Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 mei 2004, 23:05   #21
Spetsnaz
Europees Commissaris

Spetsnaz's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Spetsnaz
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Deze gruwelijke koelbloedige moord is veel erger dan alle foto's samen over de mishandeling van die paar Iraakse gevangenen.

Btw : Interessant dat Neruda in dit geval zich beperkt tot een klein berichtje, tegenover zijn talrijke hysterische threads met betrekking tot de Amerikaanse soldaten die zich slecht hebben gedragen.
Ook interessant is het feit dat volgens Neruda (en consoorten) de Amerikaanse regering de schuld krijgt voor de feiten in de Iraakse gevangenis, maar verwondelijk genoeg is ook in deze gruwelmoord gepleegd door die moslims Bush blijkbaar de schuldige ("Ik hoop dat Bushke deze avond kan slapen..." ).
Dit spreekt boekdelen over de wereldvreemdheid van extreem-linkse figuren als Neruda.

Afijn,

Vaststaat dat die moslimterroristen met deze weer eens aantonen hoe ze duidelijk een eeuw of drie achter zitten op onze Westerse beschaving, de barbaren.
consequent zijn hé Antoontje. Vrouwelijke gevangenen die door Amerikaanse soldaten worden verrkacht en gevangenen die een onnatuurlijke dood sterven in de gevangenis zou ik ook niet echt een bewijs durven noemen van onze "Westerse superioteit", nietwaar?
Inderdaad Seba, of mogen we van de democratische VSA niet meer verwachten dan van moslimterroristen ?
Spetsnaz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2004, 23:05   #22
neruda
Banneling

neruda's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pascal L.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door neruda

Met u akkoord , die Bush is inderdaad een krapuul ! 8)
Ze zouden u naar Cuba moeten verbannen, eens zien hoe plezant u 't daar gaat vinden, maar u hebt chance, onze democratie is sterk genoeg om zelfs zeikers als u aan het woord te laten ...
Wat is jullie probleem eigenlijk ? Ik hoor naar mij gerichte zaken zoals Cuba , El Che , Castro enz...zoek mij één thread op deze forum van mij persoonlijk over het communisme en je wint de eerste prijs !

Eén raad ..stick to the point !!
neruda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2004, 23:07   #23
Pascal L.
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Citaat:
ik heb net het voorbeeld van die moslimextremisten aangehaald in Algerije waar deze onthoofdingen dagelijks kost was in de laatste 5 jaar en hier niemand van wakker gelegen heeft ????
[men lag de laatste tien jaar nooit wakker van dezelfde taferelen die gepleegd werden door moslimterrosttin in Algerije die volledige dorpen onthoofden en daarna gespitst werden aan palen.
Heeft hier iemand naar geschreeuwd ???]
Wat een onzin ... als mensen voor interventie in Algerije zouden hebben gepleit zou ge gebruld hebben dat het allemaal imperalisten zijn ...
zeiker

Hierboven is de eerste point voor u ...
Pascal L. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2004, 23:16   #24
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Deze gruwelijke koelbloedige moord is veel erger dan alle foto's samen over de mishandeling van die paar Iraakse gevangenen.

Btw : Interessant dat Neruda in dit geval zich beperkt tot een klein berichtje, tegenover zijn talrijke hysterische threads met betrekking tot de Amerikaanse soldaten die zich slecht hebben gedragen.
Ook interessant is het feit dat volgens Neruda (en consoorten) de Amerikaanse regering de schuld krijgt voor de feiten in de Iraakse gevangenis, maar verwondelijk genoeg is ook in deze gruwelmoord gepleegd door die moslims Bush blijkbaar de schuldige ("Ik hoop dat Bushke deze avond kan slapen..." ).
Dit spreekt boekdelen over de wereldvreemdheid van extreem-linkse figuren als Neruda.

Afijn,

Vaststaat dat die moslimterroristen met deze weer eens aantonen hoe ze duidelijk een eeuw of drie achter zitten op onze Westerse beschaving, de barbaren.
Realistisch zijn hé mannekes ! Wat dachten jullie ? Dat 'sorry' ging volstaan ??? ...
Triestig hoor kerel dat jij het naakt rondlopen en dergelijke even erg vind en bestempeld als foltering terwijl met langs de andere zijde simpelweg de kop afsnijd met een mes. Wat heeft amnesty international hierover te zeggen? Ja hij kende de risico's? Tja alle irakezen die er nu nog wonen weten de risico's dan ook é. Jij haalt aan dat een simpele sorry niet genoeg was, voor wat? Voor het uittrekken van iemand zijn kleren? Dat hebben wij vroeger op school gedaan als grap en wij zijn veroordeeld tot foltering van medeleerlingen hoor, het weghalen van iemand zijn kleren, komaan é zeg. Als jij het onthoofden ziet als een geldige en normale reactie op het laten naaktlopen dan vraag ik mij af wat in jouw ogen een geldige tegenreactie dan weer is dat de amerikanen nu mogen doen na het zien van het onthoofden van een landgenoot.

Echt kerel jouw reactie hierop is zielig, ongepast, onaanvaardbaar,... echt ongelooflijk. Ik zou toch beter nadenken vooralleer je dergelijke dingen zegt over dergelijke dingen. Zeker in het openbaar.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2004, 23:20   #25
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spetsnaz
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shizie
http://www.ogrish.com/ogrish-dot-com-american_beheading_in_iraq.wmv

ENKEL OP EIGEN RISICO BEKIJKEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
is het echt zo gruwelijk ?
heb er nog niet op geklikt.
Deze site staat vol met dergelijke dingen. Indien je nog altijd vind dat men Saddam hadden moeten laten zitten om de huidige problemen te kunnen vermijden dan zoek de folteringen van irakezen maar eens op. Ook de mensen hier die Bush even erg vinden als Saddam, bekijk alles vooralleer je nog dergelijke dingen zegt. Geef mij maar een hele stad vol met Bushe's als buur dan Saddam en zijn zonen hoor. Elke dag!!!! Indien je dit niet vind dan zit je vol met onzin.
Oud 11 mei 2004, 23:22   #26
Minne
Vreemdeling

Stuur een bericht via MSN naar Minne
Standaard

Citaat:
Citaat:
ik heb net het voorbeeld van die moslimextremisten aangehaald in Algerije waar deze onthoofdingen dagelijks kost was in de laatste 5 jaar en hier niemand van wakker gelegen heeft ????
Jong , jong , jong , het steeds maar verdraaien van feiten...
Wat een onzin ... als mensen voor interventie in Algerije zouden hebben gepleit zou ge gebruld hebben dat het allemaal imperalisten zijn ...
zeiker
Stel uzelf de vraag eens waarom er geen interventie was in Algarije? Ik kan mij vergissen, maar bij mijn weten stroomt er in de Algerijnse bodem niet veel olie. Of bent u zo naief dat de invasie in Irak was om het Iraakse volk te bevrijden van de tirannie? Meer macht in die regio, dat was het motief. of waarom zijn er nog altijd geen vredestroepen naar midden Afrika gestuurd, waar de zaken er veel erger voor staan dan ze ooit waren in Irak? Ik praat het wederzijdse moorden niet goed, mar toch:You get what you deserve...
Minne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2004, 23:24   #27
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Aan al degene die de naaktfotos en dergelijke een foltering vonden hé.

Zeg nu eens eerlijk van wie zou je gevangene willen geweest zijn? De amerikanen of deze monsters?

Je broekje naar beneden of je kopje er stilletjes vanaf?

Jullie zagers! Ik ben er zeker van dat de helft van jullie ten eerste de beelden niet eens durft te bekijken en de andere die het wel doen eten de eerste 2h niets meer.

Waarom denk je dat de foto's op tv getoont worden en deze beelden niet? Omdat het beide foltering is zeker. Laat me niet lachen é.
Oud 11 mei 2004, 23:28   #28
neruda
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Citaat:

Realistisch zijn hé mannekes ! Wat dachten jullie ? Dat 'sorry' ging volstaan ??? ...
Triestig hoor kerel dat jij het naakt rondlopen en dergelijke even erg vind en bestempeld als foltering terwijl met langs de andere zijde simpelweg de kop afsnijd met een mes. Wat heeft amnesty international hierover te zeggen? Ja hij kende de risico's? Tja alle irakezen die er nu nog wonen weten de risico's dan ook é. Jij haalt aan dat een simpele sorry niet genoeg was, voor wat? Voor het uittrekken van iemand zijn kleren? Dat hebben wij vroeger op school gedaan als grap en wij zijn veroordeeld tot foltering van medeleerlingen hoor, het weghalen van iemand zijn kleren, komaan é zeg. Als jij het onthoofden ziet als een geldige en normale reactie op het laten naaktlopen dan vraag ik mij af wat in jouw ogen een geldige tegenreactie dan weer is dat de amerikanen nu mogen doen na het zien van het onthoofden van een landgenoot.

Echt kerel jouw reactie hierop is zielig, ongepast, onaanvaardbaar,... echt ongelooflijk. Ik zou toch beter nadenken vooralleer je dergelijke dingen zegt over dergelijke dingen. Zeker in het openbaar.
Allez zenne,nog zo'n leeghoofd,sorry hoor maar je hebt het blijkbaar niet goed door.
Heb je wel het volledig rapport gelezen met alle details van de folteringen ???!! Blijkbaar niet hé ? Weghalen van iemand kleren alleen ?
Jong , jong , kom nog eens terug als je de US gruwelijkheden gelezen hebt...en dit is maar het topje van de ijsberg mijn jongen !!
En daarbij doe niet zo simpelgeestig over mijn gedachtegoed daar ik deze gruwelheden ook veroordeel..maar je moet realistisch blijven daar dit onvermijdbaar was...het bloed lag te koken bij de extremisten en is hiermee bewezen dat het overgelopen is...jesus zeg ..met wat voor een bende kinderen heb ik hier te maken zeg... :rolle
Oud 11 mei 2004, 23:28   #29
Minne
Vreemdeling

Standaard

Citaat:

Zeg nu eens eerlijk van wie zou je gevangene willen geweest zijn? De amerikanen of deze monsters?

U weet toch dat deze foto's nog maar het topje van de ijsberg zijn? U weet toch dat 70% van de Iraakse gevangenen volledig onschuldige burgers zijn? U weet toch wie hen gevangenneemt en foltert en waarom?
Oud 11 mei 2004, 23:30   #30
Pascal L.
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Minne
Citaat:

U weet toch dat deze foto's nog maar het topje van de ijsberg zijn? U weet toch dat 70% van de Iraakse gevangenen volledig onschuldige burgers zijn? U weet toch wie hen gevangenneemt en foltert en waarom?
Heb nog maar weinig echte foltering gezien eerlijk gezegd ... wel vernederende, schandalige praktijken maar echte foltering ?? Nog niet in elk geval.
Pascal L. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2004, 23:30   #31
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spetsnaz

is het echt zo gruwelijk ?
heb er nog niet op geklikt.
Deze site staat vol met dergelijke dingen. Indien je nog altijd vind dat men Saddam hadden moeten laten zitten om de huidige problemen te kunnen vermijden dan zoek de folteringen van irakezen maar eens op. Ook de mensen hier die Bush even erg vinden als Saddam, bekijk alles vooralleer je nog dergelijke dingen zegt. Geef mij maar een hele stad vol met Bushe's als buur dan Saddam en zijn zonen hoor. Elke dag!!!! Indien je dit niet vind dan zit je vol met onzin.
Een land heeft de leiders dat het verdient. Als Irak rijp was voor een democratie, dan hadden de Irakezen zichzelf wel bevrijd.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2004, 23:35   #32
Minne
Vreemdeling

Standaard

Vandaag is verklaard geweest dat een tiental, ik denk nog meer, gevangenen op brutale wijze zijn vermoord. Ik weet niet meer uit welke bron ik deze info heb, maar als zoiets al aan het licht komt, moet het toch op grote schaal gebeuren? En waarom wordt er in Washington zo beraadslaagd of de nog niet gepubliceerde foto's mogen worden vrijgegeven? Mijn gezond verstand zegt dan dat er nog meer moois op komst is, en dat die naakte Irakezes kattepis zijn tov wat nog moet volgen.
Oud 11 mei 2004, 23:35   #33
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

Dus u kiest liever een gevangene te zijn van deze iraakse groep boven het rondlopen in je naakie? Geloof je nu zelf wel wat je zegt!

Mij goed, al is het maar een topje van de ijsberg. Ik wacht af wat de top uiteindelijk is, zolang hier niets over bekent is kun jij noch ik zeggen of het erger is of niet. Hoe weet u dat 70% onschuldig zijn? Misschien moet jij net zoals zovelen maar eens bij de fbi ofzo gaan solliciteren. Iemand die zendmasten plaats en hersteld, is dat geen onschuldige misschien? Hij was 100% onschuldig en men snijd'em de nek over! Voor tv!
Langs us kant heb ik tot nu toe enkel naakt foto's gezien, foltering... tja misschien. Zo erg als langs iraki kant? Tot nu toe niet hoor en dat weet jij ook maar al te goed.
Oud 11 mei 2004, 23:37   #34
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund
Citaat:

Een land heeft de leiders dat het verdient. Als Irak rijp was voor een democratie, dan hadden de Irakezen zichzelf wel bevrijd.
Wat een bullshit kerel. Maar goed indien je dit geloofd dan moet je nu niet klagen over de US bezetters hé. Zij hebben deze bezetters en dus leiders verdient volgens jou.
Oud 11 mei 2004, 23:39   #35
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vandaag is verklaard geweest dat een tiental, ik denk nog meer, gevangenen op brutale wijze zijn vermoord. Ik weet niet meer uit welke bron ik deze info heb, maar als zoiets al aan het licht komt, moet het toch op grote schaal gebeuren? En waarom wordt er in Washington zo beraadslaagd of de nog niet gepubliceerde foto's mogen worden vrijgegeven? Mijn gezond verstand zegt dan dat er nog meer moois op komst is, en dat die naakte Irakezes kattepis zijn tov wat nog moet volgen.
Zolang er niets over officieels is kun jij NIET zeggen wat het is, ofwel? Jij verondersteld nu dat het gruwelijker is dan wat we tot nu toe langs iraakse kant hebben gezien. Is dit dan ook zo omdat jij dat dan maar verondersteld. Het kan é, maar ik heb er nog niets van gezien. Heb jij de onthoofding al gezien trouwens?
Oud 11 mei 2004, 23:42   #36
neruda
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Zolang er niets over officieels is kun jij NIET zeggen wat het is, ofwel? Jij verondersteld nu dat het gruwelijker is dan wat we tot nu toe langs iraakse kant hebben gezien. Is dit dan ook zo omdat jij dat dan maar verondersteld. Het kan é, maar ik heb er nog niets van gezien. Heb jij de onthoofding al gezien trouwens?
Jong, jong , die Ilwill toch , je gaat er degelijk licht over zenne :

I find that the intentional abuse of detainees by military police personnel included
the following acts:
a. (S) Punching, slapping, and kicking detainees; jumping on their naked feet;
b. (S) Videotaping and photographing naked male and female detainees;
c. (S) Forcibly arranging detainees in various sexually explicit positions for
photographing;
d. (S) Forcing detainees to remove their clothing and keeping them naked for several
days at a time;
e. (S) Forcing naked male detainees to wear women’s underwear;
f. (S) Forcing groups of male detainees to masturbate themselves while being
photographed and videotaped;
17
g. (S) Arranging naked male detainees in a pile and then jumping on them;
h. (S) Positioning a naked detainee on a MRE Box, with a sandbag on his head, and
attaching wires to his fingers, toes, and penis to simulate electric torture;
i. (S) Writing “I am a Rapest” (sic) on the leg of a detainee alleged to have forcibly
raped a 15-year old fellow detainee, and then photographing him naked;
j. (S) Placing a dog chain or strap around a naked detainee’s neck and having a
female Soldier pose for a picture;
k. (S) A male MP guard having sex with a female detainee;
l. (S) Using military working dogs (without muzzles) to intimidate and frighten
detainees, and in at least one case biting and severely injuring a detainee;
m. (S) Taking photographs of dead Iraqi detainees.

Het heel heel rapport van General Tugaba : http://news.bbc.co.uk/nol/shared/bsp...gubareport.pdf

Wacht maar tot de US citizens de videobeelden nog gaan kunnen bekijken...
Oud 11 mei 2004, 23:43   #37
Minne
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Dus u kiest liever een gevangene te zijn van deze iraakse groep boven het rondlopen in je naakie? Geloof je nu zelf wel wat je zegt!

Mij goed, al is het maar een topje van de ijsberg. Ik wacht af wat de top uiteindelijk is, zolang hier niets over bekent is kun jij noch ik zeggen of het erger is of niet. Hoe weet u dat 70% onschuldig zijn? Misschien moet jij net zoals zovelen maar eens bij de fbi ofzo gaan solliciteren. Iemand die zendmasten plaats en hersteld, is dat geen onschuldige misschien? Hij was 100% onschuldig en men snijd'em de nek over! Voor tv!
Langs us kant heb ik tot nu toe enkel naakt foto's gezien, foltering... tja misschien. Zo erg als langs iraki kant? Tot nu toe niet hoor en dat weet jij ook maar al te goed.
Ik heb nergens gezegd dat ik er absoluut zeker van ben dat dit het topje van de ijsberg is, ge moet mijn woorden niet verdraaien. En nu gaat u zeggen dat we ons hier met feiten bezighouden, maar denkt u dat een van ons de waarheid weet? Nu, u vraag of ik liever Irakees gevangenen zou zijn, of die onthoofde Amerikaan: Nogal wiedes dat ik liever naakt en gedenigreerd zou zijn dat onthoofd. Maar das de kwestie toch niet? Als "rechtschapen amerikaans soldaat" mag je je toch niet bezondigen aan zulke zaken? Of geld het principe oog om oog, tand om tand, als zij ons vermoorden, mogen we een andere Irakees bepissen en denigreren? Lijkt verdacht veel op bloedmoord.
Oud 11 mei 2004, 23:44   #38
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
In de eerste plaats heeft 'm veel risico's genomen , hij was ook eerst zelf gearresteerd door Amerikaanse troepen en daarna weer vrijgelaten ..risico's kende hij..moet toegeven het is niet de eerste de beste plaats om daar rond te lopen als Amerikaan...maar het is inderdaad gruwelijk...Ik hoop dat Bushke deze avond kan slapen...

Ten tweede men lag de laatste tien jaar nooit wakker van dezelfde taferelen die gepleegd werden door moslimterrosttin in Algerije die volledige dorpen onthoofden en daarna gespitst werden aan palen.
Heeft hier iemand naar geschreeuwd ???
Neruda,

Beste man, dit zijn toch geen argumenten, dat kan je toch niet menen??!!!

Indien je ons van amerikaans onrecht wil overtuigen, doe het dan toch op een constructieve wijze, met rede en met inzicht. Verlaag je toch niet tot vergoelijking van minstens even laakbare praktijken. Hoe kan je nu op zo'n wijze iemand van jou visie overtuigen?

Of is het je enkel om leedvermaak te doen? Indien iedereen zo redeneert wordt het gewoon een jungle en kan er nooit toenadering komen...
Oud 11 mei 2004, 23:44   #39
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

I find that the intentional abuse of detainees by military police personnel included
the following acts:
photographing;
d. (S) Forcing detainees to remove their clothing and keeping them naked for several
days at a time;
17
h. (S) Positioning a naked detainee on a MRE Box, with a sandbag on his head, and
i. (S) Writing “I am a Rapest” (sic) on the leg of a detainee alleged to have forcibly

Het heel heel rapport van General Tugaba : http://news.bbc.co.uk/nol/shared/bsp...gubareport.pdf
Kerel, ik kies elke van deze daden boven het afsnijden van mijn hoofd en maak jezelf nu niet belachelijk door te zeggen dat jij het niet zou verkiezen!
Oud 11 mei 2004, 23:49   #40
neruda
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:

the following acts:
photographing;
days at a time;
17

Kerel, ik kies elke van deze daden boven het afsnijden van mijn hoofd en maak jezelf nu niet belachelijk door te zeggen dat jij het niet zou verkiezen!
Het gaat er niet over wat ik zou willen verkiezen..ik weet dat ze allebei walgelijk zijn en als mens niet kan goedkeuren..integendeel..don't blame me for this mess..blame the cowboy..
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be