Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 mei 2004, 19:49   #21
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Er is geen enkele reden voor de AEL om een herdenking van een Palestijn anno 2004 te houden aan een monument dat enkel en alleen verwijst naar de holocaust
Er is geen enkele reden waarom Israël wederrechtelijk en tegen alle resoluties van de VN in grote stukken Palestijns land bezet, Palestijnse dorpen vernietigt, Palestijnen van hun geboortegrond plukt, vermoordt, verdrijft... tenzij bruut imperialisme en expansiedrang.
u ontwijkt mijn vraag wel erg expliciet moet ik zeggen
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2004, 19:52   #22
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan zal ik het u duidelijk maken: wat Israël nu doet is een holocaust op het Palestijnse volk. Niet meer, niet minder. Misschien begrijpt u nu dat mijn reactie geen ontwijking is, maar juist wil doorstoten naar de kern van de zaak.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2004, 19:55   #23
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Er is geen enkele reden voor de AEL om een herdenking van een Palestijn anno 2004 te houden aan een monument dat enkel en alleen verwijst naar de holocaust
Er is geen enkele reden waarom Israël wederrechtelijk en tegen alle resoluties van de VN in grote stukken Palestijns land bezet, Palestijnse dorpen vernietigt, Palestijnen van hun geboortegrond plukt, vermoordt, verdrijft... tenzij bruut imperialisme en expansiedrang.
U heeft het over de staat Israël. Indien de AEL werkelijk wou protesteren tegen Israël, dan doet ze dat bij de Israëlische ambassade. De Joodse gedeporteerden tijdens de 2e wereldoorlog hebben niets te maken met de staat Israël. Meer zelfs, het grootste deel onder hen heeft de staat Israël die in 1948 is gesticht, nooit gekend!
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2004, 19:58   #24
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.
U heeft het over de staat Israël. Indien de AEL werkelijk wou protesteren tegen Israël, dan doet ze dat bij de Israëlische ambassade. De Joodse gedeporteerden tijdens de 2e wereldoorlog hebben niets te maken met de staat Israël. Meer zelfs, het grootste deel onder hen heeft de staat Israël die in 1948 is gesticht, nooit gekend!
Och, dat zou niet zoveel zeggen. Er wordt al zoveel geprotesteerd aan Iraëlische ambassades. Niets schokkender dan het juist op zo'n plaats doen. Persoonlijk vind ik het niet echt opportuun, maar mobiliserend is het wel.

De WO II heeft alles met de latere staat Israël te maken, beste vriend. En heel velen van de stichters van de staat Israël hebben WO II meegemaakt. Ken uw geschiedenis.
Oud 11 mei 2004, 19:59   #25
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
Dan zal ik het u duidelijk maken: wat Israël nu doet is een holocaust op het Palestijnse volk. Niet meer, niet minder. Misschien begrijpt u nu dat mijn reactie geen ontwijking is, maar juist wil doorstoten naar de kern van de zaak.
dat is niet doorstoten naar de kern van de zaak, dat is gewoon botweg de waarheid verrkachten.
Graag onmiddellijk bewijs dat Israel in analogie met nazi-Duitsland op een gesystematiseerde manier één bepaalde etnischer groep "vernietigt"?
u gaat blijkbaar nogal gemakkelijk over het feit dat er heel wat Palestijnen en Arabieren leven in Israel, en dat in harmonie met de Israelieten?

Het is waar dat Israel niet vrijgepleit kan worden, verre van, maar vergeet niet dat zelfs in WOI en II zelfmoordaanslagen als "verdedigingsmiddel" uit den boze waren en bij mijn weten niet zijn uitgevoerd. Beide partijen zijn schuldig en het liefst zie ik beide leiders verdwijnen, maar Sharon is wel democratisch verkozen in tegenstelling tot Arafat die al 30 jaar aan de macht is met z'n (bovendien door en door corrupte) Fatah-Al Aqsa brigades.
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2004, 20:02   #26
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
dat is niet doorstoten naar de kern van de zaak, dat is gewoon botweg de waarheid verrkachten.
Graag onmiddellijk bewijs dat Israel in analogie met nazi-Duitsland op een gesystematiseerde manier één bepaalde etnischer groep "vernietigt"?
u gaat blijkbaar nogal gemakkelijk over het feit dat er heel wat Palestijnen en Arabieren leven in Israel, en dat in harmonie met de Israelieten? .
In harmonie? U kent de situatie niet. Nog geen jaar geleden had ik het voorrecht met een pater abt te spreken van een klooster in Israël. Het allergrootste deel van diens gelovigen en kloosterlingen zijn Palestijnen. Nog nooit in mijn leven heb ik iemand zo virulent horen ageren tegen de staat Israël. De voorbeelden die hij gaf, sloegen mij persoonlijk met verstomming.

En inderdaad, Israël heeft na WO II systematisch hele Palestijnse dorpen tegen de vlakte geraasd, de mensen vermoord of verdreven.
Oud 11 mei 2004, 20:04   #27
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
... maar Sharon is wel democratisch verkozen in tegenstelling tot Arafat die al 30 jaar aan de macht is met z'n (bovendien door en door corrupte) Fatah-Al Aqsa brigades.
Dus Sharon mag de Palestijnen van hun eigen land afhouden door een enorme muur, de bevolking van Palestijnse dorpen laten deporteren, e.d. omdat hij "democratisch" verkozen is? Is dat de redenering?
Oud 11 mei 2004, 20:06   #28
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Och, dat zou niet zoveel zeggen. Er wordt al zoveel geprotesteerd aan Iraëlische ambassades. Niets schokkender dan het juist op zo'n plaats doen. Persoonlijk vind ik het niet echt opportuun, maar mobiliserend is het wel.

De WO II heeft alles met de latere staat Israël te maken, beste vriend. En heel velen van de stichters van de staat Israël hebben WO II meegemaakt. Ken uw geschiedenis.
Citaat:
Tussen 1942 en 1944 voeren 28 konvooien 25.257 gevangenen van Mechelen naar Auschwitz in Polen. Twee derde van hen worden bij hun aankomst vergast. Bij de bevrijding van de kampen zijn er nog slechts 1.207 in leven.
Zijn de details nu gruwelijk genoeg? Deze Joden hebben inderdaad niets met Israël te maken!
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
Oud 11 mei 2004, 20:07   #29
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Deze discussie gaat helemaal niet over Israël, maar wel over de Joodse gemeenschap die hierdoor andermaal gestigmatiseerd wordt.
Oud 11 mei 2004, 20:08   #30
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zijn de details nu gruwelijk genoeg? Deze Joden hebben inderdaad niets met Israël te maken!
Dat is ook niet het punt van hun symbolische actie: wel dat Israël zelf een holocaust aan het bedreven is.
Oud 11 mei 2004, 20:08   #31
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Deze discussie gaat helemaal niet over Israël, maar wel over de Joodse gemeenschap die hierdoor andermaal gestigmatiseerd wordt.
Niet noodzakelijk. Heel veel orthodoxe joden willen niets met de staat Israël te maken hebben.
Oud 11 mei 2004, 20:10   #32
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Dat is ook niet het punt van hun symbolische actie: wel dat Israël zelf een holocaust aan het bedreven is.
Fantastisch toch hoe U erin slaagt om bij Uw eigen ongelijk steeds over iets anders te beginnen. U bent volgens mij de meest doordachte poster op dit forum. Ook nu doet U er alles aan om de discussie te doen gaan over wat U wilt: de daden van de staat Israël.
Oud 11 mei 2004, 20:12   #33
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U bent volgens mij de meest doordachte poster op dit forum. Ook nu doet U er alles aan om de discussie te doen gaan over wat U wilt: de daden van de staat Israël.
Daar gaat het tenslotte ook over. Of meende u dat de AEL daar voor iets anders stond? Om zoete broodjes te bakken of zo?
Oud 11 mei 2004, 20:15   #34
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
U bent volgens mij de meest doordachte poster op dit forum. Ook nu doet U er alles aan om de discussie te doen gaan over wat U wilt: de daden van de staat Israël.
Daar gaat het tenslotte ook over. Of meende u dat de AEL daar voor iets anders stond? Om zoete broodjes te bakken of zo?
Daar gaat het juist om. Waarom stond het AEL d�*�*r en niet bij de Israëlische ambassade of ergens in Antwerpen? Omdat het duidelijk de link wil leggen tussen de daden van Israël en de Joodse gemeenschap in ons land.
Oud 11 mei 2004, 20:16   #35
boer_bavo
Europees Commissaris

boer_bavo's schermafbeelding

Standaard

Deze actie is een even smakeloos misbruik van de holocaust als het misbruik dat een -klein deel- van de joden maakt van de holocaust om ongehinderd Israel te vergroten.

Ik ben het met geen van beiden eens. Maar ik keur het één dan ook niet harder af dan het ander.
Oud 11 mei 2004, 20:17   #36
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Het AEL geeft dat trouwens zelf toe.

Citaat:
Het grootste deel van de Joodse gemeenschap (...) heeft zich nooit gedistantieerd van dezelfde gruweldaden van een Israëlische regering
De link wordt dus overduidelijk gemaakt.
Oud 11 mei 2004, 20:17   #37
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Ik vind dit gewoon grof, zoiets doe je niet. Dat monument zal voor veel Joden een grote waarde hebben. Als Jood zou ik misschien zelfs overwegen om het AEL aan te klagen wegens racisme vermits ze hier systematisch (ze doen het al langer) de Joden van hier gelijkstellen aan enkele moordenaars in het Israëlische leger en stellen dat zij het beleid van Sharon steunen wat misschien helemaal niet zo is.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2004, 20:20   #38
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1
Ik vind dit gewoon grof, zoiets doe je niet. Dat monument zal voor veel Joden een grote waarde hebben. Als Jood zou ik misschien zelfs overwegen om het AEL aan te klagen wegens racisme vermits ze hier systematisch (ze doen het al langer) de Joden van hier gelijkstellen aan enkele moordenaars in het Israëlische leger en stellen dat zij het beleid van Sharon steunen wat misschien helemaal niet zo is.
Klacht indienen? Ach, Jahjah is gewoon op zoek naar confrontatie. Hij heeft niet liever dan dat er tegen hem klacht wordt ingediend (met de verkiezingen in zicht en de pijnlijke nederlaag van vorige keer in het achterhoofd).
Oud 11 mei 2004, 20:22   #39
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar gaat het juist om. Waarom stond het AEL d�*�*r en niet bij de Israëlische ambassade of ergens in Antwerpen? Omdat het duidelijk de link wil leggen tussen de daden van Israël en de Joodse gemeenschap in ons land.
Neen, maar wel om de link te leggen tussen datgene wat eens het joodse volk overkwam en nu door de staat Israël zelf wordt gedaan tegenover het Palestijnse volk.
Oud 11 mei 2004, 20:23   #40
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1
... aan enkele moordenaars in het Israëlische leger en stellen dat zij het beleid van Sharon steunen wat misschien helemaal niet zo is.
Enkele moordenaars? U bedoelt zeker de Israëlistische staat? Vanaf het begin is de staat Israël gebouwd op het bloed en tranen van de Palestijnen.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be