![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Staatssecretaris
|
![]() Elke zelfmoord is terecht aangezien iedereen het volle beslissingsrecht heeft over zijn eigen leven.
![]() |
#22 |
Parlementslid
|
![]() Na het uitmoorden van je hele gezin?
![]() |
#23 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Nogal koud, ik weet het, zie het als een teaser om de discussie aan te zwengelen.
Het vaderland van de wijze is de wereld. (Heliodorus) Laatst gewijzigd door Goldband : 27 april 2010 om 18:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als er één iets is, wat je het laatst uit handen moet geven, is je eigen beslissingsrecht over je leven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() Ik ken een heleboel Belgische ( en andere ) politiekers en geestelijken die terecht zelfmoord zouden mogen plegen van mij, dit uit menslievende overwegingen. Door die zelfmoord zouden ze tenminste één goede daad verricht hebben in hun schadelijke leven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Niemand pleegt nu eenmaal zelfmoord om roem en eer.
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() En kamikaze's dan ? Zeg mij waarom die zich opblazen ? Voor hun familie is het wel degelijk een eer zo iemand als familielid te tellen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Choose a job you love and you will not work a day Waarschijnlijk zocht deze jonge vrouw een job, waar ze van hield. En daardoor heeft ze dus geen dag gewerkt. Nietwaar, Confucius? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Probeer hier maar eens een job te vinden waarvan je meer dan de helft van je leven blijft houden.
![]() |
#32 | |
Parlementslid
|
![]() [quote=eno2;4718179]
Citaat:
Het vaderland van de wijze is de wereld. (Heliodorus) Laatst gewijzigd door Goldband : 30 april 2010 om 20:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Omdat iemand KAN zelfmoord plegen betekent niet dat het ook oké is dat te doen. Natuurlijk is het iemands recht er uit te stappen, en ik ga ervan uit dat je dat enkel doet als je niets anders kan. Maar als iemand zijn gezin in de steek laat door zelfmoord te plegen dan is dat NIET oké. Door zijn of haar handelen lijden mensen. Het KAN wel iemands keuze zijn, maar het is vaak niet de juiste keuze. Dat is een taboe omdat suicidalen natuurlijk vooral zelf enorm lijden, maar dat maakt hun keuze niet onmiddellijk een goeie keuze.
Het vaderland van de wijze is de wereld. (Heliodorus) Laatst gewijzigd door Goldband : 30 april 2010 om 20:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lees ik hier nu een torenhoge bekentenis van "zie eens hoe ik hier te beklagen ben, heb maar gauw medelijden met mij, ik die te moedig ben voor ... wil de maatschappij mij niet gauw 1500 € leefloon en graits huisvesting, zonder enige tegenvraag, toekennen " ?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() Of dit terecht is weet ik niet maar origineel dat zeker
http://www.gva.be/nieuws/buitenland/...e-dood-in.aspx |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() terechte zelfmoorden zijn oa. zelfmoorden uitgelokt door de ondraaglijke oppressiviteit van de maatschappelijke verhoudingen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() Oorspronkelijk geplaatst door fox
Mja, ik weet daar iets van omdat ik ook wel al een paar sollicitaties achter de rug heb. Het was trouwens gewoon een voorstel hoor. Zelfmoord vind ik zo drastisch. eno2 Ik ga daar eens uitgebreid op antwoorden als ik eens echt veel tijd heb. eno2 (véél later) Ik heb eens vijftien jaar lang gesolliciteerd toen ik de baan deed en over een wagen beschikte en over veel tijd. En over veel goesting om van werkgever te veranderen. Ik had echter een anti-concurrentieclausule in mijn contract en mocht dus niet in dezelfde branche solliciteren. Welnu, al die tijd zijn al mijn sollicitaties vruchteloos gebleken. Dus ik heb ook wel wat sollicitaties achter de rug, terwijl ik nog werkte. Ik heb dan nog eens vijftien jaar gesolliciteerd, terwijl ik werkloos was... Ik weet dus ook daarvan wel iets af. Laatst gewijzigd door eno2 : 7 mei 2010 om 10:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |