![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Darwin heeft zich nooit uitgesproken over moraal. Dawkins is één van de vele denkers doorheen de geschiedenis van de mensheid waarvan een atheisme een deel van het denken uitmaakt. Democritos is voor mij zowat de eerste denker die niet de richting van het platonisme volgde (platonisme als bron van het latere christendom) Materialisten, hedonisten, epicuristen, vrijdenkers, libertairen, vrijzinnigen, ... maken deel uit van een lange traditie die ontstond voor het christendom. Dawkins zegt niets nieuws, voor mij persoonlijk dan toch. Ik heb ook eerder de indruk dat gelovigen de laatste tijd meer bezig zijn met Dawkins dan athëisten zelf. Laatst gewijzigd door Another Jack : 14 april 2010 om 07:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |