Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 10 mei 2004, 10:59   #21
dagallemaal
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GC
Dat zeg ik niet. Het enige punt dat ik maakte was dat dit had kunnen vermeden worden. Of is het verboden om aan te geven hoe je wel stappen vooruit kunt zetten? Moeten we ons beperken tot het geklaag en gezaag waar jouw partij zich toe beperkt?
Een kleine minderheid van de allochtonen gedraagt zich slecht. Het Belgisch regime, voluit gesteund door 'links' heeft niet de moed daartegen op te treden. Daardoor krijgen ten onrechte allochtonen een slechte naam.
Toppunt van hypocrisie is wel dat het Belgisch regime het Vlaams Blok als de grote schuldige veroordeelt.
'k weet niet of ik over andere onderwerpen je opinie deel, maar hier heb je 100% gelijk 8)
Tot hiertoe heb ik alleen in Nederland en Frankrijk gehoord dat de allochtone gemeenschap zich publiek distancieerd van die herrieschoppers niettegenstaande dreigementen die ze zelf gekregen hebben van die herrieschoppers. Een allochtone politieman uit Mollahbeek zei met het zelf: "een paar maanden terug bij de familie in Marokko en dan zullen ze wel leren wat fatsoen is". Hij pakt er ook regelmatig op en moet tot zijn spijt zien dat ze al loslopen voor dat zijn verslag is opgemaakt. De oplossing voor dat gespuis moet van binnen hun gemeenschap komen en de politieke verantwoordelijken moeten dat bewerkstelligen, maar hier in België hebben ze daar geen k...... voor!
dagallemaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2004, 11:24   #22
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zorro
het is ALTIJD hetzelfde met de marokkanen.
Het moet maar is gedaan zijn met die mannen altijd goed te praten, linkse ratten!!
Face it, they are the scum of the universe!! De politie doet gewoon haar werk.
Waarom wordt ik nooit opgepakt als ik naar een festival ga, of gewoon op straat rondloop? Ik zie er ook niet uit als een Belg dus...
Marokkaan is gewoon een synoniem voor criminaliteit, zo simpel is het!
Zorro, redelijk blijven. Het is juist dat links (bijna) altijd die mannen goedpraat.
Ik heb dit soort praat al zoveel keer gelezen en het telkens weer genegeerd. Deze keer zal ik eens een uitzondering maken. U beschouwt mij waarschijnlijk als 'links'. Wel, ik vind dit soort daden op geen enkel manier kunnen goedgepraat worden. Wie de wet overtreedt, is daar zelf verantwoordelijk voor. Het 'optreden' van de politie mag nog dommer zijn dan dat van een mongoolse struisvogel, dan nog is iedereen verantwoordelijk voor zijn eigen daden.
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2004, 11:24   #23
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Toch ironisch dat een feest voor de vrede, georganiseerd dor Broederlijk Delen, wordt verstoord door marokaans gespuis.

« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2004, 12:14   #24
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.
Citaat:
Zorro, redelijk blijven. Het is juist dat links (bijna) altijd die mannen goedpraat.
Ik heb dit soort praat al zoveel keer gelezen en het telkens weer genegeerd. Deze keer zal ik eens een uitzondering maken. U beschouwt mij waarschijnlijk als 'links'. Wel, ik vind dit soort daden op geen enkel manier kunnen goedgepraat worden. Wie de wet overtreedt, is daar zelf verantwoordelijk voor. Het 'optreden' van de politie mag nog dommer zijn dan dat van een mongoolse struisvogel, dan nog is iedereen verantwoordelijk voor zijn eigen daden.
Geachte S. is jou naam dan Zorro?
En als je mijn tekst aanhaalt dan liever volledig en dus alsvolgt:
"Zorro, redelijk blijven. Het is juist dat links (bijna) altijd die mannen goedpraat.
Maar het is zeker NIET zo dat Marokkaan synoniem is voor criminaliteit. Dat is feitelijk niet juist en strategisch al evenmin".
Maar ik ga wel akkoord met wat je hier zegt.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2004, 12:32   #25
Sufragette
Schepen

Sufragette's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Sufragette
Standaard

Citaat:

Het moet maar is gedaan zijn met die mannen altijd goed te praten, linkse ratten!!

Face it, they are the scum of the universe!!

De politie doet gewoon haar werk.

Waarom wordt ik nooit opgepakt als ik naar een festival ga, of gewoon op straat rondloop?
Ik zie er ook niet uit als een Belg dus...

Zorro toch.. Daar ga je weer, altijd de mist in met je banale, kleinburgerlijke opmerkingen.. (trouwens, je weet toch wel dat Zorro een vrijheidsstrijder was he die opkwam voor de onderdrukten in de VS.. misschien beetje jammerlijk gekozen dan, je naam..)

Het maakt niet uit of relschoppers allochtonen of autochtonen zijn; ze horen de consequenties van hun daden te aanvaarden.
Dat de politie regelmatig verhit optreed, is inderdaad ook een feit. Ik denk hierbij bvb aan de 1 mei viering in Willebroek.. Onze bus stond verkeerd geparkeerd, en de 'blauwbloezen' traden op een nogal agressieve manier op.. Ik vraag me nog steeds af waarom..

Het feit is gewoon he, dat je met vriendelijkheid en een glimlach dikwijls meer gedaan krijgt dan met agressief gedrag.. Dit geldt voor beide partijen in het verhaal.. Mensen moeten terug leren communiceren..

En hierbij wil ik nog even benadrukken dat ik het 'gerelschop' goedkeur he.. Laat dit duidelijk zijn!
Oud 10 mei 2004, 12:46   #26
H. Guderian
Banneling

H. Guderian's schermafbeelding

Standaard

De oplossing is eenvoudig: verbod op linkse festivals.
H. Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2004, 12:55   #27
Sufragette
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door H. Guderian
Dat is nu zo typisch een 'rechtse oplossing'..
Het is bij jou altijd zwart of wit; compromissen zijn aan jou niet besteed. Als iedereen zou redeneren zoals jij, hoe kunnen we dan nog samenleven he?!
Oud 10 mei 2004, 12:57   #28
Spetsnaz
Europees Commissaris

Spetsnaz's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Spetsnaz
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sufragette
Citaat:

Face it, they are the scum of the universe!!

De politie doet gewoon haar werk.

Waarom wordt ik nooit opgepakt als ik naar een festival ga, of gewoon op straat rondloop?
Ik zie er ook niet uit als een Belg dus...

Zorro toch.. Daar ga je weer, altijd de mist in met je banale, kleinburgerlijke opmerkingen.. (trouwens, je weet toch wel dat Zorro een vrijheidsstrijder was he die opkwam voor de onderdrukten in de VS.. misschien beetje jammerlijk gekozen dan, je naam..)

Het maakt niet uit of relschoppers allochtonen of autochtonen zijn; ze horen de consequenties van hun daden te aanvaarden.
Dat de politie regelmatig verhit optreed, is inderdaad ook een feit. Ik denk hierbij bvb aan de 1 mei viering in Willebroek.. Onze bus stond verkeerd geparkeerd, en de 'blauwbloezen' traden op een nogal agressieve manier op.. Ik vraag me nog steeds af waarom..

Het feit is gewoon he, dat je met vriendelijkheid en een glimlach dikwijls meer gedaan krijgt dan met agressief gedrag.. Dit geldt voor beide partijen in het verhaal.. Mensen moeten terug leren communiceren..

En hierbij wil ik nog even benadrukken dat ik het 'gerelschop' goedkeur he.. Laat dit duidelijk zijn!
Als de Marokkaanse gemeenschap, die helaas geen spreekbuis heeft, zich nu eens duidelijk zou distantiëren van dat crapuul, zouden mensen al minder geneigd zijn om de racistische link te leggen.
Spetsnaz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2004, 13:08   #29
CONTRA
Schepen

CONTRA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Het is bij jou altijd zwart of wit; compromissen zijn aan jou niet besteed. Als iedereen zou redeneren zoals jij, hoe kunnen we dan nog samenleven he?!

Zeg Tru.ebel als ze mijne auto nog eens bekogelen met dalstenen, mag ik bij jouw komen voor de schade ?
CONTRA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2004, 13:13   #30
Weisse Wolf
Minister

Weisse Wolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GC
Als ze enkel één groep controleren, is het toch evident dat die zich geviseerd voelen? Racisme leidt tot agressie en geweld, en dat is wat we zondag in Boom gezien hebben.
Kleur mag niet bepalend zijn om problemen aan te pakken, maar de problemen hebben wel een kleur.
Oud 10 mei 2004, 13:31   #31
luc broes

Standaard

Citaat:
Citaat:
Wat is er nu 'rechts' aan die oplossing? De Sovjet-unie, de DDR, Noord-Korea. Ging het daar minder 'rechts' aan toe?
Oud 10 mei 2004, 13:51   #32
Sufragette
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CONTRA
Citaat:

Zeg Tru.ebel als ze mijne auto nog eens bekogelen met dalstenen, mag ik bij jouw komen voor de schade ?
Zeg za.event als skins met hunnen hond passeren in mijne voortuin en daar veel stront nalaten, ga jij hem dan komen opkuisen?
Oud 10 mei 2004, 13:54   #33
Sufragette
Schepen

Standaard

Citaat:
Citaat:
Wat is er nu 'rechts' aan die oplossing? De Sovjet-unie, de DDR, Noord-Korea. Ging het daar minder 'rechts' aan toe?
Dat het hier gaat over het afschaffen van 'links' festivals.. (what ever it may be..)
Mijn antwoord was op dezelfde -in vakjes denkende manier- geformuleerd hoor, niet meer en niet minder..

Het gaat er gewoon over dat agressie niet links of rechts is, dat het niet eens extreem is, maar dat het overal en bij iedereen voorkomt, op welke manier dan ook..
Oud 10 mei 2004, 13:54   #34
Weisse Wolf
Minister

Weisse Wolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CONTRA

Zeg za.event als skins met hunnen hond passeren in mijne voortuin en daar veel stront nalaten, ga jij hem dan komen opkuisen?
Sinds wanneer is stront een probleem voor u?
Oud 10 mei 2004, 13:54   #35
Sufragette
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
Citaat:

Sinds wanneer stel jij zo'n belachelijke vragen?
Oud 10 mei 2004, 14:13   #36
luc broes

Standaard

Citaat:
Citaat:
Dat het hier gaat over het afschaffen van 'links' festivals.. (what ever it may be..)
Mijn antwoord was op dezelfde -in vakjes denkende manier- geformuleerd hoor, niet meer en niet minder..
Het gaat er gewoon over dat agressie niet links of rechts is, dat het niet eens extreem is, maar dat het overal en bij iedereen voorkomt, op welke manier dan ook..
Overal en bij iedereen, dat is best mogelijk, maar all animals are NOT equal.
Oud 10 mei 2004, 14:17   #37
Sufragette
Schepen

Standaard

Citaat:
Citaat:
Mo Luc, wat voor een vergelijking is dat nu (weeral)..
Oud 10 mei 2004, 14:32   #38
luc broes

Standaard

Citaat:
Citaat:
Mo Luc, wat voor een vergelijking is dat nu weeral..
Ik weet niet of het je al opgevallen is dat bepaalde groepen meer geweld plegen dan andere.
En waar ik die 'weeral' verdiend heb is me niet duidelijk!
Oud 10 mei 2004, 14:37   #39
CONTRA
Schepen

CONTRA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
Sinds wanneer stel jij zo'n belachelijke vragen?
Sinds uw interesse naar Bruin(e)
CONTRA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2004, 14:37   #40
tool2kil
Lokaal Raadslid

tool2kil's schermafbeelding

Standaard

Ik was zelf ook aanwezig op Mano Mundo, samen met zo'n 85.000 andere festivalbezoekers. Ik heb niks gemerkt van relletjes, wel van veel allochtonen en relatief veel politie en dat laatste kom je bij élk groot festival tegen. Dat de politie optrad tegen relschoppers is echter niet meer dan normaal -daarvoor zijn ze net aanwezig.

We mogen tenslotte niet vergeten dat het om 28 jongeren gaat. Het heeft dus geen zin de boel op te blazen.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be