Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 maart 2010, 19:44   #21
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

150 euro is veel geld. De kloof tussen werken en niet werken zal nog verkleinen met alle gevolgen van dien.
Oud 11 maart 2010, 20:04   #22
Tejokus
Minister-President

Tejokus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Coekie Bekijk bericht
Ik vrees dat mevrouw Lieten daarmee begonnen is. De federale regering heeft geen enkele budgettaire ruimte (en dat is nog voorzichtig uitgedrukt) en dan wil ze nog dat diezelfde regering nog wat cadeautjes gaat uitdelen aan dat deel van de bevolking dat niet bijdraagt tot onze economie.

De Vlaamse regering zou zich trouwens beter bezig houden met haar eigen bevoegdheden ipv zich in een andere regering te moeien.

Coekie
Er is genoeg budget als ze de centen maar eens gingen halen waar ze te halen zijn.
Gelijk bijv. onze "dure" sporters in Monaco
Of kapitaal niet verworven door arbeid.
De aankoop van dat cd-ke met een aantal fraudeurs.
Genoeg zo? Ik ken er nog.

Laatst gewijzigd door Tejokus : 11 maart 2010 om 20:05.
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2010, 20:45   #23
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus Bekijk bericht
Er is genoeg budget als ze de centen maar eens gingen halen waar ze te halen zijn.
Gelijk bijv. onze "dure" sporters in Monaco
Of kapitaal niet verworven door arbeid.
De aankoop van dat cd-ke met een aantal fraudeurs.
Genoeg zo? Ik ken er nog.
ja, als ze 7652 ambtenaren doen afvloeien en ontslaan, kunnen ze 100.000 leefloners 150euro per maand meer geven. Begin eraan zou ik zeggen.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2010, 01:43   #24
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard Sossen

[quote=Buyck Ruben;4633614]Daar zijn de sossen weer !!!!

Het krankzinnig sossengespuis is nu helemaal doorgeslagen! Het enige die de partij nog rest in een internering.

Een verstandig (liberaal) bedrijfsleider zegde indertijd n.a.v. het verdwijnen v.e.sosse krant: "Dat is fout: die krant was een uitlaat voor een groot deel v.d. bevolking. Het was beter dat ze daar hun gal konden spuwen dan in betogingen, gepaard met grote vernielingen van alles en nog wat..."
Laat de hedendaagse sossen hun gal spuwen met woorden, woorden, w...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2010, 07:01   #25
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
ja, als ze 7652 ambtenaren doen afvloeien en ontslaan, kunnen ze 100.000 leefloners 150euro per maand meer geven. Begin eraan zou ik zeggen.
Hety is niet zo dat als je bespaard op het ene dat je het onmiddellijk moet uitgeven.

Besparen moeten ze, hoe meer hoe liever, al is het maar om de lasten op arbeid naar onder te halen.

Van mij mogen de uitkeringstrekkers 500 euro per maand meer krijgen, de eerste maanden en zo steeds minder en minder en minder en minder.

Alleen de echte rechthebbende mogen iets meer hebben. Niet vergeten dat hoe kleiner de kloof tussen uitkering en minimumloon is, hoe moeilijker je de mensen aan het werk krijgt.
Oud 12 maart 2010, 10:29   #26
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard Besparen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Hety is niet zo dat als je bespaard op het ene dat je het onmiddellijk moet uitgeven.

Besparen moeten ze, hoe meer hoe liever, al is het maar om de lasten op arbeid naar onder te halen.

Van mij mogen de uitkeringstrekkers 500 euro per maand meer krijgen, de eerste maanden en zo steeds minder en minder en minder en minder.

Alleen de echte rechthebbende mogen iets meer hebben. Niet vergeten dat hoe kleiner de kloof tussen uitkering en minimumloon is, hoe moeilijker je de mensen aan het werk krijgt.
Juist: Iedereen moet besparen. Da's het beste middel om uit de put te geraken
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2010, 10:59   #27
Jarno
Parlementsvoorzitter

Jarno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Gesproken als een echte liberaal. En voor de hierop volgende verhoogde criminaliteit gaan we nul-tolerantie invoeren zeker? De symptomen aanpakken en de ziekte negeren?
Oud 12 maart 2010, 12:01   #28
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

ik zou dat ook niet doen met een begrotingstekort van 20%, ik zou dus weldegelijk minimaal 10% op alle uitgaven snoeine, en weldegelijk op de lonen, en op de pensioenen.
Ik zou daarbij de hogere pensioenen toppen, want dat is een immense sociale discriminatie, ik spreek dus van de ambtenarenpensioenen uiteraard, max de mediaan + 1 standaarddeviatie... zou ik normaal vinden.. Dan heb je 66% niet aangeraakt, en levert 34% top pensioentrekkers in.

Idemdito alle hoge weddes (dus terug de top 30% weddes) bij de overheid 15%-20% doen inleveren, met een gezellig progressieve schaal, onze overheid leeft boven haar stand in huidige economische context.

feitelijk moeten ze niet teruggaan in wedde, maar de wedde moet bvb verplicht gealloceerd worden in een investeringsfonds-pênsioenfonds... Daarover moet de discussie gaan... Dus het is niet zozeer of ze nu teveel betaald worden die de discussie moetzijn, maar wat doe je met dat geld... je moet het bvb verplicht alloceren in investering in de economie...
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2010, 22:30   #29
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Neen, veel nut.
het ruikt hier naar onzin.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be