![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() Als ze geen illegaal oorlogje speelden waren er ook geen journalisten om te beginnen.
Het verhaal begint bij de echte barbaren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wat wel waar is, is dat er enkele jaren terug af en toe iemand gegijzeld werd in Irak door bewegingen die de bezetting van Irak met geweld wensten te be¨¨eindigen. Soms vroeg men daar losgeld voor, soms vroeg men het terugtrekken van bezettende troepen, soms leidde dat tot onthoofdingen. Ik heb echter de indruk dat die praktijken van ontvoeringen en onthoofdingen in Irak al eventjes tot het verleden behoren. Als dat niet het geval zou zijn, dan zouden zulke gevallen regelmatig in onze media uitgesmeerd worden. Dat gebeurde vlak na de inval en bezetting. Dat gebeurt nu niet meer. Dat die ontvoeringen niet of nauwelijks nog voorkomen is ook niet zo verwonderlijk: de meeste landen zijn reeds uit Irak vertrokken, en de VS is nogal ongevoelig voor een onthoofding meer of minder. Maw: die ontvoerders zullen zelf ook wel beseffen dat het vragen van een Britse of een VS-terugtrekking uit Irak niets uithaalt. Dat was in het verleden met Filippijnse of andere VS-bondgenoten in Irak wel anders. Of die ontvoeringen en onthoofdingen verwerpelijk zijn is een ander paar mouwen. Het zijn idd geen gerechterlijke executies, er is geen recht op verdediging en er is geen juridisch onderzoek. Op dat vlak zijn die ontvoeringen en onthoofdingen te betreuren. Daar staat natuurlijk wel tegenover dat in Irak geen processen kunnen aangespannen worden tegen de bezetter, dat dat land bezet wordt (en dus in oorlog is), en dat de smeerlapperij van moord en doodslag tegen militairen/militieleden, journalisten en burgers langs twee kanten plaats vindt. Zeker dat 'Westen' heeft bijzonder weinig argumenten om het doden van journalisten, agenten, militairen of collaborateurs van bevriende regimes in Irak aan te klagen. Ze (zowel dat Westen als die media) zouden misschien beter eerst hun eigen aandeel in die bezetting onderzoeken, in plaats van zichzelf eenduidig als slachtoffer af te schilderen.
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 27 april 2010 om 17:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik weet het, het is een ijzersterk verhaal, maar met terroristen, en met poco's, vverschiet ik van niks meer. Dus : bewijzen dat dit niet waar is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Minister-President
|
![]() Die embedded journalists zijn er nu ook al niet meer in Irak. Die zijn quasi allemaal vertrokken naar Afghanistan. In Irak is de oorlog blijkbaar voorbij...
![]() |
#25 |
Minister-President
|
![]() Er bestaat geen mensenrechtenorganisatie HRRN. Is dat voor u een voldoende sterk argument?
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er word hier gezegd dat het om een farce gaat, maar zulke bloedrige onthoofdingen zijn reeds gebeurt, in het écht, en zelfs aan de hele wereld vertoont per video . En dat zal nog wel gebeuren vrees ik. Dus er moet hier niet zo hoog van de toren geblazen worden, want zo ongeloofwaardig is het helemaal niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En het is oorlogtijd. Als je het niet wil zien gebeuren, moet je hem niet beginnen, zeker niet illegaal, dat is barbaars, ook al is het met modern oorlogstuig, het maakt het er niet minder middelleeuws op. Dus het is basicly een nonargument. Dus bespaar me dat hypocriet geleuter en kijk naar de bron en zie wie de barbaren zijn. Laatst gewijzigd door Zyklon B : 27 april 2010 om 17:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() Daiwa moet zich publiekelijk excuseren voor zijn naiviteit door het verkondigen van beestachtige nazi leugens tov de moslimgemeenschap vind ik.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Meer weten? Ga er heen, zoek ze op en vraag het hen ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Gouverneur
|
![]() Ik heb in ieder geval eens goed kunnen lachen toen ik het artikel las! Dat is de waarheid.
En ja, er zit natuurlijk een grond van waarheid in, anders was het niet grappig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het zegt veel over de betrokken forummers dat zij het verschil niet zien tussen dwaze satire en realiteit...
Ik heb echter vooral medelijden met wie het leven van miljoenen Irakezen minder belangrijk acht dan het leven van één Brit. Iemand die zo voelt moet wel heel ver van zijn of haar ware natuur gedegenereerd zijn.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Aanwijzing 1: op de pagina van het Vrije Volk staat bovenaan rechts een banner. Daarop kan je lezen: Het Nieuwe Journaal Nieuws Opinie Satire Aanwijzing 2: onderaan het 'artikel' staat de volgende link: www.noodzakelijkkwaad.net/wordpress Aanwijzing 3: onderaan het 'artikel' op noodzakelijkkwaad.net staan de volgende tags: islam, satire Wil ik anders een artikel schrijven over hoe Filip De Winter posters van Hitler aan zijn muur heeft, thuis in nazi-uniform rondloopt en af en toe willekeurige negers en Marokkanen in elkaar ramt? Als er dan iemand zegt dat dat niet waar is, dan zeg ik dat er mensen rondlopen in het VB die dat wel doen. Wie dit artikel geloofde is ofwel een naïeve oen, of wil het te graag geloven. Vooral omwille van het feit dat geen enkele mensenrechtenorganisatie zo zou reageren op een onthoofding (wie mij bronnen kan aanhalen van het tegendeel is welkom). Laatst gewijzigd door Steve_M : 27 april 2010 om 19:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() O ja, voor de herinnering: bij de val van Baghdad bombardeerden de Ameirkanen "per ongeluk" het hotel van de journalisten. Daarbij kwamen er meerdere om, waaronder een Spaanse journalist die een vriend was van een vriendin van mij.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() Hetgeen de reden is dat een aantal mensen er zo rap mee weg waren. Er zit spijtig genoeg een zeer zekere grond van waarheid in.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() Och, gij met uw obsessie over Amerikanen...Altijd hetzelfde geleuter. Racist.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() Tis STIL aan den overkant.
Hebben de extremisten niks meer te melden? |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze zullen wss druk bezig zijn met 'koppensnellen', die extremisten van jou, naar het 'perfecte' voorbeeld van de profeet himself!
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |