat ge ze maar beter gerust laat.

Ik had in mijn jeugd ook , nen auto kunnen pieken of in ne winkel iets kunnen stelen, drugs smokkelen of verkopen, gebruiken ge zou er misschien zelf van verschieten hoe dikwijls of hoe dicht ik stond bij mensen die daar helemaal geen fuck om gaven. Mijne maat had die remming niet, ik heb die af en toe serieus moeten corrigeren. ... langs nen andere kant heb ik hem ook wel geholpen om bepaalde zaken te regelen, niks speciaals of onwettelijk maar zijne pa zou zeker not amused geweest zijn.

Ik een zwak karakter, of hij mij niet als kameraad, en ons leven had er misschien helemaal anders uitgezien, misschien niet direct Dendermonde of Leuven-centraal, alhoewel ... ge weet nooit.
Oud 2 maart 2010, 20:37   #28
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

best een tragisch verhaal. stefan werd al jaren getreiterd en gepest door die gasten, maar desondanks beschouwde hij ze als zijn 'vrienden'. wellicht de enigen die zijn aanwezigheid tolereerden, maar voor perverse redenen.
ze lieten hem ook cocktails drugs nemen om het effect te testen.
daarna zetten ze dan 'grappige' filmpjes van hem onder invloed op youtube waar ze hem 'vloeikop' of 'gekke stefan' noemden.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2010, 22:41   #29
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen
fox is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be